Omschrijving (toelichting)

Ondanks alle coronamaatregelen is er binnen het werkveld Recreatie & Toerisme veel bereikt mede door de inzet van Stichting Villagemarketing. De stichting heeft dankzij haar verdiepende positionering “Geldrop-Mierlo Verweeft & Vermaakt” meer bekendheid gekregen bij haar eigen inwoners maar zeker ook in de regio. De positionering zorgt voor een eigen herkenbaar gezicht van Geldrop-Mierlo binnen de regio Brainport en daar is juist Brainport ook naar op zoek. Geldrop-Mierlo is uniek en binnen het gekozen thema wordt hier handen en voeten aangegeven.

Zo is de nieuwe recreatieve website www.visitgeldropmierlo.nl gelanceerd met daarop alle recreatieve informatie van evenementen tot wandelen en van optredens tot kindervermaak. Tevens komen deze highlights ook terug vanaf begin 2022 in de RegioRader, een recreatieve website van de hele regio.

Er zijn vlaggenmasten geplaatst op plekken waar je de gemeente binnen komt. Bezoekers en eigen inwoners worden op een herkenbare manier binnen het thema Verweeft & Vermaakt welkom geheten. En om recreanten goed te informeren zijn er op 35 plekken in de gemeente folderdisplays (klein en groot) geplaatst.

Helaas konden evenementen door de pandemie geen doorgang vinden waardoor de hele gezamenlijke promotiecampagnes van de zomer en winter die stichting Villagemarketing had uitgewerkt niet worden gebruikt. Hopelijk kunnen deze in de toekomst worden ingezet.