-
Blz. 1
Jaarstukken 2020
-
Blz. 2
Jaarstukken 2020
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Algemene toelichting en inleiding bij programma's
-
Blz. 5
Algemene toelichting en inleiding bij programma's
-
Blz. 6
deel 1
-
Blz. 7
deel 2
-
Blz. 8
Programma 1. Gebiedsgericht werken
-
Blz. 9
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 10
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 11
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 12
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 13
Een aantrekkelijke, inclusieve en veilige leefomgeving. Prettig wonen in een fijne wijk.
-
Blz. 14
01. Bewoners, gemeente en (maatschappelijke) partners werken samen aan gezonde, leefbare en veilige wijken.
-
Blz. 15
02. De gemeente verandert haar manier van werken en organiseren, zodat de integrale samenwerking wordt verbeterd en beter aansluit bij de wijken.
-
Blz. 16
03. Bewoners, gemeente en (maatschappelijke) partners werken samen aan de uitvoeringsagenda van het wijkontwikkelingsplan Braakhuizen Zuid.
-
Blz. 17
04. Bewoners uitdagen en ondersteunen om te komen met initiatieven die bijdragen aan een aantrekkelijke, sociaal bewuste en veilige wijk.
-
Blz. 18
05. Sociale samenhang vergroten en ontmoeting in de wijk mogelijk maken met behulp van sport, bewegen en cultuur.
-
Blz. 19
06. Een oplossing voor het huisvestingsprobleem van de Turkse Gemeenschap (TMSG) vinden.
-
Blz. 20
Klanten beleven een optimale dienstverlening.
-
Blz. 21
07. Bewoners en (maatschappelijke) partners (etc.) objectief inzicht geven in de wijk.
-
Blz. 22
08. Verbeteren van de cultuur in onze organisatie zodat samenwerking met onze inwoners vanzelfsprekend is.
-
Blz. 23
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 24
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 25
Programma 2. Economie en vastgoed
-
Blz. 26
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 27
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 28
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 29
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 30
Geldrop-Mierlo is een aantrekkelijke woon- en werkgemeente in een groene omgeving.
-
Blz. 31
01. Vitale centra behouden voor onze inwoners zodat zij in de eigen kern prettig kunnen winkelen en verblijven.
-
Blz. 32
02. De gemeente Geldrop-Mierlo (op economisch gebied) beter op de kaart zetten.
-
Blz. 33
03. Realiseren van een prettig vestigingsklimaat voor de ondernemers.
-
Blz. 34
04. Meer economisch voordeel halen uit onze ligging in de Brainport.
-
Blz. 35
Het gemeentelijk vastgoed voldoet aan de normen, is duurzaam en sluit aan op de behoefte van de bevolking.
-
Blz. 36
05. Verduurzamen van gemeentelijke accommodaties.
-
Blz. 37
06. Optimaliseren/intensiveren sociaal, culturele en sportaccommodaties.
-
Blz. 38
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 39
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 40
Programma 3. Veiligheid en handhaving
-
Blz. 41
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 42
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 43
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 44
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 45
De inwoners van Geldrop-Mierlo voelen zich veilig, zeker in hun directe leefomgeving.
-
Blz. 46
01. Verhogen van de zichtbaarheid van de gemeentelijke handhavingsorganisatie.
-
Blz. 47
02. Beter en uitgebreider met de burgers communiceren over de uitgevoerde activiteiten en de resultaten daarvan.
-
Blz. 48
03. Betrokkenheid van de burgers bij de preventie en handhaving verhogen o.a. door het inzetten van moderne ICT-hulpmiddelen.
-
Blz. 49
04. Verhogen van (brand)veiligheid van inwoners in hun eigen woning.
-
Blz. 50
05. Nadrukkelijker aandacht en inzet voor de bestrijding van de georganiseerde criminaliteit.
-
Blz. 51
06. Verbinding tussen terreinen zorg en veiligheid verbeteren.
-
Blz. 52
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 53
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 54
Programma 4. Bestuur en bestuurlijke samenwerking
-
Blz. 55
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 56
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 57
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 58
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 59
In regionaal verband nemen we een zelfbewuste houding aan met als uitgangspunt om elkaar succesvoller te maken.
-
Blz. 60
01. Geldrop-Mierlo vervult een bestuurlijke rol die past bij onze positie in de regio.
-
Blz. 61
02. Van alle samenwerkingsverbanden wordt het functioneren en de meerwaarde periodiek beoordeeld.
-
Blz. 62
Een gemeentelijke organisatie die in gesprek is en blijft met haar inwoners, bedrijven, verenigingen en maatschappelijke instellingen. Inwoners zien een organisatie die actief naar buiten treedt en samen met haar inwoners zoekt naar....
-
Blz. 63
03. Streven naar een optimale gemeentelijke dienstverlening
-
Blz. 64
04. Continue aandacht voor kwaliteitsverbetering van gemeentelijke communicatiemiddelen
-
Blz. 65
05. Groeien naar een overheid die verbindt, prioriteert, faciliteert en laat realiseren.
-
Blz. 66
Een gemeentelijke organisatie die het vertrouwen krijgt van haar inwoners en die dit vertrouwen ook zichtbaar voor de inwoners waard is.
-
Blz. 67
06. Een gemeentelijke organisatie die de persoonlijke levenssfeer van onze burgers eerbiedigt en adequaat beschermt (privacy/AVG)
-
Blz. 68
07. Een hoge (juridische) kwaliteit van onze producten en diensten (juridische kwaliteitszorg)
-
Blz. 69
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 70
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 71
Programma 5. Werk en inkomen
-
Blz. 72
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 73
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 74
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 75
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 76
Alle volwassen inwoners van onze gemeente kunnen meedoen, bij voorkeur via betaald werk.
-
Blz. 77
01. Zoveel mogelijk inwoners helpen naar betaald werk binnen de beschikbare budgetten.
-
Blz. 78
02. Vergroten van de sturingsmogelijkheden bij Senzer, passend bij de gemeenschappelijke regeling.
-
Blz. 79
03. Vernieuwend vormgeven van het sociale gezicht van de gemeente Geldrop-Mierlo.
-
Blz. 80
Binnen de gemeente Geldrop-Mierlo is sprake van duurzame armoedebestrijding.
-
Blz. 81
04. Meer zicht op armoede in onze gemeente zodat onze inwoners gericht en duurzaam ondersteund worden.
-
Blz. 82
In de gemeente Geldrop-Mierlo krijgen inwoners met financiële problemen tijdig ondersteuning.
-
Blz. 83
05. Eerder signaleren van problematische schulden, om te voorkomen dat inwoners door schulden (verder) in de problemen raken.
-
Blz. 84
06. Het verbeteren van de proactieve benadering van inwoners die een steun in de rug nodig hebben in samenwerking met private initiatieven.
-
Blz. 85
07. Handhaven van het bestaande niveau van het sociale beleid en de regelingen.
-
Blz. 86
Statushouders voelen zich welkom in Geldrop-Mierlo en doen actief mee.
-
Blz. 87
08. Statushouders, asielzoekers en/of vluchtelingen opvangen en samen met betrokken partijen samenwerken om te komen tot een goede integratie.
-
Blz. 88
09. Vormgeven van de uitvoering van nieuwe taken die de gemeente krijgt op het gebied van inburgering per 1 januari 2020.
-
Blz. 89
10. Voortzetten van de maatschappelijke begeleiding van statushouders.
-
Blz. 90
11. Verbeteren van de mogelijkheden voor participatie en het begeleiden naar werk van statushouders.
-
Blz. 91
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 92
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 93
Programma 6. Zorg, welzijn en cultuur
-
Blz. 94
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 95
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 96
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 97
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 98
Geldrop-Mierlo is een sterke en zorgzame gemeenschap waarbij inwoners eigenaarschap tonen, initiatiefrijk, samen redzaam zijn en waarin iedereen mee kan doen.
-
Blz. 99
01. Versterken van ondersteuning van vrijwilligers, vrijwilligersorganisaties en maatschappelijke partners.
-
Blz. 100
02. Aanpassen van onze subsidievoorwaarden, aan de eisen van deze tijd.
-
Blz. 101
03. Uitbreiden van de aanpak van preventie en vroegsignalering in het sociaal domein als onderdeel van integraal gebiedsgericht werken zodat problemen worden voorkomen of tijdig gesignaleerd.
-
Blz. 102
04. Uiterlijk 2020 is Geldrop-Mierlo een dementievriendelijke gemeente.
-
Blz. 103
05. Bevorderen van een gezonde leefstijl bij al onze inwoners en inzetten op fysieke en mentale gezondheid voor alle leeftijdsgroepen.
-
Blz. 104
06. Realiseren van een gezonde balans in onze woningvoorraad.
-
Blz. 105
07. Vorm en inhoud geven aan een fundament voor diversiteit in Geldrop-Mierlo.
-
Blz. 106
Inwoners die niet mee kunnen doen, worden door de gemeente ondersteund bij het zoeken naar mogelijke oplossingen en waar nodig krijgt de inwoner individuele ondersteuning.
-
Blz. 107
08. Handhaven van de huidige kwaliteit van de dienstverlening door het CMD.
-
Blz. 108
09. Zorgen voor de beschikbaarheid van onafhankelijke cliëntondersteuning en een externe vertrouwenspersoon.
-
Blz. 109
10. Inzetten op samenwerking met andere partners, zoals zorgaanbieders, woningcorporaties, ondernemende inwoners en het bedrijfsleven om projecten op te starten....
-
Blz. 110
Het sociaal vangnet voor inwoners is duurzaam ingericht; het sociaal domein is (toekomst)bestendig.
-
Blz. 111
11. Gericht werken aan de transformatie aan de hand van een integrale, overkoepelende visie op het Sociaal Domein.
-
Blz. 112
12. Proactief op zoek gaan naar manieren om de kosten van het sociale domein onder controle te houden.
-
Blz. 113
13. Effectief, efficiënt en binnen de kaders van onze visie inkopen van vormen van ondersteuning en (jeugd)hulp.
-
Blz. 114
14. In beeld brengen van cliëntervaringen.
-
Blz. 115
Mensen van jong tot oud worden gestimuleerd om hun talenten te ontwikkelen.
-
Blz. 116
15. Mensen stimuleren om hun talenten op sportief gebied te ontwikkelen en de sociale cohesie in de wijk te vergroten.
-
Blz. 117
16. Vernieuwende concepten voor sport en bewegen ondersteunen. De breedtesport uitbouwen in het kader van JOGG.
-
Blz. 118
17. Om mensen de ruimte te bieden om hun talenten te ontwikkelen op het gebied van cultuur, houden we een kwalitatief sterk en veelzijdig cultuuraanbod in stand, dat we waar nodig versterken.
-
Blz. 119
18. Kinderen en jongeren stimuleren om kennis te maken met cultuur.
-
Blz. 120
Geldrop-Mierlo heeft een duidelijk cultureel gezicht.
-
Blz. 121
19. In de wijk door middel van 'community art' kunstzinnige projecten koppelen aan sociale vraagstukken.
-
Blz. 122
20. De cultuurverkenner brengt partijen in het culturele veld bij elkaar en zorgt voor meer samenwerking en stroomlijning van het aanbod en het effectiever gebruik van bestaande voorzieningen.
-
Blz. 123
21. Villagemarketing verder vorm geven zodat het bijdraagt aan het verder vorm geven van het culturele gezicht van onze gemeente.
-
Blz. 124
Inwoners van Geldrop-Mierlo sporten en bewegen meer en zijn daardoor meer in balans, actiever, gezonder en blijven zij langer zelfstandig.
-
Blz. 125
22. Een nieuwe sportvisie vaststellen met aandacht voor aantrekkelijke accommodaties en voorzieningen en voor het behouden en ontwikkelen van een gezonde sportcultuur....
-
Blz. 126
23. Realiseren van sportfaciliteiten in de openbare ruimte voor de individuele, niet vereniginggebonden sporter.
-
Blz. 127
24. Doorontwikkelen van gestarte initiatieven in het kader van breedtesport.
-
Blz. 128
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 129
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 130
Programma 7. Jeugdbeleid en onderwijs
-
Blz. 131
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 132
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 133
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 134
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 135
De gemeente is een veilige, gezonde en stimulerende omgeving voor zowel lichaam als geest zodat jeugdigen kunnen leren, spelen en verblijven middels doorgaande ontwikkelingslijnen.
-
Blz. 136
01. Mogelijkheden bieden aan (toekomstige) partijen voor onderwijs, kinderopvang en peuterwerk om duurzame en toekomstbestendige kindcentra- concepten te ontwikkelen die toegankelijk......
-
Blz. 137
02. Verbeteren van de samenwerking met het onderwijs en voorschoolse partijen via een lokale educatieve agenda.
-
Blz. 138
03. Zorgen voor een goede en multifunctionele huisvesting voor alle scholen in de gemeente.
-
Blz. 139
04. Realiseren van kwantitatief en kwalitatief goed leerlingenvervoer.
-
Blz. 140
05. Versterken van de zorgketen voor jeugdigen door het realiseren van een goede aansluiting tussen Passend Onderwijs en jeugdhulp.
-
Blz. 141
Jeugdigen groeien op in een kansrijke omgeving waarin zij hun talenten en identiteit kunnen ontwikkelen.
-
Blz. 142
06. Het bieden van een kansrijke omgeving voor jeugdigen door o.a. het stimuleren van projecten voor en door jeugdigen.
-
Blz. 143
Jeugdigen voelen zich thuis in de wijk en dragen bij aan prettig wonen in een fijne wijk.
-
Blz. 144
07. Onze wijken worden voorzien van goede en veilige speelvoorzieningen voor kinderen en hangplekken voor jongeren.
-
Blz. 145
08. Voorkomen overlast door jongeren.
-
Blz. 146
09. Inzetten op daadkrachtig jongerenwerk dat haar krachten bundelt met overige spelers in de wijk.
-
Blz. 147
Inwoners zijn beter in staat om mee te doen in een snel veranderende maatschappij.
-
Blz. 148
10. Samen met onderwijs en bedrijfsleven de positie van scholieren, werkenden en werkzoekenden verbeteren.
-
Blz. 149
11. Ondersteunen van initiatieven die een leven lang leren voor inwoners mogelijk maakt.
-
Blz. 150
12. Terugdringen van laaggeletterdheid.
-
Blz. 151
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 152
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 153
Programma 8. Duurzaamheid, natuur en milieu
-
Blz. 154
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 155
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 156
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 157
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 158
Geldrop-Mierlo is een aantrekkelijke groene gemeente met een gezond klimaat en een grote aantrekkingskracht.
-
Blz. 159
01. In 2022 is de groene uitstraling van beide kernen zowel in kwaliteit als in kwantiteit toegenomen.
-
Blz. 160
02. Tegengaan van de afname van biodiversiteit in onze gemeente.
-
Blz. 161
In Geldrop-Mierlo is de kwaliteit van het leven van dieren, waarbij gekeken wordt naar zowel het fysieke welzijn (diergezondheid) als het geestelijke welzijn (hoe voelen dieren zich), op orde.
-
Blz. 162
03. Dierenwelzijn bevorderen.
-
Blz. 163
In Geldrop-Mierlo hebben we een duurzame leefomgeving door het terugdringen van (niet afbreekbaar) afval.
-
Blz. 164
04. Zwerfafval zoveel mogelijk voorkomen.
-
Blz. 165
05. Het zo duurzaam mogelijk inzamelen en verwerken van het huishoudelijk afval.
-
Blz. 166
De gemeente Geldrop-Mierlo is een duurzame gemeente.
-
Blz. 167
06. De ambitie is om in 2022, 7,4% van de energie in onze gemeente duurzaam op te wekken en de uitstoot van CO2 met 20% te verminderen.
-
Blz. 168
07. De ambitie is om in 2040 energieneutraal te zijn.
-
Blz. 169
08. De ambitie is om in 2022, 10% van de woningen in Geldrop-Mierlo gasloos te hebben.
-
Blz. 170
09. Alle nieuwbouwwoningen worden gasloos gebouwd.
-
Blz. 171
10. Bewustwording creëren bij de lokale samenleving.
-
Blz. 172
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 173
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 174
Programma 9. Bereikbaarheid en verkeer
-
Blz. 175
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 176
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 177
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 178
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 179
De gemeente is goed en veilig bereikbaar voor onze inwoners.
-
Blz. 180
01. Aanpakken van lokale bereikbaarheidsknelpunten.
-
Blz. 181
02. Optimalisatie parkeren van voor alle doelgroepen en locaties.
-
Blz. 182
03. Op niveau houden van de kwaliteit van de staat van de openbare wegen.
-
Blz. 183
Er is een goede doorstroming van het verkeer in de regio.
-
Blz. 184
04. Optimaal participeren in en benutten van de regionale en intergemeentelijke samenwerking op het gebied van bereikbaarheid.
-
Blz. 185
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 186
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 187
Programma 10. Bouwen en wonen
-
Blz. 188
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 189
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 190
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 191
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 192
De woning past in alle levensfasen bij de behoeften die de bewoner op dat moment heeft.
-
Blz. 193
01. Zowel bij nieuwbouw als herontwikkeling enkel levensloopbestendige woningen realiseren.
-
Blz. 194
Wijken en woningen bestaan uit een goede balans, voor een gezonde en duurzame leefomgeving. Er is geen verloedering of overlast.
-
Blz. 195
02. Woningdifferentiatie dient in alle wijken voldoende aanwezig te zijn.
-
Blz. 196
03. Verduurzaming van de woningvoorraad.
-
Blz. 197
04. Wijken zijn vrij van probleemlocaties die zorgen voor sociale of fysieke verslechtering van de wijk.
-
Blz. 198
05. Wijken en de woningen in het bijzonder mogen niet teveel verouderen, maar moeten op alle vlakken toekomstbestendig zijn.
-
Blz. 199
06. Implementeren van de hoofddoelen van de nieuwe Omgevingswet in de gemeente.
-
Blz. 200
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 201
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 202
Programma 11. Financiën en belastingen
-
Blz. 203
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 204
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 205
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 206
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 207
De gemeente heeft een meerjarenprogrammabegroting die structureel sluitend is.
-
Blz. 208
01. De realisatie van het Kernakkoord past binnen een financieel sluitend perspectief
-
Blz. 209
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 210
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 211
Algemene inleiding
-
Blz. 212
Algemeen
-
Blz. 213
Algemeen
-
Blz. 214
algemene inleiding 2
-
Blz. 215
deel1
-
Blz. 216
Verloop resultaat
-
Blz. 217
Toelichting verloop resultaat
-
Blz. 218
Algemene inleiding 3
-
Blz. 219
Resultaatbestemming
-
Blz. 220
Resultaatbestemming
-
Blz. 221
Corona
-
Blz. 222
Corona
-
Blz. 223
tabel rijkscompensatie corona
-
Blz. 224
toelichting rijkscompensatie corona
-
Blz. 225
Paragrafen
-
Blz. 226
Lokale heffingen
-
Blz. 227
Inleiding
-
Blz. 228
Beleid
-
Blz. 229
Onroerendezaakbelastingen (OZB)
-
Blz. 230
Afvalstoffenheffing / reinigingsrechten
-
Blz. 231
Rioolheffing
-
Blz. 232
Kostendekkendheid rioolheffing en afvalstoffenheffing
-
Blz. 233
Leges
-
Blz. 234
Kostendekkendheid leges
-
Blz. 235
Parkeerbelasting
-
Blz. 236
Toeristenbelasting
-
Blz. 237
Lijkbezorgingsrechten
-
Blz. 238
Hondenbelasting
-
Blz. 239
Reclamebelasting
-
Blz. 240
Kwijtscheldingsbeleid
-
Blz. 241
Overzicht tarieven
-
Blz. 242
Vergelijking buurgemeenten
-
Blz. 243
Ontwikkeling lokale lastendruk
-
Blz. 244
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 245
Inleiding
-
Blz. 246
Beleid betreffende de weerstandscapaciteit en de risico's
-
Blz. 247
Inventarisatie van de risico's
-
Blz. 248
Wijzigingen
-
Blz. 249
Inventarisatie van de beschikbare weerstandscapaciteit
-
Blz. 250
Weerstandsvermogen
-
Blz. 251
Financiële kengetallen
-
Blz. 252
Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 253
Inleiding
-
Blz. 254
Wegen
-
Blz. 255
Openbare verlichting
-
Blz. 256
Civiele kunstwerken
-
Blz. 257
Groen
-
Blz. 258
Riolering
-
Blz. 259
Gebouwen
-
Blz. 260
Speelvoorzieningen
-
Blz. 261
Financiering
-
Blz. 262
Inleiding
-
Blz. 263
Interne- en externe ontwikkelingen
-
Blz. 264
Financieringsbehoefte
-
Blz. 265
Liquiditeit
-
Blz. 266
Renterisicobeheer
-
Blz. 267
Kredietrisicobeheer
-
Blz. 268
Leningenportefeuille
-
Blz. 269
Bedrijfsvoering
-
Blz. 270
Inleiding
-
Blz. 271
Coronavirus
-
Blz. 272
Organisatieontwikkeling
-
Blz. 273
Informatievoorziening
-
Blz. 274
Control
-
Blz. 275
Facilitaire zaken
-
Blz. 276
Actieplan MVI
-
Blz. 277
Kengetallen
-
Blz. 278
Verbonden partijen
-
Blz. 279
Inleiding
-
Blz. 280
Gemeenschappelijke regelingen
-
Blz. 281
Vennootschappen en coöperaties
-
Blz. 282
Stichtingen en verenigingen
-
Blz. 283
Overig
-
Blz. 284
Tabel verbonden partijen
-
Blz. 285
Grondbeleid
-
Blz. 286
Algemeen grondbeleid
-
Blz. 287
Ontwikkelingen grondexploitaties
-
Blz. 288
Vast te stellen exploitaties
-
Blz. 289
Resultaat 2020
-
Blz. 290
Reserves en voorzieningen
-
Blz. 291
toelichting reserve grondexploitaties
-
Blz. 292
b. Reserve tussentijdse winstnemingen
-
Blz. 293
De financiële (weerstands)positie
-
Blz. 294
Weerstandsvermogen
-
Blz. 295
Verliesvoorziening
-
Blz. 296
Voorziening afgesloten complexen
-
Blz. 297
Meerjarenperspectief
-
Blz. 298
toelichting meerjarenbeeld
-
Blz. 299
Materiële Vaste Activa (gedeelte voorheen Niet In Exploitatie Genomen Gronden (NIEGG))
-
Blz. 300
toelichting toekomstige locaties
-
Blz. 301
Beleidsindicatoren
-
Blz. 302
Beleidsindicatoren
-
Blz. 303
Jaarrekening
-
Blz. 304
Balans
-
Blz. 305
Balans activa
-
Blz. 306
Balans passiva
-
Blz. 307
Totaalbedrag garantstellingen
-
Blz. 308
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 309
Inleiding
-
Blz. 310
Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
-
Blz. 311
Waarderingsgrondslagen
-
Blz. 312
Vaste activa
-
Blz. 313
Toelichting Vaste activa
-
Blz. 314
Vlottende activa
-
Blz. 315
Vaste passiva
-
Blz. 316
Vlottende passiva
-
Blz. 317
Toelichting op de balans
-
Blz. 318
Vaste activa
-
Blz. 319
Toelichting immateriële vaste activa
-
Blz. 320
Toelichting immateriële vaste activa
-
Blz. 321
Materiële vaste activa
-
Blz. 322
Toelichting materiële vaste activa
-
Blz. 323
Toelichting materiële vaste activa
-
Blz. 324
Financiële vaste activa
-
Blz. 325
Toelichting financiële vaste activa
-
Blz. 326
Toelichting financiële vaste activa
-
Blz. 327
Vlottende activa
-
Blz. 328
Toelichting voorraad
-
Blz. 329
Toelichting op de voorraad
-
Blz. 330
Uitzettingen met een rente typische looptijd korter dan 1 jaar
-
Blz. 331
Schatkistbankieren
-
Blz. 332
Liquide middelen
-
Blz. 333
Overlopende activa
-
Blz. 334
Toelichting overlopende activa
-
Blz. 335
Toelichting overlopende activa
-
Blz. 336
Toelichting facilitair grondbedrijf
-
Blz. 337
Vaste passiva
-
Blz. 338
Toelichting eigen vermogen
-
Blz. 339
Voorzieningen
-
Blz. 340
Vaste schulden met een rentetypische looptijd langer dan 1 jaar
-
Blz. 341
Toelichting Vaste schulden met een rentetypische looptijd langer dan 1 jaar
-
Blz. 342
Vlottende passiva
-
Blz. 343
Overlopende passiva
-
Blz. 344
Toelichting overlopende passiva
-
Blz. 345
Niet in de balans opgenomen verplichtingen
-
Blz. 346
Niet in de balans opgenomen verplichtingen
-
Blz. 347
Garantstellingen
-
Blz. 348
Niet in de balans opgenomen verplichtingen (2)
-
Blz. 349
Eigen bijdrage op grond van de Wmo
-
Blz. 350
Arbeidskostengerelateerde verplichtingen
-
Blz. 351
Hypothecaire leningen personeel
-
Blz. 352
Het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening
-
Blz. 353
Tekst opmerking primaire begroting
-
Blz. 354
tabel 1e begrotingswijziging
-
Blz. 355
Toelichting tabel 1e begrotingswijziging
-
Blz. 356
Programma's
-
Blz. 357
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 358
Onvoorzien, overhead en Vennootschapsbelasting
-
Blz. 359
Totaal saldo van baten en lasten
-
Blz. 360
Toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 361
Het geraamde versus het gerealiseerde resultaat
-
Blz. 362
Het overzicht van baten en lasten per taakveld
-
Blz. 363
Programma 1. Gebiedsgericht werken
-
Blz. 364
Programma 2. Economie en vastgoed
-
Blz. 365
Programma 3. Veiligheid en handhaving
-
Blz. 366
Programma 4. Bestuur en bestuurlijke samenwerking
-
Blz. 367
Programma 5. Werk en inkomen
-
Blz. 368
Programma 6. Zorg, welzijn en cultuur
-
Blz. 369
Programma 7. Jeugdbeleid en onderwijs
-
Blz. 370
Programma 8. Duurzaamheid, natuur en milieu
-
Blz. 371
Programma 9. Bereikbaarheid en verkeer
-
Blz. 372
Programma 10. Bouwen en wonen
-
Blz. 373
Programma 11. Financiën en belastingen
-
Blz. 374
Totaal
-
Blz. 375
Toelichting op het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening
-
Blz. 376
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 377
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 378
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 379
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 380
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 381
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 382
Analyse overzicht van baten en lasten
-
Blz. 383
Programma 1. Gebiedsgericht werken
-
Blz. 384
Programma 2. Economie en vastgoed
-
Blz. 385
Programma 3. Veiligheid en handhaving
-
Blz. 386
Programma 4. Bestuur en bestuurlijke samenwerking
-
Blz. 387
Programma 5. Werk en inkomen
-
Blz. 388
Programma 6. Zorg, welzijn en cultuur
-
Blz. 389
Programma 7. Jeugdbeleid en onderwijs
-
Blz. 390
Programma 8. Duurzaamheid, natuur en milieu
-
Blz. 391
Programma 9. Bereikbaarheid en verkeer
-
Blz. 392
Programma 10. Bouwen en wonen
-
Blz. 393
Programma 11. Financiën en belastingen
-
Blz. 394
Sociaal domein
-
Blz. 395
Toelichting
-
Blz. 396
tabel taakstelling sociaal domein
-
Blz. 397
toelichting tabel taakstelling sociaal domein
-
Blz. 398
Analyse salarisgerelateerde kosten en overige personele kosten
-
Blz. 399
Overzicht onvoorzien
-
Blz. 400
Overzicht onvoorzien
-
Blz. 401
Overzicht van de incidentele baten en lasten
-
Blz. 402
Overzicht van de incidentele baten en lasten
-
Blz. 403
toelichting incidentele baten en lasten
-
Blz. 404
Overzicht van de structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
-
Blz. 405
Overzicht van de structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
-
Blz. 406
Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
-
Blz. 407
Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
-
Blz. 408
Overzicht van investeringen en projecten
-
Blz. 409
Overzicht van investeringen en projecten
-
Blz. 410
Reserves en voorzieningen
-
Blz. 411
Overzicht van reserves en voorzieningen
-
Blz. 412
Reserves
-
Blz. 413
Voorzieningen
-
Blz. 414
Totaal reserves en voorzieningen
-
Blz. 415
Toelichting op de reserves
-
Blz. 416
Toelichting op de reserves
-
Blz. 417
Algemene reserve
-
Blz. 418
Toelichting algemene reserve
-
Blz. 419
Inkomensreserve
-
Blz. 420
Toelichting inkomensreserve
-
Blz. 421
Algemene reserve grondexploitaties
-
Blz. 422
Toelichting algemene reserve grondexploitaties
-
Blz. 423
Reserve tussentijdse winstnemingen grondbedrijf
-
Blz. 424
Toelichting reserve tussentijdse winstnemingen grondbedrijf
-
Blz. 425
Reserve personeel en organisatie
-
Blz. 426
Toelichting reserve Personeel en organisatie
-
Blz. 427
Reserve onderwijshuisvesting
-
Blz. 428
Toelichting reserve Onderwijshuisvesting / IHP
-
Blz. 429
Reserve participatie
-
Blz. 430
Toelichting reserve participatie
-
Blz. 431
Reserve verkoopopbrengst HNG
-
Blz. 432
Toelichting reserve Verkoopopbrengst HNG
-
Blz. 433
Reserve investering speeltuin de Viking
-
Blz. 434
Toelichting reserve Investeringen speeltuin De Viking
-
Blz. 435
Reserve hondenbeleid
-
Blz. 436
Toelichting reserve Hondenbeleid
-
Blz. 437
Reserve recreatie en toerisme
-
Blz. 438
Toelichting reserve Recreatie en toerisme
-
Blz. 439
Centrummanagement/ Ondernemersinitiatieven
-
Blz. 440
Toelichting reserve Centrummanagement / ondernemersinitiatieven
-
Blz. 441
Reserve leefbaarheidsfonds
-
Blz. 442
Toelichting reserve Leefbaarheidsfonds
-
Blz. 443
Reserve Fonds investering ruimtelijke ontwikkelingen
-
Blz. 444
Toelichting reserve Fonds investering ruimtelijke ontwikkelingen
-
Blz. 445
Reserve bovenwijkse voorzieningen Nieuw
-
Blz. 446
Toelichting reserve Fonds bovenwijkse voorzieningen (nieuw)
-
Blz. 447
Reserve I&A
-
Blz. 448
Toelichting reserve I&A
-
Blz. 449
Reserve Fonds herstructurering woongebieden
-
Blz. 450
Toelichting reserve Fonds herstructurering woongebieden
-
Blz. 451
Reserve Fonds verevening bedrijfsomgevingen
-
Blz. 452
Toelichting reserve Fonds verevening bedrijfsomgevingen
-
Blz. 453
Reserve rijkscompensatie corona
-
Blz. 454
Toelichting rijkscompensatie corona
-
Blz. 455
Reserve Sociaal Domein
-
Blz. 456
Toelichting reserve Sociaal domein
-
Blz. 457
Dekkingsreserves
-
Blz. 458
Toelichting op de voorzieningen
-
Blz. 459
Voorzieningen
-
Blz. 460
Pensioenvoorzieningen wethouders
-
Blz. 461
Toelichting pensioenvoorziening wethouders
-
Blz. 462
Onderhoud wegen
-
Blz. 463
Toelichting voorziening Onderhoud wegen
-
Blz. 464
Onderhoud gebouwen
-
Blz. 465
Toelichting voorzieningen Onderhoud gebouwen
-
Blz. 466
Onderhoud brede school Coevering
-
Blz. 467
Toelichting voorziening onderhoud brede school Coevering
-
Blz. 468
Wonen
-
Blz. 469
Toelichting voorziening Wonen
-
Blz. 470
Egalisatie afvalstoffenheffing
-
Blz. 471
Toelichting voorziening Egalisatie afvalstoffenheffing
-
Blz. 472
Egalisatie rioleringen
-
Blz. 473
Toelichting voorziening Egalisatie rioleringen
-
Blz. 474
Breedtesport impuls middelen
-
Blz. 475
Toelichting voorziening Breedtesport impuls middelen
-
Blz. 476
Gemeentelijk groenfonds
-
Blz. 477
Toelichting voorziening Gemeentelijk herplantfonds
-
Blz. 478
Voorziening afgesloten complexen GB
-
Blz. 479
Toelichting voorziening Afgesloten complexen GB
-
Blz. 480
Voorziening voorschoolse educatie
-
Blz. 481
Toelichting voorziening voorschoolse educatie
-
Blz. 482
Bijlage Single Information Single Audit (SISA)
-
Blz. 483
Tabel
-
Blz. 484
Controleverklaring
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap