2023:
- Inventariseren bij inwoners, bezoekers en ondernemers hoe zij de recreatieve voorzieningen waarderen
- Oppakken van de quick wins die uit de inventarisatie naar voren komen
- Vernieuwen van de dienstverleningsovereenkomst met Stichting Villagemarketing voor een termijn van vier jaar (in plaats van één jaar), zodat de stichting kan doorontwikkelen, een meerjarige strategie kan hanteren voor het recreatief positioneren van Geldrop-Mierlo en zich beter kan inzetten voor marketing- en communicatie-acties
- Afstemmen met Stichting Villagemarketing en de betrokkenen over het verder positioneren, promoten en optimaliseren van de parels in Geldrop-Mierlo (Landgoed Kasteel Geldrop, Weverijmuseum, Katoenpad, Dierenrijk, Strabrechtse Heide, Sang en Goorkens) 
- Onderzoeken van de mogelijkheden voor het vestigen van horecagelegenheden in gebieden waar natuurrecreatie voorzien is
- Samen met buurgemeenten onderzoeken welke uitbreiding van recreatiemogelijkheden kan plaatsvinden op Landgoed Gulbergen  en in natuurgebied Strabrechtse Heide, als regionale trekkers

2024:
- Inventariseren bij inwoners, bezoekers en ondernemers hoe zij de recreatieve voorzieningen waarderen en dit afzetten tegen de waardering vorig jaar
- Aanwijzen van een gebied waar natuurrecreatie is voorzien als plek waar zich horeca kan vestigen, icm het realiseren van een natuurpoort

2025:
- Inventariseren bij inwoners, bezoekers en ondernemers hoe zij de recreatieve voorzieningen waarderen en dit afzetten tegen de waardering vorige jaren
- (Bij voldoende draagvlak) voorbereiden van het realiseren van een natuurpoort en oriënteren op de vestiging van horeca daarbij