-
Blz. 1
Jaarstukken 2021
-
Blz. 2
Jaarstukken 2021
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Algemene toelichting en inleiding bij programma's
-
Blz. 5
Algemene toelichting en inleiding bij programma's
-
Blz. 6
deel 1
-
Blz. 7
deel 2
-
Blz. 8
Programma 1. Gebiedsgericht werken
-
Blz. 9
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 10
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 11
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 12
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 13
Een aantrekkelijke, inclusieve en veilige leefomgeving. Prettig wonen in een fijne wijk.
-
Blz. 14
01. Bewoners, gemeente en (maatschappelijke) partners werken samen aan gezonde, leefbare en veilige wijken.
-
Blz. 15
02. De gemeente verandert haar manier van werken en organiseren, zodat de integrale samenwerking wordt verbeterd en beter aansluit bij de wijken.
-
Blz. 16
03. Bewoners, gemeente en (maatschappelijke) partners werken samen aan de uitvoeringsagenda van het wijkontwikkelingsplan Braakhuizen Zuid.
-
Blz. 17
04. Bewoners uitdagen en ondersteunen om te komen met initiatieven die bijdragen aan een aantrekkelijke, sociaal bewuste en veilige wijk.
-
Blz. 18
05. Sociale samenhang vergroten en ontmoeting in de wijk mogelijk maken met behulp van sport, bewegen en cultuur.
-
Blz. 19
06. Een oplossing voor het huisvestingsprobleem van de Turkse Gemeenschap (TMSG) vinden.
-
Blz. 20
Klanten beleven een optimale dienstverlening.
-
Blz. 21
07. Bewoners en (maatschappelijke) partners (etc.) objectief inzicht geven in de wijk.
-
Blz. 22
08. Verbeteren van de cultuur in onze organisatie zodat samenwerking met onze inwoners vanzelfsprekend is.
-
Blz. 23
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 24
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 25
Programma 2. Economie en vastgoed
-
Blz. 26
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 27
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 28
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 29
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 30
Geldrop-Mierlo is een aantrekkelijke woon- en werkgemeente in een groene omgeving.
-
Blz. 31
01. Vitale centra behouden voor onze inwoners zodat zij in de eigen kern prettig kunnen winkelen en verblijven.
-
Blz. 32
02. De gemeente Geldrop-Mierlo (op economisch gebied) beter op de kaart zetten.
-
Blz. 33
03. Realiseren van een prettig vestigingsklimaat voor de ondernemers.
-
Blz. 34
04. Meer economisch voordeel halen uit onze ligging in de Brainport.
-
Blz. 35
Het gemeentelijk vastgoed voldoet aan de normen, is duurzaam en sluit aan op de behoefte van de bevolking.
-
Blz. 36
05. Verduurzamen van gemeentelijke accommodaties.
-
Blz. 37
06. Optimaliseren/intensiveren sociaal, culturele en sportaccommodaties.
-
Blz. 38
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 39
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 40
Programma 3. Veiligheid en handhaving
-
Blz. 41
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 42
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 43
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 44
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 45
De inwoners van Geldrop-Mierlo voelen zich veilig, zeker in hun directe leefomgeving.
-
Blz. 46
01. Verhogen van de zichtbaarheid van de gemeentelijke handhavingsorganisatie.
-
Blz. 47
02. Beter en uitgebreider met de burgers communiceren over de uitgevoerde activiteiten en de resultaten daarvan.
-
Blz. 48
03. Betrokkenheid van de burgers bij de preventie en handhaving verhogen o.a. door het inzetten van moderne ICT-hulpmiddelen.
-
Blz. 49
04. Verhogen van (brand)veiligheid van inwoners in hun eigen woning.
-
Blz. 50
05. Nadrukkelijker aandacht en inzet voor de bestrijding van de georganiseerde criminaliteit.
-
Blz. 51
06. Verbinding tussen terreinen zorg en veiligheid verbeteren.
-
Blz. 52
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 53
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 54
Programma 4. Bestuur en bestuurlijke samenwerking
-
Blz. 55
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 56
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 57
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 58
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 59
In regionaal verband nemen we een zelfbewuste houding aan met als uitgangspunt om elkaar succesvoller te maken.
-
Blz. 60
01. Geldrop-Mierlo vervult een bestuurlijke rol die past bij onze positie in de regio.
-
Blz. 61
02. Van alle samenwerkingsverbanden wordt het functioneren en de meerwaarde periodiek beoordeeld.
-
Blz. 62
Een gemeentelijke organisatie die in gesprek is en blijft met haar inwoners, bedrijven, verenigingen en maatschappelijke instellingen. Inwoners zien een organisatie die actief naar buiten treedt en samen met haar inwoners zoekt naar....
-
Blz. 63
03. Streven naar een optimale gemeentelijke dienstverlening
-
Blz. 64
04. Continue aandacht voor kwaliteitsverbetering van gemeentelijke communicatiemiddelen
-
Blz. 65
05. Groeien naar een overheid die verbindt, prioriteert, faciliteert en laat realiseren.
-
Blz. 66
Een gemeentelijke organisatie die het vertrouwen krijgt van haar inwoners en die dit vertrouwen ook zichtbaar voor de inwoners waard is.
-
Blz. 67
06. Een gemeentelijke organisatie die de persoonlijke levenssfeer van onze burgers eerbiedigt en adequaat beschermt (privacy/AVG)
-
Blz. 68
07. Een hoge (juridische) kwaliteit van onze producten en diensten (juridische kwaliteitszorg)
-
Blz. 69
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 70
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 71
Programma 5. Werk en inkomen
-
Blz. 72
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 73
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 74
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 75
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 76
Alle volwassen inwoners van onze gemeente kunnen meedoen, bij voorkeur via betaald werk.
-
Blz. 77
01. Zoveel mogelijk inwoners helpen naar betaald werk binnen de beschikbare budgetten.
-
Blz. 78
02. Vergroten van de sturingsmogelijkheden bij Senzer, passend bij de gemeenschappelijke regeling.
-
Blz. 79
03. Vernieuwend vormgeven van het sociale gezicht van de gemeente Geldrop-Mierlo.
-
Blz. 80
Binnen de gemeente Geldrop-Mierlo is sprake van duurzame armoedebestrijding.
-
Blz. 81
04. Meer zicht op armoede in onze gemeente zodat onze inwoners gericht en duurzaam ondersteund worden.
-
Blz. 82
In de gemeente Geldrop-Mierlo krijgen inwoners met financiële problemen tijdig ondersteuning.
-
Blz. 83
05. Eerder signaleren van problematische schulden, om te voorkomen dat inwoners door schulden (verder) in de problemen raken.
-
Blz. 84
06. Het verbeteren van de proactieve benadering van inwoners die een steun in de rug nodig hebben in samenwerking met private initiatieven.
-
Blz. 85
07. Handhaven van het bestaande niveau van het sociale beleid en de regelingen.
-
Blz. 86
Statushouders voelen zich welkom in Geldrop-Mierlo en doen actief mee.
-
Blz. 87
08. Statushouders, asielzoekers en/of vluchtelingen opvangen en samen met betrokken partijen samenwerken om te komen tot een goede integratie.
-
Blz. 88
09. Vormgeven van de uitvoering van nieuwe taken die de gemeente krijgt op het gebied van inburgering per 1 januari 2020.
-
Blz. 89
10. Voortzetten van de maatschappelijke begeleiding van statushouders.
-
Blz. 90
11. Verbeteren van de mogelijkheden voor participatie en het begeleiden naar werk van statushouders.
-
Blz. 91
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 92
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 93
Programma 6. Zorg, welzijn en cultuur
-
Blz. 94
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 95
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 96
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 97
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 98
Geldrop-Mierlo is een sterke en zorgzame gemeenschap waarbij inwoners eigenaarschap tonen, initiatiefrijk, samen redzaam zijn en waarin iedereen mee kan doen.
-
Blz. 99
01. Versterken van ondersteuning van vrijwilligers, vrijwilligersorganisaties en maatschappelijke partners.
-
Blz. 100
02. Aanpassen van onze subsidievoorwaarden, aan de eisen van deze tijd.
-
Blz. 101
03. Uitbreiden van de aanpak van preventie en vroegsignalering in het sociaal domein als onderdeel van integraal gebiedsgericht werken zodat problemen worden voorkomen of tijdig gesignaleerd.
-
Blz. 102
04. Uiterlijk 2020 is Geldrop-Mierlo een dementievriendelijke gemeente.
-
Blz. 103
05. Bevorderen van een gezonde leefstijl bij al onze inwoners en inzetten op fysieke en mentale gezondheid voor alle leeftijdsgroepen.
-
Blz. 104
06. Realiseren van een gezonde balans in onze woningvoorraad.
-
Blz. 105
07. Vorm en inhoud geven aan een fundament voor diversiteit in Geldrop-Mierlo.
-
Blz. 106
Inwoners die niet mee kunnen doen, worden door de gemeente ondersteund bij het zoeken naar mogelijke oplossingen en waar nodig krijgt de inwoner individuele ondersteuning.
-
Blz. 107
08. Handhaven van de huidige kwaliteit van de dienstverlening door het CMD.
-
Blz. 108
09. Zorgen voor de beschikbaarheid van onafhankelijke cliëntondersteuning en een externe vertrouwenspersoon.
-
Blz. 109
10. Inzetten op samenwerking met andere partners, zoals zorgaanbieders, woningcorporaties, ondernemende inwoners en het bedrijfsleven om projecten op te starten....
-
Blz. 110
Het sociaal vangnet voor inwoners is duurzaam ingericht; het sociaal domein is (toekomst)bestendig.
-
Blz. 111
11. Gericht werken aan de transformatie aan de hand van een integrale, overkoepelende visie op het Sociaal Domein.
-
Blz. 112
12. Proactief op zoek gaan naar manieren om de kosten van het sociale domein onder controle te houden.
-
Blz. 113
13. Effectief, efficiënt en binnen de kaders van onze visie inkopen van vormen van ondersteuning en (jeugd)hulp.
-
Blz. 114
14. In beeld brengen van cliëntervaringen.
-
Blz. 115
Mensen van jong tot oud worden gestimuleerd om hun talenten te ontwikkelen.
-
Blz. 116
15. Mensen stimuleren om hun talenten op sportief gebied te ontwikkelen en de sociale cohesie in de wijk te vergroten.
-
Blz. 117
16. Vernieuwende concepten voor sport en bewegen ondersteunen. De breedtesport uitbouwen in het kader van JOGG.
-
Blz. 118
17. Om mensen de ruimte te bieden om hun talenten te ontwikkelen op het gebied van cultuur, houden we een kwalitatief sterk en veelzijdig cultuuraanbod in stand, dat we waar nodig versterken.
-
Blz. 119
18. Kinderen en jongeren stimuleren om kennis te maken met cultuur.
-
Blz. 120
Geldrop-Mierlo heeft een duidelijk cultureel gezicht.
-
Blz. 121
19. In de wijk door middel van 'community art' kunstzinnige projecten koppelen aan sociale vraagstukken.
-
Blz. 122
20. De cultuurverkenner brengt partijen in het culturele veld bij elkaar en zorgt voor meer samenwerking en stroomlijning van het aanbod en het effectiever gebruik van bestaande voorzieningen.
-
Blz. 123
21. Villagemarketing verder vorm geven zodat het bijdraagt aan het verder vorm geven van het culturele gezicht van onze gemeente.
-
Blz. 124
Inwoners van Geldrop-Mierlo sporten en bewegen meer en zijn daardoor meer in balans, actiever, gezonder en blijven zij langer zelfstandig.
-
Blz. 125
22. Een nieuwe sportvisie vaststellen met aandacht voor aantrekkelijke accommodaties en voorzieningen en voor het behouden en ontwikkelen van een gezonde sportcultuur....
-
Blz. 126
23. Realiseren van sportfaciliteiten in de openbare ruimte voor de individuele, niet vereniginggebonden sporter.
-
Blz. 127
24. Doorontwikkelen van gestarte initiatieven in het kader van breedtesport.
-
Blz. 128
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 129
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 130
Programma 7. Jeugdbeleid en onderwijs
-
Blz. 131
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 132
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 133
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 134
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 135
De gemeente is een veilige, gezonde en stimulerende omgeving voor zowel lichaam als geest zodat jeugdigen kunnen leren, spelen en verblijven middels doorgaande ontwikkelingslijnen.
-
Blz. 136
01. Mogelijkheden bieden aan (toekomstige) partijen voor onderwijs, kinderopvang en peuterwerk om duurzame en toekomstbestendige kindcentra- concepten te ontwikkelen die toegankelijk......
-
Blz. 137
02. Verbeteren van de samenwerking met het onderwijs en voorschoolse partijen via een lokale educatieve agenda.
-
Blz. 138
03. Zorgen voor een goede en multifunctionele huisvesting voor alle scholen in de gemeente.
-
Blz. 139
04. Realiseren van kwantitatief en kwalitatief goed leerlingenvervoer.
-
Blz. 140
05. Versterken van de zorgketen voor jeugdigen door het realiseren van een goede aansluiting tussen Passend Onderwijs en jeugdhulp.
-
Blz. 141
Jeugdigen groeien op in een kansrijke omgeving waarin zij hun talenten en identiteit kunnen ontwikkelen.
-
Blz. 142
06. Het bieden van een kansrijke omgeving voor jeugdigen door o.a. het stimuleren van projecten voor en door jeugdigen.
-
Blz. 143
Jeugdigen voelen zich thuis in de wijk en dragen bij aan prettig wonen in een fijne wijk.
-
Blz. 144
07. Onze wijken worden voorzien van goede en veilige speelvoorzieningen voor kinderen en hangplekken voor jongeren.
-
Blz. 145
08. Voorkomen overlast door jongeren.
-
Blz. 146
09. Inzetten op daadkrachtig jongerenwerk dat haar krachten bundelt met overige spelers in de wijk.
-
Blz. 147
Inwoners zijn beter in staat om mee te doen in een snel veranderende maatschappij.
-
Blz. 148
10. Samen met onderwijs en bedrijfsleven de positie van scholieren, werkenden en werkzoekenden verbeteren.
-
Blz. 149
11. Ondersteunen van initiatieven die een leven lang leren voor inwoners mogelijk maakt.
-
Blz. 150
12. Terugdringen van laaggeletterdheid.
-
Blz. 151
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 152
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 153
Programma 8. Duurzaamheid, natuur en milieu
-
Blz. 154
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 155
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 156
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 157
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 158
Geldrop-Mierlo is een aantrekkelijke groene gemeente met een gezond klimaat en een grote aantrekkingskracht.
-
Blz. 159
01. In 2022 is de groene uitstraling van beide kernen zowel in kwaliteit als in kwantiteit toegenomen.
-
Blz. 160
02. Tegengaan van de afname van biodiversiteit in onze gemeente.
-
Blz. 161
In Geldrop-Mierlo is de kwaliteit van het leven van dieren, waarbij gekeken wordt naar zowel het fysieke welzijn (diergezondheid) als het geestelijke welzijn (hoe voelen dieren zich), op orde.
-
Blz. 162
03. Dierenwelzijn bevorderen.
-
Blz. 163
In Geldrop-Mierlo hebben we een duurzame leefomgeving door het terugdringen van (niet afbreekbaar) afval.
-
Blz. 164
04. Zwerfafval zoveel mogelijk voorkomen.
-
Blz. 165
05. Het gemeentelijk rioleringsplan.
-
Blz. 166
06. Het zo duurzaam mogelijk inzamelen en verwerken van het huishoudelijk afval.
-
Blz. 167
De gemeente Geldrop-Mierlo is een duurzame gemeente.
-
Blz. 168
07. De ambitie is om in 2022, 7,4% van de energie in onze gemeente duurzaam op te wekken en de uitstoot van CO2 met 20% te verminderen.
-
Blz. 169
08. De ambitie is om in 2040 energieneutraal te zijn.
-
Blz. 170
09. De ambitie is om in 2022, 10% van de woningen in Geldrop-Mierlo gasloos te hebben
-
Blz. 171
10. Alle nieuwbouwwoningen worden gasloos gebouwd.
-
Blz. 172
11. Bewustwording creëren bij de lokale samenleving.
-
Blz. 173
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 174
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 175
Programma 9. Bereikbaarheid en verkeer
-
Blz. 176
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 177
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 178
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 179
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 180
De gemeente is goed en veilig bereikbaar voor onze inwoners.
-
Blz. 181
01. Aanpakken van lokale bereikbaarheidsknelpunten.
-
Blz. 182
02. Optimalisatie parkeren van voor alle doelgroepen en locaties.
-
Blz. 183
03. Op niveau houden van de kwaliteit van de staat van de openbare wegen.
-
Blz. 184
Er is een goede doorstroming van het verkeer in de regio.
-
Blz. 185
04. Optimaal participeren in en benutten van de regionale en intergemeentelijke samenwerking op het gebied van bereikbaarheid.
-
Blz. 186
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 187
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 188
Programma 10. Bouwen en wonen
-
Blz. 189
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 190
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 191
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 192
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 193
De woning past in alle levensfasen bij de behoeften die de bewoner op dat moment heeft.
-
Blz. 194
01. Zowel bij nieuwbouw als herontwikkeling enkel levensloopbestendige woningen realiseren.
-
Blz. 195
Wijken en woningen bestaan uit een goede balans, voor een gezonde en duurzame leefomgeving. Er is geen verloedering of overlast.
-
Blz. 196
02. Woningdifferentiatie dient in alle wijken voldoende aanwezig te zijn.
-
Blz. 197
03. Verduurzaming van de woningvoorraad.
-
Blz. 198
04. Wijken zijn vrij van probleemlocaties die zorgen voor sociale of fysieke verslechtering van de wijk.
-
Blz. 199
05. Wijken en de woningen in het bijzonder mogen niet teveel verouderen, maar moeten op alle vlakken toekomstbestendig zijn.
-
Blz. 200
06. Implementeren van de hoofddoelen van de nieuwe Omgevingswet in de gemeente.
-
Blz. 201
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 202
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 203
Programma 11. Financiën en belastingen
-
Blz. 204
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 205
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 206
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 207
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 208
De gemeente heeft een meerjarenprogrammabegroting die structureel sluitend is.
-
Blz. 209
01. De realisatie van het Kernakkoord past binnen een financieel sluitend perspectief
-
Blz. 210
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 211
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 212
Algemene inleiding
-
Blz. 213
Algemeen
-
Blz. 214
Algemeen
-
Blz. 215
algemene inleiding 2
-
Blz. 216
deel1
-
Blz. 217
Verloop resultaat
-
Blz. 218
Toelichting verloop resultaat
-
Blz. 219
Algemene inleiding 3
-
Blz. 220
Resultaatbestemming
-
Blz. 221
Resultaatbestemming
-
Blz. 222
Corona
-
Blz. 223
Corona
-
Blz. 224
tabel rijkscompensatie corona
-
Blz. 225
toelichting rijkscompensatie corona
-
Blz. 226
Paragrafen
-
Blz. 227
Lokale heffingen
-
Blz. 228
Inleiding
-
Blz. 229
Beleid
-
Blz. 230
Onroerendezaakbelastingen (OZB)
-
Blz. 231
Afvalstoffenheffing / reinigingsrechten
-
Blz. 232
Rioolheffing
-
Blz. 233
Kostendekkendheid rioolheffing en afvalstoffenheffing
-
Blz. 234
Leges
-
Blz. 235
Kostendekkendheid leges
-
Blz. 236
Parkeerbelasting
-
Blz. 237
Toeristenbelasting
-
Blz. 238
Lijkbezorgingsrechten
-
Blz. 239
Hondenbelasting
-
Blz. 240
Reclamebelasting
-
Blz. 241
Kwijtscheldingsbeleid
-
Blz. 242
Overzicht tarieven
-
Blz. 243
Vergelijking buurgemeenten
-
Blz. 244
Ontwikkeling lokale lastendruk
-
Blz. 245
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 246
Inleiding
-
Blz. 247
Beleid betreffende de weerstandscapaciteit en de risico's
-
Blz. 248
Inventarisatie van de risico's
-
Blz. 249
Wijzigingen
-
Blz. 250
Inventarisatie van de beschikbare weerstandscapaciteit
-
Blz. 251
Weerstandsvermogen
-
Blz. 252
Financiële kengetallen
-
Blz. 253
Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 254
Inleiding
-
Blz. 255
Wegen
-
Blz. 256
Openbare verlichting
-
Blz. 257
Civiele kunstwerken
-
Blz. 258
Groen
-
Blz. 259
Riolering
-
Blz. 260
Gebouwen
-
Blz. 261
Speelvoorzieningen
-
Blz. 262
Financiering
-
Blz. 263
Inleiding
-
Blz. 264
Interne- en externe ontwikkelingen
-
Blz. 265
Financieringsbehoefte
-
Blz. 266
Liquiditeit
-
Blz. 267
Renterisicobeheer
-
Blz. 268
Kredietrisicobeheer
-
Blz. 269
Leningenportefeuille
-
Blz. 270
Bedrijfsvoering
-
Blz. 271
Inleiding
-
Blz. 272
Coronavirus
-
Blz. 273
Organisatieontwikkeling
-
Blz. 274
Informatievoorziening
-
Blz. 275
Control
-
Blz. 276
Facilitaire zaken
-
Blz. 277
Actieplan MVI
-
Blz. 278
Kengetallen
-
Blz. 279
Verbonden partijen
-
Blz. 280
Inleiding
-
Blz. 281
Gemeenschappelijke regelingen
-
Blz. 282
Vennootschappen en coöperaties
-
Blz. 283
Stichtingen en verenigingen
-
Blz. 284
Overig
-
Blz. 285
Tabel verbonden partijen
-
Blz. 286
Grondbeleid
-
Blz. 287
Algemeen grondbeleid
-
Blz. 288
Ontwikkelingen grondexploitaties
-
Blz. 289
Vast te stellen exploitaties
-
Blz. 290
Resultaat 2021
-
Blz. 291
Reserves en voorzieningen
-
Blz. 292
toelichting reserve grondexploitaties
-
Blz. 293
b. Reserve tussentijdse winstnemingen
-
Blz. 294
De financiële (weerstands)positie
-
Blz. 295
Weerstandsvermogen
-
Blz. 296
Verliesvoorziening
-
Blz. 297
Voorziening afgesloten complexen
-
Blz. 298
Meerjarenperspectief
-
Blz. 299
toelichting meerjarenbeeld
-
Blz. 300
Materiële Vaste Activa (gedeelte voorheen Niet In Exploitatie Genomen Gronden (NIEGG))
-
Blz. 301
toelichting toekomstige locaties
-
Blz. 302
Beleidsindicatoren
-
Blz. 303
Beleidsindicatoren
-
Blz. 304
Jaarrekening
-
Blz. 305
Balans
-
Blz. 306
Balans activa
-
Blz. 307
Balans passiva
-
Blz. 308
Totaalbedrag garantstellingen
-
Blz. 309
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 310
Inleiding
-
Blz. 311
Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
-
Blz. 312
Waarderingsgrondslagen
-
Blz. 313
Vaste activa
-
Blz. 314
Toelichting Vaste activa
-
Blz. 315
Vlottende activa
-
Blz. 316
Vaste passiva
-
Blz. 317
Vlottende passiva
-
Blz. 318
Toelichting op de balans
-
Blz. 319
Vaste activa
-
Blz. 320
Toelichting immateriële vaste activa
-
Blz. 321
Toelichting immateriële vaste activa
-
Blz. 322
Materiële vaste activa
-
Blz. 323
Toelichting materiële vaste activa
-
Blz. 324
Toelichting materiële vaste activa
-
Blz. 325
Financiële vaste activa
-
Blz. 326
Toelichting financiële vaste activa
-
Blz. 327
Toelichting financiële vaste activa
-
Blz. 328
Vlottende activa
-
Blz. 329
Toelichting voorraad
-
Blz. 330
Toelichting op de voorraad
-
Blz. 331
Uitzettingen met een rente typische looptijd korter dan 1 jaar
-
Blz. 332
Schatkistbankieren
-
Blz. 333
Liquide middelen
-
Blz. 334
Overlopende activa
-
Blz. 335
Toelichting overlopende activa
-
Blz. 336
Toelichting overlopende activa
-
Blz. 337
Toelichting facilitair grondbedrijf
-
Blz. 338
Vaste passiva
-
Blz. 339
Toelichting eigen vermogen
-
Blz. 340
Voorzieningen
-
Blz. 341
Vaste schulden met een rentetypische looptijd langer dan 1 jaar
-
Blz. 342
Toelichting Vaste schulden met een rentetypische looptijd langer dan 1 jaar
-
Blz. 343
Vlottende passiva
-
Blz. 344
Overlopende passiva
-
Blz. 345
Toelichting overlopende passiva
-
Blz. 346
Niet in de balans opgenomen verplichtingen
-
Blz. 347
Niet in de balans opgenomen verplichtingen
-
Blz. 348
Garantstellingen
-
Blz. 349
Niet in de balans opgenomen verplichtingen (2)
-
Blz. 350
Eigen bijdrage op grond van de Wmo
-
Blz. 351
Arbeidskostengerelateerde verplichtingen
-
Blz. 352
Hypothecaire leningen personeel
-
Blz. 353
Voorschotten TOZO regeling
-
Blz. 354
Het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening
-
Blz. 355
Tekst opmerking primaire begroting
-
Blz. 356
Toelichting tabel 1e begrotingswijziging
-
Blz. 357
Programma's
-
Blz. 358
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 359
Onvoorzien, overhead en Vennootschapsbelasting
-
Blz. 360
Totaal saldo van baten en lasten
-
Blz. 361
Toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 362
Het geraamde versus het gerealiseerde resultaat
-
Blz. 363
Het overzicht van baten en lasten per taakveld
-
Blz. 364
Programma 1. Gebiedsgericht werken
-
Blz. 365
Programma 2. Economie en vastgoed
-
Blz. 366
Programma 3. Veiligheid en handhaving
-
Blz. 367
Programma 4. Bestuur en bestuurlijke samenwerking
-
Blz. 368
Programma 5. Werk en inkomen
-
Blz. 369
Programma 6. Zorg, welzijn en cultuur
-
Blz. 370
Programma 7. Jeugdbeleid en onderwijs
-
Blz. 371
Programma 8. Duurzaamheid, natuur en milieu
-
Blz. 372
Programma 9. Bereikbaarheid en verkeer
-
Blz. 373
Programma 10. Bouwen en wonen
-
Blz. 374
Programma 11. Financiën en belastingen
-
Blz. 375
Totaal
-
Blz. 376
Toelichting op het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening
-
Blz. 377
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 378
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 379
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 380
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 381
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 382
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 383
Analyse overzicht van baten en lasten
-
Blz. 384
Programma 1. Gebiedsgericht werken
-
Blz. 385
Programma 2. Economie en vastgoed
-
Blz. 386
Programma 3. Veiligheid en handhaving
-
Blz. 387
Programma 4. Bestuur en bestuurlijke samenwerking
-
Blz. 388
Programma 5. Werk en inkomen
-
Blz. 389
Programma 6. Zorg, welzijn en cultuur
-
Blz. 390
Programma 7. Jeugdbeleid en onderwijs
-
Blz. 391
Programma 8. Duurzaamheid, natuur en milieu
-
Blz. 392
Programma 9. Bereikbaarheid en verkeer
-
Blz. 393
Programma 10. Bouwen en wonen
-
Blz. 394
Programma 11. Financiën en belastingen
-
Blz. 395
Sociaal domein
-
Blz. 396
Toelichting
-
Blz. 397
tabel taakstelling sociaal domein
-
Blz. 398
toelichting tabel taakstelling sociaal domein
-
Blz. 399
Analyse salarisgerelateerde kosten en overige personele kosten
-
Blz. 400
Overzicht onvoorzien
-
Blz. 401
Overzicht onvoorzien
-
Blz. 402
Overzicht van de incidentele baten en lasten
-
Blz. 403
Overzicht van de incidentele baten en lasten
-
Blz. 404
toelichting incidentele baten en lasten
-
Blz. 405
Overzicht van de structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
-
Blz. 406
Overzicht van de structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
-
Blz. 407
Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
-
Blz. 408
Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
-
Blz. 409
Overzicht van investeringen en projecten
-
Blz. 410
Overzicht van investeringen en projecten
-
Blz. 411
Reserves en voorzieningen
-
Blz. 412
Overzicht van reserves en voorzieningen
-
Blz. 413
Reserves
-
Blz. 414
Voorzieningen
-
Blz. 415
Totaal reserves en voorzieningen
-
Blz. 416
Toelichting op de reserves
-
Blz. 417
Toelichting op de reserves
-
Blz. 418
Algemene reserve
-
Blz. 419
Toelichting algemene reserve
-
Blz. 420
Inkomensreserve
-
Blz. 421
Toelichting inkomensreserve
-
Blz. 422
Algemene reserve grondexploitaties
-
Blz. 423
Toelichting algemene reserve grondexploitaties
-
Blz. 424
Reserve tussentijdse winstnemingen grondbedrijf
-
Blz. 425
Toelichting reserve tussentijdse winstnemingen grondbedrijf
-
Blz. 426
Reserve personeel en organisatie
-
Blz. 427
Toelichting reserve Personeel en organisatie
-
Blz. 428
Reserve onderwijshuisvesting
-
Blz. 429
Toelichting reserve Onderwijshuisvesting / IHP
-
Blz. 430
Reserve participatie
-
Blz. 431
Toelichting reserve participatie
-
Blz. 432
Reserve investering speeltuin de Viking
-
Blz. 433
Toelichting reserve Investeringen speeltuin De Viking
-
Blz. 434
Reserve hondenbeleid
-
Blz. 435
Toelichting reserve Hondenbeleid
-
Blz. 436
Reserve recreatie en toerisme
-
Blz. 437
Toelichting reserve Recreatie en toerisme
-
Blz. 438
Centrummanagement/ Ondernemersinitiatieven
-
Blz. 439
Toelichting reserve Centrummanagement / ondernemersinitiatieven
-
Blz. 440
Reserve leefbaarheidsfonds
-
Blz. 441
Toelichting reserve Leefbaarheidsfonds
-
Blz. 442
Reserve Fonds investering ruimtelijke ontwikkelingen
-
Blz. 443
Toelichting reserve Fonds investering ruimtelijke ontwikkelingen
-
Blz. 444
Reserve bovenwijkse voorzieningen Nieuw
-
Blz. 445
Toelichting reserve Fonds bovenwijkse voorzieningen (nieuw)
-
Blz. 446
Reserve I&A
-
Blz. 447
Toelichting reserve I&A
-
Blz. 448
Reserve Fonds herstructurering woongebieden
-
Blz. 449
Toelichting reserve Fonds herstructurering woongebieden
-
Blz. 450
Reserve Fonds verevening bedrijfsomgevingen
-
Blz. 451
Toelichting reserve Fonds verevening bedrijfsomgevingen
-
Blz. 452
Reserve rijkscompensatie corona
-
Blz. 453
Toelichting rijkscompensatie corona
-
Blz. 454
Reserve Sociaal Domein
-
Blz. 455
Toelichting reserve Sociaal domein
-
Blz. 456
Reserve duurzaamheid
-
Blz. 457
Toelichting reserve duurzaamheid
-
Blz. 458
Dekkingsreserves
-
Blz. 459
Toelichting op de voorzieningen
-
Blz. 460
Voorzieningen
-
Blz. 461
Pensioenvoorzieningen wethouders
-
Blz. 462
Toelichting pensioenvoorziening wethouders
-
Blz. 463
Onderhoud wegen
-
Blz. 464
Toelichting voorziening Onderhoud wegen
-
Blz. 465
Onderhoud gebouwen
-
Blz. 466
Toelichting voorzieningen Onderhoud gebouwen
-
Blz. 467
Onderhoud brede school Coevering
-
Blz. 468
Toelichting voorziening onderhoud brede school Coevering
-
Blz. 469
Wonen
-
Blz. 470
Toelichting voorziening Wonen
-
Blz. 471
Egalisatie afvalstoffenheffing
-
Blz. 472
Toelichting voorziening Egalisatie afvalstoffenheffing
-
Blz. 473
Egalisatie rioleringen
-
Blz. 474
Toelichting voorziening Egalisatie rioleringen
-
Blz. 475
Breedtesport impuls middelen
-
Blz. 476
Toelichting voorziening Breedtesport impuls middelen
-
Blz. 477
Gemeentelijk groenfonds
-
Blz. 478
Toelichting voorziening Gemeentelijk herplantfonds
-
Blz. 479
Voorziening afgesloten complexen GB
-
Blz. 480
Toelichting voorziening Afgesloten complexen GB
-
Blz. 481
Voorziening voorschoolse educatie
-
Blz. 482
Toelichting voorziening voorschoolse educatie
-
Blz. 483
Bijlage Single Information Single Audit (SISA)
-
Blz. 484
Tabel
-
Blz. 485
Subsidie Bereikbaarheidsakkoord
-
Blz. 486
Subsidie Bereikbaarheidsakkoord
-
Blz. 487
Controleverklaring
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap