Om Geldrop-Mierlo nog beter op de kaart te zetten hebben we samen met ondernemers gekozen om meer focus aan te brengen dankzij het thema Verweven. Met dit thema brengen we de juiste essentie aan waarbij de gemeente op een goede manier kan worden gepromoot. Verweven staat voor de textielhistorie die erg belangrijk is geweest voor Geldrop en voor Mierlo. Deze historie vind je tot op de dag van vandaag terug in Geldrop-Mierlo; in het vele erfgoed, maar meer nog in het fijne karakter van onze inwoners. Want Verweven is meer, het gaat er ook om dat mensen elkaar ontmoeten, zich verbonden voelen met elkaar en met alles wat Geldrop-Mierlo te bieden heeft. In 2018 is hiervoor Stichting Villagemarketing opgericht. Zij zet in op langjarig beleid en activiteiten met haar gereserveerde budget. In samenwerking met alle stakeholders ontwikkelt zij concepten, evenementen en promotieacties, en maakt daardoor meer mogelijk. Hierbij wordt ingezet op de propositie ‘Verweeft & Vermaakt’. Een sterke verbinding met ons verleden én een flinke belofte wat we bieden. Geldrop-Mierlo krijgt hierdoor in de regio meer bekendheid en een unieke uitstraling.

Drie zaken krijgen de komende jaren prioriteit: 

  • Een digitaal marketingplatform voor Geldrop-Mierlo: www.visitgeldropmierlo.nl.
  • Positionering van ‘Verweeft & Vermaakt’ in de buitenruimte met fysieke elementen (City-making).
  • Versterking van de evenementen door samenhangende promotie, campagnevoering en ontwikkelen arrangementen.

In 2021 en volgende jaren bouwt de stichting de organisatie verder uit en versterkt op basis van de drie prioriteiten de samenwerking met alle partijen. Denk hierbij aan de website, online marketing, arrangementen, campagnes etc.
Samen met de grootste logies-verstrekkers worden vanaf 2020 dagrecreanten en toeristen, met inzet van een breed palet aan communicatiemiddelen intensief geïnformeerd over alles wat Geldrop-Mierlo en de regio te bieden heeft.
Regionaal gaan we elkaars aanbod versterken. Via de marketingwebsite worden de data gekoppeld, waardoor gezorgd wordt voor nog meer spin off voor Geldrop-Mierlo. Een voorbeeld hiervan is de industriële museum-tour die nu al door Eindhoven op de toeristische Europese markt wordt aangeboden.