Omschrijving (toelichting)

Ook in 2021 heeft de coronacommunicatie het gehele jaar een bijzondere plek ingenomen; het delen van informatie van de Rijksoverheid, de Samen Sterk campagne en de "Hart onder de riem acties" met de bestuurders. Hierbij zijn alle kanalen op het gebied van communicatie benut. Van film tot krant en van flyer tot sociale media. 

In het afgelopen jaar zijn er flinke stappen gezet met het verbeteren van de online dienstverlening. Doorlopend is de klanttevredenheid gemeten op digitaal aanvraagbare producten via de website. Op basis van de reacties van inwoners worden continue verbeteringen doorgevoerd aan de producten. De gemiddelde klantbeoordeling van de webformulieren over het gehele jaar was een 8. 

Chatbots is voor gemeenten een nieuw terrein waar in 2021 hard aan is gewerkt. Er is een goede partner gevonden en een pilot wordt voorbereid. De verwachting is dat in de eerste helft van 2022 deze aanvulling op de dienstverlening van start gaat. Daarnaast is in 2021 veel tijd besteed aan het verbeteren van de Meldingen Openbare Ruimte (MOR). Begin 2022 gaat voor de MOR een nieuw systeem uitgerold worden dat het voor klanten gemakkelijker moet maken om meldingen te maken door middel van een app of via de reeds bestaande kanalen. Daarnaast is het systeem ook eenvoudiger voor onze medewerkers, zodat er een betere terugkoppeling kan worden gemaakt aan de melders.