Om Geldrop-Mierlo goed te kunnen vermarkten en om highlights met elkaar te verbinden, is gekozen voor een heldere profilering met het thema Verweven. Dit thema heeft haar oorsprong in de textielhistorie van deze gemeente en het kan worden gezien als het DNA van onze gemeente. Uit de ondernemers en belanghebbenden kwam de roep om een professionaliseringsslag van het thema. Dit heeft geleid tot de oprichting van de Stichting Villagemarketing. Bij de begrotingsbehandeling 2019 is daarmee voor de komende jaren een deel van de toeristenbelasting vrij gemaakt. Hiermee is een grote professionaliseringsslag gemaakt om recreatie en toerisme als belangrijke economische drager op de kaart te zetten. 

De eerste projecten die de Stichting samen met de gemeente heeft afgerond binnen het thema Verweven zijn: de oprichting van het Katoenpad (een beleefpad speciaal voor kinderen), de textielroute (met prachtige zuilen door het centrum van Geldrop) en de herinrichting van het Weverijmuseum (waar vooral het bestuur van het museum zelf voor verantwoordelijk was). 

Samen met onze drie grote logiesverstrekkers is getracht om de hospitality van Geldrop-Mierlo te verbeteren. Het verstrekken van de juiste toeristisch informatie speelt hierin de hoofdrol. Zo zijn bij alle logiesverstrekkers digitale zuilen geplaatst waardoor de VVV website gemakkelijk te bezoeken is.

Voor de promotie van de Strabrechtse Heide is gevraagd of het mogelijk is om bij de gebiedspromotie van de Groote Heide aan te sluiten. De gebiedspromotie komt maar traag op gang, maar op de website van de Groote Heide heeft de Strabrechtse Heide een goede plek gekregen.