- 
			Blz. 1
		
			
			Jaarstukken 2019
		
			
	- 
			Blz. 2
		
			
			Jaarstukken 2019
		
	
 
	- 
			Blz. 3
		
			
			Programma’s
		
			
	- 
			Blz. 4
		
			
			Algemene toelichting en inleiding bij programma's
		
			
	- 
			Blz. 5
		
			
			Algemene toelichting en inleiding bij programma's
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 6
		
			
			Programma 1. Gebiedsgericht werken
		
			
	- 
			Blz. 7
		
			
			Portefeuillehouder(s)
		
	
 
	- 
			Blz. 8
		
			
			Wat wilden we bereiken?
		
	
 
	- 
			Blz. 9
		
			
			Relevante beleidsnota's
		
	
 
	- 
			Blz. 10
		
			
			Wat hebben we ervoor gedaan?
		
			
	- 
			Blz. 11
		
			
			Een aantrekkelijke, inclusieve en veilige leefomgeving. Prettig wonen in een fijne wijk.
		
			
	- 
			Blz. 12
		
			
			01.	Bewoners, gemeente en (maatschappelijke) partners werken samen aan gezonde, leefbare en veilige wijken.
		
	
 
	- 
			Blz. 13
		
			
			02.	De gemeente verandert haar manier van werken en organiseren, zodat de integrale samenwerking wordt verbeterd en beter aansluit bij de wijken.
		
	
 
	- 
			Blz. 14
		
			
			03.	Bewoners, gemeente en (maatschappelijke) partners werken samen aan de uitvoeringsagenda van het wijkontwikkelingsplan Braakhuizen Zuid.
		
	
 
	- 
			Blz. 15
		
			
			04. Bewoners uitdagen en ondersteunen om te komen met initiatieven die bijdragen aan een aantrekkelijke, sociaal bewuste en veilige wijk.
		
	
 
	- 
			Blz. 16
		
			
			05. Sociale samenhang vergroten en ontmoeting in de wijk mogelijk maken met behulp van sport, bewegen en cultuur.
		
	
 
	- 
			Blz. 17
		
			
			06. Een oplossing voor het huisvestingsprobleem van de Turkse Gemeenschap (TMSG) vinden.
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 18
		
			
			Klanten beleven een optimale dienstverlening.
		
			
	- 
			Blz. 19
		
			
			07.	Bewoners en (maatschappelijke) partners (etc.) objectief inzicht geven in de wijk.
		
	
 
	- 
			Blz. 20
		
			
			08. Verbeteren van de cultuur in onze organisatie zodat samenwerking met onze inwoners vanzelfsprekend is.
		
	
 
			
	 
			
	 
	- 
			Blz. 21
		
			
			Wat heeft het gekost?
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 22
		
			
			Programma 2. Economie en vastgoed
		
			
	- 
			Blz. 23
		
			
			Portefeuillehouder(s)
		
	
 
	- 
			Blz. 24
		
			
			Wat wilden we bereiken?
		
	
 
	- 
			Blz. 25
		
			
			Relevante beleidsnota's
		
	
 
	- 
			Blz. 26
		
			
			Wat hebben we ervoor gedaan?
		
			
	- 
			Blz. 27
		
			
			Geldrop-Mierlo is een aantrekkelijke woon- en werkgemeente in een groene omgeving.
		
			
	- 
			Blz. 28
		
			
			01.	Vitale centra behouden voor onze inwoners zodat zij in de eigen kern prettig kunnen winkelen en verblijven.
		
	
 
	- 
			Blz. 29
		
			
			02. De gemeente Geldrop-Mierlo (op economisch gebied) beter op de kaart zetten.
		
	
 
	- 
			Blz. 30
		
			
			03. Realiseren van een prettig vestigingsklimaat voor de ondernemers.
		
	
 
	- 
			Blz. 31
		
			
			04.	Meer economisch voordeel halen uit onze ligging in de Brainport.
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 32
		
			
			Het gemeentelijk vastgoed voldoet aan de normen, is duurzaam en sluit aan op de behoefte van de bevolking.
		
			
	- 
			Blz. 33
		
			
			05. Verduurzamen van gemeentelijke accommodaties.
		
	
 
	- 
			Blz. 34
		
			
			06. Optimaliseren/intensiveren sociaal, culturele en sportaccommodaties.
		
	
 
			
	 
			
	 
	- 
			Blz. 35
		
			
			Wat heeft het gekost?
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 36
		
			
			Programma 3. Veiligheid en handhaving
		
			
	- 
			Blz. 37
		
			
			Portefeuillehouder(s)
		
	
 
	- 
			Blz. 38
		
			
			Wat wilden we bereiken?
		
	
 
	- 
			Blz. 39
		
			
			Relevante beleidsnota's
		
	
 
	- 
			Blz. 40
		
			
			Wat hebben we ervoor gedaan?
		
			
	- 
			Blz. 41
		
			
			De inwoners van Geldrop-Mierlo voelen zich veilig, zeker in hun directe leefomgeving.
		
			
	- 
			Blz. 42
		
			
			01. Verhogen van de zichtbaarheid van de gemeentelijke handhavingsorganisatie.
		
	
 
	- 
			Blz. 43
		
			
			02. Beter en uitgebreider met de burgers communiceren over de uitgevoerde activiteiten en de resultaten daarvan.
		
	
 
	- 
			Blz. 44
		
			
			03. Betrokkenheid van de burgers bij de preventie en handhaving verhogen o.a. door het inzetten van moderne ICT-hulpmiddelen.
		
	
 
	- 
			Blz. 45
		
			
			04. Verhogen van (brand)veiligheid van inwoners in hun eigen woning.
		
	
 
	- 
			Blz. 46
		
			
			05. Nadrukkelijker aandacht en inzet voor de bestrijding van de georganiseerde criminaliteit.
		
	
 
	- 
			Blz. 47
		
			
			06. Verbinding tussen terreinen zorg en veiligheid verbeteren.
		
	
 
			
	 
			
	 
	- 
			Blz. 48
		
			
			Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
		
	
 
	- 
			Blz. 49
		
			
			Wat heeft het gekost?
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 50
		
			
			Programma 4. Bestuur en bestuurlijke samenwerking
		
			
	- 
			Blz. 51
		
			
			Portefeuillehouder(s)
		
	
 
	- 
			Blz. 52
		
			
			Wat wilden we bereiken?
		
	
 
	- 
			Blz. 53
		
			
			Relevante beleidsnota's
		
	
 
	- 
			Blz. 54
		
			
			Wat hebben we ervoor gedaan?
		
			
	- 
			Blz. 55
		
			
			In regionaal verband nemen we een zelfbewuste houding aan met als uitgangspunt om elkaar succesvoller te maken.
		
			
	- 
			Blz. 56
		
			
			01. Geldrop-Mierlo vervult een bestuurlijke rol die past bij onze positie in de regio.
		
	
 
	- 
			Blz. 57
		
			
			02. Van alle samenwerkingsverbanden wordt het functioneren en de meerwaarde periodiek beoordeeld.
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 58
		
			
			Een gemeentelijke organisatie die in gesprek is en blijft met haar inwoners, bedrijven, verenigingen en maatschappelijke instellingen. Inwoners zien een organisatie die actief naar buiten treedt en samen met haar inwoners zoekt naar....
		
			
	- 
			Blz. 59
		
			
			03. Streven naar een optimale gemeentelijke dienstverlening Programma Dienstverlening
		
	
 
	- 
			Blz. 60
		
			
			04. Continue aandacht voor kwaliteitsverbetering van gemeentelijke communicatiemiddelen
		
	
 
	- 
			Blz. 61
		
			
			05. Groeien naar een overheid die verbindt, prioriteert, faciliteert en laat realiseren.
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 62
		
			
			Een gemeentelijke organisatie die het vertrouwen krijgt van haar inwoners en die dit vertrouwen ook zichtbaar voor de inwoners waard is.
		
			
	- 
			Blz. 63
		
			
			06. Een gemeentelijke organisatie die de persoonlijke levenssfeer van onze burgers eerbiedigt en adequaat beschermt (privacy/AVG)
		
	
 
	- 
			Blz. 64
		
			
			07. Een hoge (juridische) kwaliteit van onze producten en diensten (juridische kwaliteitszorg)
		
	
 
			
	 
			
	 
	- 
			Blz. 65
		
			
			Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
		
	
 
	- 
			Blz. 66
		
			
			Wat heeft het gekost?
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 67
		
			
			Programma 5. Werk en inkomen
		
			
	- 
			Blz. 68
		
			
			Portefeuillehouder(s)
		
	
 
	- 
			Blz. 69
		
			
			Wat wilden we bereiken?
		
	
 
	- 
			Blz. 70
		
			
			Relevante beleidsnota's
		
	
 
	- 
			Blz. 71
		
			
			Wat hebben we ervoor gedaan?
		
			
	- 
			Blz. 72
		
			
			Alle volwassen inwoners van onze gemeente kunnen meedoen, bij voorkeur via betaald werk.
		
			
	- 
			Blz. 73
		
			
			01. Zoveel mogelijk inwoners helpen naar betaald werk binnen de beschikbare budgetten.
		
	
 
	- 
			Blz. 74
		
			
			02. Vergroten van de sturingsmogelijkheden bij Senzer, passend bij de gemeenschappelijke regeling.
		
	
 
	- 
			Blz. 75
		
			
			03. Vernieuwend vormgeven van het sociale gezicht van de gemeente Geldrop-Mierlo.
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 76
		
			
			Binnen de gemeente Geldrop-Mierlo is sprake van duurzame armoedebestrijding.
		
			
	- 
			Blz. 77
		
			
			04. Meer zicht op armoede in onze gemeente zodat onze inwoners gericht en duurzaam ondersteund worden.
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 78
		
			
			In de gemeente Geldrop-Mierlo krijgen inwoners met financiële problemen tijdig ondersteuning.
		
			
	- 
			Blz. 79
		
			
			05. Eerder signaleren van problematische schulden, om te voorkomen dat inwoners door schulden (verder) in de problemen raken.
		
	
 
	- 
			Blz. 80
		
			
			06. Het verbeteren van de proactieve benadering van inwoners die een steun in de rug nodig hebben in samenwerking met private initiatieven.
		
	
 
	- 
			Blz. 81
		
			
			07. Handhaven van het bestaande niveau van het sociale beleid en de regelingen.
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 82
		
			
			Statushouders voelen zich welkom in Geldrop-Mierlo en doen actief mee.
		
			
	- 
			Blz. 83
		
			
			08. Statushouders, asielzoekers en/of vluchtelingen opvangen en samen met betrokken partijen samenwerken om te komen tot een goede integratie.
		
	
 
	- 
			Blz. 84
		
			
			09. Vormgeven van de uitvoering van nieuwe taken die de gemeente krijgt op het gebied van inburgering per 1 januari 2020.
		
	
 
	- 
			Blz. 85
		
			
			10. Voortzetten van de maatschappelijke begeleiding van statushouders.
		
	
 
	- 
			Blz. 86
		
			
			11. Verbeteren van de mogelijkheden voor participatie en het begeleiden naar werk van statushouders.
		
	
 
			
	 
			
	 
	- 
			Blz. 87
		
			
			Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
		
	
 
	- 
			Blz. 88
		
			
			Wat heeft het gekost?
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 89
		
			
			Programma 6. Zorg, welzijn en cultuur
		
			
	- 
			Blz. 90
		
			
			Portefeuillehouder(s)
		
	
 
	- 
			Blz. 91
		
			
			Wat wilden we bereiken?
		
	
 
	- 
			Blz. 92
		
			
			Relevante beleidsnota's
		
	
 
	- 
			Blz. 93
		
			
			Wat hebben we ervoor gedaan?
		
			
	- 
			Blz. 94
		
			
			Geldrop-Mierlo is een sterke en zorgzame gemeenschap waarbij inwoners eigenaarschap tonen, initiatiefrijk, samen redzaam zijn en waarin iedereen mee kan doen.
		
			
	- 
			Blz. 95
		
			
			01. Versterken van ondersteuning van vrijwilligers, vrijwilligersorganisaties en maatschappelijke partners.
		
	
 
	- 
			Blz. 96
		
			
			02. Aanpassen van onze subsidievoorwaarden, aan de eisen van deze tijd.
		
	
 
	- 
			Blz. 97
		
			
			03. Uitbreiden van de aanpak van preventie en vroegsignalering in het sociaal domein als onderdeel van integraal gebiedsgericht werken zodat problemen worden voorkomen of tijdig gesignaleerd.
		
	
 
	- 
			Blz. 98
		
			
			04. Uiterlijk 2020 is Geldrop-Mierlo een dementievriendelijke gemeente.
		
	
 
	- 
			Blz. 99
		
			
			05. Bevorderen van een gezonde leefstijl bij al onze inwoners en inzetten op fysieke en mentale gezondheid voor alle leeftijdsgroepen.
		
	
 
	- 
			Blz. 100
		
			
			06. Realiseren van een gezonde balans in onze woningvoorraad.
		
	
 
	- 
			Blz. 101
		
			
			07. Vorm en inhoud geven aan een fundament voor diversiteit in Geldrop-Mierlo.
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 102
		
			
			Inwoners die niet mee kunnen doen, worden door de gemeente ondersteund bij het zoeken naar mogelijke oplossingen en waar nodig krijgt de inwoner individuele ondersteuning.
		
			
	- 
			Blz. 103
		
			
			08. Handhaven van de huidige kwaliteit van de dienstverlening door het CMD.
		
	
 
	- 
			Blz. 104
		
			
			09. Zorgen voor de beschikbaarheid van onafhankelijke cliëntondersteuning en een externe vertrouwenspersoon.
		
	
 
	- 
			Blz. 105
		
			
			10. Inzetten op samenwerking met andere partners, zoals zorgaanbieders, woningcorporaties, ondernemende inwoners en het bedrijfsleven om projecten op te starten....
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 106
		
			
			Het sociaal vangnet voor inwoners is duurzaam ingericht; het sociaal domein is (toekomst)bestendig.
		
			
	- 
			Blz. 107
		
			
			11. Gericht werken aan de transformatie aan de hand van een integrale, overkoepelende visie op het Sociaal Domein.
		
	
 
	- 
			Blz. 108
		
			
			12. Proactief op zoek gaan naar manieren om de kosten van het sociale domein onder controle  te houden.
		
	
 
	- 
			Blz. 109
		
			
			13. Effectief, efficiënt en binnen de kaders van onze visie inkopen van vormen van ondersteuning en (jeugd)hulp.
		
	
 
	- 
			Blz. 110
		
			
			14. In beeld brengen van cliëntervaringen.
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 111
		
			
			Mensen van jong tot oud worden gestimuleerd om hun talenten te ontwikkelen.
		
			
	- 
			Blz. 112
		
			
			15. Mensen stimuleren om hun talenten op sportief gebied te ontwikkelen en de sociale cohesie in de wijk te vergroten.
		
	
 
	- 
			Blz. 113
		
			
			16. Vernieuwende concepten voor sport en bewegen ondersteunen. De breedtesport uitbouwen in het kader van JOGG.
		
	
 
	- 
			Blz. 114
		
			
			17. Om mensen de ruimte te bieden om hun talenten te ontwikkelen op het gebied van cultuur, houden we een kwalitatief sterk en veelzijdig cultuuraanbod in stand, dat we waar nodig versterken.
		
	
 
	- 
			Blz. 115
		
			
			18. Kinderen en jongeren stimuleren om kennis te maken met cultuur.
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 116
		
			
			Geldrop-Mierlo heeft een duidelijk cultureel gezicht.
		
			
	- 
			Blz. 117
		
			
			19. In de wijk door middel van 'community art' kunstzinnige projecten koppelen aan sociale vraagstukken.
		
	
 
	- 
			Blz. 118
		
			
			20. De cultuurverkenner brengt partijen in het culturele veld bij elkaar en zorgt voor meer samenwerking en stroomlijning van het aanbod en het effectiever gebruik van bestaande voorzieningen.
		
	
 
	- 
			Blz. 119
		
			
			21. Citymarketing verder vorm geven zodat het bijdraagt aan het verder vorm geven van het culturele gezicht van onze gemeente.
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 120
		
			
			Inwoners van Geldrop-Mierlo sporten en bewegen meer en zijn daardoor meer in balans, actiever, gezonder en blijven zij langer zelfstandig.
		
			
	- 
			Blz. 121
		
			
			22. Een nieuwe sportvisie vaststellen met aandacht voor aantrekkelijke accommodaties en voorzieningen en voor het behouden en ontwikkelen van een gezonde sportcultuur....
		
	
 
	- 
			Blz. 122
		
			
			23. Realiseren van sportfaciliteiten in de openbare ruimte voor de individuele, niet vereniginggebonden sporter.
		
	
 
	- 
			Blz. 123
		
			
			24. Doorontwikkelen van gestarte initiatieven in het kader van breedtesport.
		
	
 
			
	 
			
	 
	- 
			Blz. 124
		
			
			Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
		
	
 
	- 
			Blz. 125
		
			
			Wat heeft het gekost?
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 126
		
			
			Programma 7. Jeugdbeleid en onderwijs
		
			
	- 
			Blz. 127
		
			
			Portefeuillehouder(s)
		
	
 
	- 
			Blz. 128
		
			
			Wat wilden we bereiken?
		
	
 
	- 
			Blz. 129
		
			
			Relevante beleidsnota's
		
	
 
	- 
			Blz. 130
		
			
			Wat hebben we ervoor gedaan?
		
			
	- 
			Blz. 131
		
			
			De gemeente is een veilige, gezonde en stimulerende omgeving voor zowel lichaam als geest zodat jeugdigen kunnen leren, spelen en verblijven middels doorgaande ontwikkelingslijnen.
		
			
	- 
			Blz. 132
		
			
			01. Mogelijkheden bieden aan (toekomstige) partijen voor onderwijs, kinderopvang en peuterwerk om duurzame en toekomstbestendige kindcentra- concepten te ontwikkelen die toegankelijk......
		
	
 
	- 
			Blz. 133
		
			
			02. Verbeteren van de samenwerking met het onderwijs en voorschoolse partijen via een lokale educatieve agenda.
		
	
 
	- 
			Blz. 134
		
			
			03. Zorgen voor een goede en multifunctionele huisvesting voor alle scholen in de gemeente.
		
	
 
	- 
			Blz. 135
		
			
			04. Realiseren van kwantitatief en kwalitatief goed leerlingenvervoer.
		
	
 
	- 
			Blz. 136
		
			
			05. Versterken van de zorgketen voor jeugdigen door het realiseren van een goede aansluiting tussen Passend Onderwijs en jeugdhulp.
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 137
		
			
			Jeugdigen groeien op in een kansrijke omgeving waarin zij hun talenten en identiteit kunnen ontwikkelen.
		
			
	- 
			Blz. 138
		
			
			06. Het bieden van een kansrijke omgeving voor jeugdigen door o.a. het stimuleren van projecten voor en door jeugdigen.
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 139
		
			
			Jeugdigen voelen zich thuis in de wijk en dragen bij aan prettig wonen in een fijne wijk.
		
			
	- 
			Blz. 140
		
			
			07. Onze wijken worden voorzien van goede en veilige speelvoorzieningen voor kinderen en hangplekken voor jongeren.
		
	
 
	- 
			Blz. 141
		
			
			08. Voorkomen overlast door jongeren.
		
	
 
	- 
			Blz. 142
		
			
			09. Inzetten op daadkrachtig jongerenwerk dat haar krachten bundelt met overige spelers in de wijk.
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 143
		
			
			Inwoners zijn beter in staat om mee te doen in een snel veranderende maatschappij.
		
			
	- 
			Blz. 144
		
			
			10. Samen met onderwijs en bedrijfsleven de positie van scholieren, werkenden en werkzoekenden verbeteren.
		
	
 
	- 
			Blz. 145
		
			
			11. Ondersteunen van initiatieven die een leven lang leren voor inwoners mogelijk maakt.
		
	
 
	- 
			Blz. 146
		
			
			12. Terugdringen van laaggeletterdheid.
		
	
 
			
	 
			
	 
	- 
			Blz. 147
		
			
			Wat heeft het gekost?
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 148
		
			
			Programma 8. Duurzaamheid, natuur en milieu
		
			
	- 
			Blz. 149
		
			
			Portefeuillehouder(s)
		
	
 
	- 
			Blz. 150
		
			
			Wat wilden we bereiken?
		
	
 
	- 
			Blz. 151
		
			
			Relevante beleidsnota's
		
	
 
	- 
			Blz. 152
		
			
			Wat hebben we ervoor gedaan?
		
			
	- 
			Blz. 153
		
			
			Geldrop-Mierlo is een aantrekkelijke groene gemeente met een gezond klimaat en een grote aantrekkingskracht.
		
			
	- 
			Blz. 154
		
			
			01. In 2022 is de groene uitstraling van beide kernen zowel in kwaliteit als in kwantiteit toegenomen.
		
	
 
	- 
			Blz. 155
		
			
			02. Tegengaan van de afname van biodiversiteit in onze gemeente.
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 156
		
			
			In Geldrop-Mierlo is de kwaliteit van het leven van dieren, waarbij gekeken wordt naar zowel het fysieke welzijn (diergezondheid) als het geestelijke welzijn (hoe voelen dieren zich), op orde.
		
			
	- 
			Blz. 157
		
			
			03. Dierenwelzijn bevorderen.
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 158
		
			
			In Geldrop-Mierlo hebben we een duurzame leefomgeving door het terugdringen van (niet afbreekbaar) afval.
		
			
	- 
			Blz. 159
		
			
			04. Zwerfafval zoveel mogelijk voorkomen.
		
	
 
	- 
			Blz. 160
		
			
			05. Bewustwording rondom afval vergroten.
		
	
 
	- 
			Blz. 161
		
			
			06. Het zo duurzaam mogelijk inzamelen en verwerken van het huishoudelijk afval.
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 162
		
			
			De gemeente Geldrop-Mierlo is een duurzame gemeente.
		
			
	- 
			Blz. 163
		
			
			07. De ambitie is om in 2022, 7,4% van de energie in onze gemeente duurzaam op te wekken en de uitstoot van CO2 met 20% te verminderen.
		
	
 
	- 
			Blz. 164
		
			
			08. De ambitie is om in 2040 energieneutraal te zijn.
		
	
 
	- 
			Blz. 165
		
			
			09. De ambitie is om in 2022, 10% van de woningen in Geldrop-Mierlo gasloos te hebben
		
	
 
	- 
			Blz. 166
		
			
			10. Alle nieuwbouwwoningen worden gasloos gebouwd.
		
	
 
	- 
			Blz. 167
		
			
			11. Bewustwording creëren bij de lokale samenleving.
		
	
 
			
	 
			
	 
	- 
			Blz. 168
		
			
			Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
		
	
 
	- 
			Blz. 169
		
			
			Wat heeft het gekost?
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 170
		
			
			Programma 9. Bereikbaarheid en verkeer
		
			
	- 
			Blz. 171
		
			
			Portefeuillehouder(s)
		
	
 
	- 
			Blz. 172
		
			
			Wat wilden we bereiken?
		
	
 
	- 
			Blz. 173
		
			
			Relevante beleidsnota's
		
	
 
	- 
			Blz. 174
		
			
			Wat hebben we ervoor gedaan?
		
			
	- 
			Blz. 175
		
			
			De gemeente is goed en veilig bereikbaar voor onze inwoners.
		
			
	- 
			Blz. 176
		
			
			01. Aanpakken van lokale bereikbaarheidsknelpunten.
		
	
 
	- 
			Blz. 177
		
			
			02. Optimalisatie parkeren van voor alle doelgroepen en locaties.
		
	
 
	- 
			Blz. 178
		
			
			03. Op niveau houden van de kwaliteit van de staat van de openbare wegen.
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 179
		
			
			Er is een goede doorstroming van het verkeer in de regio.
		
			
	- 
			Blz. 180
		
			
			04. Optimaal participeren in en benutten van de regionale en intergemeentelijke samenwerking op het gebied van bereikbaarheid.
		
	
 
			
	 
			
	 
	- 
			Blz. 181
		
			
			Wat heeft het gekost?
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 182
		
			
			Programma 10. Bouwen en wonen
		
			
	- 
			Blz. 183
		
			
			Portefeuillehouder(s)
		
	
 
	- 
			Blz. 184
		
			
			Wat wilden we bereiken?
		
	
 
	- 
			Blz. 185
		
			
			Relevante beleidsnota's
		
	
 
	- 
			Blz. 186
		
			
			Wat hebben we ervoor gedaan?
		
			
	- 
			Blz. 187
		
			
			De woning past in alle levensfasen bij de behoeften die de bewoner op dat moment heeft.
		
			
	- 
			Blz. 188
		
			
			01. Zowel bij nieuwbouw als herontwikkeling enkel levensloopbestendige woningen realiseren.
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 189
		
			
			Wijken en woningen bestaan uit een goede balans, voor een gezonde en duurzame leefomgeving. Er is geen verloedering of overlast.
		
			
	- 
			Blz. 190
		
			
			02. Woningdifferentiatie dient in alle wijken voldoende aanwezig te zijn.
		
	
 
	- 
			Blz. 191
		
			
			03. Verduurzaming van de woningvoorraad.
		
	
 
	- 
			Blz. 192
		
			
			04. Wijken zijn vrij van probleemlocaties die zorgen voor sociale of fysieke verslechtering van de wijk.
		
	
 
	- 
			Blz. 193
		
			
			05. Wijken en de woningen in het bijzonder mogen niet teveel verouderen, maar moeten op alle vlakken toekomstbestendig zijn.
		
	
 
	- 
			Blz. 194
		
			
			06. Implementeren van de hoofddoelen van de nieuwe Omgevingswet in de gemeente.
		
	
 
			
	 
			
	 
	- 
			Blz. 195
		
			
			Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
		
	
 
	- 
			Blz. 196
		
			
			Wat heeft het gekost?
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 197
		
			
			Programma 11. Financiën en belastingen
		
			
	- 
			Blz. 198
		
			
			Portefeuillehouder(s)
		
	
 
	- 
			Blz. 199
		
			
			Wat wilden we bereiken?
		
	
 
	- 
			Blz. 200
		
			
			Relevante beleidsnota's
		
	
 
	- 
			Blz. 201
		
			
			Wat hebben we ervoor gedaan?
		
			
	- 
			Blz. 202
		
			
			De gemeente heeft een meerjarenprogrammabegroting die structureel sluitend is.
		
			
	- 
			Blz. 203
		
			
			01. De realisatie van het Kernakkoord past binnen een financieel sluitend perspectief
		
	
 
			
	 
			
	 
	- 
			Blz. 204
		
			
			Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
		
	
 
	- 
			Blz. 205
		
			
			Wat heeft het gekost?
		
	
 
			
	 
			
	 
	- 
			Blz. 206
		
			
			Algemene inleiding
		
			
	- 
			Blz. 207
		
			
			Algemeen
		
			
	- 
			Blz. 208
		
			
			Algemeen
		
	
 
	- 
			Blz. 209
		
			
			algemene inleiding 2
		
	
 
	- 
			Blz. 210
		
			
			Algemene inleiding 3
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 211
		
			
			Resultaatbestemming
		
			
	- 
			Blz. 212
		
			
			Resultaatbestemming
		
	
 
			
	 
			
	 
	- 
			Blz. 213
		
			
			Paragrafen
		
			
	- 
			Blz. 214
		
			
			Lokale heffingen
		
			
	- 
			Blz. 215
		
			
			Inleiding
		
	
 
	- 
			Blz. 216
		
			
			Beleid
		
	
 
	- 
			Blz. 217
		
			
			Onroerendezaakbelastingen (OZB)
		
	
 
	- 
			Blz. 218
		
			
			Afvalstoffenheffing / reinigingsrechten
		
	
 
	- 
			Blz. 219
		
			
			Rioolheffing
		
	
 
	- 
			Blz. 220
		
			
			Kostendekkendheid rioolheffing en afvalstoffenheffing
		
	
 
	- 
			Blz. 221
		
			
			Leges
		
	
 
	- 
			Blz. 222
		
			
			Kostendekkendheid leges
		
	
 
	- 
			Blz. 223
		
			
			Parkeerbelasting
		
	
 
	- 
			Blz. 224
		
			
			Toeristenbelasting
		
	
 
	- 
			Blz. 225
		
			
			Lijkbezorgingsrechten
		
	
 
	- 
			Blz. 226
		
			
			Marktgelden
		
	
 
	- 
			Blz. 227
		
			
			Hondenbelasting
		
	
 
	- 
			Blz. 228
		
			
			Reclamebelasting
		
	
 
	- 
			Blz. 229
		
			
			Kwijtscheldingsbeleid
		
	
 
	- 
			Blz. 230
		
			
			Overzicht tarieven
		
	
 
	- 
			Blz. 231
		
			
			Vergelijking buurgemeenten
		
	
 
	- 
			Blz. 232
		
			
			Ontwikkeling lokale lastendruk
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 233
		
			
			Weerstandsvermogen en risicobeheersing
		
			
	- 
			Blz. 234
		
			
			Inleiding
		
	
 
	- 
			Blz. 235
		
			
			Coronavirus
		
	
 
	- 
			Blz. 236
		
			
			Beleid betreffende de weerstandscapaciteit en de risico's
		
	
 
	- 
			Blz. 237
		
			
			Inventarisatie van de risico's
		
	
 
	- 
			Blz. 238
		
			
			Wijzigingen
		
	
 
	- 
			Blz. 239
		
			
			Inventarisatie van de beschikbare weerstandscapaciteit
		
	
 
	- 
			Blz. 240
		
			
			Weerstandsvermogen
		
	
 
	- 
			Blz. 241
		
			
			Financiële kengetallen
		
	
 
	- 
			Blz. 242
		
			
			Financiële kengetallen toelichting
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 243
		
			
			Onderhoud kapitaalgoederen
		
			
	- 
			Blz. 244
		
			
			Inleiding
		
	
 
	- 
			Blz. 245
		
			
			Wegen
		
	
 
	- 
			Blz. 246
		
			
			Openbare verlichting
		
	
 
	- 
			Blz. 247
		
			
			Civiele kunstwerken
		
	
 
	- 
			Blz. 248
		
			
			Groen
		
	
 
	- 
			Blz. 249
		
			
			Riolering
		
	
 
	- 
			Blz. 250
		
			
			Gebouwen
		
	
 
	- 
			Blz. 251
		
			
			Speelvoorzieningen
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 252
		
			
			Financiering
		
			
	- 
			Blz. 253
		
			
			Inleiding
		
	
 
	- 
			Blz. 254
		
			
			Interne- en externe ontwikkelingen
		
	
 
	- 
			Blz. 255
		
			
			Financieringsbehoefte
		
	
 
	- 
			Blz. 256
		
			
			Liquiditeit
		
	
 
	- 
			Blz. 257
		
			
			Renterisicobeheer
		
	
 
	- 
			Blz. 258
		
			
			Kredietrisicobeheer
		
	
 
	- 
			Blz. 259
		
			
			Leningenportefeuille
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 260
		
			
			Bedrijfsvoering
		
			
	- 
			Blz. 261
		
			
			Inleiding
		
	
 
	- 
			Blz. 262
		
			
			Coronavirus
		
	
 
	- 
			Blz. 263
		
			
			Organisatieontwikkeling
		
	
 
	- 
			Blz. 264
		
			
			Strategisch HRM plan
		
	
 
	- 
			Blz. 265
		
			
			Ontwikkeling formatie
		
	
 
	- 
			Blz. 266
		
			
			Wet normalisering rechtspositie ambtenaren (Wnra)
		
	
 
	- 
			Blz. 267
		
			
			e-HRM
		
	
 
	- 
			Blz. 268
		
			
			Ziekteverzuim
		
	
 
	- 
			Blz. 269
		
			
			Garantiebanen
		
	
 
	- 
			Blz. 270
		
			
			Informatievoorziening
		
	
 
	- 
			Blz. 271
		
			
			Programma BetERe dienstverlening en bedrijfsvoering
		
	
 
	- 
			Blz. 272
		
			
			Informatiebeveiliging
		
	
 
	- 
			Blz. 273
		
			
			Privacy
		
	
 
	- 
			Blz. 274
		
			
			Procedure Datalekken
		
	
 
	- 
			Blz. 275
		
			
			Control
		
	
 
	- 
			Blz. 276
		
			
			Facilitaire zaken
		
	
 
	- 
			Blz. 277
		
			
			Actieplan Maatschappelijk Verantwoord Inkopen
		
	
 
	- 
			Blz. 278
		
			
			Huisvesting
		
	
 
	- 
			Blz. 279
		
			
			Kengetallen
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 280
		
			
			Verbonden partijen
		
			
	- 
			Blz. 281
		
			
			Inleiding
		
	
 
	- 
			Blz. 282
		
			
			Gemeenschappelijke regelingen
		
	
 
	- 
			Blz. 283
		
			
			Vennootschappen en coöperaties
		
	
 
	- 
			Blz. 284
		
			
			Stichtingen en verenigingen
		
	
 
	- 
			Blz. 285
		
			
			Overig
		
	
 
	- 
			Blz. 286
		
			
			Tabel verbonden partijen
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 287
		
			
			Grondbeleid
		
			
	- 
			Blz. 288
		
			
			Algemeen grondbeleid
		
	
 
	- 
			Blz. 289
		
			
			Ontwikkelingen grondexploitaties
		
	
 
	- 
			Blz. 290
		
			
			Vast te stellen exploitaties
		
	
 
	- 
			Blz. 291
		
			
			Resultaat 2019
		
	
 
	- 
			Blz. 292
		
			
			Reserves en voorzieningen
		
	
 
	- 
			Blz. 293
		
			
			toelichting reserve grondexploitaties
		
	
 
	- 
			Blz. 294
		
			
			b. Reserve tussentijdse winstnemingen
		
	
 
	- 
			Blz. 295
		
			
			De financiële (weerstands)positie
		
	
 
	- 
			Blz. 296
		
			
			Weerstandsvermogen
		
	
 
	- 
			Blz. 297
		
			
			Verliesvoorziening
		
	
 
	- 
			Blz. 298
		
			
			Voorziening afgesloten complexen
		
	
 
	- 
			Blz. 299
		
			
			Meerjarenperspectief
		
	
 
	- 
			Blz. 300
		
			
			toelichting meerjarenbeeld
		
	
 
	- 
			Blz. 301
		
			
			Materiële Vaste Activa (gedeelte voorheen Niet In Exploitatie Genomen Gronden (NIEGG))
		
	
 
	- 
			Blz. 302
		
			
			toelichting toekomstige locaties
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 303
		
			
			Beleidsindicatoren
		
			
	- 
			Blz. 304
		
			
			Beleidsindicatoren
		
	
 
			
	 
			
	 
	- 
			Blz. 305
		
			
			Jaarrekening
		
			
	- 
			Blz. 306
		
			
			Balans
		
			
	- 
			Blz. 307
		
			
			Balans activa
		
	
 
	- 
			Blz. 308
		
			
			Balans passiva
		
	
 
	- 
			Blz. 309
		
			
			Totaalbedrag garantstellingen
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 310
		
			
			Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
		
			
	- 
			Blz. 311
		
			
			Inleiding
		
	
 
	- 
			Blz. 312
		
			
			Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
		
	
 
	- 
			Blz. 313
		
			
			Waarderingsgrondslagen
		
	
 
	- 
			Blz. 314
		
			
			Vaste activa
		
	
 
	- 
			Blz. 315
		
			
			Toelichting Vaste activa
		
	
 
	- 
			Blz. 316
		
			
			Vlottende activa
		
	
 
	- 
			Blz. 317
		
			
			Vaste passiva
		
	
 
	- 
			Blz. 318
		
			
			Vlottende passiva
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 319
		
			
			Toelichting op de balans
		
			
	- 
			Blz. 320
		
			
			Vaste activa
		
	
 
	- 
			Blz. 321
		
			
			Toelichting immateriële vaste activa
		
	
 
	- 
			Blz. 322
		
			
			Toelichting immateriële vaste activa
		
	
 
	- 
			Blz. 323
		
			
			Materiële vaste activa
		
	
 
	- 
			Blz. 324
		
			
			Toelichting materiële vaste activa
		
	
 
	- 
			Blz. 325
		
			
			Toelichting materiële vaste activa
		
	
 
	- 
			Blz. 326
		
			
			Financiële vaste activa
		
	
 
	- 
			Blz. 327
		
			
			Toelichting financiële vaste activa
		
	
 
	- 
			Blz. 328
		
			
			Toelichting financiële vaste activa
		
	
 
	- 
			Blz. 329
		
			
			Vlottende activa
		
	
 
	- 
			Blz. 330
		
			
			Toelichting voorraad
		
	
 
	- 
			Blz. 331
		
			
			Toelichting op de voorraad
		
	
 
	- 
			Blz. 332
		
			
			Uitzettingen met een rente typische looptijd korter dan 1 jaar
		
	
 
	- 
			Blz. 333
		
			
			Schatkistbankieren
		
	
 
	- 
			Blz. 334
		
			
			Liquide middelen
		
	
 
	- 
			Blz. 335
		
			
			Overlopende activa
		
	
 
	- 
			Blz. 336
		
			
			Toelichting overlopende activa
		
	
 
	- 
			Blz. 337
		
			
			Toelichting overlopende activa
		
	
 
	- 
			Blz. 338
		
			
			Toelichting facilitair grondbedrijf
		
	
 
	- 
			Blz. 339
		
			
			Vaste passiva
		
	
 
	- 
			Blz. 340
		
			
			Toelichting eigen vermogen
		
	
 
	- 
			Blz. 341
		
			
			Voorzieningen
		
	
 
	- 
			Blz. 342
		
			
			Vaste schulden met een rentetypische looptijd langer dan 1 jaar
		
	
 
	- 
			Blz. 343
		
			
			Toelichting Vaste schulden met een rentetypische looptijd langer dan 1 jaar
		
	
 
	- 
			Blz. 344
		
			
			Vlottende passiva
		
	
 
	- 
			Blz. 345
		
			
			Overlopende passiva
		
	
 
	- 
			Blz. 346
		
			
			Toelichting overlopende passiva
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 347
		
			
			Niet in de balans opgenomen verplichtingen
		
			
	- 
			Blz. 348
		
			
			Niet in de balans opgenomen verplichtingen
		
	
 
	- 
			Blz. 349
		
			
			Garantstellingen
		
	
 
	- 
			Blz. 350
		
			
			Niet in de balans opgenomen verplichtingen (2)
		
	
 
	- 
			Blz. 351
		
			
			Eigen bijdrage op grond van de Wmo
		
	
 
	- 
			Blz. 352
		
			
			Arbeidskostengerelateerde verplichtingen
		
	
 
	- 
			Blz. 353
		
			
			Hypothecaire leningen personeel
		
	
 
	- 
			Blz. 354
		
			
			Gebeurtenis na balansdatum
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 355
		
			
			Het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening
		
			
	- 
			Blz. 356
		
			
			Programma's
		
	
 
	- 
			Blz. 357
		
			
			Algemene dekkingsmiddelen
		
	
 
	- 
			Blz. 358
		
			
			Onvoorzien, overhead en Vennootschapsbelasting
		
	
 
	- 
			Blz. 359
		
			
			Totaal saldo van baten en lasten
		
	
 
	- 
			Blz. 360
		
			
			Toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
		
	
 
	- 
			Blz. 361
		
			
			Het geraamde versus het gerealiseerde resultaat
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 362
		
			
			Het overzicht van baten en lasten per taakveld
		
			
	- 
			Blz. 363
		
			
			Programma 1. Gebiedsgericht werken
		
	
 
	- 
			Blz. 364
		
			
			Programma 2. Economie en vastgoed
		
	
 
	- 
			Blz. 365
		
			
			Programma 3. Veiligheid en handhaving
		
	
 
	- 
			Blz. 366
		
			
			Programma 4. Bestuur en bestuurlijke samenwerking
		
	
 
	- 
			Blz. 367
		
			
			Programma 5. Werk en inkomen
		
	
 
	- 
			Blz. 368
		
			
			Programma 6. Zorg, welzijn en cultuur
		
	
 
	- 
			Blz. 369
		
			
			Programma 7. Jeugdbeleid en onderwijs
		
	
 
	- 
			Blz. 370
		
			
			Programma 8. Duurzaamheid, natuur en milieu
		
	
 
	- 
			Blz. 371
		
			
			Programma 9. Bereikbaarheid en verkeer
		
	
 
	- 
			Blz. 372
		
			
			Programma 10. Bouwen en wonen
		
	
 
	- 
			Blz. 373
		
			
			Programma 11. Financiën en belastingen
		
	
 
	- 
			Blz. 374
		
			
			Totaal
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 375
		
			
			Toelichting op het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening
		
			
	- 
			Blz. 376
		
			
			Vennootschapsbelasting
		
			
	- 
			Blz. 377
		
			
			Vennootschapsbelasting
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 378
		
			
			Begrotingsrechtmatigheid
		
			
	- 
			Blz. 379
		
			
			Begrotingsrechtmatigheid
		
	
 
	- 
			Blz. 380
		
			
			Begrotingsrechtmatigheid
		
	
 
	- 
			Blz. 381
		
			
			Begrotingsrechtmatigheid
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 382
		
			
			Analyse overzicht van baten en lasten
		
			
	- 
			Blz. 383
		
			
			Programma 1. Gebiedsgericht werken
		
	
 
	- 
			Blz. 384
		
			
			Programma 2. Economie en vastgoed
		
	
 
	- 
			Blz. 385
		
			
			Programma 3. Veiligheid en handhaving
		
	
 
	- 
			Blz. 386
		
			
			Programma 4. Bestuur en bestuurlijke samenwerking
		
	
 
	- 
			Blz. 387
		
			
			Programma 5. Werk en inkomen
		
	
 
	- 
			Blz. 388
		
			
			Programma 6. Zorg, welzijn en cultuur
		
	
 
	- 
			Blz. 389
		
			
			Programma 7. Jeugdbeleid en onderwijs
		
	
 
	- 
			Blz. 390
		
			
			Programma 8. Duurzaamheid, natuur en milieu
		
	
 
	- 
			Blz. 391
		
			
			Programma 9. Bereikbaarheid en verkeer
		
	
 
	- 
			Blz. 392
		
			
			Programma 10. Bouwen en wonen
		
	
 
	- 
			Blz. 393
		
			
			Programma 11. Financiën en belastingen
		
	
 
	- 
			Blz. 394
		
			
			Sociaal domein
		
	
 
	- 
			Blz. 395
		
			
			Toelichting
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 396
		
			
			Overzicht onvoorzien
		
			
	- 
			Blz. 397
		
			
			Overzicht onvoorzien
		
	
 
	- 
			Blz. 398
		
			
			Overzicht Onvoorzien (2)
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 399
		
			
			Overzicht van de incidentele baten en lasten
		
			
	- 
			Blz. 400
		
			
			Overzicht van de incidentele baten en lasten
		
	
 
	- 
			Blz. 401
		
			
			toelichting incidentele baten en lasten
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 402
		
			
			Overzicht van de structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
		
			
	- 
			Blz. 403
		
			
			Overzicht van de structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 404
		
			
			Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
		
			
	- 
			Blz. 405
		
			
			Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
		
	
 
			
	 
			
	 
	- 
			Blz. 406
		
			
			Overzicht van investeringen en projecten
		
			
	- 
			Blz. 407
		
			
			Overzicht van investeringen en projecten
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 408
		
			
			Reserves en voorzieningen
		
			
	- 
			Blz. 409
		
			
			Overzicht van reserves en voorzieningen
		
			
	- 
			Blz. 410
		
			
			Reserves
		
	
 
	- 
			Blz. 411
		
			
			Voorzieningen
		
	
 
	- 
			Blz. 412
		
			
			Totaal reserves en voorzieningen
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 413
		
			
			Toelichting op de reserves
		
			
	- 
			Blz. 414
		
			
			Toelichting op de reserves
		
	
 
	- 
			Blz. 415
		
			
			Algemene reserve
		
	
 
	- 
			Blz. 416
		
			
			Toelichting algemene reserve
		
	
 
	- 
			Blz. 417
		
			
			Inkomensreserve
		
	
 
	- 
			Blz. 418
		
			
			Toelichting inkomensreserve
		
	
 
	- 
			Blz. 419
		
			
			Algemene reserve grondexploitaties
		
	
 
	- 
			Blz. 420
		
			
			Toelichting algemene reserve grondexploitaties
		
	
 
	- 
			Blz. 421
		
			
			Reserve tussentijdse winstnemingen grondbedrijf
		
	
 
	- 
			Blz. 422
		
			
			Toelichting reserve tussentijdse winstnemingen grondbedrijf
		
	
 
	- 
			Blz. 423
		
			
			Reserve personeel en organisatie
		
	
 
	- 
			Blz. 424
		
			
			Toelichting reserve Personeel en organisatie
		
	
 
	- 
			Blz. 425
		
			
			Reserve onderwijshuisvesting
		
	
 
	- 
			Blz. 426
		
			
			Toelichting reserve Onderwijshuisvesting / IHP
		
	
 
	- 
			Blz. 427
		
			
			Reserve participatie
		
	
 
	- 
			Blz. 428
		
			
			Toelichting reserve participatie
		
	
 
	- 
			Blz. 429
		
			
			Reserve verkoopopbrengst HNG
		
	
 
	- 
			Blz. 430
		
			
			Toelichting reserve Verkoopopbrengst HNG
		
	
 
	- 
			Blz. 431
		
			
			Reserve investering speeltuin de Viking
		
	
 
	- 
			Blz. 432
		
			
			Toelichting reserve Investeringen speeltuin De Viking
		
	
 
	- 
			Blz. 433
		
			
			Reserve hondenbeleid
		
	
 
	- 
			Blz. 434
		
			
			Toelichting reserve Hondenbeleid
		
	
 
	- 
			Blz. 435
		
			
			Reserve recreatie en toerisme
		
	
 
	- 
			Blz. 436
		
			
			Toelichting reserve Recreatie en toerisme
		
	
 
	- 
			Blz. 437
		
			
			Centrummanagement/ Ondernemersinitiatieven
		
	
 
	- 
			Blz. 438
		
			
			Toelichting reserve Centrummanagement / ondernemersinitiatieven
		
	
 
	- 
			Blz. 439
		
			
			Reserve leefbaarheidsfonds
		
	
 
	- 
			Blz. 440
		
			
			Toelichting reserve Leefbaarheidsfonds
		
	
 
	- 
			Blz. 441
		
			
			Reserve Fonds investering ruimtelijke ontwikkelingen
		
	
 
	- 
			Blz. 442
		
			
			Toelichting reserve Fonds investering ruimtelijke ontwikkelingen
		
	
 
	- 
			Blz. 443
		
			
			Reserve bovenwijkse voorzieningen Nieuw
		
	
 
	- 
			Blz. 444
		
			
			Toelichting reserve Fonds bovenwijkse voorzieningen (nieuw)
		
	
 
	- 
			Blz. 445
		
			
			Reserve I&A
		
	
 
	- 
			Blz. 446
		
			
			Toelichting reserve I&A
		
	
 
	- 
			Blz. 447
		
			
			Reserve Fonds herstructurering woongebieden
		
	
 
	- 
			Blz. 448
		
			
			Toelichting reserve Fonds herstructurering woongebieden
		
	
 
	- 
			Blz. 449
		
			
			Reserve Fonds verevening bedrijfsomgevingen
		
	
 
	- 
			Blz. 450
		
			
			Toelichting reserve Fonds verevening bedrijfsomgevingen
		
	
 
	- 
			Blz. 451
		
			
			Dekkingsreserves
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 452
		
			
			Toelichting op de voorzieningen
		
			
	- 
			Blz. 453
		
			
			Voorzieningen
		
	
 
	- 
			Blz. 454
		
			
			Pensioenvoorzieningen wethouders
		
	
 
	- 
			Blz. 455
		
			
			Toelichting pensioenvoorziening wethouders
		
	
 
	- 
			Blz. 456
		
			
			Onderhoud wegen
		
	
 
	- 
			Blz. 457
		
			
			Toelichting  voorziening Onderhoud wegen
		
	
 
	- 
			Blz. 458
		
			
			Onderhoud gebouwen
		
	
 
	- 
			Blz. 459
		
			
			Toelichting  voorzieningen Onderhoud gebouwen
		
	
 
	- 
			Blz. 460
		
			
			Onderhoud brede school Coevering
		
	
 
	- 
			Blz. 461
		
			
			Toelichting voorziening onderhoud brede school Coevering
		
	
 
	- 
			Blz. 462
		
			
			Wonen
		
	
 
	- 
			Blz. 463
		
			
			Toelichting  voorziening Wonen
		
	
 
	- 
			Blz. 464
		
			
			Egalisatie afvalstoffenheffing
		
	
 
	- 
			Blz. 465
		
			
			Toelichting  voorziening Egalisatie afvalstoffenheffing
		
	
 
	- 
			Blz. 466
		
			
			Egalisatie rioleringen
		
	
 
	- 
			Blz. 467
		
			
			Toelichting  voorziening Egalisatie rioleringen
		
	
 
	- 
			Blz. 468
		
			
			Breedtesport impuls middelen
		
	
 
	- 
			Blz. 469
		
			
			Toelichting  voorziening Breedtesport impuls middelen
		
	
 
	- 
			Blz. 470
		
			
			Gemeentelijk herplantfonds plantsoenen
		
	
 
	- 
			Blz. 471
		
			
			Toelichting voorziening Gemeentelijk herplantfonds
		
	
 
	- 
			Blz. 472
		
			
			Voorziening afgesloten complexen GB
		
	
 
	- 
			Blz. 473
		
			
			Toelichting  voorziening Afgesloten complexen GB
		
	
 
	- 
			Blz. 474
		
			
			Voorziening voorschoolse educatie
		
	
 
	- 
			Blz. 475
		
			
			Toelichting  voorziening voorschoolse educatie
		
	
 
			
	 
			
	 
	- 
			Blz. 476
		
			
			Bijlage Single Information Single Audit (SISA)
		
			
	- 
			Blz. 477
		
			
			Tabel
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 478
		
			
			Controleverklaring
		
	
 
			
	 
	- 
		
			
			Zoeken
		
	
 
	- 
		
			
			Publicatie bijlagen
		
	
 
	- 
		
			
			Contact
		
	
 
	- 
		
			
			PrivacyStatement
		
	
 
	- 
		
			
			Sitemap