01. Vitale centra behouden voor onze inwoners zodat zij in de eigen kern prettig kunnen winkelen en verblijven.
Omschrijving (toelichting)
Er zijn kortere lijnen naar beide centrum-management organisaties. Bestuursvergaderingen worden bijgewoond en ook andere bijeenkomsten worden door de gemeente bezocht. Met beide centrummanagers is wekelijks contact en ook zij gaan steeds meer met elkaar samenwerken. Er zijn regelmatig consumentacties in beide centra. Zo komt er een gemeente brede cadeaukaart. Met centrummanagement Geldrop wordt regelmatig gesproken over de ontwikkelingen van het nieuwe centrum. Dit staat ook als doelstelling opgenomen in het nieuwe Economisch beleid dat in 2022 is vastgesteld, waar het aantrekkelijk maken van een woon-leef en ondernemersklimaat een speerpunt is. We praten met alle stakeholders in het centrum en stemmen af wat de ideeën en wensen zijn op de verschillende ontwikkellocaties. Woningen worden toegevoegd maar er moet ook ruimte blijven voor horeca, detailhandel en maatschappelijke functies zodat de beleefbaarheid hoog blijft. Voorbeelden zijn de ontwikkelingen op Bleekvelden, Nieuwendijk, etc.