-
Blz. 1
Jaarstukken 2022
-
Blz. 2
Jaarstukken 2022
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Algemene toelichting en inleiding bij programma's
-
Blz. 5
Algemene toelichting en inleiding bij programma's
-
Blz. 6
deel 1
-
Blz. 7
deel 2
-
Blz. 8
Programma 1. Gebiedsgericht werken
-
Blz. 9
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 10
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 11
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 12
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 13
Een aantrekkelijke, inclusieve en veilige leefomgeving. Prettig wonen in een fijne wijk.
-
Blz. 14
01. Bewoners, gemeente en (maatschappelijke) partners werken samen aan gezonde, leefbare en veilige wijken.
-
Blz. 15
02. De gemeente verandert haar manier van werken en organiseren, zodat de integrale samenwerking wordt verbeterd en beter aansluit bij de wijken.
-
Blz. 16
03. Bewoners, gemeente en (maatschappelijke) partners werken samen aan de uitvoeringsagenda van het wijkontwikkelingsplan Braakhuizen Zuid.
-
Blz. 17
04. Bewoners uitdagen en ondersteunen om te komen met initiatieven die bijdragen aan een aantrekkelijke, sociaal bewuste en veilige wijk.
-
Blz. 18
05. Sociale samenhang vergroten en ontmoeting in de wijk mogelijk maken met behulp van sport, bewegen en cultuur.
-
Blz. 19
06. Een oplossing voor het huisvestingsprobleem van de Turkse Gemeenschap (TMSG) vinden.
-
Blz. 20
Klanten beleven een optimale dienstverlening.
-
Blz. 21
07. Bewoners en (maatschappelijke) partners (etc.) objectief inzicht geven in de wijk.
-
Blz. 22
08. Verbeteren van de cultuur in onze organisatie zodat samenwerking met onze inwoners vanzelfsprekend is.
-
Blz. 23
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 24
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 25
Toelichting
-
Blz. 26
Programma 2. Economie en vastgoed
-
Blz. 27
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 28
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 29
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 30
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 31
Geldrop-Mierlo is een aantrekkelijke woon- en werkgemeente in een groene omgeving.
-
Blz. 32
01. Vitale centra behouden voor onze inwoners zodat zij in de eigen kern prettig kunnen winkelen en verblijven.
-
Blz. 33
02. De gemeente Geldrop-Mierlo (op economisch gebied) beter op de kaart zetten.
-
Blz. 34
03. Realiseren van een prettig vestigingsklimaat voor de ondernemers.
-
Blz. 35
04. Meer economisch voordeel halen uit onze ligging in de Brainport.
-
Blz. 36
Het gemeentelijk vastgoed voldoet aan de normen, is duurzaam en sluit aan op de behoefte van de bevolking.
-
Blz. 37
05. Verduurzamen van gemeentelijke accommodaties.
-
Blz. 38
06. Optimaliseren/intensiveren sociaal, culturele en sportaccommodaties.
-
Blz. 39
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 40
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 41
Toelichting
-
Blz. 42
Programma 3. Veiligheid en handhaving
-
Blz. 43
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 44
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 45
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 46
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 47
De inwoners van Geldrop-Mierlo voelen zich veilig, zeker in hun directe leefomgeving.
-
Blz. 48
01. Verhogen van de zichtbaarheid van de gemeentelijke handhavingsorganisatie.
-
Blz. 49
02. Beter en uitgebreider met de burgers communiceren over de uitgevoerde activiteiten en de resultaten daarvan.
-
Blz. 50
03. Betrokkenheid van de burgers bij de preventie en handhaving verhogen o.a. door het inzetten van moderne ICT-hulpmiddelen.
-
Blz. 51
04. Verhogen van (brand)veiligheid van inwoners in hun eigen woning.
-
Blz. 52
05. Nadrukkelijker aandacht en inzet voor de bestrijding van de georganiseerde criminaliteit.
-
Blz. 53
06. Verbinding tussen terreinen zorg en veiligheid verbeteren.
-
Blz. 54
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 55
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 56
Toelichting
-
Blz. 57
Programma 4. Bestuur en bestuurlijke samenwerking
-
Blz. 58
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 59
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 60
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 61
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 62
In regionaal verband nemen we een zelfbewuste houding aan met als uitgangspunt om elkaar succesvoller te maken.
-
Blz. 63
01. Geldrop-Mierlo vervult een bestuurlijke rol die past bij onze positie in de regio.
-
Blz. 64
02. Van alle samenwerkingsverbanden wordt het functioneren en de meerwaarde periodiek beoordeeld.
-
Blz. 65
Een gemeentelijke organisatie die in gesprek is en blijft met haar inwoners, bedrijven, verenigingen en maatschappelijke instellingen. Inwoners zien een organisatie die actief naar buiten treedt en samen met haar inwoners zoekt naar....
-
Blz. 66
03. Streven naar een optimale gemeentelijke dienstverlening
-
Blz. 67
04. Continue aandacht voor kwaliteitsverbetering van gemeentelijke communicatiemiddelen
-
Blz. 68
05. Groeien naar een overheid die verbindt, prioriteert, faciliteert en laat realiseren.
-
Blz. 69
Een gemeentelijke organisatie die het vertrouwen krijgt van haar inwoners en die dit vertrouwen ook zichtbaar voor de inwoners waard is.
-
Blz. 70
06. Een gemeentelijke organisatie die de persoonlijke levenssfeer van onze burgers eerbiedigt en adequaat beschermt (privacy/AVG)
-
Blz. 71
07. Een hoge (juridische) kwaliteit van onze producten en diensten (juridische kwaliteitszorg)
-
Blz. 72
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 73
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 74
Toelichting
-
Blz. 75
Programma 5. Werk en inkomen
-
Blz. 76
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 77
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 78
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 79
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 80
Alle volwassen inwoners van onze gemeente kunnen meedoen, bij voorkeur via betaald werk.
-
Blz. 81
01. Zoveel mogelijk inwoners helpen naar betaald werk binnen de beschikbare budgetten.
-
Blz. 82
02. Vergroten van de sturingsmogelijkheden bij Senzer, passend bij de gemeenschappelijke regeling.
-
Blz. 83
03. Vernieuwend vormgeven van het sociale gezicht van de gemeente Geldrop-Mierlo.
-
Blz. 84
Binnen de gemeente Geldrop-Mierlo is sprake van duurzame armoedebestrijding.
-
Blz. 85
04. Meer zicht op armoede in onze gemeente zodat onze inwoners gericht en duurzaam ondersteund worden.
-
Blz. 86
In de gemeente Geldrop-Mierlo krijgen inwoners met financiële problemen tijdig ondersteuning.
-
Blz. 87
05. Eerder signaleren van problematische schulden, om te voorkomen dat inwoners door schulden (verder) in de problemen raken.
-
Blz. 88
06. Het verbeteren van de proactieve benadering van inwoners die een steun in de rug nodig hebben in samenwerking met private initiatieven.
-
Blz. 89
07. Handhaven van het bestaande niveau van het sociale beleid en de regelingen.
-
Blz. 90
Statushouders voelen zich welkom in Geldrop-Mierlo en doen actief mee.
-
Blz. 91
08. Statushouders, asielzoekers en/of vluchtelingen opvangen en samen met betrokken partijen samenwerken om te komen tot een goede integratie.
-
Blz. 92
09. Vormgeven van de uitvoering van nieuwe taken die de gemeente krijgt op het gebied van inburgering per 1 januari 2020.
-
Blz. 93
10. Voortzetten van de maatschappelijke begeleiding van statushouders.
-
Blz. 94
11. Verbeteren van de mogelijkheden voor participatie en het begeleiden naar werk van statushouders.
-
Blz. 95
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 96
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 97
Toelichting
-
Blz. 98
Programma 6. Zorg, welzijn en cultuur
-
Blz. 99
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 100
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 101
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 102
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 103
Geldrop-Mierlo is een sterke en zorgzame gemeenschap waarbij inwoners eigenaarschap tonen, initiatiefrijk, samen redzaam zijn en waarin iedereen mee kan doen.
-
Blz. 104
01. Versterken van ondersteuning van vrijwilligers, vrijwilligersorganisaties en maatschappelijke partners.
-
Blz. 105
02. Aanpassen van onze subsidievoorwaarden, aan de eisen van deze tijd.
-
Blz. 106
03. Uitbreiden van de aanpak van preventie en vroegsignalering in het sociaal domein als onderdeel van integraal gebiedsgericht werken zodat problemen worden voorkomen of tijdig gesignaleerd.
-
Blz. 107
04. Uiterlijk 2020 is Geldrop-Mierlo een dementievriendelijke gemeente.
-
Blz. 108
05. Bevorderen van een gezonde leefstijl bij al onze inwoners en inzetten op fysieke en mentale gezondheid voor alle leeftijdsgroepen.
-
Blz. 109
06. Realiseren van een gezonde balans in onze woningvoorraad.
-
Blz. 110
07. Vorm en inhoud geven aan een fundament voor diversiteit in Geldrop-Mierlo.
-
Blz. 111
Inwoners die niet mee kunnen doen, worden door de gemeente ondersteund bij het zoeken naar mogelijke oplossingen en waar nodig krijgt de inwoner individuele ondersteuning.
-
Blz. 112
08. Handhaven van de huidige kwaliteit van de dienstverlening door het CMD.
-
Blz. 113
09. Zorgen voor de beschikbaarheid van onafhankelijke cliëntondersteuning en een externe vertrouwenspersoon.
-
Blz. 114
10. Inzetten op samenwerking met andere partners, zoals zorgaanbieders, woningcorporaties, ondernemende inwoners en het bedrijfsleven om projecten op te starten....
-
Blz. 115
Het sociaal vangnet voor inwoners is duurzaam ingericht; het sociaal domein is (toekomst)bestendig.
-
Blz. 116
11. Gericht werken aan de transformatie aan de hand van een integrale, overkoepelende visie op het Sociaal Domein.
-
Blz. 117
12. Proactief op zoek gaan naar manieren om de kosten van het sociale domein onder controle te houden.
-
Blz. 118
13. Effectief, efficiënt en binnen de kaders van onze visie inkopen van vormen van ondersteuning en (jeugd)hulp.
-
Blz. 119
14. In beeld brengen van cliëntervaringen.
-
Blz. 120
Mensen van jong tot oud worden gestimuleerd om hun talenten te ontwikkelen.
-
Blz. 121
15. Mensen stimuleren om hun talenten op sportief gebied te ontwikkelen en de sociale cohesie in de wijk te vergroten.
-
Blz. 122
16. Vernieuwende concepten voor sport en bewegen ondersteunen. De breedtesport uitbouwen in het kader van JOGG.
-
Blz. 123
17. Om mensen de ruimte te bieden om hun talenten te ontwikkelen op het gebied van cultuur, houden we een kwalitatief sterk en veelzijdig cultuuraanbod in stand, dat we waar nodig versterken.
-
Blz. 124
18. Kinderen en jongeren stimuleren om kennis te maken met cultuur.
-
Blz. 125
Geldrop-Mierlo heeft een duidelijk cultureel gezicht.
-
Blz. 126
19. In de wijk door middel van 'community art' kunstzinnige projecten koppelen aan sociale vraagstukken.
-
Blz. 127
20. De cultuurverkenner brengt partijen in het culturele veld bij elkaar en zorgt voor meer samenwerking en stroomlijning van het aanbod en het effectiever gebruik van bestaande voorzieningen.
-
Blz. 128
21. Villagemarketing verder vorm geven zodat het bijdraagt aan het verder vorm geven van het culturele gezicht van onze gemeente.
-
Blz. 129
Inwoners van Geldrop-Mierlo sporten en bewegen meer en zijn daardoor meer in balans, actiever, gezonder en blijven zij langer zelfstandig.
-
Blz. 130
22. Een nieuwe sportvisie vaststellen met aandacht voor aantrekkelijke accommodaties en voorzieningen en voor het behouden en ontwikkelen van een gezonde sportcultuur....
-
Blz. 131
23. Realiseren van sportfaciliteiten in de openbare ruimte voor de individuele, niet vereniginggebonden sporter.
-
Blz. 132
24. Doorontwikkelen van gestarte initiatieven in het kader van breedtesport.
-
Blz. 133
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 134
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 135
Toelichting
-
Blz. 136
Programma 7. Jeugdbeleid en onderwijs
-
Blz. 137
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 138
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 139
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 140
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 141
De gemeente is een veilige, gezonde en stimulerende omgeving voor zowel lichaam als geest zodat jeugdigen kunnen leren, spelen en verblijven middels doorgaande ontwikkelingslijnen.
-
Blz. 142
01. Mogelijkheden bieden aan (toekomstige) partijen voor onderwijs, kinderopvang en peuterwerk om duurzame en toekomstbestendige kindcentra- concepten te ontwikkelen die toegankelijk......
-
Blz. 143
02. Verbeteren van de samenwerking met het onderwijs en voorschoolse partijen via een lokale educatieve agenda.
-
Blz. 144
03. Zorgen voor een goede en multifunctionele huisvesting voor alle scholen in de gemeente.
-
Blz. 145
04. Realiseren van kwantitatief en kwalitatief goed leerlingenvervoer.
-
Blz. 146
05. Versterken van de zorgketen voor jeugdigen door het realiseren van een goede aansluiting tussen Passend Onderwijs en jeugdhulp.
-
Blz. 147
Jeugdigen groeien op in een kansrijke omgeving waarin zij hun talenten en identiteit kunnen ontwikkelen.
-
Blz. 148
06. Het bieden van een kansrijke omgeving voor jeugdigen door o.a. het stimuleren van projecten voor en door jeugdigen.
-
Blz. 149
Jeugdigen voelen zich thuis in de wijk en dragen bij aan prettig wonen in een fijne wijk.
-
Blz. 150
07. Onze wijken worden voorzien van goede en veilige speelvoorzieningen voor kinderen en hangplekken voor jongeren.
-
Blz. 151
08. Voorkomen overlast door jongeren.
-
Blz. 152
09. Inzetten op daadkrachtig jongerenwerk dat haar krachten bundelt met overige spelers in de wijk.
-
Blz. 153
Inwoners zijn beter in staat om mee te doen in een snel veranderende maatschappij.
-
Blz. 154
10. Samen met onderwijs en bedrijfsleven de positie van scholieren, werkenden en werkzoekenden verbeteren.
-
Blz. 155
11. Ondersteunen van initiatieven die een leven lang leren voor inwoners mogelijk maakt.
-
Blz. 156
12. Terugdringen van laaggeletterdheid.
-
Blz. 157
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 158
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 159
Toelichting
-
Blz. 160
Programma 8. Duurzaamheid, natuur en milieu
-
Blz. 161
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 162
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 163
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 164
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 165
Geldrop-Mierlo is een aantrekkelijke groene gemeente met een gezond klimaat en een grote aantrekkingskracht.
-
Blz. 166
01. In 2022 is de groene uitstraling van beide kernen zowel in kwaliteit als in kwantiteit toegenomen.
-
Blz. 167
02. Tegengaan van de afname van biodiversiteit in onze gemeente.
-
Blz. 168
In Geldrop-Mierlo is de kwaliteit van het leven van dieren, waarbij gekeken wordt naar zowel het fysieke welzijn (diergezondheid) als het geestelijke welzijn (hoe voelen dieren zich), op orde.
-
Blz. 169
03. Dierenwelzijn bevorderen.
-
Blz. 170
In Geldrop-Mierlo hebben we een duurzame leefomgeving door het terugdringen van (niet afbreekbaar) afval.
-
Blz. 171
04. Zwerfafval zoveel mogelijk voorkomen.
-
Blz. 172
05. Het gemeentelijk rioleringsplan.
-
Blz. 173
06. Het zo duurzaam mogelijk inzamelen en verwerken van het huishoudelijk afval.
-
Blz. 174
De gemeente Geldrop-Mierlo is een duurzame gemeente.
-
Blz. 175
07. De ambitie is om in 2022, 7,4% van de energie in onze gemeente duurzaam op te wekken en de uitstoot van CO2 met 20% te verminderen.
-
Blz. 176
08. De ambitie is om in 2040 energieneutraal te zijn.
-
Blz. 177
09. De ambitie is om in 2022, 10% van de woningen in Geldrop-Mierlo gasloos te hebben
-
Blz. 178
10. Alle nieuwbouwwoningen worden gasloos gebouwd.
-
Blz. 179
11. Bewustwording creëren bij de lokale samenleving.
-
Blz. 180
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 181
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 182
Toelichting
-
Blz. 183
Programma 9. Bereikbaarheid en verkeer
-
Blz. 184
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 185
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 186
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 187
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 188
De gemeente is goed en veilig bereikbaar voor onze inwoners.
-
Blz. 189
01. Aanpakken van lokale bereikbaarheidsknelpunten.
-
Blz. 190
02. Optimalisatie parkeren van voor alle doelgroepen en locaties.
-
Blz. 191
03. Op niveau houden van de kwaliteit van de staat van de openbare wegen.
-
Blz. 192
Er is een goede doorstroming van het verkeer in de regio.
-
Blz. 193
04. Optimaal participeren in en benutten van de regionale en intergemeentelijke samenwerking op het gebied van bereikbaarheid.
-
Blz. 194
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 195
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 196
Toelichting
-
Blz. 197
Programma 10. Bouwen en wonen
-
Blz. 198
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 199
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 200
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 201
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 202
De woning past in alle levensfasen bij de behoeften die de bewoner op dat moment heeft.
-
Blz. 203
01. Zowel bij nieuwbouw als herontwikkeling enkel levensloopbestendige woningen realiseren.
-
Blz. 204
Wijken en woningen bestaan uit een goede balans, voor een gezonde en duurzame leefomgeving. Er is geen verloedering of overlast.
-
Blz. 205
02. Woningdifferentiatie dient in alle wijken voldoende aanwezig te zijn.
-
Blz. 206
03. Verduurzaming van de woningvoorraad.
-
Blz. 207
04. Wijken zijn vrij van probleemlocaties die zorgen voor sociale of fysieke verslechtering van de wijk.
-
Blz. 208
05. Wijken en de woningen in het bijzonder mogen niet teveel verouderen, maar moeten op alle vlakken toekomstbestendig zijn.
-
Blz. 209
06. Implementeren van de hoofddoelen van de nieuwe Omgevingswet in de gemeente.
-
Blz. 210
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 211
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 212
Toelichting
-
Blz. 213
Programma 11. Financiën en belastingen
-
Blz. 214
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 215
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 216
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 217
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 218
De gemeente heeft een meerjarenprogrammabegroting die structureel sluitend is.
-
Blz. 219
01. De realisatie van het Kernakkoord past binnen een financieel sluitend perspectief
-
Blz. 220
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 221
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 222
Toelichting
-
Blz. 223
Algemene inleiding
-
Blz. 224
Algemeen
-
Blz. 225
Algemeen
-
Blz. 226
algemene inleiding 2
-
Blz. 227
deel1
-
Blz. 228
Verloop resultaat
-
Blz. 229
Toelichting verloop resultaat
-
Blz. 230
Algemene inleiding 3
-
Blz. 231
Resultaatbestemming
-
Blz. 232
Resultaatbestemming
-
Blz. 233
toelichting
-
Blz. 234
Paragrafen
-
Blz. 235
Lokale heffingen
-
Blz. 236
Inleiding
-
Blz. 237
Beleid
-
Blz. 238
Onroerendezaakbelastingen (OZB)
-
Blz. 239
Afvalstoffenheffing / reinigingsrechten
-
Blz. 240
Rioolheffing
-
Blz. 241
Kostendekkendheid rioolheffing en afvalstoffenheffing
-
Blz. 242
Leges
-
Blz. 243
Kostendekkendheid leges
-
Blz. 244
Parkeerbelasting
-
Blz. 245
Toeristenbelasting
-
Blz. 246
Lijkbezorgingsrechten
-
Blz. 247
Hondenbelasting
-
Blz. 248
Reclamebelasting
-
Blz. 249
Kwijtscheldingsbeleid
-
Blz. 250
Overzicht tarieven
-
Blz. 251
Vergelijking buurgemeenten
-
Blz. 252
Ontwikkeling lokale lastendruk
-
Blz. 253
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 254
Inleiding
-
Blz. 255
Beleid betreffende de weerstandscapaciteit en de risico's
-
Blz. 256
Inventarisatie van de risico's
-
Blz. 257
Wijzigingen
-
Blz. 258
Inventarisatie van de beschikbare weerstandscapaciteit
-
Blz. 259
Weerstandsvermogen
-
Blz. 260
Financiële kengetallen
-
Blz. 261
Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 262
Inleiding
-
Blz. 263
Wegen
-
Blz. 264
Openbare verlichting
-
Blz. 265
Civiele kunstwerken
-
Blz. 266
Groen
-
Blz. 267
Riolering
-
Blz. 268
Gebouwen
-
Blz. 269
Speelvoorzieningen
-
Blz. 270
Financiering
-
Blz. 271
Inleiding
-
Blz. 272
Interne- en externe ontwikkelingen
-
Blz. 273
Financieringsbehoefte
-
Blz. 274
Liquiditeit
-
Blz. 275
Renterisicobeheer
-
Blz. 276
Kredietrisicobeheer
-
Blz. 277
Leningenportefeuille
-
Blz. 278
Bedrijfsvoering
-
Blz. 279
Inleiding
-
Blz. 280
Organisatieontwikkeling
-
Blz. 281
Strategisch HRM plan
-
Blz. 282
Ontwikkeling formatie
-
Blz. 283
Ziekteverzuim
-
Blz. 284
Informatievoorziening
-
Blz. 285
Informatiebeveiliging
-
Blz. 286
Privacy
-
Blz. 287
Control
-
Blz. 288
Actieplan MVI
-
Blz. 289
Kengetallen
-
Blz. 290
Verbonden partijen
-
Blz. 291
Inleiding
-
Blz. 292
Gemeenschappelijke regelingen
-
Blz. 293
Vennootschappen en coöperaties
-
Blz. 294
Stichtingen en verenigingen
-
Blz. 295
Overig
-
Blz. 296
Tabel verbonden partijen
-
Blz. 297
Grondbeleid
-
Blz. 298
Algemeen grondbeleid
-
Blz. 299
Ontwikkelingen grondexploitaties
-
Blz. 300
Vast te stellen exploitaties
-
Blz. 301
Resultaat 2022
-
Blz. 302
Reserves en voorzieningen
-
Blz. 303
toelichting reserve grondexploitaties
-
Blz. 304
b. Reserve tussentijdse winstnemingen
-
Blz. 305
De financiële (weerstands)positie
-
Blz. 306
Weerstandsvermogen
-
Blz. 307
Verliesvoorziening
-
Blz. 308
Voorziening afgesloten complexen
-
Blz. 309
Meerjarenperspectief
-
Blz. 310
toelichting meerjarenbeeld
-
Blz. 311
Materiële Vaste Activa
-
Blz. 312
toelichting toekomstige locaties
-
Blz. 313
Wet open overheid
-
Blz. 314
tekst WOO
-
Blz. 315
Beleidsindicatoren
-
Blz. 316
Beleidsindicatoren
-
Blz. 317
Jaarrekening
-
Blz. 318
Balans
-
Blz. 319
Balans activa
-
Blz. 320
Balans passiva
-
Blz. 321
Totaalbedrag garantstellingen
-
Blz. 322
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 323
Inleiding
-
Blz. 324
Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
-
Blz. 325
Waarderingsgrondslagen
-
Blz. 326
Vaste activa
-
Blz. 327
Toelichting Vaste activa
-
Blz. 328
Vlottende activa
-
Blz. 329
Vaste passiva
-
Blz. 330
Vlottende passiva
-
Blz. 331
Toelichting op de balans
-
Blz. 332
Vaste activa
-
Blz. 333
Toelichting immateriële vaste activa
-
Blz. 334
Toelichting immateriële vaste activa
-
Blz. 335
Materiële vaste activa
-
Blz. 336
Toelichting materiële vaste activa
-
Blz. 337
Toelichting materiële vaste activa
-
Blz. 338
Financiële vaste activa
-
Blz. 339
Toelichting financiële vaste activa
-
Blz. 340
Toelichting financiële vaste activa
-
Blz. 341
Vlottende activa
-
Blz. 342
Toelichting voorraad
-
Blz. 343
Toelichting op de voorraad
-
Blz. 344
Uitzettingen met een rente typische looptijd korter dan 1 jaar
-
Blz. 345
Schatkistbankieren
-
Blz. 346
Liquide middelen
-
Blz. 347
Overlopende activa
-
Blz. 348
Toelichting overlopende activa
-
Blz. 349
Toelichting overlopende activa
-
Blz. 350
Toelichting facilitair grondbedrijf
-
Blz. 351
Vaste passiva
-
Blz. 352
Toelichting eigen vermogen
-
Blz. 353
Voorzieningen
-
Blz. 354
Vaste schulden met een rentetypische looptijd langer dan 1 jaar
-
Blz. 355
Toelichting Vaste schulden met een rentetypische looptijd langer dan 1 jaar
-
Blz. 356
Vlottende passiva
-
Blz. 357
Overlopende passiva
-
Blz. 358
Toelichting overlopende passiva
-
Blz. 359
Niet in de balans opgenomen verplichtingen
-
Blz. 360
Niet in de balans opgenomen verplichtingen
-
Blz. 361
Garantstellingen
-
Blz. 362
Niet in de balans opgenomen verplichtingen (2)
-
Blz. 363
Eigen bijdrage op grond van de Wmo
-
Blz. 364
Arbeidskostengerelateerde verplichtingen
-
Blz. 365
Hypothecaire leningen personeel
-
Blz. 366
Het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening
-
Blz. 367
Tekst opmerking primaire begroting
-
Blz. 368
Toelichting tabel 1e begrotingswijziging
-
Blz. 369
Programma's
-
Blz. 370
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 371
Onvoorzien, overhead en Vennootschapsbelasting
-
Blz. 372
Totaal saldo van baten en lasten
-
Blz. 373
Toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 374
Het geraamde versus het gerealiseerde resultaat
-
Blz. 375
Het overzicht van baten en lasten per taakveld
-
Blz. 376
Overzicht van baten en lasten per taakveld
-
Blz. 377
Toelichting op het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening
-
Blz. 378
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 379
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 380
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 381
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 382
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 383
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 384
Analyse overzicht van baten en lasten
-
Blz. 385
Programma 1. Gebiedsgericht werken
-
Blz. 386
Programma 2. Economie en vastgoed
-
Blz. 387
Programma 3. Veiligheid en handhaving
-
Blz. 388
Programma 4. Bestuur en bestuurlijke samenwerking
-
Blz. 389
Programma 5. Werk en inkomen
-
Blz. 390
Programma 6. Zorg, welzijn en cultuur
-
Blz. 391
Programma 7. Jeugdbeleid en onderwijs
-
Blz. 392
Programma 8. Duurzaamheid, natuur en milieu
-
Blz. 393
Programma 9. Bereikbaarheid en verkeer
-
Blz. 394
Programma 10. Bouwen en wonen
-
Blz. 395
Programma 11. Financiën en belastingen
-
Blz. 396
Sociaal domein
-
Blz. 397
Sociaal domein
-
Blz. 398
Sociaal domein
-
Blz. 399
Analyse salarisgerelateerde kosten en overige personele kosten
-
Blz. 400
Overzicht onvoorzien
-
Blz. 401
Overzicht onvoorzien
-
Blz. 402
Overzicht van de incidentele baten en lasten
-
Blz. 403
Overzicht van de incidentele baten en lasten
-
Blz. 404
toelichting incidentele baten en lasten
-
Blz. 405
Overzicht van de structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
-
Blz. 406
Overzicht van de structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
-
Blz. 407
Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
-
Blz. 408
Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
-
Blz. 409
Overzicht van investeringen en projecten
-
Blz. 410
Overzicht van investeringen en projecten
-
Blz. 411
Investeringen projecten
-
Blz. 412
Reserves en voorzieningen
-
Blz. 413
Overzicht van reserves en voorzieningen
-
Blz. 414
Reserves
-
Blz. 415
Voorzieningen
-
Blz. 416
Totaal reserves en voorzieningen
-
Blz. 417
Toelichting op de reserves
-
Blz. 418
Toelichting op de reserves
-
Blz. 419
Algemene reserve
-
Blz. 420
Toelichting algemene reserve
-
Blz. 421
Algemene reserve grondexploitaties
-
Blz. 422
Toelichting algemene reserve grondexploitaties
-
Blz. 423
Reserve tussentijdse winstnemingen grondbedrijf
-
Blz. 424
Toelichting reserve tussentijdse winstnemingen grondbedrijf
-
Blz. 425
Reserve personeel en organisatie
-
Blz. 426
Toelichting reserve Personeel en organisatie
-
Blz. 427
Reserve onderwijshuisvesting
-
Blz. 428
Toelichting reserve Onderwijshuisvesting / IHP
-
Blz. 429
Reserve participatie
-
Blz. 430
Toelichting reserve participatie
-
Blz. 431
Reserve investering speeltuin de Viking
-
Blz. 432
Toelichting reserve Investeringen speeltuin De Viking
-
Blz. 433
Reserve hondenbeleid
-
Blz. 434
Toelichting reserve Hondenbeleid
-
Blz. 435
Reserve recreatie en toerisme
-
Blz. 436
Toelichting reserve Recreatie en toerisme
-
Blz. 437
Centrummanagement/ Ondernemersinitiatieven
-
Blz. 438
Toelichting reserve Centrummanagement / ondernemersinitiatieven
-
Blz. 439
Reserve leefbaarheidsfonds
-
Blz. 440
Toelichting reserve Leefbaarheidsfonds
-
Blz. 441
Reserve Fonds investering ruimtelijke ontwikkelingen
-
Blz. 442
Toelichting reserve Fonds investering ruimtelijke ontwikkelingen
-
Blz. 443
Reserve bovenwijkse voorzieningen Nieuw
-
Blz. 444
Toelichting reserve Fonds bovenwijkse voorzieningen (nieuw)
-
Blz. 445
Reserve I&A
-
Blz. 446
Toelichting reserve I&A
-
Blz. 447
Reserve Fonds herstructurering woongebieden
-
Blz. 448
Toelichting reserve Fonds herstructurering woongebieden
-
Blz. 449
Reserve Fonds verevening bedrijfsomgevingen
-
Blz. 450
Toelichting reserve Fonds verevening bedrijfsomgevingen
-
Blz. 451
Reserve rijkscompensatie corona
-
Blz. 452
Toelichting rijkscompensatie corona
-
Blz. 453
Reserve Sociaal Domein
-
Blz. 454
Toelichting reserve Sociaal domein
-
Blz. 455
Reserve duurzaamheid
-
Blz. 456
Toelichting reserve duurzaamheid
-
Blz. 457
Reserve bespaarde kapitaalslasten woningbouwimpuls
-
Blz. 458
toelichting Reserve bespaarde kapitaalslasten woningbouwimpuls
-
Blz. 459
Reserve Omgevingswet en wet kwaliteitsborging bouw
-
Blz. 460
toelichting Reserve Omgevingswet en wet kwaliteitsborging bouw
-
Blz. 461
Reserve WBI herstructurering woongebieden
-
Blz. 462
toelichting Reserve WBI herstructurering woongebieden
-
Blz. 463
Reserve WBI leefbaarheidsfonds
-
Blz. 464
Toelichting Reserve WBI leefbaarheidsfonds
-
Blz. 465
Reserve WBI ruimtelijke ontwikkeling
-
Blz. 466
toelichting Reserve WBI ruimtelijke ontwikkeling
-
Blz. 467
Reserve maatwerkaanpak koopkrachtverlies
-
Blz. 468
toelichting reserve maatwerkaanpak koopkrachtverlies
-
Blz. 469
Dekkingsreserves
-
Blz. 470
Toelichting op de voorzieningen
-
Blz. 471
Voorzieningen
-
Blz. 472
Pensioenvoorzieningen wethouders
-
Blz. 473
Toelichting pensioenvoorziening wethouders
-
Blz. 474
Voorziening verlofsparen
-
Blz. 475
Toelichting voorziening verlofsparen
-
Blz. 476
Voorziening compensatie Attero
-
Blz. 477
Toelichting voorziening compensatie Attero
-
Blz. 478
Onderhoud wegen
-
Blz. 479
Toelichting voorziening Onderhoud wegen
-
Blz. 480
Onderhoud gebouwen
-
Blz. 481
Toelichting voorzieningen Onderhoud gebouwen
-
Blz. 482
Onderhoud brede school Coevering
-
Blz. 483
Toelichting voorziening onderhoud brede school Coevering
-
Blz. 484
Wonen
-
Blz. 485
Toelichting voorziening Wonen
-
Blz. 486
Egalisatie afvalstoffenheffing
-
Blz. 487
Toelichting voorziening Egalisatie afvalstoffenheffing
-
Blz. 488
Egalisatie rioleringen
-
Blz. 489
Toelichting voorziening Egalisatie rioleringen
-
Blz. 490
Breedtesport impuls middelen
-
Blz. 491
Toelichting voorziening Breedtesport impuls middelen
-
Blz. 492
Gemeentelijk groenfonds
-
Blz. 493
Toelichting voorziening Gemeentelijk herplantfonds
-
Blz. 494
Voorziening afgesloten complexen GB
-
Blz. 495
Toelichting voorziening Afgesloten complexen GB
-
Blz. 496
Voorziening voorschoolse educatie
-
Blz. 497
Toelichting voorziening voorschoolse educatie
-
Blz. 498
Bijlage Single Information Single Audit (SISA)
-
Blz. 499
Tabel
-
Blz. 500
Subsidie Bereikbaarheidsakkoord
-
Blz. 501
Subsidie Bereikbaarheidsakkoord
-
Blz. 502
Controleverklaring
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap