-
Blz. 1
Jaarstukken 2023
-
Blz. 2
Jaarstukken 2023
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Algemene toelichting en inleiding bij programma's
-
Blz. 5
Algemene toelichting en inleiding bij programma's
-
Blz. 6
deel 1
-
Blz. 7
deel 2
-
Blz. 8
Programma 1. Gebiedsgericht werken
-
Blz. 9
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 10
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 11
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 12
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 13
Inclusief leven
-
Blz. 14
01. We werken aan de hand van een programma ‘inclusief leven’, waarbinnen ontwikkelingen op dit vlak in samenhang worden voorbereid en uitgevoerd
-
Blz. 15
02. In Geldrop-Mierlo is er over de breedte bewustzijn dat het belangrijk is dat alle mensen goed mee kunnen doen in de samenleving en dat vertaalt zich naar gedrag van mensen en naar faciliteiten
-
Blz. 16
03. Er is binnen verenigingen, bedrijven, horeca en detailhandel structureel aandacht voor samenleven in verscheidenheid
-
Blz. 17
04. Publiekstoegankelijke gebouwen zijn goed toegankelijk voor mensen met beperkingen (conform toegankelijkheidseisen in bouwbesluit 2019)
-
Blz. 18
05. Inburgeringstrajecten zijn op maat, met een persoonlijk ontwikkelingsplan, zorg in natura en monitoring van de voortgang van inburgering
-
Blz. 19
Sterke wijken en netwerken
-
Blz. 20
06. We werken aan de hand van een programma ‘sterke wijken en netwerken’, waarbinnen ontwikkelingen op dit vlak in samenhang worden voorbereid en uitgevoerd
-
Blz. 21
07. We hebben als gemeente continu zicht op kansen en knelpunten in wijken, op het vlak van sociale cohesie, leefbaarheid en veiligheid, zodat we dichtbij de mensen staan, vertrouwen verdienen en (pro)actief in kunnen spelen op behoeften
-
Blz. 22
08. Buurtbewoners kennen elkaar en er zijn initiatieven voor het samen verbeteren van leefbaarheid in wijken tot stand gekomen en omarmd, ondersteund door de gemeente
-
Blz. 23
09. Er is een sterk netwerk binnen de ziekenhuiszorg, Wmo en langdurige zorg, gericht op zorg aan de groeiende groep mensen die tot hoge leeftijd (met fysieke beperkingen) zelfstandig wonen
-
Blz. 24
10. Er is op het vlak van vrijwilligerswerk/-taken een goede match van vraag en aanbod, voldoende ondersteuning van vrijwilligers (o.a. ten aanzien van kennis en vaardigheden) en kenbare waardering voor hun inzet
-
Blz. 25
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 26
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 27
Analyse
-
Blz. 28
Programma 2. Economie en vastgoed
-
Blz. 29
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 30
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 31
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 32
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 33
Economische kracht
-
Blz. 34
01. We werken aan de hand van een programma economische kracht waarbinnen ontwikkelingen op dit vlak in samenhang worden voorbereid en uitgevoerd
-
Blz. 35
02. 35% van de bedrijventerreinen is gerevitaliseerd en verduurzaamd
-
Blz. 36
03. Voor alle bedrijventerreinen is er een profiel en strategie, zodat op basis daarvan instroom en uitstroom kan worden bevorderd
-
Blz. 37
04. Het aanbod en de kwaliteit van recreatieve voorzieningen is vergroot
-
Blz. 38
05. Het aanbod van recreatieve voorzieningen, activiteiten en evenementen is bekend binnen en buiten Geldrop-Mierlo
-
Blz. 39
06. Er zijn twee grootschalige, terugkerende evenementen geïntroduceerd in Geldrop-Mierlo
-
Blz. 40
07. Er is een goede ondernemersstructuur waarlangs de ondernemers in Geldrop-Mierlo onderling afstemmen en in gesprek zijn met de gemeentelijke organisatie (bestuurlijk en ambtelijk)
-
Blz. 41
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 42
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 43
Analyse
-
Blz. 44
Programma 3. Veiligheid en handhaving
-
Blz. 45
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 46
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 47
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 48
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 49
Leefbaarheid en veiligheid
-
Blz. 50
01. We werken aan de hand van een programma leefbaarheid & veiligheid waarbinnen ontwikkelingen op het vlak van veiligheid in samenhang worden voorbereid en uitgevoerd
-
Blz. 51
02. De overlast van bedrijven nabij woonomgevingen is verminderd
-
Blz. 52
03. Veiligheidsissues en woonoverlast in wijken en buurten worden structureel adequaat aangepakt
-
Blz. 53
04. Er is zichtbare handhaving, ook buiten kantoortijden en op basis van klachten
-
Blz. 54
05. De weerbaarheid van risicogroepen tegen ondermijning is vergroot, waardoor er minder sprake is van georganiseerde criminaliteit (er wordt voldaan aan de Brabantse weerbaarheidsnorm)
-
Blz. 55
06. Samen met partners weten we effectief en adaptief preventieve en repressieve barrières op te werpen tegen het plegen van georganiseerde criminaliteit en ondermijning
-
Blz. 56
07. De weerbaarheid van risicogroepen (jeugd, senioren en ondernemers) tegen cybercriminaliteit is vergroot
-
Blz. 57
08. Signalen van radicalisering worden opgevangen en er wordt effectief op gehandeld
-
Blz. 58
09. De samenwerking en gegevensdeling tussen gemeente, politie, woningcorporaties en zorgorganisaties in relatie tot woonoverlast is structureel georganiseerd
-
Blz. 59
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 60
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 61
Analyse
-
Blz. 62
Programma 4. Bestuur en bestuurlijke samenwerking
-
Blz. 63
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 64
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 65
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 66
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 67
Dienstverlening
-
Blz. 68
01. Zie: uitgeschreven doelen Dienstverlening bij "Wat hebben we ervoor gedaan"
-
Blz. 69
Bestuursontwikkeling
-
Blz. 70
02. Zie: uitgeschreven doelen Bestuursontwikkeling bij "Wat hebben we ervoor gedaan"
-
Blz. 71
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 72
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 73
Analyse
-
Blz. 74
Programma 5. Werk en inkomen
-
Blz. 75
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 76
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 77
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 78
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 79
Bestaanszekerheid
-
Blz. 80
01. We werken aan de hand van een programma ‘bestaanszekerheid’, waarbinnen ontwikkelingen op dit vlak in samenhang worden voorbereid en uitgevoerd
-
Blz. 81
02. Er is een breder ondersteuningsaanbod gericht op bestaanszekerheid voor midden- en lage inkomens, zodat zij beter voorbereid zijn op gebeurtenissen en weten om te gaan met tegenvallers
-
Blz. 82
03. Binnen het armoedeplatform wordt effectief kennis gedeeld en op elkaar afgestemd, zodat er meer samenhang is tussen ieders inzet
-
Blz. 83
04. Minimaal 60% van de mensen met een inkomen tot 120% van het sociaal minimum wordt ondersteund
-
Blz. 84
05. We bereiken meer huishoudens met onze (preventieve) aanpak rondom ( het voorkomen van ) schulden en weten meer over hun behoeften
-
Blz. 85
06. De armoedebestrijding en regelingen voor bijzondere bijstand en minima sluiten aan bij de actuele behoeften (met speciale aandacht voor kinderen in armoede)
-
Blz. 86
07. Mensen met een combinatie van ondersteuningsbehoeften (bijv. op het gebied van zorg, financiën en werk) worden integraal en op maat geholpen
-
Blz. 87
08. Senzer voert de gevraagde taken (Participatiewet) naar wens uit
-
Blz. 88
09. 25% van de inwoners die al langer dan drie jaar een uitkering ontvangen, participeert structureel in de samenleving, bij voorkeur in Geldrop-Mierlo
-
Blz. 89
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 90
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 91
Analyse
-
Blz. 92
Programma 6. Zorg, welzijn en cultuur
-
Blz. 93
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 94
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 95
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 96
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 97
Vitaal leven
-
Blz. 98
01. We werken aan de hand van een programma ‘vitaal leven’, waarbinnen ontwikkelingen op dit vlak in samenhang worden voorbereid en uitgevoerd
-
Blz. 99
02. Gezond leven in Geldrop-Mierlo is gemakkelijk en aantrekkelijk
-
Blz. 100
03. Er zijn in alle wijken binnen- en buitenfaciliteiten gecreëerd voor verschillende doelgroepen om het sporten en bewegen – individueel en/of in groepsverband – laagdrempelig te maken
-
Blz. 101
04. De waardering van inwoners van de bewegingsvoorzieningen in wijken is gemiddeld een 8
-
Blz. 102
05. Er is regie op de taken om de gezondheid van inwoners te beschermen
-
Blz. 103
Zorg en ondersteuning
-
Blz. 104
06. We werken aan de hand van een programma ‘zorg en ondersteuning’, waarbinnen ontwikkelingen op dit vlak in samenhang worden voorbereid en uitgevoerd
-
Blz. 105
07. De geïndiceerde zorg en ondersteuning is kostenbewust en van hoogwaardige kwaliteit
-
Blz. 106
08. De mantelzorgondersteuning sluit continu aan bij de behoeften van mantelzorgers
-
Blz. 107
09. Er is voor mensen uit Geldrop-Mierlo die beschermd wonen passende ondersteuning binnen de gemeente
-
Blz. 108
10. Er is een ruimer aanbod aan plekken waar inwoners met een ondersteuningsvraag kunnen worden ingezet en deze plekken worden ook daadwerkelijk bezet
-
Blz. 109
11. Voor meerdere groepen ouderen is een zinvolle dagbesteding beschikbaar in Geldrop en Mierlo
-
Blz. 110
12. Inwoners hebben toegang tot passende zorg
-
Blz. 111
13. Beleid en uitvoering op het vlak van jeugdhulp zijn goed op elkaar aangesloten, zodat ontwikkelingen goed worden gemanaged en kosten beter worden beheerst
-
Blz. 112
14. Waar mogelijk worden probleemsituaties van jeugdigen voorkomen of in de kiem gesmoord
-
Blz. 113
15. Er is een leercultuur samen met inwoners en organisaties ten aanzien dienstverlening op het gebied van zorg en ondersteuning
-
Blz. 114
16. De ondersteuning van ouders van 0-4 jarigen is versterkt
-
Blz. 115
Cultuur
-
Blz. 116
17. We werken aan de hand van een programma cultuur waarbinnen ontwikkelingen op dit vlak in samenhang worden voorbereid en uitgevoerd
-
Blz. 117
18. Culturele activiteiten en elementen ondersteunen de sociale cohesie in de wijken, de samenredzaamheid van mensen en de recreatieve kracht van Geldrop-Mierlo
-
Blz. 118
19. Er is een breder aanbod van activiteiten gericht op jongeren, waardoor kunst en cultuur bijdragen aan de ontwikkeling van jongeren, de verbinding tussen jongeren en de verbinding van jongeren met Geldrop-Mierlo
-
Blz. 119
20. Inwoners kunnen zichzelf ontwikkelen door het organiseren van en deelnemen aan culturele activiteiten
-
Blz. 120
21. De bibliotheek is een aantrekkelijke voorziening die bijdraagt aan het realiseren van de culturele ambities en de bredere doelstellingen binnen het sociaal domein
-
Blz. 121
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 122
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 123
Analyse
-
Blz. 124
Programma 7. Jeugdbeleid en onderwijs
-
Blz. 125
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 126
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 127
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 128
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 129
Een leven lang ontwikkelen
-
Blz. 130
01. We werken aan de hand van een programma ‘leven lang ontwikkelen’, waarbinnen ontwikkelingen op dit vlak in samenhang worden voorbereid en uitgevoerd
-
Blz. 131
02. Het onderwijs is inclusief, eigentijds en flexibel
-
Blz. 132
03. Er is een passend lesaanbod voor 16-65 jr en 65+ voor het ontwikkelen van vaardigheden op het gebied van taal en digitalisering
-
Blz. 133
04. Het aantal scholieren dat langdurig thuis zit of voortijdig school verlaat is afgenomen
-
Blz. 134
05. Er is een betere aansluiting tussen het bieden van passend onderwijs en jeugdhulp
-
Blz. 135
06. Jeugdigen en jongeren leveren een eigen bewuste bijdrage aan een positieve, open leefomgeving
-
Blz. 136
07. Maatschappelijke partners (o.a. de bibliotheek en de LEV-groep) werken met elkaar samen en bieden educatie en mogelijkheden voor praktijkleren voor jeugdigen (0-18 jr) met het oog op talentontwikkeling
-
Blz. 137
08. Alle basisscholen in Geldrop-Mierlo zijn (op weg naar het zijn van) een brede school
-
Blz. 138
09. Inwoners kunnen (binnen de regio) praktijkonderwijs volgen dat opleidt tot beroepen die relevant zijn binnen Brainport Eindhoven
-
Blz. 139
10. Alle scholen beschikken over een huisvesting die past bij de functies binnen de (brede) school en de omvang van de school
-
Blz. 140
11. De vervoersfaciliteiten voor leerlingen sluiten aan bij de behoeften van leerlingen en worden efficiënt georganiseerd
-
Blz. 141
12. De pedagogische steunstructuur in Geldrop-Mierlo is versterkt
-
Blz. 142
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 143
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 144
Analyse
-
Blz. 145
Programma 8. Duurzaamheid, natuur en milieu
-
Blz. 146
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 147
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 148
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 149
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 150
Doorlopend groen
-
Blz. 151
01. We werken aan de hand van een programma ‘doorlopend groen’, waarbinnen ontwikkelingen op dit vlak in samenhang worden voorbereid en uitgevoerd
-
Blz. 152
02. Er is een toename van biodiversiteit / ecologische waarde in het landelijk gebied en er wordt fors meer water vastgehouden
-
Blz. 153
03. De beoogde flora- en faunapassages en groene verbindingen tussen natuurgebieden zijn gerealiseerd
-
Blz. 154
Groene sociale wijken
-
Blz. 155
04. We werken aan de hand van een programma ‘groene sociale wijken’, waarbinnen ontwikkelingen in samenhang worden voorbereid en uitgevoerd
-
Blz. 156
05. Er is een toename van biodiversiteit / ecologische waarde in de bebouwde kom
-
Blz. 157
06. Er wordt fors meer water vastgehouden in de bebouwde kom
-
Blz. 158
07. De contouren van het Dommeldal als doorlopende brede natuurzone liggen vast
-
Blz. 159
08. De groenstructuren in en tussen wijken zijn versterkt tbv biodiversiteit, klimaatadaptatie èn vitaal leven
-
Blz. 160
09. De overlast door hondenpoep is verminderd en er zijn passende voorzieningen voor het uitlaten van honden
-
Blz. 161
10. Inwoners zorgen goed voor hun huisdieren en dragen bij aan een betere bescherming van tuinvogels
-
Blz. 162
11. Het welbevinden van kwetsbare groepen (eenzame mensen, demente mensen, gehandicapten) is verbeterd door de inzet van huisdieren
-
Blz. 163
12. Voor/in alle wijken is er een plek waar inwoners terecht kunnen voor culturele activiteiten, zorg, maatschappelijke diensten en wijkverenigingsactiviteiten
-
Blz. 164
Een multifunctioneel landelijk gebied
-
Blz. 165
13. We werken aan de hand van een programma ‘multifunctioneel landelijk gebied’ waarbinnen ontwikkelingen op dit vlak in samenhang worden voorbereid en uitgevoerd
-
Blz. 166
14. 40% van de landbouw is (op weg naar) natuurinclusief / extensief
-
Blz. 167
15. Bij vrijkomende agrarische erven is een bewuste afweging gemaakt over gewenste nieuwe functies (recreatie, kleinschalige bedrijvigheid, wonen)
-
Blz. 168
16. Er is in het landelijk gebied een zichtbare vergroting van het aanbod van recreatieve voorzieningen / aantal recreatieve bedrijven, passend binnen de gemaakte afweging van functies
-
Blz. 169
17. Er is in het buitengebied tot 140 ha aan grondgebonden zonnepanelen gerealiseerd, binnen de grenzen van de ondergrondse infrastructuur
-
Blz. 170
Duurzaamheid
-
Blz. 171
18. We werken aan de hand van een programma duurzaamheid, waarbinnen ontwikkelingen op het vlak van duurzaamheid in samenhang worden voorbereid en uitgevoerd
-
Blz. 172
19. 50% van de panden in Geldrop-Mierlo heeft energielabel A of B
-
Blz. 173
20. De huishoudens die te maken hebben met energiearmoede hebben een hulpaanbod ontvangen
-
Blz. 174
21. 50% van de onderwijs-, welzijns- en sportaccommodaties is verduurzaamd
-
Blz. 175
22. Het is duidelijk hoeveel hectare zonnepanelen kunnen worden aangevraagd in Geldrop-Mierlo
-
Blz. 176
23. Door de wijze van inzameling is afvalscheiding verbeterd, waardoor er maximaal 75 kg restafval per inwoner per jaar is en het aandeel GFT/E in restafval maximaal 25% is
-
Blz. 177
24. Cure voert de afvalverwerking / grondstofproductie naar tevredenheid uit
-
Blz. 178
25. De tarieven van afval zijn kostendekkend, waarbij variabele kosten in het variabel tarief zitten en vaste kosten in het vastrecht
-
Blz. 179
26. Inwoners waarderen de gemeentelijke inzet ten aanzien van duurzaamheid met minimaal een 7,5
-
Blz. 180
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 181
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 182
Analyse
-
Blz. 183
Programma 9. Bereikbaarheid en verkeer
-
Blz. 184
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 185
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 186
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 187
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 188
Verbonden in het mobiliteitsnetwerk
-
Blz. 189
01. We werken aan de hand van een programma mobiliteit, waarbinnen ontwikkelingen op dit vlak in samenhang worden voorbereid en uitgevoerd
-
Blz. 190
02. Het lokale fietspadennetwerk is comfortabel te gebruiken
-
Blz. 191
03. Er zijn comfortabele fietsverbindingen van Geldrop-Mierlo naar Eindhoven, Helmond en andere omliggende gemeenten
-
Blz. 192
04. Het gebruik van het openbaar vervoer is qua gebruikersaantallen op het niveau van voor de coronapandemie
-
Blz. 193
05. In Geldrop-Mierlo zijn de ingrepen gepleegd die nodig zijn voor het realiseren van de regionale bereikbaarheidsagenda
-
Blz. 194
06. De gemeente ondersteunt en stimuleert effectief het duurzaam rijden door het gebruik van elektrische auto’s en deelvervoer te faciliteren
-
Blz. 195
07. De parkeervoorzieningen in de centra en wijken zijn in overeenstemming met de parkeerdruk
-
Blz. 196
08. De (beleving van de) verkeersveiligheid in wijken is toegenomen, wat zichtbaar is doordat 50% van de buurten het buurtlabel verkeersveiligheid heeft
-
Blz. 197
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 198
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 199
Analyse
-
Blz. 200
Programma 10. Bouwen en wonen
-
Blz. 201
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 202
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 203
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 204
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 205
Wonen
-
Blz. 206
01. We werken aan de hand van een programma wonen waarbinnen ontwikkelingen op dit vlak in samenhang worden voorbereid en uitgevoerd
-
Blz. 207
02. Het aanbod binnen de sociale en middenhuur en in het koopsegment met een koopsom tot € 355.000 is conform de doelen (per wijk of buurt) in het streefbeeld wonen
-
Blz. 208
03. Inwoners met een zorgbehoefte wonen fijn en gelukkig binnen de eigen, gewenste omgeving en hun sociaal netwerk
-
Blz. 209
04. Het aanbod aan woningen in wijken sluit aan op de gewenste mix van doelgroepen in wijken zoals bepaald in het streefbeeld wonen
-
Blz. 210
05. Woningen worden bewoond door mensen die binnen de doelgroep vallen waarvoor de woningen zijn gebouwd
-
Blz. 211
06. In verband met de druk op de woningmarkt inzetten op het beperken van het opkopen van woningen ten behoeve van verhuur
-
Blz. 212
Centrum Mierlo
-
Blz. 213
07. Zie: uitgeschreven doelen Centrum Mierlo bij "Wat hebben we ervoor gedaan"
-
Blz. 214
Centrum Geldrop
-
Blz. 215
08. - Zie: uitgeschreven doelen Centrum Geldrop bij "Wat hebben we ervoor gedaan"
-
Blz. 216
Woonwijk Coevering
-
Blz. 217
09. - Zie: uitgeschreven doelen Woonwijk Coevering bij "Wat hebben we ervoor gedaan"
-
Blz. 218
Landelijk gebied Gijzenrooi
-
Blz. 219
10. - Zie: uitgeschreven doelen Landelijk gebied Gijzenrooi bij "Wat hebben we ervoor gedaan"
-
Blz. 220
Landgoed Gulbergen
-
Blz. 221
11. - Zie: uitgeschreven doelen Landgoed Gulbergen bij "Wat hebben we ervoor gedaan"
-
Blz. 222
Landelijk gebied Mierlo-Oost
-
Blz. 223
12. - Zie: uitgeschreven doelen Landelijk gebied Mierlo-Oost bij "Wat hebben we ervoor gedaan"
-
Blz. 224
Landelijk gebied Molenheide
-
Blz. 225
13. - Zie: uitgeschreven doelen Landelijk gebied Molenheide bij "Wat hebben we ervoor gedaan"
-
Blz. 226
Bedrijventerrein De Spaarpot
-
Blz. 227
14. Zie: uitgeschreven doelen Bedrijventerrein De Spaarpot bij "Wat hebben we ervoor gedaan"
-
Blz. 228
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 229
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 230
Analyse
-
Blz. 231
Programma 11. Financiën en belastingen
-
Blz. 232
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 233
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 234
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 235
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 236
Digitalisering
-
Blz. 237
01. Zie: uitgeschreven doelen Digitalisering bij "Wat hebben we ervoor gedaan"
-
Blz. 238
Organisatieontwikkeling
-
Blz. 239
02. Zie: uitgeschreven doelen Organisatieontwikkeling bij "Wat hebben we ervoor gedaan"
-
Blz. 240
Strategische HRM
-
Blz. 241
03. Zie: uitgeschreven doelen Strategische HRM bij "Wat hebben we ervoor gedaan"
-
Blz. 242
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 243
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 244
Analyse
-
Blz. 245
Algemene inleiding
-
Blz. 246
Algemeen
-
Blz. 247
Algemeen
-
Blz. 248
algemene inleiding 2
-
Blz. 249
deel1
-
Blz. 250
Verloop resultaat
-
Blz. 251
Toelichting verloop resultaat
-
Blz. 252
Algemene inleiding 3
-
Blz. 253
Resultaatbestemming
-
Blz. 254
Resultaatbestemming
-
Blz. 255
toelichting
-
Blz. 256
Paragrafen
-
Blz. 257
Lokale heffingen
-
Blz. 258
Inleiding
-
Blz. 259
Beleid
-
Blz. 260
Onroerendezaakbelastingen (OZB)
-
Blz. 261
Afvalstoffenheffing / reinigingsrechten
-
Blz. 262
Rioolheffing
-
Blz. 263
Kostendekkendheid rioolheffing en afvalstoffenheffing
-
Blz. 264
Leges
-
Blz. 265
Kostendekkendheid leges
-
Blz. 266
Parkeerbelasting
-
Blz. 267
Toeristenbelasting
-
Blz. 268
Lijkbezorgingsrechten
-
Blz. 269
Hondenbelasting
-
Blz. 270
Reclamebelasting
-
Blz. 271
Kwijtscheldingsbeleid
-
Blz. 272
Overzicht tarieven
-
Blz. 273
Vergelijking buurgemeenten
-
Blz. 274
Ontwikkeling lokale lastendruk
-
Blz. 275
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 276
Inleiding
-
Blz. 277
Beleid betreffende de weerstandscapaciteit en de risico's
-
Blz. 278
Inventarisatie van de risico's
-
Blz. 279
Wijzigingen
-
Blz. 280
Inventarisatie van de beschikbare weerstandscapaciteit
-
Blz. 281
Weerstandsvermogen
-
Blz. 282
Financiële kengetallen
-
Blz. 283
Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 284
Inleiding
-
Blz. 285
Wegen
-
Blz. 286
Openbare verlichting
-
Blz. 287
Civiele kunstwerken
-
Blz. 288
Groen
-
Blz. 289
Riolering
-
Blz. 290
Gebouwen
-
Blz. 291
Speelvoorzieningen
-
Blz. 292
Financiering
-
Blz. 293
Inleiding
-
Blz. 294
Interne- en externe ontwikkelingen
-
Blz. 295
Financieringsbehoefte
-
Blz. 296
Liquiditeit
-
Blz. 297
Renterisicobeheer
-
Blz. 298
Kredietrisicobeheer
-
Blz. 299
Leningenportefeuille
-
Blz. 300
Bedrijfsvoering
-
Blz. 301
Inleiding
-
Blz. 302
Organisatieontwikkeling
-
Blz. 303
Strategisch HRM plan
-
Blz. 304
Ontwikkeling formatie
-
Blz. 305
Ziekteverzuim
-
Blz. 306
Informatievoorziening
-
Blz. 307
Informatiebeveiliging en privacy
-
Blz. 308
tabel datalekkenoverzicht
-
Blz. 309
datalekken
-
Blz. 310
Beveiligingsincidenten overzicht
-
Blz. 311
beveiligingsincidenten
-
Blz. 312
Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 313
Control(2)
-
Blz. 314
Actieplan MVI
-
Blz. 315
Kengetallen
-
Blz. 316
Verbonden partijen
-
Blz. 317
Inleiding
-
Blz. 318
Gemeenschappelijke regelingen
-
Blz. 319
Vennootschappen en coöperaties
-
Blz. 320
Stichtingen en verenigingen
-
Blz. 321
Overig
-
Blz. 322
Tabel verbonden partijen
-
Blz. 323
Grondbeleid
-
Blz. 324
Algemeen grondbeleid
-
Blz. 325
Ontwikkelingen grondexploitaties
-
Blz. 326
ontw grondexpl 2
-
Blz. 327
ontw grondexpl 3
-
Blz. 328
Vast te stellen exploitaties
-
Blz. 329
Resultaat 2023
-
Blz. 330
Reserves en voorzieningen
-
Blz. 331
Voorziening afgesloten complexen
-
Blz. 332
Verliesvoorziening
-
Blz. 333
Reserve tussentijdse winstnemingen
-
Blz. 334
res tuss winst(2)
-
Blz. 335
Reserve grondexploitaties
-
Blz. 336
toelichting reserve grondexploitaties
-
Blz. 337
toel res grondexpl (2)
-
Blz. 338
De financiële (weerstands)positie
-
Blz. 339
Weerstandsvermogen
-
Blz. 340
Meerjarenperspectief
-
Blz. 341
toelichting meerjarenbeeld
-
Blz. 342
Ontwikkelingen woningbouwimpuls
-
Blz. 343
Materiële Vaste Activa
-
Blz. 344
mat vast act (2)
-
Blz. 345
mat vast act (3)
-
Blz. 346
mat vast act (4)
-
Blz. 347
Geactiveerde plankosten
-
Blz. 348
Geact plank(2)
-
Blz. 349
toelichting toekomstige locaties
-
Blz. 350
toel toek loc (2)
-
Blz. 351
toel toek loc (3)
-
Blz. 352
toel toek loc (4)
-
Blz. 353
toel toek loc (5)
-
Blz. 354
toel toek loc (6)
-
Blz. 355
Wet open overheid
-
Blz. 356
tekst WOO
-
Blz. 357
Beleidsindicatoren
-
Blz. 358
Beleidsindicatoren
-
Blz. 359
Jaarrekening
-
Blz. 360
Balans
-
Blz. 361
Balans activa
-
Blz. 362
Balans passiva
-
Blz. 363
Totaalbedrag garantstellingen
-
Blz. 364
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 365
Inleiding
-
Blz. 366
Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
-
Blz. 367
Waarderingsgrondslagen
-
Blz. 368
Vaste activa
-
Blz. 369
Toelichting Vaste activa
-
Blz. 370
Vlottende activa
-
Blz. 371
Vaste passiva
-
Blz. 372
Vlottende passiva
-
Blz. 373
Toelichting op de balans
-
Blz. 374
Vaste activa
-
Blz. 375
Toelichting immateriële vaste activa
-
Blz. 376
Toelichting immateriële vaste activa
-
Blz. 377
Materiële vaste activa
-
Blz. 378
Toelichting materiële vaste activa
-
Blz. 379
Toelichting materiële vaste activa
-
Blz. 380
Financiële vaste activa
-
Blz. 381
Toelichting financiële vaste activa
-
Blz. 382
Toelichting financiële vaste activa
-
Blz. 383
Vlottende activa
-
Blz. 384
Toelichting voorraad
-
Blz. 385
Toelichting op de voorraad
-
Blz. 386
Uitzettingen met een rente typische looptijd korter dan 1 jaar
-
Blz. 387
Schatkistbankieren
-
Blz. 388
Liquide middelen
-
Blz. 389
Overlopende activa
-
Blz. 390
Toelichting overlopende activa
-
Blz. 391
Toelichting overlopende activa
-
Blz. 392
Toelichting facilitair grondbedrijf
-
Blz. 393
Vaste passiva
-
Blz. 394
Toelichting eigen vermogen
-
Blz. 395
Voorzieningen
-
Blz. 396
Vaste schulden met een rentetypische looptijd langer dan 1 jaar
-
Blz. 397
Toelichting Vaste schulden met een rentetypische looptijd langer dan 1 jaar
-
Blz. 398
Vlottende passiva
-
Blz. 399
Overlopende passiva
-
Blz. 400
Toelichting overlopende passiva
-
Blz. 401
Niet in de balans opgenomen verplichtingen
-
Blz. 402
Niet in de balans opgenomen verplichtingen
-
Blz. 403
Garantstellingen
-
Blz. 404
Niet in de balans opgenomen verplichtingen (2)
-
Blz. 405
Verlofverplichtingen
-
Blz. 406
Eigen bijdrage op grond van de Wmo
-
Blz. 407
Arbeidskostengerelateerde verplichtingen
-
Blz. 408
Hypothecaire leningen personeel
-
Blz. 409
Subsidie Spoorse Doorsnijdingen
-
Blz. 410
Het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening
-
Blz. 411
Tekst opmerking primaire begroting
-
Blz. 412
Programma's
-
Blz. 413
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 414
Onvoorzien, overhead en Vennootschapsbelasting
-
Blz. 415
Totaal saldo van baten en lasten
-
Blz. 416
Toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 417
Het geraamde versus het gerealiseerde resultaat
-
Blz. 418
Het overzicht van baten en lasten per taakveld
-
Blz. 419
Overzicht van baten en lasten per taakveld
-
Blz. 420
Toelichting op het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening
-
Blz. 421
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 422
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 423
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 424
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 425
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 426
toelichting
-
Blz. 427
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 428
Analyse overzicht van baten en lasten
-
Blz. 429
Toelichting
-
Blz. 430
Overzicht onvoorzien
-
Blz. 431
Overzicht onvoorzien
-
Blz. 432
Overzicht van de incidentele baten en lasten
-
Blz. 433
Overzicht van de incidentele baten en lasten
-
Blz. 434
toelichting incidentele baten en lasten
-
Blz. 435
Overzicht van de structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
-
Blz. 436
Overzicht van de structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
-
Blz. 437
Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
-
Blz. 438
Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
-
Blz. 439
Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 440
Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 441
Overzicht van investeringen en projecten
-
Blz. 442
Overzicht van investeringen en projecten
-
Blz. 443
Investeringen projecten
-
Blz. 444
Reserves en voorzieningen
-
Blz. 445
Overzicht van reserves en voorzieningen
-
Blz. 446
Reserves
-
Blz. 447
Voorzieningen
-
Blz. 448
Totaal reserves en voorzieningen
-
Blz. 449
Toelichting op de reserves
-
Blz. 450
Toelichting op de reserves
-
Blz. 451
Algemene reserve
-
Blz. 452
Toelichting algemene reserve
-
Blz. 453
Algemene reserve grondexploitaties
-
Blz. 454
Toelichting algemene reserve grondexploitaties
-
Blz. 455
Reserve tussentijdse winstnemingen grondbedrijf
-
Blz. 456
Toelichting reserve tussentijdse winstnemingen grondbedrijf
-
Blz. 457
Reserve personeel en organisatie
-
Blz. 458
Toelichting reserve Personeel en organisatie
-
Blz. 459
Reserve onderwijshuisvesting
-
Blz. 460
Toelichting reserve Onderwijshuisvesting / IHP
-
Blz. 461
Reserve participatie
-
Blz. 462
Toelichting reserve participatie
-
Blz. 463
Reserve investering speeltuin de Viking
-
Blz. 464
Toelichting reserve Investeringen speeltuin De Viking
-
Blz. 465
Reserve hondenbeleid
-
Blz. 466
Toelichting reserve Hondenbeleid
-
Blz. 467
Reserve recreatie en toerisme
-
Blz. 468
Toelichting reserve Recreatie en toerisme
-
Blz. 469
Centrummanagement/ Ondernemersinitiatieven
-
Blz. 470
Toelichting reserve Centrummanagement / ondernemersinitiatieven
-
Blz. 471
Reserve leefbaarheidsfonds
-
Blz. 472
Toelichting reserve Leefbaarheidsfonds
-
Blz. 473
Reserve Fonds investering ruimtelijke ontwikkelingen
-
Blz. 474
Toelichting reserve Fonds investering ruimtelijke ontwikkelingen
-
Blz. 475
Reserve bovenwijkse voorzieningen Nieuw
-
Blz. 476
Toelichting reserve Fonds bovenwijkse voorzieningen (nieuw)
-
Blz. 477
Reserve I&A
-
Blz. 478
Toelichting reserve I&A
-
Blz. 479
Reserve Fonds herstructurering woongebieden
-
Blz. 480
Toelichting reserve Fonds herstructurering woongebieden
-
Blz. 481
Reserve Fonds verevening bedrijfsomgevingen
-
Blz. 482
Toelichting reserve Fonds verevening bedrijfsomgevingen
-
Blz. 483
Reserve rijkscompensatie corona
-
Blz. 484
Toelichting rijkscompensatie corona
-
Blz. 485
Reserve duurzaamheid
-
Blz. 486
Toelichting reserve duurzaamheid
-
Blz. 487
Reserve woningbouwimpuls
-
Blz. 488
toelichting Reserve bespaarde kapitaalslasten woningbouwimpuls
-
Blz. 489
Reserve Omgevingswet en wet kwaliteitsborging bouw
-
Blz. 490
toelichting Reserve Omgevingswet en wet kwaliteitsborging bouw
-
Blz. 491
Reserve WBI herstructurering woongebieden
-
Blz. 492
toelichting Reserve WBI herstructurering woongebieden
-
Blz. 493
Reserve WBI leefbaarheidsfonds
-
Blz. 494
Toelichting Reserve WBI leefbaarheidsfonds
-
Blz. 495
Reserve WBI ruimtelijke ontwikkeling
-
Blz. 496
toelichting Reserve WBI ruimtelijke ontwikkeling
-
Blz. 497
Reserve maatwerkaanpak koopkrachtverlies
-
Blz. 498
toelichting reserve maatwerkaanpak koopkrachtverlies
-
Blz. 499
Reserve opvang ontheemden Oekraïne
-
Blz. 500
Toelichting Reserve opvang ontheemden Oekraïne
-
Blz. 501
Dekkingsreserves
-
Blz. 502
Toelichting op de voorzieningen
-
Blz. 503
Voorzieningen
-
Blz. 504
Pensioenvoorzieningen wethouders
-
Blz. 505
Toelichting pensioenvoorziening wethouders
-
Blz. 506
Voorziening verlofsparen
-
Blz. 507
Toelichting voorziening verlofsparen
-
Blz. 508
Voorziening compensatie Attero
-
Blz. 509
Toelichting voorziening compensatie Attero
-
Blz. 510
Onderhoud wegen
-
Blz. 511
Toelichting voorziening Onderhoud wegen
-
Blz. 512
Onderhoud gebouwen
-
Blz. 513
Toelichting voorzieningen Onderhoud gebouwen
-
Blz. 514
Onderhoud brede school Coevering
-
Blz. 515
Toelichting voorziening onderhoud brede school Coevering
-
Blz. 516
Wonen
-
Blz. 517
Toelichting voorziening Wonen
-
Blz. 518
Egalisatie afvalstoffenheffing
-
Blz. 519
Toelichting voorziening Egalisatie afvalstoffenheffing
-
Blz. 520
Egalisatie rioleringen
-
Blz. 521
Toelichting voorziening Egalisatie rioleringen
-
Blz. 522
Gemeentelijk groenfonds
-
Blz. 523
Toelichting voorziening Gemeentelijk herplantfonds
-
Blz. 524
Voorziening afgesloten complexen GB
-
Blz. 525
Toelichting voorziening Afgesloten complexen GB
-
Blz. 526
Voorziening voorschoolse educatie
-
Blz. 527
Toelichting voorziening voorschoolse educatie
-
Blz. 528
Bijlage Single Information Single Audit (SISA)
-
Blz. 529
Tabel
-
Blz. 530
Subsidie Bereikbaarheidsakkoord
-
Blz. 531
Subsidie Bereikbaarheidsakkoord
-
Blz. 532
Controleverklaring
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap