Jaarstukken 2021
|
Blz. 1
|
Jaarstukken 2021
|
Blz. 2
|
Programma’s
|
Blz. 3
|
Algemene toelichting en inleiding bij programma's
|
Blz. 4
|
Algemene toelichting en inleiding bij programma's
|
Blz. 5
|
deel 1
|
Blz. 6
|
deel 2
|
Blz. 7
|
Programma 1. Gebiedsgericht werken
|
Blz. 8
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 9
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 10
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 11
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 12
|
Een aantrekkelijke, inclusieve en veilige leefomgeving. Prettig wonen in een fijne wijk.
|
Blz. 13
|
01. Bewoners, gemeente en (maatschappelijke) partners werken samen aan gezonde, leefbare en veilige wijken.
|
Blz. 14
|
02. De gemeente verandert haar manier van werken en organiseren, zodat de integrale samenwerking wordt verbeterd en beter aansluit bij de wijken.
|
Blz. 15
|
03. Bewoners, gemeente en (maatschappelijke) partners werken samen aan de uitvoeringsagenda van het wijkontwikkelingsplan Braakhuizen Zuid.
|
Blz. 16
|
04. Bewoners uitdagen en ondersteunen om te komen met initiatieven die bijdragen aan een aantrekkelijke, sociaal bewuste en veilige wijk.
|
Blz. 17
|
05. Sociale samenhang vergroten en ontmoeting in de wijk mogelijk maken met behulp van sport, bewegen en cultuur.
|
Blz. 18
|
06. Een oplossing voor het huisvestingsprobleem van de Turkse Gemeenschap (TMSG) vinden.
|
Blz. 19
|
Klanten beleven een optimale dienstverlening.
|
Blz. 20
|
07. Bewoners en (maatschappelijke) partners (etc.) objectief inzicht geven in de wijk.
|
Blz. 21
|
08. Verbeteren van de cultuur in onze organisatie zodat samenwerking met onze inwoners vanzelfsprekend is.
|
Blz. 22
|
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 23
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 24
|
Programma 2. Economie en vastgoed
|
Blz. 25
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 26
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 27
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 28
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 29
|
Geldrop-Mierlo is een aantrekkelijke woon- en werkgemeente in een groene omgeving.
|
Blz. 30
|
01. Vitale centra behouden voor onze inwoners zodat zij in de eigen kern prettig kunnen winkelen en verblijven.
|
Blz. 31
|
02. De gemeente Geldrop-Mierlo (op economisch gebied) beter op de kaart zetten.
|
Blz. 32
|
03. Realiseren van een prettig vestigingsklimaat voor de ondernemers.
|
Blz. 33
|
04. Meer economisch voordeel halen uit onze ligging in de Brainport.
|
Blz. 34
|
Het gemeentelijk vastgoed voldoet aan de normen, is duurzaam en sluit aan op de behoefte van de bevolking.
|
Blz. 35
|
05. Verduurzamen van gemeentelijke accommodaties.
|
Blz. 36
|
06. Optimaliseren/intensiveren sociaal, culturele en sportaccommodaties.
|
Blz. 37
|
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 38
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 39
|
Programma 3. Veiligheid en handhaving
|
Blz. 40
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 41
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 42
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 43
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 44
|
De inwoners van Geldrop-Mierlo voelen zich veilig, zeker in hun directe leefomgeving.
|
Blz. 45
|
01. Verhogen van de zichtbaarheid van de gemeentelijke handhavingsorganisatie.
|
Blz. 46
|
02. Beter en uitgebreider met de burgers communiceren over de uitgevoerde activiteiten en de resultaten daarvan.
|
Blz. 47
|
03. Betrokkenheid van de burgers bij de preventie en handhaving verhogen o.a. door het inzetten van moderne ICT-hulpmiddelen.
|
Blz. 48
|
04. Verhogen van (brand)veiligheid van inwoners in hun eigen woning.
|
Blz. 49
|
05. Nadrukkelijker aandacht en inzet voor de bestrijding van de georganiseerde criminaliteit.
|
Blz. 50
|
06. Verbinding tussen terreinen zorg en veiligheid verbeteren.
|
Blz. 51
|
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 52
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 53
|
Programma 4. Bestuur en bestuurlijke samenwerking
|
Blz. 54
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 55
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 56
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 57
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 58
|
In regionaal verband nemen we een zelfbewuste houding aan met als uitgangspunt om elkaar succesvoller te maken.
|
Blz. 59
|
01. Geldrop-Mierlo vervult een bestuurlijke rol die past bij onze positie in de regio.
|
Blz. 60
|
02. Van alle samenwerkingsverbanden wordt het functioneren en de meerwaarde periodiek beoordeeld.
|
Blz. 61
|
Een gemeentelijke organisatie die in gesprek is en blijft met haar inwoners, bedrijven, verenigingen en maatschappelijke instellingen. Inwoners zien een organisatie die actief naar buiten treedt en samen met haar inwoners zoekt naar....
|
Blz. 62
|
03. Streven naar een optimale gemeentelijke dienstverlening
|
Blz. 63
|
04. Continue aandacht voor kwaliteitsverbetering van gemeentelijke communicatiemiddelen
|
Blz. 64
|
05. Groeien naar een overheid die verbindt, prioriteert, faciliteert en laat realiseren.
|
Blz. 65
|
Een gemeentelijke organisatie die het vertrouwen krijgt van haar inwoners en die dit vertrouwen ook zichtbaar voor de inwoners waard is.
|
Blz. 66
|
06. Een gemeentelijke organisatie die de persoonlijke levenssfeer van onze burgers eerbiedigt en adequaat beschermt (privacy/AVG)
|
Blz. 67
|
07. Een hoge (juridische) kwaliteit van onze producten en diensten (juridische kwaliteitszorg)
|
Blz. 68
|
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 69
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 70
|
Programma 5. Werk en inkomen
|
Blz. 71
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 72
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 73
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 74
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 75
|
Alle volwassen inwoners van onze gemeente kunnen meedoen, bij voorkeur via betaald werk.
|
Blz. 76
|
01. Zoveel mogelijk inwoners helpen naar betaald werk binnen de beschikbare budgetten.
|
Blz. 77
|
02. Vergroten van de sturingsmogelijkheden bij Senzer, passend bij de gemeenschappelijke regeling.
|
Blz. 78
|
03. Vernieuwend vormgeven van het sociale gezicht van de gemeente Geldrop-Mierlo.
|
Blz. 79
|
Binnen de gemeente Geldrop-Mierlo is sprake van duurzame armoedebestrijding.
|
Blz. 80
|
04. Meer zicht op armoede in onze gemeente zodat onze inwoners gericht en duurzaam ondersteund worden.
|
Blz. 81
|
In de gemeente Geldrop-Mierlo krijgen inwoners met financiële problemen tijdig ondersteuning.
|
Blz. 82
|
05. Eerder signaleren van problematische schulden, om te voorkomen dat inwoners door schulden (verder) in de problemen raken.
|
Blz. 83
|
06. Het verbeteren van de proactieve benadering van inwoners die een steun in de rug nodig hebben in samenwerking met private initiatieven.
|
Blz. 84
|
07. Handhaven van het bestaande niveau van het sociale beleid en de regelingen.
|
Blz. 85
|
Statushouders voelen zich welkom in Geldrop-Mierlo en doen actief mee.
|
Blz. 86
|
08. Statushouders, asielzoekers en/of vluchtelingen opvangen en samen met betrokken partijen samenwerken om te komen tot een goede integratie.
|
Blz. 87
|
09. Vormgeven van de uitvoering van nieuwe taken die de gemeente krijgt op het gebied van inburgering per 1 januari 2020.
|
Blz. 88
|
10. Voortzetten van de maatschappelijke begeleiding van statushouders.
|
Blz. 89
|
11. Verbeteren van de mogelijkheden voor participatie en het begeleiden naar werk van statushouders.
|
Blz. 90
|
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 91
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 92
|
Programma 6. Zorg, welzijn en cultuur
|
Blz. 93
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 94
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 95
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 96
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 97
|
Geldrop-Mierlo is een sterke en zorgzame gemeenschap waarbij inwoners eigenaarschap tonen, initiatiefrijk, samen redzaam zijn en waarin iedereen mee kan doen.
|
Blz. 98
|
01. Versterken van ondersteuning van vrijwilligers, vrijwilligersorganisaties en maatschappelijke partners.
|
Blz. 99
|
02. Aanpassen van onze subsidievoorwaarden, aan de eisen van deze tijd.
|
Blz. 100
|
03. Uitbreiden van de aanpak van preventie en vroegsignalering in het sociaal domein als onderdeel van integraal gebiedsgericht werken zodat problemen worden voorkomen of tijdig gesignaleerd.
|
Blz. 101
|
04. Uiterlijk 2020 is Geldrop-Mierlo een dementievriendelijke gemeente.
|
Blz. 102
|
05. Bevorderen van een gezonde leefstijl bij al onze inwoners en inzetten op fysieke en mentale gezondheid voor alle leeftijdsgroepen.
|
Blz. 103
|
06. Realiseren van een gezonde balans in onze woningvoorraad.
|
Blz. 104
|
07. Vorm en inhoud geven aan een fundament voor diversiteit in Geldrop-Mierlo.
|
Blz. 105
|
Inwoners die niet mee kunnen doen, worden door de gemeente ondersteund bij het zoeken naar mogelijke oplossingen en waar nodig krijgt de inwoner individuele ondersteuning.
|
Blz. 106
|
08. Handhaven van de huidige kwaliteit van de dienstverlening door het CMD.
|
Blz. 107
|
09. Zorgen voor de beschikbaarheid van onafhankelijke cliëntondersteuning en een externe vertrouwenspersoon.
|
Blz. 108
|
10. Inzetten op samenwerking met andere partners, zoals zorgaanbieders, woningcorporaties, ondernemende inwoners en het bedrijfsleven om projecten op te starten....
|
Blz. 109
|
Het sociaal vangnet voor inwoners is duurzaam ingericht; het sociaal domein is (toekomst)bestendig.
|
Blz. 110
|
11. Gericht werken aan de transformatie aan de hand van een integrale, overkoepelende visie op het Sociaal Domein.
|
Blz. 111
|
12. Proactief op zoek gaan naar manieren om de kosten van het sociale domein onder controle te houden.
|
Blz. 112
|
13. Effectief, efficiënt en binnen de kaders van onze visie inkopen van vormen van ondersteuning en (jeugd)hulp.
|
Blz. 113
|
14. In beeld brengen van cliëntervaringen.
|
Blz. 114
|
Mensen van jong tot oud worden gestimuleerd om hun talenten te ontwikkelen.
|
Blz. 115
|
15. Mensen stimuleren om hun talenten op sportief gebied te ontwikkelen en de sociale cohesie in de wijk te vergroten.
|
Blz. 116
|
16. Vernieuwende concepten voor sport en bewegen ondersteunen. De breedtesport uitbouwen in het kader van JOGG.
|
Blz. 117
|
17. Om mensen de ruimte te bieden om hun talenten te ontwikkelen op het gebied van cultuur, houden we een kwalitatief sterk en veelzijdig cultuuraanbod in stand, dat we waar nodig versterken.
|
Blz. 118
|
18. Kinderen en jongeren stimuleren om kennis te maken met cultuur.
|
Blz. 119
|
Geldrop-Mierlo heeft een duidelijk cultureel gezicht.
|
Blz. 120
|
19. In de wijk door middel van 'community art' kunstzinnige projecten koppelen aan sociale vraagstukken.
|
Blz. 121
|
20. De cultuurverkenner brengt partijen in het culturele veld bij elkaar en zorgt voor meer samenwerking en stroomlijning van het aanbod en het effectiever gebruik van bestaande voorzieningen.
|
Blz. 122
|
21. Villagemarketing verder vorm geven zodat het bijdraagt aan het verder vorm geven van het culturele gezicht van onze gemeente.
|
Blz. 123
|
Inwoners van Geldrop-Mierlo sporten en bewegen meer en zijn daardoor meer in balans, actiever, gezonder en blijven zij langer zelfstandig.
|
Blz. 124
|
22. Een nieuwe sportvisie vaststellen met aandacht voor aantrekkelijke accommodaties en voorzieningen en voor het behouden en ontwikkelen van een gezonde sportcultuur....
|
Blz. 125
|
23. Realiseren van sportfaciliteiten in de openbare ruimte voor de individuele, niet vereniginggebonden sporter.
|
Blz. 126
|
24. Doorontwikkelen van gestarte initiatieven in het kader van breedtesport.
|
Blz. 127
|
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 128
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 129
|
Programma 7. Jeugdbeleid en onderwijs
|
Blz. 130
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 131
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 132
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 133
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 134
|
De gemeente is een veilige, gezonde en stimulerende omgeving voor zowel lichaam als geest zodat jeugdigen kunnen leren, spelen en verblijven middels doorgaande ontwikkelingslijnen.
|
Blz. 135
|
01. Mogelijkheden bieden aan (toekomstige) partijen voor onderwijs, kinderopvang en peuterwerk om duurzame en toekomstbestendige kindcentra- concepten te ontwikkelen die toegankelijk......
|
Blz. 136
|
02. Verbeteren van de samenwerking met het onderwijs en voorschoolse partijen via een lokale educatieve agenda.
|
Blz. 137
|
03. Zorgen voor een goede en multifunctionele huisvesting voor alle scholen in de gemeente.
|
Blz. 138
|
04. Realiseren van kwantitatief en kwalitatief goed leerlingenvervoer.
|
Blz. 139
|
05. Versterken van de zorgketen voor jeugdigen door het realiseren van een goede aansluiting tussen Passend Onderwijs en jeugdhulp.
|
Blz. 140
|
Jeugdigen groeien op in een kansrijke omgeving waarin zij hun talenten en identiteit kunnen ontwikkelen.
|
Blz. 141
|
06. Het bieden van een kansrijke omgeving voor jeugdigen door o.a. het stimuleren van projecten voor en door jeugdigen.
|
Blz. 142
|
Jeugdigen voelen zich thuis in de wijk en dragen bij aan prettig wonen in een fijne wijk.
|
Blz. 143
|
07. Onze wijken worden voorzien van goede en veilige speelvoorzieningen voor kinderen en hangplekken voor jongeren.
|
Blz. 144
|
08. Voorkomen overlast door jongeren.
|
Blz. 145
|
09. Inzetten op daadkrachtig jongerenwerk dat haar krachten bundelt met overige spelers in de wijk.
|
Blz. 146
|
Inwoners zijn beter in staat om mee te doen in een snel veranderende maatschappij.
|
Blz. 147
|
10. Samen met onderwijs en bedrijfsleven de positie van scholieren, werkenden en werkzoekenden verbeteren.
|
Blz. 148
|
11. Ondersteunen van initiatieven die een leven lang leren voor inwoners mogelijk maakt.
|
Blz. 149
|
12. Terugdringen van laaggeletterdheid.
|
Blz. 150
|
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 151
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 152
|
Programma 8. Duurzaamheid, natuur en milieu
|
Blz. 153
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 154
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 155
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 156
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 157
|
Geldrop-Mierlo is een aantrekkelijke groene gemeente met een gezond klimaat en een grote aantrekkingskracht.
|
Blz. 158
|
01. In 2022 is de groene uitstraling van beide kernen zowel in kwaliteit als in kwantiteit toegenomen.
|
Blz. 159
|
02. Tegengaan van de afname van biodiversiteit in onze gemeente.
|
Blz. 160
|
In Geldrop-Mierlo is de kwaliteit van het leven van dieren, waarbij gekeken wordt naar zowel het fysieke welzijn (diergezondheid) als het geestelijke welzijn (hoe voelen dieren zich), op orde.
|
Blz. 161
|
03. Dierenwelzijn bevorderen.
|
Blz. 162
|
In Geldrop-Mierlo hebben we een duurzame leefomgeving door het terugdringen van (niet afbreekbaar) afval.
|
Blz. 163
|
04. Zwerfafval zoveel mogelijk voorkomen.
|
Blz. 164
|
05. Het gemeentelijk rioleringsplan.
|
Blz. 165
|
06. Het zo duurzaam mogelijk inzamelen en verwerken van het huishoudelijk afval.
|
Blz. 166
|
De gemeente Geldrop-Mierlo is een duurzame gemeente.
|
Blz. 167
|
07. De ambitie is om in 2022, 7,4% van de energie in onze gemeente duurzaam op te wekken en de uitstoot van CO2 met 20% te verminderen.
|
Blz. 168
|
08. De ambitie is om in 2040 energieneutraal te zijn.
|
Blz. 169
|
09. De ambitie is om in 2022, 10% van de woningen in Geldrop-Mierlo gasloos te hebben
|
Blz. 170
|
10. Alle nieuwbouwwoningen worden gasloos gebouwd.
|
Blz. 171
|
11. Bewustwording creëren bij de lokale samenleving.
|
Blz. 172
|
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 173
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 174
|
Programma 9. Bereikbaarheid en verkeer
|
Blz. 175
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 176
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 177
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 178
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 179
|
De gemeente is goed en veilig bereikbaar voor onze inwoners.
|
Blz. 180
|
01. Aanpakken van lokale bereikbaarheidsknelpunten.
|
Blz. 181
|
02. Optimalisatie parkeren van voor alle doelgroepen en locaties.
|
Blz. 182
|
03. Op niveau houden van de kwaliteit van de staat van de openbare wegen.
|
Blz. 183
|
Er is een goede doorstroming van het verkeer in de regio.
|
Blz. 184
|
04. Optimaal participeren in en benutten van de regionale en intergemeentelijke samenwerking op het gebied van bereikbaarheid.
|
Blz. 185
|
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 186
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 187
|
Programma 10. Bouwen en wonen
|
Blz. 188
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 189
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 190
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 191
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 192
|
De woning past in alle levensfasen bij de behoeften die de bewoner op dat moment heeft.
|
Blz. 193
|
01. Zowel bij nieuwbouw als herontwikkeling enkel levensloopbestendige woningen realiseren.
|
Blz. 194
|
Wijken en woningen bestaan uit een goede balans, voor een gezonde en duurzame leefomgeving. Er is geen verloedering of overlast.
|
Blz. 195
|
02. Woningdifferentiatie dient in alle wijken voldoende aanwezig te zijn.
|
Blz. 196
|
03. Verduurzaming van de woningvoorraad.
|
Blz. 197
|
04. Wijken zijn vrij van probleemlocaties die zorgen voor sociale of fysieke verslechtering van de wijk.
|
Blz. 198
|
05. Wijken en de woningen in het bijzonder mogen niet teveel verouderen, maar moeten op alle vlakken toekomstbestendig zijn.
|
Blz. 199
|
06. Implementeren van de hoofddoelen van de nieuwe Omgevingswet in de gemeente.
|
Blz. 200
|
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 201
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 202
|
Programma 11. Financiën en belastingen
|
Blz. 203
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 204
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 205
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 206
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 207
|
De gemeente heeft een meerjarenprogrammabegroting die structureel sluitend is.
|
Blz. 208
|
01. De realisatie van het Kernakkoord past binnen een financieel sluitend perspectief
|
Blz. 209
|
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 210
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 211
|
Algemene inleiding
|
Blz. 212
|
Algemeen
|
Blz. 213
|
Algemeen
|
Blz. 214
|
algemene inleiding 2
|
Blz. 215
|
deel1
|
Blz. 216
|
Verloop resultaat
|
Blz. 217
|
Toelichting verloop resultaat
|
Blz. 218
|
Algemene inleiding 3
|
Blz. 219
|
Resultaatbestemming
|
Blz. 220
|
Resultaatbestemming
|
Blz. 221
|
Corona
|
Blz. 222
|
Corona
|
Blz. 223
|
tabel rijkscompensatie corona
|
Blz. 224
|
toelichting rijkscompensatie corona
|
Blz. 225
|
Paragrafen
|
Blz. 226
|
Lokale heffingen
|
Blz. 227
|
Inleiding
|
Blz. 228
|
Beleid
|
Blz. 229
|
Onroerendezaakbelastingen (OZB)
|
Blz. 230
|
Afvalstoffenheffing / reinigingsrechten
|
Blz. 231
|
Rioolheffing
|
Blz. 232
|
Kostendekkendheid rioolheffing en afvalstoffenheffing
|
Blz. 233
|
Leges
|
Blz. 234
|
Kostendekkendheid leges
|
Blz. 235
|
Parkeerbelasting
|
Blz. 236
|
Toeristenbelasting
|
Blz. 237
|
Lijkbezorgingsrechten
|
Blz. 238
|
Hondenbelasting
|
Blz. 239
|
Reclamebelasting
|
Blz. 240
|
Kwijtscheldingsbeleid
|
Blz. 241
|
Overzicht tarieven
|
Blz. 242
|
Vergelijking buurgemeenten
|
Blz. 243
|
Ontwikkeling lokale lastendruk
|
Blz. 244
|
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
|
Blz. 245
|
Inleiding
|
Blz. 246
|
Beleid betreffende de weerstandscapaciteit en de risico's
|
Blz. 247
|
Inventarisatie van de risico's
|
Blz. 248
|
Wijzigingen
|
Blz. 249
|
Inventarisatie van de beschikbare weerstandscapaciteit
|
Blz. 250
|
Weerstandsvermogen
|
Blz. 251
|
Financiële kengetallen
|
Blz. 252
|
Onderhoud kapitaalgoederen
|
Blz. 253
|
Inleiding
|
Blz. 254
|
Wegen
|
Blz. 255
|
Openbare verlichting
|
Blz. 256
|
Civiele kunstwerken
|
Blz. 257
|
Groen
|
Blz. 258
|
Riolering
|
Blz. 259
|
Gebouwen
|
Blz. 260
|
Speelvoorzieningen
|
Blz. 261
|
Financiering
|
Blz. 262
|
Inleiding
|
Blz. 263
|
Interne- en externe ontwikkelingen
|
Blz. 264
|
Financieringsbehoefte
|
Blz. 265
|
Liquiditeit
|
Blz. 266
|
Renterisicobeheer
|
Blz. 267
|
Kredietrisicobeheer
|
Blz. 268
|
Leningenportefeuille
|
Blz. 269
|
Bedrijfsvoering
|
Blz. 270
|
Inleiding
|
Blz. 271
|
Coronavirus
|
Blz. 272
|
Organisatieontwikkeling
|
Blz. 273
|
Informatievoorziening
|
Blz. 274
|
Control
|
Blz. 275
|
Facilitaire zaken
|
Blz. 276
|
Actieplan MVI
|
Blz. 277
|
Kengetallen
|
Blz. 278
|
Verbonden partijen
|
Blz. 279
|
Inleiding
|
Blz. 280
|
Gemeenschappelijke regelingen
|
Blz. 281
|
Vennootschappen en coöperaties
|
Blz. 282
|
Stichtingen en verenigingen
|
Blz. 283
|
Overig
|
Blz. 284
|
Tabel verbonden partijen
|
Blz. 285
|
Grondbeleid
|
Blz. 286
|
Algemeen grondbeleid
|
Blz. 287
|
Ontwikkelingen grondexploitaties
|
Blz. 288
|
Vast te stellen exploitaties
|
Blz. 289
|
Resultaat 2021
|
Blz. 290
|
Reserves en voorzieningen
|
Blz. 291
|
toelichting reserve grondexploitaties
|
Blz. 292
|
b. Reserve tussentijdse winstnemingen
|
Blz. 293
|
De financiële (weerstands)positie
|
Blz. 294
|
Weerstandsvermogen
|
Blz. 295
|
Verliesvoorziening
|
Blz. 296
|
Voorziening afgesloten complexen
|
Blz. 297
|
Meerjarenperspectief
|
Blz. 298
|
toelichting meerjarenbeeld
|
Blz. 299
|
Materiële Vaste Activa (gedeelte voorheen Niet In Exploitatie Genomen Gronden (NIEGG))
|
Blz. 300
|
toelichting toekomstige locaties
|
Blz. 301
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 302
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 303
|
Jaarrekening
|
Blz. 304
|
Balans
|
Blz. 305
|
Balans activa
|
Blz. 306
|
Balans passiva
|
Blz. 307
|
Totaalbedrag garantstellingen
|
Blz. 308
|
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
|
Blz. 309
|
Inleiding
|
Blz. 310
|
Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
|
Blz. 311
|
Waarderingsgrondslagen
|
Blz. 312
|
Vaste activa
|
Blz. 313
|
Toelichting Vaste activa
|
Blz. 314
|
Vlottende activa
|
Blz. 315
|
Vaste passiva
|
Blz. 316
|
Vlottende passiva
|
Blz. 317
|
Toelichting op de balans
|
Blz. 318
|
Vaste activa
|
Blz. 319
|
Toelichting immateriële vaste activa
|
Blz. 320
|
Toelichting immateriële vaste activa
|
Blz. 321
|
Materiële vaste activa
|
Blz. 322
|
Toelichting materiële vaste activa
|
Blz. 323
|
Toelichting materiële vaste activa
|
Blz. 324
|
Financiële vaste activa
|
Blz. 325
|
Toelichting financiële vaste activa
|
Blz. 326
|
Toelichting financiële vaste activa
|
Blz. 327
|
Vlottende activa
|
Blz. 328
|
Toelichting voorraad
|
Blz. 329
|
Toelichting op de voorraad
|
Blz. 330
|
Uitzettingen met een rente typische looptijd korter dan 1 jaar
|
Blz. 331
|
Schatkistbankieren
|
Blz. 332
|
Liquide middelen
|
Blz. 333
|
Overlopende activa
|
Blz. 334
|
Toelichting overlopende activa
|
Blz. 335
|
Toelichting overlopende activa
|
Blz. 336
|
Toelichting facilitair grondbedrijf
|
Blz. 337
|
Vaste passiva
|
Blz. 338
|
Toelichting eigen vermogen
|
Blz. 339
|
Voorzieningen
|
Blz. 340
|
Vaste schulden met een rentetypische looptijd langer dan 1 jaar
|
Blz. 341
|
Toelichting Vaste schulden met een rentetypische looptijd langer dan 1 jaar
|
Blz. 342
|
Vlottende passiva
|
Blz. 343
|
Overlopende passiva
|
Blz. 344
|
Toelichting overlopende passiva
|
Blz. 345
|
Niet in de balans opgenomen verplichtingen
|
Blz. 346
|
Niet in de balans opgenomen verplichtingen
|
Blz. 347
|
Garantstellingen
|
Blz. 348
|
Niet in de balans opgenomen verplichtingen (2)
|
Blz. 349
|
Eigen bijdrage op grond van de Wmo
|
Blz. 350
|
Arbeidskostengerelateerde verplichtingen
|
Blz. 351
|
Hypothecaire leningen personeel
|
Blz. 352
|
Voorschotten TOZO regeling
|
Blz. 353
|
Het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening
|
Blz. 354
|
Tekst opmerking primaire begroting
|
Blz. 355
|
Toelichting tabel 1e begrotingswijziging
|
Blz. 356
|
Programma's
|
Blz. 357
|
Algemene dekkingsmiddelen
|
Blz. 358
|
Onvoorzien, overhead en Vennootschapsbelasting
|
Blz. 359
|
Totaal saldo van baten en lasten
|
Blz. 360
|
Toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
|
Blz. 361
|
Het geraamde versus het gerealiseerde resultaat
|
Blz. 362
|
Het overzicht van baten en lasten per taakveld
|
Blz. 363
|
Programma 1. Gebiedsgericht werken
|
Blz. 364
|
Programma 2. Economie en vastgoed
|
Blz. 365
|
Programma 3. Veiligheid en handhaving
|
Blz. 366
|
Programma 4. Bestuur en bestuurlijke samenwerking
|
Blz. 367
|
Programma 5. Werk en inkomen
|
Blz. 368
|
Programma 6. Zorg, welzijn en cultuur
|
Blz. 369
|
Programma 7. Jeugdbeleid en onderwijs
|
Blz. 370
|
Programma 8. Duurzaamheid, natuur en milieu
|
Blz. 371
|
Programma 9. Bereikbaarheid en verkeer
|
Blz. 372
|
Programma 10. Bouwen en wonen
|
Blz. 373
|
Programma 11. Financiën en belastingen
|
Blz. 374
|
Totaal
|
Blz. 375
|
Toelichting op het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening
|
Blz. 376
|
Vennootschapsbelasting
|
Blz. 377
|
Vennootschapsbelasting
|
Blz. 378
|
Begrotingsrechtmatigheid
|
Blz. 379
|
Begrotingsrechtmatigheid
|
Blz. 380
|
Begrotingsrechtmatigheid
|
Blz. 381
|
Begrotingsrechtmatigheid
|
Blz. 382
|
Analyse overzicht van baten en lasten
|
Blz. 383
|
Programma 1. Gebiedsgericht werken
|
Blz. 384
|
Programma 2. Economie en vastgoed
|
Blz. 385
|
Programma 3. Veiligheid en handhaving
|
Blz. 386
|
Programma 4. Bestuur en bestuurlijke samenwerking
|
Blz. 387
|
Programma 5. Werk en inkomen
|
Blz. 388
|
Programma 6. Zorg, welzijn en cultuur
|
Blz. 389
|
Programma 7. Jeugdbeleid en onderwijs
|
Blz. 390
|
Programma 8. Duurzaamheid, natuur en milieu
|
Blz. 391
|
Programma 9. Bereikbaarheid en verkeer
|
Blz. 392
|
Programma 10. Bouwen en wonen
|
Blz. 393
|
Programma 11. Financiën en belastingen
|
Blz. 394
|
Sociaal domein
|
Blz. 395
|
Toelichting
|
Blz. 396
|
tabel taakstelling sociaal domein
|
Blz. 397
|
toelichting tabel taakstelling sociaal domein
|
Blz. 398
|
Analyse salarisgerelateerde kosten en overige personele kosten
|
Blz. 399
|
Overzicht onvoorzien
|
Blz. 400
|
Overzicht onvoorzien
|
Blz. 401
|
Overzicht van de incidentele baten en lasten
|
Blz. 402
|
Overzicht van de incidentele baten en lasten
|
Blz. 403
|
toelichting incidentele baten en lasten
|
Blz. 404
|
Overzicht van de structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
|
Blz. 405
|
Overzicht van de structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
|
Blz. 406
|
Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
|
Blz. 407
|
Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
|
Blz. 408
|
Overzicht van investeringen en projecten
|
Blz. 409
|
Overzicht van investeringen en projecten
|
Blz. 410
|
Reserves en voorzieningen
|
Blz. 411
|
Overzicht van reserves en voorzieningen
|
Blz. 412
|
Reserves
|
Blz. 413
|
Voorzieningen
|
Blz. 414
|
Totaal reserves en voorzieningen
|
Blz. 415
|
Toelichting op de reserves
|
Blz. 416
|
Toelichting op de reserves
|
Blz. 417
|
Algemene reserve
|
Blz. 418
|
Toelichting algemene reserve
|
Blz. 419
|
Inkomensreserve
|
Blz. 420
|
Toelichting inkomensreserve
|
Blz. 421
|
Algemene reserve grondexploitaties
|
Blz. 422
|
Toelichting algemene reserve grondexploitaties
|
Blz. 423
|
Reserve tussentijdse winstnemingen grondbedrijf
|
Blz. 424
|
Toelichting reserve tussentijdse winstnemingen grondbedrijf
|
Blz. 425
|
Reserve personeel en organisatie
|
Blz. 426
|
Toelichting reserve Personeel en organisatie
|
Blz. 427
|
Reserve onderwijshuisvesting
|
Blz. 428
|
Toelichting reserve Onderwijshuisvesting / IHP
|
Blz. 429
|
Reserve participatie
|
Blz. 430
|
Toelichting reserve participatie
|
Blz. 431
|
Reserve investering speeltuin de Viking
|
Blz. 432
|
Toelichting reserve Investeringen speeltuin De Viking
|
Blz. 433
|
Reserve hondenbeleid
|
Blz. 434
|
Toelichting reserve Hondenbeleid
|
Blz. 435
|
Reserve recreatie en toerisme
|
Blz. 436
|
Toelichting reserve Recreatie en toerisme
|
Blz. 437
|
Centrummanagement/ Ondernemersinitiatieven
|
Blz. 438
|
Toelichting reserve Centrummanagement / ondernemersinitiatieven
|
Blz. 439
|
Reserve leefbaarheidsfonds
|
Blz. 440
|
Toelichting reserve Leefbaarheidsfonds
|
Blz. 441
|
Reserve Fonds investering ruimtelijke ontwikkelingen
|
Blz. 442
|
Toelichting reserve Fonds investering ruimtelijke ontwikkelingen
|
Blz. 443
|
Reserve bovenwijkse voorzieningen Nieuw
|
Blz. 444
|
Toelichting reserve Fonds bovenwijkse voorzieningen (nieuw)
|
Blz. 445
|
Reserve I&A
|
Blz. 446
|
Toelichting reserve I&A
|
Blz. 447
|
Reserve Fonds herstructurering woongebieden
|
Blz. 448
|
Toelichting reserve Fonds herstructurering woongebieden
|
Blz. 449
|
Reserve Fonds verevening bedrijfsomgevingen
|
Blz. 450
|
Toelichting reserve Fonds verevening bedrijfsomgevingen
|
Blz. 451
|
Reserve rijkscompensatie corona
|
Blz. 452
|
Toelichting rijkscompensatie corona
|
Blz. 453
|
Reserve Sociaal Domein
|
Blz. 454
|
Toelichting reserve Sociaal domein
|
Blz. 455
|
Reserve duurzaamheid
|
Blz. 456
|
Toelichting reserve duurzaamheid
|
Blz. 457
|
Dekkingsreserves
|
Blz. 458
|
Toelichting op de voorzieningen
|
Blz. 459
|
Voorzieningen
|
Blz. 460
|
Pensioenvoorzieningen wethouders
|
Blz. 461
|
Toelichting pensioenvoorziening wethouders
|
Blz. 462
|
Onderhoud wegen
|
Blz. 463
|
Toelichting voorziening Onderhoud wegen
|
Blz. 464
|
Onderhoud gebouwen
|
Blz. 465
|
Toelichting voorzieningen Onderhoud gebouwen
|
Blz. 466
|
Onderhoud brede school Coevering
|
Blz. 467
|
Toelichting voorziening onderhoud brede school Coevering
|
Blz. 468
|
Wonen
|
Blz. 469
|
Toelichting voorziening Wonen
|
Blz. 470
|
Egalisatie afvalstoffenheffing
|
Blz. 471
|
Toelichting voorziening Egalisatie afvalstoffenheffing
|
Blz. 472
|
Egalisatie rioleringen
|
Blz. 473
|
Toelichting voorziening Egalisatie rioleringen
|
Blz. 474
|
Breedtesport impuls middelen
|
Blz. 475
|
Toelichting voorziening Breedtesport impuls middelen
|
Blz. 476
|
Gemeentelijk groenfonds
|
Blz. 477
|
Toelichting voorziening Gemeentelijk herplantfonds
|
Blz. 478
|
Voorziening afgesloten complexen GB
|
Blz. 479
|
Toelichting voorziening Afgesloten complexen GB
|
Blz. 480
|
Voorziening voorschoolse educatie
|
Blz. 481
|
Toelichting voorziening voorschoolse educatie
|
Blz. 482
|
Subsidie Bereikbaarheidsakkoord
|
Blz. 483
|
Subsidie Bereikbaarheidsakkoord
|
Blz. 484
|
Controleverklaring
|
Blz. 485
|
Zoeken
|
|
Bijlagen
|
|
Contact
|
|
PrivacyStatement
|
|
Sitemap
|
|