Kanaalverleiding
De gemeentelijke website is in 2019 vernieuwd en in 2020 als dienstverleningskanaal verder geoptimaliseerd. Producten en diensten zijn gemakkelijker terug te vinden en geschikter gemaakt voor mobile devices (meer dan 50% van het bezoek is mobiel). Daarnaast is de website geoptimaliseerd op het gebied van toegankelijkheid. Teksten zijn geschreven op B1 niveau en er is een voorleesfunctie.
Digitale diensten zijn door het coronavirus belangrijker geworden. In kwartaal één steeg het bezoek van de website met 25% ten opzichte van het eerste kwartaal 2019 en is het hele jaar hoger gebleven. De informatie die de gemeente verstrekt over het onderwerp corona op gemeentelijk niveau en lokale regelingen voor ondernemers staan in de top 10 van best bekeken pagina’s. Vanuit dat opzicht is 2020 voor de digitale dienstverlening een bijzonder jaar te noemen.

Offline
Naast alle online activiteiten is er in 2020 ook het nodige offline gebeurd. Naast de jaarlijkse gemeentegids en de wekelijkse publicaties in Middenstandsbelangen is er veelvuldig gebruik gemaakt van extra publicaties in de lokale krant. Enerzijds om inwoners en bedrijven in coronatijd een hart onder de riem te steken en anderzijds om hulpvraag en aanbod te matchen. Onder de noemer Samen Sterk voor Geldrop Mierlo zijn er in de tweede helft van 2020 iedere 2 weken specials verschenen in Middenstandsbelangen.