Wethouder J.A.T.M. van de Laar
Programma 9. Bereikbaarheid en verkeer
Portefeuillehouder: Wethouder G.M.J. JeuckenWat wilden we bereiken?
Terug naar navigatie - Wat wilden we bereiken?Beoogd maatschappelijk effect | Doelstellingen |
De gemeente is goed en veilig bereikbaar voor onze inwoners. | 1. Aanpakken van lokale bereikbaarheids-knelpunten. |
2. Optimalisatie van parkeren voor alle doelgroepen en locaties. | |
3. Op niveau houden van de kwaliteit van de staat van de openbare wegen. | |
Er is een goede doorstroming van het verkeer in de regio. | 4. Optimaal participeren in en benutten van de regionale en intergemeentelijke samenwerking op het gebied van bereikbaarheid. |
Relevante beleidsnota's
Terug naar navigatie - Relevante beleidsnota's
Naam | Periode | Vastgesteld in de raad | Planning vaststelling nieuw beleidsplan |
Woonvisie Geldrop-Mierlo | 2020-2028 | Juni 2020 | 2028 |
Huisvestingsverordening Geldrop-Mierlo |
2020-2023 |
December 2019 |
2023 |
Regionale visie op wonen SGE |
2020-2040 |
Oktober 2019 |
2040 |
Afsprakenkader Wonen SGE Bouwen aan de toekomst | 2022 | Februari 2022 | 2023 |
Samenwerkingsovereenkomst Regionale Bereikbaarheidsagenda | 2018-2030 | December 2018 | 2030 |
Strategisch beheerplan Onderhoud wegen | 2023-2027 | September 2022 | 2027 |
Strategisch beheerplan Civieltechnische kunstwerken | 2022-2026 | April 2021 | 2026 |
Wat hebben we ervoor gedaan?
Terug naar navigatie - Wat hebben we ervoor gedaan?De gemeente is goed en veilig bereikbaar voor onze inwoners.
Er is een goede doorstroming van het verkeer in de regio.
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
Terug naar navigatie - Bijdrage verbonden partijen aan dit programmaNiet van toepassing.
Wat heeft het gekost?
Terug naar navigatie - Wat heeft het gekost?In onderstaande tabel zijn de baten en lasten opgenomen die aan het programma zijn verbonden. Zowel de baten als de lasten worden als positieve bedragen weergegeven. Het saldo (afwijking budget 2022) wordt weergegeven als positief als het gerealiseerde bedrag hoger is dan de begroting. Bij de lasten is een positief bedrag dus een nadeel, bij de baten een voordeel. Door afronding kunnen er verschillen ontstaan omdat tellingen uit het financieel systeem komen en daarom soms afwijken.
Omschrijving | Primaire begroting 2022 | Begroting 2022 na wijziging | Realisatie 2022 | Afwijking budget 2022 | |
---|---|---|---|---|---|
Lasten | |||||
0.10 Mutaties reserves programma 9 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
0.63 Parkeerbelasting | 12 | 12 | 8 | -4 | |
2.1 Verkeer en vervoer | 4.250 | 4.019 | 3.664 | -355 | |
2.2 Parkeren | 197 | 192 | 233 | 41 | |
Totaal Lasten | 4.458 | 4.223 | 3.905 | -318 | |
Baten | |||||
0.10 Mutaties reserves programma 9 | 199 | 231 | 225 | -5 | |
0.63 Parkeerbelasting | 423 | 373 | 318 | -54 | |
2.1 Verkeer en vervoer | 106 | 106 | 185 | 79 | |
Totaal Baten | 728 | 709 | 728 | 19 | |
Saldo (baten -/- lasten) | -3.730 | -3.513 | -3.176 | 337 |
Toelichting
Terug naar navigatie - ToelichtingDe grootste afwijking van de begroting op dit programma betreft:
• Taakveld 2.1 Verkeer en vervoer: Door de aanpassing van de rekenrente ontstaat er een voordeel op de kapitaallasten.
Voor meer details en uitleg verwijzen we naar het analyse overzicht baten en lasten in het financiële gedeelte van deze jaarstukken.