Met het thema Geldrop-Mierlo Verweeft & Vermaakt trachten we de gemeente recreatief te positioneren in de regio. Deze keuze bindt inwoners, recreanten en toeristen aan Geldrop-Mierlo. Vanuit Stichting Villagemarketing en de regisseur Recreatie & Toerisme worden alle activiteiten opgehangen aan dit thema. 

In 2020 zijn stappen gemaakt binnen dit thema. Vlaggenmasten werden geplaatst, tunnels zijn verfraaid, het evenement Wollige Winterweken is georganiseerd en er zijn arrangementen gemaakt. De lancering van een nieuwe recreatieve en toeristische website was het belangrijkste resultaat. Als eerste gemeente in de regio is Geldrop-Mierlo aangesloten bij de regionale portal die Eindhoven heeft opgezet. Door deze gezamenlijke portal wordt de regio veel beter vermarkt.

Maar corona heeft voor vertraging gezorgd binnen het realiseren van de doelstellingen. Zo is de regisseur Recreatie en Toerisme het hele jaar actief geweest om bedrijven in de sector te ondersteunen en kon de Stichting Villagemarketing door de maatregelen niet werken aan de doelstelling: evenementen beter vermarkten.