1. Blz. 1 Jaarstukken 2021
    1. Blz. 2 Jaarstukken 2021
    2. Blz. 3 Programma’s
      1. Blz. 4 Algemene toelichting en inleiding bij programma's
        1. Blz. 5 Algemene toelichting en inleiding bij programma's
        2. Blz. 6 deel 1
        3. Blz. 7 deel 2
      2. Blz. 8 Programma 1. Gebiedsgericht werken
        1. Blz. 9 Portefeuillehouder(s)
        2. Blz. 10 Wat wilden we bereiken?
        3. Blz. 11 Relevante beleidsnota's
        4. Blz. 12 Wat hebben we ervoor gedaan?
          1. Blz. 13 Een aantrekkelijke, inclusieve en veilige leefomgeving. Prettig wonen in een fijne wijk.
            1. Blz. 14 01. Bewoners, gemeente en (maatschappelijke) partners werken samen aan gezonde, leefbare en veilige wijken.
            2. Blz. 15 02. De gemeente verandert haar manier van werken en organiseren, zodat de integrale samenwerking wordt verbeterd en beter aansluit bij de wijken.
            3. Blz. 16 03. Bewoners, gemeente en (maatschappelijke) partners werken samen aan de uitvoeringsagenda van het wijkontwikkelingsplan Braakhuizen Zuid.
            4. Blz. 17 04. Bewoners uitdagen en ondersteunen om te komen met initiatieven die bijdragen aan een aantrekkelijke, sociaal bewuste en veilige wijk.
            5. Blz. 18 05. Sociale samenhang vergroten en ontmoeting in de wijk mogelijk maken met behulp van sport, bewegen en cultuur.
            6. Blz. 19 06. Een oplossing voor het huisvestingsprobleem van de Turkse Gemeenschap (TMSG) vinden.
          2. Blz. 20 Klanten beleven een optimale dienstverlening.
            1. Blz. 21 07. Bewoners en (maatschappelijke) partners (etc.) objectief inzicht geven in de wijk.
            2. Blz. 22 08. Verbeteren van de cultuur in onze organisatie zodat samenwerking met onze inwoners vanzelfsprekend is.
        5. Blz. 23 Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
        6. Blz. 24 Wat heeft het gekost?
      3. Blz. 25 Programma 2. Economie en vastgoed
        1. Blz. 26 Portefeuillehouder(s)
        2. Blz. 27 Wat wilden we bereiken?
        3. Blz. 28 Relevante beleidsnota's
        4. Blz. 29 Wat hebben we ervoor gedaan?
          1. Blz. 30 Geldrop-Mierlo is een aantrekkelijke woon- en werkgemeente in een groene omgeving.
            1. Blz. 31 01. Vitale centra behouden voor onze inwoners zodat zij in de eigen kern prettig kunnen winkelen en verblijven.
            2. Blz. 32 02. De gemeente Geldrop-Mierlo (op economisch gebied) beter op de kaart zetten.
            3. Blz. 33 03. Realiseren van een prettig vestigingsklimaat voor de ondernemers.
            4. Blz. 34 04. Meer economisch voordeel halen uit onze ligging in de Brainport.
          2. Blz. 35 Het gemeentelijk vastgoed voldoet aan de normen, is duurzaam en sluit aan op de behoefte van de bevolking.
            1. Blz. 36 05. Verduurzamen van gemeentelijke accommodaties.
            2. Blz. 37 06. Optimaliseren/intensiveren sociaal, culturele en sportaccommodaties.
        5. Blz. 38 Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
        6. Blz. 39 Wat heeft het gekost?
      4. Blz. 40 Programma 3. Veiligheid en handhaving
        1. Blz. 41 Portefeuillehouder(s)
        2. Blz. 42 Wat wilden we bereiken?
        3. Blz. 43 Relevante beleidsnota's
        4. Blz. 44 Wat hebben we ervoor gedaan?
          1. Blz. 45 De inwoners van Geldrop-Mierlo voelen zich veilig, zeker in hun directe leefomgeving.
            1. Blz. 46 01. Verhogen van de zichtbaarheid van de gemeentelijke handhavingsorganisatie.
            2. Blz. 47 02. Beter en uitgebreider met de burgers communiceren over de uitgevoerde activiteiten en de resultaten daarvan.
            3. Blz. 48 03. Betrokkenheid van de burgers bij de preventie en handhaving verhogen o.a. door het inzetten van moderne ICT-hulpmiddelen.
            4. Blz. 49 04. Verhogen van (brand)veiligheid van inwoners in hun eigen woning.
            5. Blz. 50 05. Nadrukkelijker aandacht en inzet voor de bestrijding van de georganiseerde criminaliteit.
            6. Blz. 51 06. Verbinding tussen terreinen zorg en veiligheid verbeteren.
        5. Blz. 52 Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
        6. Blz. 53 Wat heeft het gekost?
      5. Blz. 54 Programma 4. Bestuur en bestuurlijke samenwerking
        1. Blz. 55 Portefeuillehouder(s)
        2. Blz. 56 Wat wilden we bereiken?
        3. Blz. 57 Relevante beleidsnota's
        4. Blz. 58 Wat hebben we ervoor gedaan?
          1. Blz. 59 In regionaal verband nemen we een zelfbewuste houding aan met als uitgangspunt om elkaar succesvoller te maken.
            1. Blz. 60 01. Geldrop-Mierlo vervult een bestuurlijke rol die past bij onze positie in de regio.
            2. Blz. 61 02. Van alle samenwerkingsverbanden wordt het functioneren en de meerwaarde periodiek beoordeeld.
          2. Blz. 62 Een gemeentelijke organisatie die in gesprek is en blijft met haar inwoners, bedrijven, verenigingen en maatschappelijke instellingen. Inwoners zien een organisatie die actief naar buiten treedt en samen met haar inwoners zoekt naar....
            1. Blz. 63 03. Streven naar een optimale gemeentelijke dienstverlening
            2. Blz. 64 04. Continue aandacht voor kwaliteitsverbetering van gemeentelijke communicatiemiddelen
            3. Blz. 65 05. Groeien naar een overheid die verbindt, prioriteert, faciliteert en laat realiseren.
          3. Blz. 66 Een gemeentelijke organisatie die het vertrouwen krijgt van haar inwoners en die dit vertrouwen ook zichtbaar voor de inwoners waard is.
            1. Blz. 67 06. Een gemeentelijke organisatie die de persoonlijke levenssfeer van onze burgers eerbiedigt en adequaat beschermt (privacy/AVG)
            2. Blz. 68 07. Een hoge (juridische) kwaliteit van onze producten en diensten (juridische kwaliteitszorg)
        5. Blz. 69 Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
        6. Blz. 70 Wat heeft het gekost?
      6. Blz. 71 Programma 5. Werk en inkomen
        1. Blz. 72 Portefeuillehouder(s)
        2. Blz. 73 Wat wilden we bereiken?
        3. Blz. 74 Relevante beleidsnota's
        4. Blz. 75 Wat hebben we ervoor gedaan?
          1. Blz. 76 Alle volwassen inwoners van onze gemeente kunnen meedoen, bij voorkeur via betaald werk.
            1. Blz. 77 01. Zoveel mogelijk inwoners helpen naar betaald werk binnen de beschikbare budgetten.
            2. Blz. 78 02. Vergroten van de sturingsmogelijkheden bij Senzer, passend bij de gemeenschappelijke regeling.
            3. Blz. 79 03. Vernieuwend vormgeven van het sociale gezicht van de gemeente Geldrop-Mierlo.
          2. Blz. 80 Binnen de gemeente Geldrop-Mierlo is sprake van duurzame armoedebestrijding.
            1. Blz. 81 04. Meer zicht op armoede in onze gemeente zodat onze inwoners gericht en duurzaam ondersteund worden.
          3. Blz. 82 In de gemeente Geldrop-Mierlo krijgen inwoners met financiële problemen tijdig ondersteuning.
            1. Blz. 83 05. Eerder signaleren van problematische schulden, om te voorkomen dat inwoners door schulden (verder) in de problemen raken.
            2. Blz. 84 06. Het verbeteren van de proactieve benadering van inwoners die een steun in de rug nodig hebben in samenwerking met private initiatieven.
            3. Blz. 85 07. Handhaven van het bestaande niveau van het sociale beleid en de regelingen.
          4. Blz. 86 Statushouders voelen zich welkom in Geldrop-Mierlo en doen actief mee.
            1. Blz. 87 08. Statushouders, asielzoekers en/of vluchtelingen opvangen en samen met betrokken partijen samenwerken om te komen tot een goede integratie.
            2. Blz. 88 09. Vormgeven van de uitvoering van nieuwe taken die de gemeente krijgt op het gebied van inburgering per 1 januari 2020.
            3. Blz. 89 10. Voortzetten van de maatschappelijke begeleiding van statushouders.
            4. Blz. 90 11. Verbeteren van de mogelijkheden voor participatie en het begeleiden naar werk van statushouders.
        5. Blz. 91 Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
        6. Blz. 92 Wat heeft het gekost?
      7. Blz. 93 Programma 6. Zorg, welzijn en cultuur
        1. Blz. 94 Portefeuillehouder(s)
        2. Blz. 95 Wat wilden we bereiken?
        3. Blz. 96 Relevante beleidsnota's
        4. Blz. 97 Wat hebben we ervoor gedaan?
          1. Blz. 98 Geldrop-Mierlo is een sterke en zorgzame gemeenschap waarbij inwoners eigenaarschap tonen, initiatiefrijk, samen redzaam zijn en waarin iedereen mee kan doen.
            1. Blz. 99 01. Versterken van ondersteuning van vrijwilligers, vrijwilligersorganisaties en maatschappelijke partners.
            2. Blz. 100 02. Aanpassen van onze subsidievoorwaarden, aan de eisen van deze tijd.
            3. Blz. 101 03. Uitbreiden van de aanpak van preventie en vroegsignalering in het sociaal domein als onderdeel van integraal gebiedsgericht werken zodat problemen worden voorkomen of tijdig gesignaleerd.
            4. Blz. 102 04. Uiterlijk 2020 is Geldrop-Mierlo een dementievriendelijke gemeente.
            5. Blz. 103 05. Bevorderen van een gezonde leefstijl bij al onze inwoners en inzetten op fysieke en mentale gezondheid voor alle leeftijdsgroepen.
            6. Blz. 104 06. Realiseren van een gezonde balans in onze woningvoorraad.
            7. Blz. 105 07. Vorm en inhoud geven aan een fundament voor diversiteit in Geldrop-Mierlo.
          2. Blz. 106 Inwoners die niet mee kunnen doen, worden door de gemeente ondersteund bij het zoeken naar mogelijke oplossingen en waar nodig krijgt de inwoner individuele ondersteuning.
            1. Blz. 107 08. Handhaven van de huidige kwaliteit van de dienstverlening door het CMD.
            2. Blz. 108 09. Zorgen voor de beschikbaarheid van onafhankelijke cliëntondersteuning en een externe vertrouwenspersoon.
            3. Blz. 109 10. Inzetten op samenwerking met andere partners, zoals zorgaanbieders, woningcorporaties, ondernemende inwoners en het bedrijfsleven om projecten op te starten....
          3. Blz. 110 Het sociaal vangnet voor inwoners is duurzaam ingericht; het sociaal domein is (toekomst)bestendig.
            1. Blz. 111 11. Gericht werken aan de transformatie aan de hand van een integrale, overkoepelende visie op het Sociaal Domein.
            2. Blz. 112 12. Proactief op zoek gaan naar manieren om de kosten van het sociale domein onder controle te houden.
            3. Blz. 113 13. Effectief, efficiënt en binnen de kaders van onze visie inkopen van vormen van ondersteuning en (jeugd)hulp.
            4. Blz. 114 14. In beeld brengen van cliëntervaringen.
          4. Blz. 115 Mensen van jong tot oud worden gestimuleerd om hun talenten te ontwikkelen.
            1. Blz. 116 15. Mensen stimuleren om hun talenten op sportief gebied te ontwikkelen en de sociale cohesie in de wijk te vergroten.
            2. Blz. 117 16. Vernieuwende concepten voor sport en bewegen ondersteunen. De breedtesport uitbouwen in het kader van JOGG.
            3. Blz. 118 17. Om mensen de ruimte te bieden om hun talenten te ontwikkelen op het gebied van cultuur, houden we een kwalitatief sterk en veelzijdig cultuuraanbod in stand, dat we waar nodig versterken.
            4. Blz. 119 18. Kinderen en jongeren stimuleren om kennis te maken met cultuur.
          5. Blz. 120 Geldrop-Mierlo heeft een duidelijk cultureel gezicht.
            1. Blz. 121 19. In de wijk door middel van 'community art' kunstzinnige projecten koppelen aan sociale vraagstukken.
            2. Blz. 122 20. De cultuurverkenner brengt partijen in het culturele veld bij elkaar en zorgt voor meer samenwerking en stroomlijning van het aanbod en het effectiever gebruik van bestaande voorzieningen.
            3. Blz. 123 21. Villagemarketing verder vorm geven zodat het bijdraagt aan het verder vorm geven van het culturele gezicht van onze gemeente.
          6. Blz. 124 Inwoners van Geldrop-Mierlo sporten en bewegen meer en zijn daardoor meer in balans, actiever, gezonder en blijven zij langer zelfstandig.
            1. Blz. 125 22. Een nieuwe sportvisie vaststellen met aandacht voor aantrekkelijke accommodaties en voorzieningen en voor het behouden en ontwikkelen van een gezonde sportcultuur....
            2. Blz. 126 23. Realiseren van sportfaciliteiten in de openbare ruimte voor de individuele, niet vereniginggebonden sporter.
            3. Blz. 127 24. Doorontwikkelen van gestarte initiatieven in het kader van breedtesport.
        5. Blz. 128 Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
        6. Blz. 129 Wat heeft het gekost?
      8. Blz. 130 Programma 7. Jeugdbeleid en onderwijs
        1. Blz. 131 Portefeuillehouder(s)
        2. Blz. 132 Wat wilden we bereiken?
        3. Blz. 133 Relevante beleidsnota's
        4. Blz. 134 Wat hebben we ervoor gedaan?
          1. Blz. 135 De gemeente is een veilige, gezonde en stimulerende omgeving voor zowel lichaam als geest zodat jeugdigen kunnen leren, spelen en verblijven middels doorgaande ontwikkelingslijnen.
            1. Blz. 136 01. Mogelijkheden bieden aan (toekomstige) partijen voor onderwijs, kinderopvang en peuterwerk om duurzame en toekomstbestendige kindcentra- concepten te ontwikkelen die toegankelijk......
            2. Blz. 137 02. Verbeteren van de samenwerking met het onderwijs en voorschoolse partijen via een lokale educatieve agenda.
            3. Blz. 138 03. Zorgen voor een goede en multifunctionele huisvesting voor alle scholen in de gemeente.
            4. Blz. 139 04. Realiseren van kwantitatief en kwalitatief goed leerlingenvervoer.
            5. Blz. 140 05. Versterken van de zorgketen voor jeugdigen door het realiseren van een goede aansluiting tussen Passend Onderwijs en jeugdhulp.
          2. Blz. 141 Jeugdigen groeien op in een kansrijke omgeving waarin zij hun talenten en identiteit kunnen ontwikkelen.
            1. Blz. 142 06. Het bieden van een kansrijke omgeving voor jeugdigen door o.a. het stimuleren van projecten voor en door jeugdigen.
          3. Blz. 143 Jeugdigen voelen zich thuis in de wijk en dragen bij aan prettig wonen in een fijne wijk.
            1. Blz. 144 07. Onze wijken worden voorzien van goede en veilige speelvoorzieningen voor kinderen en hangplekken voor jongeren.
            2. Blz. 145 08. Voorkomen overlast door jongeren.
            3. Blz. 146 09. Inzetten op daadkrachtig jongerenwerk dat haar krachten bundelt met overige spelers in de wijk.
          4. Blz. 147 Inwoners zijn beter in staat om mee te doen in een snel veranderende maatschappij.
            1. Blz. 148 10. Samen met onderwijs en bedrijfsleven de positie van scholieren, werkenden en werkzoekenden verbeteren.
            2. Blz. 149 11. Ondersteunen van initiatieven die een leven lang leren voor inwoners mogelijk maakt.
            3. Blz. 150 12. Terugdringen van laaggeletterdheid.
        5. Blz. 151 Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
        6. Blz. 152 Wat heeft het gekost?
      9. Blz. 153 Programma 8. Duurzaamheid, natuur en milieu
        1. Blz. 154 Portefeuillehouder(s)
        2. Blz. 155 Wat wilden we bereiken?
        3. Blz. 156 Relevante beleidsnota's
        4. Blz. 157 Wat hebben we ervoor gedaan?
          1. Blz. 158 Geldrop-Mierlo is een aantrekkelijke groene gemeente met een gezond klimaat en een grote aantrekkingskracht.
            1. Blz. 159 01. In 2022 is de groene uitstraling van beide kernen zowel in kwaliteit als in kwantiteit toegenomen.
            2. Blz. 160 02. Tegengaan van de afname van biodiversiteit in onze gemeente.
          2. Blz. 161 In Geldrop-Mierlo is de kwaliteit van het leven van dieren, waarbij gekeken wordt naar zowel het fysieke welzijn (diergezondheid) als het geestelijke welzijn (hoe voelen dieren zich), op orde.
            1. Blz. 162 03. Dierenwelzijn bevorderen.
          3. Blz. 163 In Geldrop-Mierlo hebben we een duurzame leefomgeving door het terugdringen van (niet afbreekbaar) afval.
            1. Blz. 164 04. Zwerfafval zoveel mogelijk voorkomen.
            2. Blz. 165 05. Het gemeentelijk rioleringsplan.
            3. Blz. 166 06. Het zo duurzaam mogelijk inzamelen en verwerken van het huishoudelijk afval.
          4. Blz. 167 De gemeente Geldrop-Mierlo is een duurzame gemeente.
            1. Blz. 168 07. De ambitie is om in 2022, 7,4% van de energie in onze gemeente duurzaam op te wekken en de uitstoot van CO2 met 20% te verminderen.
            2. Blz. 169 08. De ambitie is om in 2040 energieneutraal te zijn.
            3. Blz. 170 09. De ambitie is om in 2022, 10% van de woningen in Geldrop-Mierlo gasloos te hebben
            4. Blz. 171 10. Alle nieuwbouwwoningen worden gasloos gebouwd.
            5. Blz. 172 11. Bewustwording creëren bij de lokale samenleving.
        5. Blz. 173 Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
        6. Blz. 174 Wat heeft het gekost?
      10. Blz. 175 Programma 9. Bereikbaarheid en verkeer
        1. Blz. 176 Portefeuillehouder(s)
        2. Blz. 177 Wat wilden we bereiken?
        3. Blz. 178 Relevante beleidsnota's
        4. Blz. 179 Wat hebben we ervoor gedaan?
          1. Blz. 180 De gemeente is goed en veilig bereikbaar voor onze inwoners.
            1. Blz. 181 01. Aanpakken van lokale bereikbaarheidsknelpunten.
            2. Blz. 182 02. Optimalisatie parkeren van voor alle doelgroepen en locaties.
            3. Blz. 183 03. Op niveau houden van de kwaliteit van de staat van de openbare wegen.
          2. Blz. 184 Er is een goede doorstroming van het verkeer in de regio.
            1. Blz. 185 04. Optimaal participeren in en benutten van de regionale en intergemeentelijke samenwerking op het gebied van bereikbaarheid.
        5. Blz. 186 Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
        6. Blz. 187 Wat heeft het gekost?
      11. Blz. 188 Programma 10. Bouwen en wonen
        1. Blz. 189 Portefeuillehouder(s)
        2. Blz. 190 Wat wilden we bereiken?
        3. Blz. 191 Relevante beleidsnota's
        4. Blz. 192 Wat hebben we ervoor gedaan?
          1. Blz. 193 De woning past in alle levensfasen bij de behoeften die de bewoner op dat moment heeft.
            1. Blz. 194 01. Zowel bij nieuwbouw als herontwikkeling enkel levensloopbestendige woningen realiseren.
          2. Blz. 195 Wijken en woningen bestaan uit een goede balans, voor een gezonde en duurzame leefomgeving. Er is geen verloedering of overlast.
            1. Blz. 196 02. Woningdifferentiatie dient in alle wijken voldoende aanwezig te zijn.
            2. Blz. 197 03. Verduurzaming van de woningvoorraad.
            3. Blz. 198 04. Wijken zijn vrij van probleemlocaties die zorgen voor sociale of fysieke verslechtering van de wijk.
            4. Blz. 199 05. Wijken en de woningen in het bijzonder mogen niet teveel verouderen, maar moeten op alle vlakken toekomstbestendig zijn.
            5. Blz. 200 06. Implementeren van de hoofddoelen van de nieuwe Omgevingswet in de gemeente.
        5. Blz. 201 Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
        6. Blz. 202 Wat heeft het gekost?
      12. Blz. 203 Programma 11. Financiën en belastingen
        1. Blz. 204 Portefeuillehouder(s)
        2. Blz. 205 Wat wilden we bereiken?
        3. Blz. 206 Relevante beleidsnota's
        4. Blz. 207 Wat hebben we ervoor gedaan?
          1. Blz. 208 De gemeente heeft een meerjarenprogrammabegroting die structureel sluitend is.
            1. Blz. 209 01. De realisatie van het Kernakkoord past binnen een financieel sluitend perspectief
        5. Blz. 210 Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
        6. Blz. 211 Wat heeft het gekost?
    3. Blz. 212 Algemene inleiding
      1. Blz. 213 Algemeen
        1. Blz. 214 Algemeen
        2. Blz. 215 algemene inleiding 2
        3. Blz. 216 deel1
        4. Blz. 217 Verloop resultaat
        5. Blz. 218 Toelichting verloop resultaat
        6. Blz. 219 Algemene inleiding 3
      2. Blz. 220 Resultaatbestemming
        1. Blz. 221 Resultaatbestemming
      3. Blz. 222 Corona
        1. Blz. 223 Corona
        2. Blz. 224 tabel rijkscompensatie corona
        3. Blz. 225 toelichting rijkscompensatie corona
    4. Blz. 226 Paragrafen
      1. Blz. 227 Lokale heffingen
        1. Blz. 228 Inleiding
        2. Blz. 229 Beleid
        3. Blz. 230 Onroerendezaakbelastingen (OZB)
        4. Blz. 231 Afvalstoffenheffing / reinigingsrechten
        5. Blz. 232 Rioolheffing
        6. Blz. 233 Kostendekkendheid rioolheffing en afvalstoffenheffing
        7. Blz. 234 Leges
        8. Blz. 235 Kostendekkendheid leges
        9. Blz. 236 Parkeerbelasting
        10. Blz. 237 Toeristenbelasting
        11. Blz. 238 Lijkbezorgingsrechten
        12. Blz. 239 Hondenbelasting
        13. Blz. 240 Reclamebelasting
        14. Blz. 241 Kwijtscheldingsbeleid
        15. Blz. 242 Overzicht tarieven
        16. Blz. 243 Vergelijking buurgemeenten
        17. Blz. 244 Ontwikkeling lokale lastendruk
      2. Blz. 245 Weerstandsvermogen en risicobeheersing
        1. Blz. 246 Inleiding
        2. Blz. 247 Beleid betreffende de weerstandscapaciteit en de risico's
        3. Blz. 248 Inventarisatie van de risico's
        4. Blz. 249 Wijzigingen
        5. Blz. 250 Inventarisatie van de beschikbare weerstandscapaciteit
        6. Blz. 251 Weerstandsvermogen
        7. Blz. 252 Financiële kengetallen
      3. Blz. 253 Onderhoud kapitaalgoederen
        1. Blz. 254 Inleiding
        2. Blz. 255 Wegen
        3. Blz. 256 Openbare verlichting
        4. Blz. 257 Civiele kunstwerken
        5. Blz. 258 Groen
        6. Blz. 259 Riolering
        7. Blz. 260 Gebouwen
        8. Blz. 261 Speelvoorzieningen
      4. Blz. 262 Financiering
        1. Blz. 263 Inleiding
        2. Blz. 264 Interne- en externe ontwikkelingen
        3. Blz. 265 Financieringsbehoefte
        4. Blz. 266 Liquiditeit
        5. Blz. 267 Renterisicobeheer
        6. Blz. 268 Kredietrisicobeheer
        7. Blz. 269 Leningenportefeuille
      5. Blz. 270 Bedrijfsvoering
        1. Blz. 271 Inleiding
        2. Blz. 272 Coronavirus
        3. Blz. 273 Organisatieontwikkeling
        4. Blz. 274 Informatievoorziening
        5. Blz. 275 Control
        6. Blz. 276 Facilitaire zaken
        7. Blz. 277 Actieplan MVI
        8. Blz. 278 Kengetallen
      6. Blz. 279 Verbonden partijen
        1. Blz. 280 Inleiding
        2. Blz. 281 Gemeenschappelijke regelingen
        3. Blz. 282 Vennootschappen en coöperaties
        4. Blz. 283 Stichtingen en verenigingen
        5. Blz. 284 Overig
        6. Blz. 285 Tabel verbonden partijen
      7. Blz. 286 Grondbeleid
        1. Blz. 287 Algemeen grondbeleid
        2. Blz. 288 Ontwikkelingen grondexploitaties
        3. Blz. 289 Vast te stellen exploitaties
        4. Blz. 290 Resultaat 2021
        5. Blz. 291 Reserves en voorzieningen
        6. Blz. 292 toelichting reserve grondexploitaties
        7. Blz. 293 b. Reserve tussentijdse winstnemingen
        8. Blz. 294 De financiële (weerstands)positie
        9. Blz. 295 Weerstandsvermogen
        10. Blz. 296 Verliesvoorziening
        11. Blz. 297 Voorziening afgesloten complexen
        12. Blz. 298 Meerjarenperspectief
        13. Blz. 299 toelichting meerjarenbeeld
        14. Blz. 300 Materiële Vaste Activa (gedeelte voorheen Niet In Exploitatie Genomen Gronden (NIEGG))
        15. Blz. 301 toelichting toekomstige locaties
      8. Blz. 302 Beleidsindicatoren
        1. Blz. 303 Beleidsindicatoren
    5. Blz. 304 Jaarrekening
      1. Blz. 305 Balans
        1. Blz. 306 Balans activa
        2. Blz. 307 Balans passiva
        3. Blz. 308 Totaalbedrag garantstellingen
      2. Blz. 309 Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
        1. Blz. 310 Inleiding
        2. Blz. 311 Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
        3. Blz. 312 Waarderingsgrondslagen
        4. Blz. 313 Vaste activa
        5. Blz. 314 Toelichting Vaste activa
        6. Blz. 315 Vlottende activa
        7. Blz. 316 Vaste passiva
        8. Blz. 317 Vlottende passiva
      3. Blz. 318 Toelichting op de balans
        1. Blz. 319 Vaste activa
        2. Blz. 320 Toelichting immateriële vaste activa
        3. Blz. 321 Toelichting immateriële vaste activa
        4. Blz. 322 Materiële vaste activa
        5. Blz. 323 Toelichting materiële vaste activa
        6. Blz. 324 Toelichting materiële vaste activa
        7. Blz. 325 Financiële vaste activa
        8. Blz. 326 Toelichting financiële vaste activa
        9. Blz. 327 Toelichting financiële vaste activa
        10. Blz. 328 Vlottende activa
        11. Blz. 329 Toelichting voorraad
        12. Blz. 330 Toelichting op de voorraad
        13. Blz. 331 Uitzettingen met een rente typische looptijd korter dan 1 jaar
        14. Blz. 332 Schatkistbankieren
        15. Blz. 333 Liquide middelen
        16. Blz. 334 Overlopende activa
        17. Blz. 335 Toelichting overlopende activa
        18. Blz. 336 Toelichting overlopende activa
        19. Blz. 337 Toelichting facilitair grondbedrijf
        20. Blz. 338 Vaste passiva
        21. Blz. 339 Toelichting eigen vermogen
        22. Blz. 340 Voorzieningen
        23. Blz. 341 Vaste schulden met een rentetypische looptijd langer dan 1 jaar
        24. Blz. 342 Toelichting Vaste schulden met een rentetypische looptijd langer dan 1 jaar
        25. Blz. 343 Vlottende passiva
        26. Blz. 344 Overlopende passiva
        27. Blz. 345 Toelichting overlopende passiva
      4. Blz. 346 Niet in de balans opgenomen verplichtingen
        1. Blz. 347 Niet in de balans opgenomen verplichtingen
        2. Blz. 348 Garantstellingen
        3. Blz. 349 Niet in de balans opgenomen verplichtingen (2)
        4. Blz. 350 Eigen bijdrage op grond van de Wmo
        5. Blz. 351 Arbeidskostengerelateerde verplichtingen
        6. Blz. 352 Hypothecaire leningen personeel
        7. Blz. 353 Voorschotten TOZO regeling
      5. Blz. 354 Het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening
        1. Blz. 355 Tekst opmerking primaire begroting
        2. Blz. 356 Toelichting tabel 1e begrotingswijziging
        3. Blz. 357 Programma's
        4. Blz. 358 Algemene dekkingsmiddelen
        5. Blz. 359 Onvoorzien, overhead en Vennootschapsbelasting
        6. Blz. 360 Totaal saldo van baten en lasten
        7. Blz. 361 Toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
        8. Blz. 362 Het geraamde versus het gerealiseerde resultaat
      6. Blz. 363 Het overzicht van baten en lasten per taakveld
        1. Blz. 364 Programma 1. Gebiedsgericht werken
        2. Blz. 365 Programma 2. Economie en vastgoed
        3. Blz. 366 Programma 3. Veiligheid en handhaving
        4. Blz. 367 Programma 4. Bestuur en bestuurlijke samenwerking
        5. Blz. 368 Programma 5. Werk en inkomen
        6. Blz. 369 Programma 6. Zorg, welzijn en cultuur
        7. Blz. 370 Programma 7. Jeugdbeleid en onderwijs
        8. Blz. 371 Programma 8. Duurzaamheid, natuur en milieu
        9. Blz. 372 Programma 9. Bereikbaarheid en verkeer
        10. Blz. 373 Programma 10. Bouwen en wonen
        11. Blz. 374 Programma 11. Financiën en belastingen
        12. Blz. 375 Totaal
      7. Blz. 376 Toelichting op het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening
        1. Blz. 377 Vennootschapsbelasting
          1. Blz. 378 Vennootschapsbelasting
        2. Blz. 379 Begrotingsrechtmatigheid
          1. Blz. 380 Begrotingsrechtmatigheid
          2. Blz. 381 Begrotingsrechtmatigheid
          3. Blz. 382 Begrotingsrechtmatigheid
        3. Blz. 383 Analyse overzicht van baten en lasten
          1. Blz. 384 Programma 1. Gebiedsgericht werken
          2. Blz. 385 Programma 2. Economie en vastgoed
          3. Blz. 386 Programma 3. Veiligheid en handhaving
          4. Blz. 387 Programma 4. Bestuur en bestuurlijke samenwerking
          5. Blz. 388 Programma 5. Werk en inkomen
          6. Blz. 389 Programma 6. Zorg, welzijn en cultuur
          7. Blz. 390 Programma 7. Jeugdbeleid en onderwijs
          8. Blz. 391 Programma 8. Duurzaamheid, natuur en milieu
          9. Blz. 392 Programma 9. Bereikbaarheid en verkeer
          10. Blz. 393 Programma 10. Bouwen en wonen
          11. Blz. 394 Programma 11. Financiën en belastingen
          12. Blz. 395 Sociaal domein
          13. Blz. 396 Toelichting
          14. Blz. 397 tabel taakstelling sociaal domein
          15. Blz. 398 toelichting tabel taakstelling sociaal domein
          16. Blz. 399 Analyse salarisgerelateerde kosten en overige personele kosten
        4. Blz. 400 Overzicht onvoorzien
          1. Blz. 401 Overzicht onvoorzien
        5. Blz. 402 Overzicht van de incidentele baten en lasten
          1. Blz. 403 Overzicht van de incidentele baten en lasten
          2. Blz. 404 toelichting incidentele baten en lasten
        6. Blz. 405 Overzicht van de structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
          1. Blz. 406 Overzicht van de structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
        7. Blz. 407 Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
          1. Blz. 408 Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
      8. Blz. 409 Overzicht van investeringen en projecten
        1. Blz. 410 Overzicht van investeringen en projecten
      9. Blz. 411 Reserves en voorzieningen
        1. Blz. 412 Overzicht van reserves en voorzieningen
          1. Blz. 413 Reserves
          2. Blz. 414 Voorzieningen
          3. Blz. 415 Totaal reserves en voorzieningen
        2. Blz. 416 Toelichting op de reserves
          1. Blz. 417 Toelichting op de reserves
          2. Blz. 418 Algemene reserve
          3. Blz. 419 Toelichting algemene reserve
          4. Blz. 420 Inkomensreserve
          5. Blz. 421 Toelichting inkomensreserve
          6. Blz. 422 Algemene reserve grondexploitaties
          7. Blz. 423 Toelichting algemene reserve grondexploitaties
          8. Blz. 424 Reserve tussentijdse winstnemingen grondbedrijf
          9. Blz. 425 Toelichting reserve tussentijdse winstnemingen grondbedrijf
          10. Blz. 426 Reserve personeel en organisatie
          11. Blz. 427 Toelichting reserve Personeel en organisatie
          12. Blz. 428 Reserve onderwijshuisvesting
          13. Blz. 429 Toelichting reserve Onderwijshuisvesting / IHP
          14. Blz. 430 Reserve participatie
          15. Blz. 431 Toelichting reserve participatie
          16. Blz. 432 Reserve investering speeltuin de Viking
          17. Blz. 433 Toelichting reserve Investeringen speeltuin De Viking
          18. Blz. 434 Reserve hondenbeleid
          19. Blz. 435 Toelichting reserve Hondenbeleid
          20. Blz. 436 Reserve recreatie en toerisme
          21. Blz. 437 Toelichting reserve Recreatie en toerisme
          22. Blz. 438 Centrummanagement/ Ondernemersinitiatieven
          23. Blz. 439 Toelichting reserve Centrummanagement / ondernemersinitiatieven
          24. Blz. 440 Reserve leefbaarheidsfonds
          25. Blz. 441 Toelichting reserve Leefbaarheidsfonds
          26. Blz. 442 Reserve Fonds investering ruimtelijke ontwikkelingen
          27. Blz. 443 Toelichting reserve Fonds investering ruimtelijke ontwikkelingen
          28. Blz. 444 Reserve bovenwijkse voorzieningen Nieuw
          29. Blz. 445 Toelichting reserve Fonds bovenwijkse voorzieningen (nieuw)
          30. Blz. 446 Reserve I&A
          31. Blz. 447 Toelichting reserve I&A
          32. Blz. 448 Reserve Fonds herstructurering woongebieden
          33. Blz. 449 Toelichting reserve Fonds herstructurering woongebieden
          34. Blz. 450 Reserve Fonds verevening bedrijfsomgevingen
          35. Blz. 451 Toelichting reserve Fonds verevening bedrijfsomgevingen
          36. Blz. 452 Reserve rijkscompensatie corona
          37. Blz. 453 Toelichting rijkscompensatie corona
          38. Blz. 454 Reserve Sociaal Domein
          39. Blz. 455 Toelichting reserve Sociaal domein
          40. Blz. 456 Reserve duurzaamheid
          41. Blz. 457 Toelichting reserve duurzaamheid
          42. Blz. 458 Dekkingsreserves
        3. Blz. 459 Toelichting op de voorzieningen
          1. Blz. 460 Voorzieningen
          2. Blz. 461 Pensioenvoorzieningen wethouders
          3. Blz. 462 Toelichting pensioenvoorziening wethouders
          4. Blz. 463 Onderhoud wegen
          5. Blz. 464 Toelichting voorziening Onderhoud wegen
          6. Blz. 465 Onderhoud gebouwen
          7. Blz. 466 Toelichting voorzieningen Onderhoud gebouwen
          8. Blz. 467 Onderhoud brede school Coevering
          9. Blz. 468 Toelichting voorziening onderhoud brede school Coevering
          10. Blz. 469 Wonen
          11. Blz. 470 Toelichting voorziening Wonen
          12. Blz. 471 Egalisatie afvalstoffenheffing
          13. Blz. 472 Toelichting voorziening Egalisatie afvalstoffenheffing
          14. Blz. 473 Egalisatie rioleringen
          15. Blz. 474 Toelichting voorziening Egalisatie rioleringen
          16. Blz. 475 Breedtesport impuls middelen
          17. Blz. 476 Toelichting voorziening Breedtesport impuls middelen
          18. Blz. 477 Gemeentelijk groenfonds
          19. Blz. 478 Toelichting voorziening Gemeentelijk herplantfonds
          20. Blz. 479 Voorziening afgesloten complexen GB
          21. Blz. 480 Toelichting voorziening Afgesloten complexen GB
          22. Blz. 481 Voorziening voorschoolse educatie
          23. Blz. 482 Toelichting voorziening voorschoolse educatie
      10. Blz. 483 Bijlage Single Information Single Audit (SISA)
        1. Blz. 484 Tabel
      11. Blz. 485 Subsidie Bereikbaarheidsakkoord
        1. Blz. 486 Subsidie Bereikbaarheidsakkoord
      12. Blz. 487 Controleverklaring
    6. Zoeken
    7. Publicatie bijlagen
    8. Contact
    9. PrivacyStatement
    10. Sitemap