-
Blz. 1
Jaarstukken 2019
-
Blz. 2
Jaarstukken 2019
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Algemene toelichting en inleiding bij programma's
-
Blz. 5
Algemene toelichting en inleiding bij programma's
-
Blz. 6
Programma 1. Gebiedsgericht werken
-
Blz. 7
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 8
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 9
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 10
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 11
Een aantrekkelijke, inclusieve en veilige leefomgeving. Prettig wonen in een fijne wijk.
-
Blz. 12
01. Bewoners, gemeente en (maatschappelijke) partners werken samen aan gezonde, leefbare en veilige wijken.
-
Blz. 13
02. De gemeente verandert haar manier van werken en organiseren, zodat de integrale samenwerking wordt verbeterd en beter aansluit bij de wijken.
-
Blz. 14
03. Bewoners, gemeente en (maatschappelijke) partners werken samen aan de uitvoeringsagenda van het wijkontwikkelingsplan Braakhuizen Zuid.
-
Blz. 15
04. Bewoners uitdagen en ondersteunen om te komen met initiatieven die bijdragen aan een aantrekkelijke, sociaal bewuste en veilige wijk.
-
Blz. 16
05. Sociale samenhang vergroten en ontmoeting in de wijk mogelijk maken met behulp van sport, bewegen en cultuur.
-
Blz. 17
06. Een oplossing voor het huisvestingsprobleem van de Turkse Gemeenschap (TMSG) vinden.
-
Blz. 18
Klanten beleven een optimale dienstverlening.
-
Blz. 19
07. Bewoners en (maatschappelijke) partners (etc.) objectief inzicht geven in de wijk.
-
Blz. 20
08. Verbeteren van de cultuur in onze organisatie zodat samenwerking met onze inwoners vanzelfsprekend is.
-
Blz. 21
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 22
Programma 2. Economie en vastgoed
-
Blz. 23
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 24
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 25
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 26
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 27
Geldrop-Mierlo is een aantrekkelijke woon- en werkgemeente in een groene omgeving.
-
Blz. 28
01. Vitale centra behouden voor onze inwoners zodat zij in de eigen kern prettig kunnen winkelen en verblijven.
-
Blz. 29
02. De gemeente Geldrop-Mierlo (op economisch gebied) beter op de kaart zetten.
-
Blz. 30
03. Realiseren van een prettig vestigingsklimaat voor de ondernemers.
-
Blz. 31
04. Meer economisch voordeel halen uit onze ligging in de Brainport.
-
Blz. 32
Het gemeentelijk vastgoed voldoet aan de normen, is duurzaam en sluit aan op de behoefte van de bevolking.
-
Blz. 33
05. Verduurzamen van gemeentelijke accommodaties.
-
Blz. 34
06. Optimaliseren/intensiveren sociaal, culturele en sportaccommodaties.
-
Blz. 35
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 36
Programma 3. Veiligheid en handhaving
-
Blz. 37
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 38
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 39
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 40
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 41
De inwoners van Geldrop-Mierlo voelen zich veilig, zeker in hun directe leefomgeving.
-
Blz. 42
01. Verhogen van de zichtbaarheid van de gemeentelijke handhavingsorganisatie.
-
Blz. 43
02. Beter en uitgebreider met de burgers communiceren over de uitgevoerde activiteiten en de resultaten daarvan.
-
Blz. 44
03. Betrokkenheid van de burgers bij de preventie en handhaving verhogen o.a. door het inzetten van moderne ICT-hulpmiddelen.
-
Blz. 45
04. Verhogen van (brand)veiligheid van inwoners in hun eigen woning.
-
Blz. 46
05. Nadrukkelijker aandacht en inzet voor de bestrijding van de georganiseerde criminaliteit.
-
Blz. 47
06. Verbinding tussen terreinen zorg en veiligheid verbeteren.
-
Blz. 48
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 49
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 50
Programma 4. Bestuur en bestuurlijke samenwerking
-
Blz. 51
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 52
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 53
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 54
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 55
In regionaal verband nemen we een zelfbewuste houding aan met als uitgangspunt om elkaar succesvoller te maken.
-
Blz. 56
01. Geldrop-Mierlo vervult een bestuurlijke rol die past bij onze positie in de regio.
-
Blz. 57
02. Van alle samenwerkingsverbanden wordt het functioneren en de meerwaarde periodiek beoordeeld.
-
Blz. 58
Een gemeentelijke organisatie die in gesprek is en blijft met haar inwoners, bedrijven, verenigingen en maatschappelijke instellingen. Inwoners zien een organisatie die actief naar buiten treedt en samen met haar inwoners zoekt naar....
-
Blz. 59
03. Streven naar een optimale gemeentelijke dienstverlening Programma Dienstverlening
-
Blz. 60
04. Continue aandacht voor kwaliteitsverbetering van gemeentelijke communicatiemiddelen
-
Blz. 61
05. Groeien naar een overheid die verbindt, prioriteert, faciliteert en laat realiseren.
-
Blz. 62
Een gemeentelijke organisatie die het vertrouwen krijgt van haar inwoners en die dit vertrouwen ook zichtbaar voor de inwoners waard is.
-
Blz. 63
06. Een gemeentelijke organisatie die de persoonlijke levenssfeer van onze burgers eerbiedigt en adequaat beschermt (privacy/AVG)
-
Blz. 64
07. Een hoge (juridische) kwaliteit van onze producten en diensten (juridische kwaliteitszorg)
-
Blz. 65
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 66
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 67
Programma 5. Werk en inkomen
-
Blz. 68
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 69
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 70
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 71
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 72
Alle volwassen inwoners van onze gemeente kunnen meedoen, bij voorkeur via betaald werk.
-
Blz. 73
01. Zoveel mogelijk inwoners helpen naar betaald werk binnen de beschikbare budgetten.
-
Blz. 74
02. Vergroten van de sturingsmogelijkheden bij Senzer, passend bij de gemeenschappelijke regeling.
-
Blz. 75
03. Vernieuwend vormgeven van het sociale gezicht van de gemeente Geldrop-Mierlo.
-
Blz. 76
Binnen de gemeente Geldrop-Mierlo is sprake van duurzame armoedebestrijding.
-
Blz. 77
04. Meer zicht op armoede in onze gemeente zodat onze inwoners gericht en duurzaam ondersteund worden.
-
Blz. 78
In de gemeente Geldrop-Mierlo krijgen inwoners met financiële problemen tijdig ondersteuning.
-
Blz. 79
05. Eerder signaleren van problematische schulden, om te voorkomen dat inwoners door schulden (verder) in de problemen raken.
-
Blz. 80
06. Het verbeteren van de proactieve benadering van inwoners die een steun in de rug nodig hebben in samenwerking met private initiatieven.
-
Blz. 81
07. Handhaven van het bestaande niveau van het sociale beleid en de regelingen.
-
Blz. 82
Statushouders voelen zich welkom in Geldrop-Mierlo en doen actief mee.
-
Blz. 83
08. Statushouders, asielzoekers en/of vluchtelingen opvangen en samen met betrokken partijen samenwerken om te komen tot een goede integratie.
-
Blz. 84
09. Vormgeven van de uitvoering van nieuwe taken die de gemeente krijgt op het gebied van inburgering per 1 januari 2020.
-
Blz. 85
10. Voortzetten van de maatschappelijke begeleiding van statushouders.
-
Blz. 86
11. Verbeteren van de mogelijkheden voor participatie en het begeleiden naar werk van statushouders.
-
Blz. 87
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 88
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 89
Programma 6. Zorg, welzijn en cultuur
-
Blz. 90
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 91
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 92
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 93
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 94
Geldrop-Mierlo is een sterke en zorgzame gemeenschap waarbij inwoners eigenaarschap tonen, initiatiefrijk, samen redzaam zijn en waarin iedereen mee kan doen.
-
Blz. 95
01. Versterken van ondersteuning van vrijwilligers, vrijwilligersorganisaties en maatschappelijke partners.
-
Blz. 96
02. Aanpassen van onze subsidievoorwaarden, aan de eisen van deze tijd.
-
Blz. 97
03. Uitbreiden van de aanpak van preventie en vroegsignalering in het sociaal domein als onderdeel van integraal gebiedsgericht werken zodat problemen worden voorkomen of tijdig gesignaleerd.
-
Blz. 98
04. Uiterlijk 2020 is Geldrop-Mierlo een dementievriendelijke gemeente.
-
Blz. 99
05. Bevorderen van een gezonde leefstijl bij al onze inwoners en inzetten op fysieke en mentale gezondheid voor alle leeftijdsgroepen.
-
Blz. 100
06. Realiseren van een gezonde balans in onze woningvoorraad.
-
Blz. 101
07. Vorm en inhoud geven aan een fundament voor diversiteit in Geldrop-Mierlo.
-
Blz. 102
Inwoners die niet mee kunnen doen, worden door de gemeente ondersteund bij het zoeken naar mogelijke oplossingen en waar nodig krijgt de inwoner individuele ondersteuning.
-
Blz. 103
08. Handhaven van de huidige kwaliteit van de dienstverlening door het CMD.
-
Blz. 104
09. Zorgen voor de beschikbaarheid van onafhankelijke cliëntondersteuning en een externe vertrouwenspersoon.
-
Blz. 105
10. Inzetten op samenwerking met andere partners, zoals zorgaanbieders, woningcorporaties, ondernemende inwoners en het bedrijfsleven om projecten op te starten....
-
Blz. 106
Het sociaal vangnet voor inwoners is duurzaam ingericht; het sociaal domein is (toekomst)bestendig.
-
Blz. 107
11. Gericht werken aan de transformatie aan de hand van een integrale, overkoepelende visie op het Sociaal Domein.
-
Blz. 108
12. Proactief op zoek gaan naar manieren om de kosten van het sociale domein onder controle te houden.
-
Blz. 109
13. Effectief, efficiënt en binnen de kaders van onze visie inkopen van vormen van ondersteuning en (jeugd)hulp.
-
Blz. 110
14. In beeld brengen van cliëntervaringen.
-
Blz. 111
Mensen van jong tot oud worden gestimuleerd om hun talenten te ontwikkelen.
-
Blz. 112
15. Mensen stimuleren om hun talenten op sportief gebied te ontwikkelen en de sociale cohesie in de wijk te vergroten.
-
Blz. 113
16. Vernieuwende concepten voor sport en bewegen ondersteunen. De breedtesport uitbouwen in het kader van JOGG.
-
Blz. 114
17. Om mensen de ruimte te bieden om hun talenten te ontwikkelen op het gebied van cultuur, houden we een kwalitatief sterk en veelzijdig cultuuraanbod in stand, dat we waar nodig versterken.
-
Blz. 115
18. Kinderen en jongeren stimuleren om kennis te maken met cultuur.
-
Blz. 116
Geldrop-Mierlo heeft een duidelijk cultureel gezicht.
-
Blz. 117
19. In de wijk door middel van 'community art' kunstzinnige projecten koppelen aan sociale vraagstukken.
-
Blz. 118
20. De cultuurverkenner brengt partijen in het culturele veld bij elkaar en zorgt voor meer samenwerking en stroomlijning van het aanbod en het effectiever gebruik van bestaande voorzieningen.
-
Blz. 119
21. Citymarketing verder vorm geven zodat het bijdraagt aan het verder vorm geven van het culturele gezicht van onze gemeente.
-
Blz. 120
Inwoners van Geldrop-Mierlo sporten en bewegen meer en zijn daardoor meer in balans, actiever, gezonder en blijven zij langer zelfstandig.
-
Blz. 121
22. Een nieuwe sportvisie vaststellen met aandacht voor aantrekkelijke accommodaties en voorzieningen en voor het behouden en ontwikkelen van een gezonde sportcultuur....
-
Blz. 122
23. Realiseren van sportfaciliteiten in de openbare ruimte voor de individuele, niet vereniginggebonden sporter.
-
Blz. 123
24. Doorontwikkelen van gestarte initiatieven in het kader van breedtesport.
-
Blz. 124
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 125
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 126
Programma 7. Jeugdbeleid en onderwijs
-
Blz. 127
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 128
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 129
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 130
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 131
De gemeente is een veilige, gezonde en stimulerende omgeving voor zowel lichaam als geest zodat jeugdigen kunnen leren, spelen en verblijven middels doorgaande ontwikkelingslijnen.
-
Blz. 132
01. Mogelijkheden bieden aan (toekomstige) partijen voor onderwijs, kinderopvang en peuterwerk om duurzame en toekomstbestendige kindcentra- concepten te ontwikkelen die toegankelijk......
-
Blz. 133
02. Verbeteren van de samenwerking met het onderwijs en voorschoolse partijen via een lokale educatieve agenda.
-
Blz. 134
03. Zorgen voor een goede en multifunctionele huisvesting voor alle scholen in de gemeente.
-
Blz. 135
04. Realiseren van kwantitatief en kwalitatief goed leerlingenvervoer.
-
Blz. 136
05. Versterken van de zorgketen voor jeugdigen door het realiseren van een goede aansluiting tussen Passend Onderwijs en jeugdhulp.
-
Blz. 137
Jeugdigen groeien op in een kansrijke omgeving waarin zij hun talenten en identiteit kunnen ontwikkelen.
-
Blz. 138
06. Het bieden van een kansrijke omgeving voor jeugdigen door o.a. het stimuleren van projecten voor en door jeugdigen.
-
Blz. 139
Jeugdigen voelen zich thuis in de wijk en dragen bij aan prettig wonen in een fijne wijk.
-
Blz. 140
07. Onze wijken worden voorzien van goede en veilige speelvoorzieningen voor kinderen en hangplekken voor jongeren.
-
Blz. 141
08. Voorkomen overlast door jongeren.
-
Blz. 142
09. Inzetten op daadkrachtig jongerenwerk dat haar krachten bundelt met overige spelers in de wijk.
-
Blz. 143
Inwoners zijn beter in staat om mee te doen in een snel veranderende maatschappij.
-
Blz. 144
10. Samen met onderwijs en bedrijfsleven de positie van scholieren, werkenden en werkzoekenden verbeteren.
-
Blz. 145
11. Ondersteunen van initiatieven die een leven lang leren voor inwoners mogelijk maakt.
-
Blz. 146
12. Terugdringen van laaggeletterdheid.
-
Blz. 147
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 148
Programma 8. Duurzaamheid, natuur en milieu
-
Blz. 149
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 150
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 151
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 152
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 153
Geldrop-Mierlo is een aantrekkelijke groene gemeente met een gezond klimaat en een grote aantrekkingskracht.
-
Blz. 154
01. In 2022 is de groene uitstraling van beide kernen zowel in kwaliteit als in kwantiteit toegenomen.
-
Blz. 155
02. Tegengaan van de afname van biodiversiteit in onze gemeente.
-
Blz. 156
In Geldrop-Mierlo is de kwaliteit van het leven van dieren, waarbij gekeken wordt naar zowel het fysieke welzijn (diergezondheid) als het geestelijke welzijn (hoe voelen dieren zich), op orde.
-
Blz. 157
03. Dierenwelzijn bevorderen.
-
Blz. 158
In Geldrop-Mierlo hebben we een duurzame leefomgeving door het terugdringen van (niet afbreekbaar) afval.
-
Blz. 159
04. Zwerfafval zoveel mogelijk voorkomen.
-
Blz. 160
05. Bewustwording rondom afval vergroten.
-
Blz. 161
06. Het zo duurzaam mogelijk inzamelen en verwerken van het huishoudelijk afval.
-
Blz. 162
De gemeente Geldrop-Mierlo is een duurzame gemeente.
-
Blz. 163
07. De ambitie is om in 2022, 7,4% van de energie in onze gemeente duurzaam op te wekken en de uitstoot van CO2 met 20% te verminderen.
-
Blz. 164
08. De ambitie is om in 2040 energieneutraal te zijn.
-
Blz. 165
09. De ambitie is om in 2022, 10% van de woningen in Geldrop-Mierlo gasloos te hebben
-
Blz. 166
10. Alle nieuwbouwwoningen worden gasloos gebouwd.
-
Blz. 167
11. Bewustwording creëren bij de lokale samenleving.
-
Blz. 168
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 169
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 170
Programma 9. Bereikbaarheid en verkeer
-
Blz. 171
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 172
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 173
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 174
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 175
De gemeente is goed en veilig bereikbaar voor onze inwoners.
-
Blz. 176
01. Aanpakken van lokale bereikbaarheidsknelpunten.
-
Blz. 177
02. Optimalisatie parkeren van voor alle doelgroepen en locaties.
-
Blz. 178
03. Op niveau houden van de kwaliteit van de staat van de openbare wegen.
-
Blz. 179
Er is een goede doorstroming van het verkeer in de regio.
-
Blz. 180
04. Optimaal participeren in en benutten van de regionale en intergemeentelijke samenwerking op het gebied van bereikbaarheid.
-
Blz. 181
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 182
Programma 10. Bouwen en wonen
-
Blz. 183
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 184
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 185
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 186
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 187
De woning past in alle levensfasen bij de behoeften die de bewoner op dat moment heeft.
-
Blz. 188
01. Zowel bij nieuwbouw als herontwikkeling enkel levensloopbestendige woningen realiseren.
-
Blz. 189
Wijken en woningen bestaan uit een goede balans, voor een gezonde en duurzame leefomgeving. Er is geen verloedering of overlast.
-
Blz. 190
02. Woningdifferentiatie dient in alle wijken voldoende aanwezig te zijn.
-
Blz. 191
03. Verduurzaming van de woningvoorraad.
-
Blz. 192
04. Wijken zijn vrij van probleemlocaties die zorgen voor sociale of fysieke verslechtering van de wijk.
-
Blz. 193
05. Wijken en de woningen in het bijzonder mogen niet teveel verouderen, maar moeten op alle vlakken toekomstbestendig zijn.
-
Blz. 194
06. Implementeren van de hoofddoelen van de nieuwe Omgevingswet in de gemeente.
-
Blz. 195
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 196
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 197
Programma 11. Financiën en belastingen
-
Blz. 198
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 199
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 200
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 201
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 202
De gemeente heeft een meerjarenprogrammabegroting die structureel sluitend is.
-
Blz. 203
01. De realisatie van het Kernakkoord past binnen een financieel sluitend perspectief
-
Blz. 204
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 205
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 206
Algemene inleiding
-
Blz. 207
Algemeen
-
Blz. 208
Algemeen
-
Blz. 209
algemene inleiding 2
-
Blz. 210
Algemene inleiding 3
-
Blz. 211
Resultaatbestemming
-
Blz. 212
Resultaatbestemming
-
Blz. 213
Paragrafen
-
Blz. 214
Lokale heffingen
-
Blz. 215
Inleiding
-
Blz. 216
Beleid
-
Blz. 217
Onroerendezaakbelastingen (OZB)
-
Blz. 218
Afvalstoffenheffing / reinigingsrechten
-
Blz. 219
Rioolheffing
-
Blz. 220
Kostendekkendheid rioolheffing en afvalstoffenheffing
-
Blz. 221
Leges
-
Blz. 222
Kostendekkendheid leges
-
Blz. 223
Parkeerbelasting
-
Blz. 224
Toeristenbelasting
-
Blz. 225
Lijkbezorgingsrechten
-
Blz. 226
Marktgelden
-
Blz. 227
Hondenbelasting
-
Blz. 228
Reclamebelasting
-
Blz. 229
Kwijtscheldingsbeleid
-
Blz. 230
Overzicht tarieven
-
Blz. 231
Vergelijking buurgemeenten
-
Blz. 232
Ontwikkeling lokale lastendruk
-
Blz. 233
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 234
Inleiding
-
Blz. 235
Coronavirus
-
Blz. 236
Beleid betreffende de weerstandscapaciteit en de risico's
-
Blz. 237
Inventarisatie van de risico's
-
Blz. 238
Wijzigingen
-
Blz. 239
Inventarisatie van de beschikbare weerstandscapaciteit
-
Blz. 240
Weerstandsvermogen
-
Blz. 241
Financiële kengetallen
-
Blz. 242
Financiële kengetallen toelichting
-
Blz. 243
Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 244
Inleiding
-
Blz. 245
Wegen
-
Blz. 246
Openbare verlichting
-
Blz. 247
Civiele kunstwerken
-
Blz. 248
Groen
-
Blz. 249
Riolering
-
Blz. 250
Gebouwen
-
Blz. 251
Speelvoorzieningen
-
Blz. 252
Financiering
-
Blz. 253
Inleiding
-
Blz. 254
Interne- en externe ontwikkelingen
-
Blz. 255
Financieringsbehoefte
-
Blz. 256
Liquiditeit
-
Blz. 257
Renterisicobeheer
-
Blz. 258
Kredietrisicobeheer
-
Blz. 259
Leningenportefeuille
-
Blz. 260
Bedrijfsvoering
-
Blz. 261
Inleiding
-
Blz. 262
Coronavirus
-
Blz. 263
Organisatieontwikkeling
-
Blz. 264
Strategisch HRM plan
-
Blz. 265
Ontwikkeling formatie
-
Blz. 266
Wet normalisering rechtspositie ambtenaren (Wnra)
-
Blz. 267
e-HRM
-
Blz. 268
Ziekteverzuim
-
Blz. 269
Garantiebanen
-
Blz. 270
Informatievoorziening
-
Blz. 271
Programma BetERe dienstverlening en bedrijfsvoering
-
Blz. 272
Informatiebeveiliging
-
Blz. 273
Privacy
-
Blz. 274
Procedure Datalekken
-
Blz. 275
Control
-
Blz. 276
Facilitaire zaken
-
Blz. 277
Actieplan Maatschappelijk Verantwoord Inkopen
-
Blz. 278
Huisvesting
-
Blz. 279
Kengetallen
-
Blz. 280
Verbonden partijen
-
Blz. 281
Inleiding
-
Blz. 282
Gemeenschappelijke regelingen
-
Blz. 283
Vennootschappen en coöperaties
-
Blz. 284
Stichtingen en verenigingen
-
Blz. 285
Overig
-
Blz. 286
Tabel verbonden partijen
-
Blz. 287
Grondbeleid
-
Blz. 288
Algemeen grondbeleid
-
Blz. 289
Ontwikkelingen grondexploitaties
-
Blz. 290
Vast te stellen exploitaties
-
Blz. 291
Resultaat 2019
-
Blz. 292
Reserves en voorzieningen
-
Blz. 293
toelichting reserve grondexploitaties
-
Blz. 294
b. Reserve tussentijdse winstnemingen
-
Blz. 295
De financiële (weerstands)positie
-
Blz. 296
Weerstandsvermogen
-
Blz. 297
Verliesvoorziening
-
Blz. 298
Voorziening afgesloten complexen
-
Blz. 299
Meerjarenperspectief
-
Blz. 300
toelichting meerjarenbeeld
-
Blz. 301
Materiële Vaste Activa (gedeelte voorheen Niet In Exploitatie Genomen Gronden (NIEGG))
-
Blz. 302
toelichting toekomstige locaties
-
Blz. 303
Beleidsindicatoren
-
Blz. 304
Beleidsindicatoren
-
Blz. 305
Jaarrekening
-
Blz. 306
Balans
-
Blz. 307
Balans activa
-
Blz. 308
Balans passiva
-
Blz. 309
Totaalbedrag garantstellingen
-
Blz. 310
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 311
Inleiding
-
Blz. 312
Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
-
Blz. 313
Waarderingsgrondslagen
-
Blz. 314
Vaste activa
-
Blz. 315
Toelichting Vaste activa
-
Blz. 316
Vlottende activa
-
Blz. 317
Vaste passiva
-
Blz. 318
Vlottende passiva
-
Blz. 319
Toelichting op de balans
-
Blz. 320
Vaste activa
-
Blz. 321
Toelichting immateriële vaste activa
-
Blz. 322
Toelichting immateriële vaste activa
-
Blz. 323
Materiële vaste activa
-
Blz. 324
Toelichting materiële vaste activa
-
Blz. 325
Toelichting materiële vaste activa
-
Blz. 326
Financiële vaste activa
-
Blz. 327
Toelichting financiële vaste activa
-
Blz. 328
Toelichting financiële vaste activa
-
Blz. 329
Vlottende activa
-
Blz. 330
Toelichting voorraad
-
Blz. 331
Toelichting op de voorraad
-
Blz. 332
Uitzettingen met een rente typische looptijd korter dan 1 jaar
-
Blz. 333
Schatkistbankieren
-
Blz. 334
Liquide middelen
-
Blz. 335
Overlopende activa
-
Blz. 336
Toelichting overlopende activa
-
Blz. 337
Toelichting overlopende activa
-
Blz. 338
Toelichting facilitair grondbedrijf
-
Blz. 339
Vaste passiva
-
Blz. 340
Toelichting eigen vermogen
-
Blz. 341
Voorzieningen
-
Blz. 342
Vaste schulden met een rentetypische looptijd langer dan 1 jaar
-
Blz. 343
Toelichting Vaste schulden met een rentetypische looptijd langer dan 1 jaar
-
Blz. 344
Vlottende passiva
-
Blz. 345
Overlopende passiva
-
Blz. 346
Toelichting overlopende passiva
-
Blz. 347
Niet in de balans opgenomen verplichtingen
-
Blz. 348
Niet in de balans opgenomen verplichtingen
-
Blz. 349
Garantstellingen
-
Blz. 350
Niet in de balans opgenomen verplichtingen (2)
-
Blz. 351
Eigen bijdrage op grond van de Wmo
-
Blz. 352
Arbeidskostengerelateerde verplichtingen
-
Blz. 353
Hypothecaire leningen personeel
-
Blz. 354
Gebeurtenis na balansdatum
-
Blz. 355
Het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening
-
Blz. 356
Programma's
-
Blz. 357
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 358
Onvoorzien, overhead en Vennootschapsbelasting
-
Blz. 359
Totaal saldo van baten en lasten
-
Blz. 360
Toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 361
Het geraamde versus het gerealiseerde resultaat
-
Blz. 362
Het overzicht van baten en lasten per taakveld
-
Blz. 363
Programma 1. Gebiedsgericht werken
-
Blz. 364
Programma 2. Economie en vastgoed
-
Blz. 365
Programma 3. Veiligheid en handhaving
-
Blz. 366
Programma 4. Bestuur en bestuurlijke samenwerking
-
Blz. 367
Programma 5. Werk en inkomen
-
Blz. 368
Programma 6. Zorg, welzijn en cultuur
-
Blz. 369
Programma 7. Jeugdbeleid en onderwijs
-
Blz. 370
Programma 8. Duurzaamheid, natuur en milieu
-
Blz. 371
Programma 9. Bereikbaarheid en verkeer
-
Blz. 372
Programma 10. Bouwen en wonen
-
Blz. 373
Programma 11. Financiën en belastingen
-
Blz. 374
Totaal
-
Blz. 375
Toelichting op het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening
-
Blz. 376
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 377
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 378
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 379
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 380
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 381
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 382
Analyse overzicht van baten en lasten
-
Blz. 383
Programma 1. Gebiedsgericht werken
-
Blz. 384
Programma 2. Economie en vastgoed
-
Blz. 385
Programma 3. Veiligheid en handhaving
-
Blz. 386
Programma 4. Bestuur en bestuurlijke samenwerking
-
Blz. 387
Programma 5. Werk en inkomen
-
Blz. 388
Programma 6. Zorg, welzijn en cultuur
-
Blz. 389
Programma 7. Jeugdbeleid en onderwijs
-
Blz. 390
Programma 8. Duurzaamheid, natuur en milieu
-
Blz. 391
Programma 9. Bereikbaarheid en verkeer
-
Blz. 392
Programma 10. Bouwen en wonen
-
Blz. 393
Programma 11. Financiën en belastingen
-
Blz. 394
Sociaal domein
-
Blz. 395
Toelichting
-
Blz. 396
Overzicht onvoorzien
-
Blz. 397
Overzicht onvoorzien
-
Blz. 398
Overzicht Onvoorzien (2)
-
Blz. 399
Overzicht van de incidentele baten en lasten
-
Blz. 400
Overzicht van de incidentele baten en lasten
-
Blz. 401
toelichting incidentele baten en lasten
-
Blz. 402
Overzicht van de structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
-
Blz. 403
Overzicht van de structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
-
Blz. 404
Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
-
Blz. 405
Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
-
Blz. 406
Overzicht van investeringen en projecten
-
Blz. 407
Overzicht van investeringen en projecten
-
Blz. 408
Reserves en voorzieningen
-
Blz. 409
Overzicht van reserves en voorzieningen
-
Blz. 410
Reserves
-
Blz. 411
Voorzieningen
-
Blz. 412
Totaal reserves en voorzieningen
-
Blz. 413
Toelichting op de reserves
-
Blz. 414
Toelichting op de reserves
-
Blz. 415
Algemene reserve
-
Blz. 416
Toelichting algemene reserve
-
Blz. 417
Inkomensreserve
-
Blz. 418
Toelichting inkomensreserve
-
Blz. 419
Algemene reserve grondexploitaties
-
Blz. 420
Toelichting algemene reserve grondexploitaties
-
Blz. 421
Reserve tussentijdse winstnemingen grondbedrijf
-
Blz. 422
Toelichting reserve tussentijdse winstnemingen grondbedrijf
-
Blz. 423
Reserve personeel en organisatie
-
Blz. 424
Toelichting reserve Personeel en organisatie
-
Blz. 425
Reserve onderwijshuisvesting
-
Blz. 426
Toelichting reserve Onderwijshuisvesting / IHP
-
Blz. 427
Reserve participatie
-
Blz. 428
Toelichting reserve participatie
-
Blz. 429
Reserve verkoopopbrengst HNG
-
Blz. 430
Toelichting reserve Verkoopopbrengst HNG
-
Blz. 431
Reserve investering speeltuin de Viking
-
Blz. 432
Toelichting reserve Investeringen speeltuin De Viking
-
Blz. 433
Reserve hondenbeleid
-
Blz. 434
Toelichting reserve Hondenbeleid
-
Blz. 435
Reserve recreatie en toerisme
-
Blz. 436
Toelichting reserve Recreatie en toerisme
-
Blz. 437
Centrummanagement/ Ondernemersinitiatieven
-
Blz. 438
Toelichting reserve Centrummanagement / ondernemersinitiatieven
-
Blz. 439
Reserve leefbaarheidsfonds
-
Blz. 440
Toelichting reserve Leefbaarheidsfonds
-
Blz. 441
Reserve Fonds investering ruimtelijke ontwikkelingen
-
Blz. 442
Toelichting reserve Fonds investering ruimtelijke ontwikkelingen
-
Blz. 443
Reserve bovenwijkse voorzieningen Nieuw
-
Blz. 444
Toelichting reserve Fonds bovenwijkse voorzieningen (nieuw)
-
Blz. 445
Reserve I&A
-
Blz. 446
Toelichting reserve I&A
-
Blz. 447
Reserve Fonds herstructurering woongebieden
-
Blz. 448
Toelichting reserve Fonds herstructurering woongebieden
-
Blz. 449
Reserve Fonds verevening bedrijfsomgevingen
-
Blz. 450
Toelichting reserve Fonds verevening bedrijfsomgevingen
-
Blz. 451
Dekkingsreserves
-
Blz. 452
Toelichting op de voorzieningen
-
Blz. 453
Voorzieningen
-
Blz. 454
Pensioenvoorzieningen wethouders
-
Blz. 455
Toelichting pensioenvoorziening wethouders
-
Blz. 456
Onderhoud wegen
-
Blz. 457
Toelichting voorziening Onderhoud wegen
-
Blz. 458
Onderhoud gebouwen
-
Blz. 459
Toelichting voorzieningen Onderhoud gebouwen
-
Blz. 460
Onderhoud brede school Coevering
-
Blz. 461
Toelichting voorziening onderhoud brede school Coevering
-
Blz. 462
Wonen
-
Blz. 463
Toelichting voorziening Wonen
-
Blz. 464
Egalisatie afvalstoffenheffing
-
Blz. 465
Toelichting voorziening Egalisatie afvalstoffenheffing
-
Blz. 466
Egalisatie rioleringen
-
Blz. 467
Toelichting voorziening Egalisatie rioleringen
-
Blz. 468
Breedtesport impuls middelen
-
Blz. 469
Toelichting voorziening Breedtesport impuls middelen
-
Blz. 470
Gemeentelijk herplantfonds plantsoenen
-
Blz. 471
Toelichting voorziening Gemeentelijk herplantfonds
-
Blz. 472
Voorziening afgesloten complexen GB
-
Blz. 473
Toelichting voorziening Afgesloten complexen GB
-
Blz. 474
Voorziening voorschoolse educatie
-
Blz. 475
Toelichting voorziening voorschoolse educatie
-
Blz. 476
Bijlage Single Information Single Audit (SISA)
-
Blz. 477
Tabel
-
Blz. 478
Controleverklaring
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap