Omschrijving (toelichting)

We laten burgers en ondernemers zoveel mogelijk zien waarmee wij bezig zijn maar informeren hen ook over zaken die zij zelf kunnen verbeteren om de leefbaarheid en veiligheid in en om hun woning te vergroten. We hebben hen ook nodig om erachter te komen welke zaken spelen in de wijk zodat we onze middelen zo gericht mogelijk kunnen inzetten. Daarom zijn we in 2021 op momenten dat we buiten kwamen, bijvoorbeeld tijdens controles op gestelde maatregelen omtrent corona, zoveel mogelijk het gesprek aangegaan. Juist in deze crisistijd is dit gesprek belangrijk gebleken, ook al waren reacties soms emotioneel en vanzelfsprekend niet altijd positief.

Het digitale spreekuur heeft geen stand gehouden. De animo hiervoor werd steeds minder, ondanks de publicaties hierover. In 2021 is verder gekeken naar andere applicatie die ons kunnen helpen bij het digitale contact met burgers en ondernemers. Dit traject loopt door in 2022. 

In 2021 hebben we flinke stappen gezet op het verder doorontwikkelen van datagedreven werken binnen onze organisatie. Voorbeelden hiervan zijn de aansluiting bij Meld Misdaad Anoniem (M.) en de interne zelfscan verhogen informatiepositie. We gaan hiermee verder door na te denken over een betere communicatie (inzet social media) over de aanpak ondermijning en de uitrol van de social media campagne verhogen meldingsbereidheid.