Terug
05. Er is een groei van 10% wat betreft de contacten van inwoners en bedrijven via de digitale weg, wat blijk geeft van zelfredzaamheid ten aanzien van informatievergaring en het doen van transacties
- Uitvoeren van een project voor het digitaal aanvragen van het verlengen van een rijbewijs (start oktober 2023)
- Analyseren voor welke onderwerpen inwoners en bedrijven telefonisch contact zoeken of naar het gemeentehuis komen, om een beeld te kijken voor welke onderwerpen het digitale aanbod qua informatie en/of transactiemogelijkheden kunnen worden verbeterd
- Doorontwikkelen van het digitale aanbod van informatie en transactiemogelijkheden, zoals het digitaal aanvragen van reisdocumenten en rijbewijzen (zodanig dat in 2025 20% van de aanvragen digitaal gaat)
- Ondernemen van communicatie-acties om mensen beter bekend te maken met het digitale aanbod
- Versterken van het samenstel van kanalen (omnichannel) en inwoners met deze kanalen bekendmaken, zodat zij op basis van hun behoeften en vaardigheden informatie kunnen verkrijgen
- Actualiseren en toepassen van de contentstrategie (zowel online als offline), o.a. gericht op het uitbreiden van de inzet van social media (mee ontwikkelen met het medialandschap)