Jaarstukken 2018
|
Blz. 1
|
Jaarstukken 2018
|
Blz. 2
|
Programma’s
|
Blz. 3
|
Algemene toelichting en inleiding bij programma's
|
Blz. 4
|
Algemene toelichting en inleiding bij programma's
|
Blz. 5
|
Programma 1. Gebiedsgericht werken
|
Blz. 6
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 7
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 8
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 9
|
Doelstellingen
|
Blz. 10
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 11
|
01. Continueren van gestarte/ontwikkelde initiatieven zoals de Buurtsportcoaches en Cruijff Court.
|
Blz. 12
|
02. Bij actualisering van bestemmingsplannen rekening houden met gebiedsgericht werken.
|
Blz. 13
|
03. Buurtwerk 2.0 realiseren en verankeren.
|
Blz. 14
|
04. Werkwijze nastreven waarin de buurtregisseurs de incubator-rol vervullen.
|
Blz. 15
|
05. Werkwijze nastreven waarbij medewerkers met specifieke kennis worden gerekend tot de flexibele schil van de buurtregisseurs.
|
Blz. 16
|
06. Het ambtelijk apparaat, het college en de raad gaan naar de mensen toe om hen te prikkelen met ideeën, maar ook om informatie uit te wisselen en ideeën op te halen.
|
Blz. 17
|
07. Op korte termijn besluit de raad over een oplossing voor het huisvestingsprobleem van de Turkse Gemeenschap.
|
Blz. 18
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 19
|
Programma 2. Economie en vastgoed
|
Blz. 20
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 21
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 22
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 23
|
Doelstellingen
|
Blz. 24
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 25
|
01. Revitalisering bedrijventerrein(en) (De Smaale).
|
Blz. 26
|
02. Beleid rondom recreatie en toerisme voortzetten, waarbij speerpunt is het vergroten van de toegankelijkheid en bekendheid van Gulbergen en Strabrechtse Heide.
|
Blz. 27
|
03. Nieuw bestemmingsplan met recreatieve fietsverbinding Gulbergen.
|
Blz. 28
|
04. Huidig beleid economisch sterke centra voortzetten.
|
Blz. 29
|
05. Snelle realisatie van het totale plan Centrum Mierlo (realisatie Den Binnen, openbaar gebied).
|
Blz. 30
|
06. Uitvoering centrumplan Geldrop.
|
Blz. 31
|
07. Wensen van de raad met betrekking tot gemeentelijke huisvesting in kaart brengen om te komen tot scenario’s. Voorkeursvariant wordt ter besluitvorming voorgelegd.
|
Blz. 32
|
08. De gemeente heeft behoefte aan een deugdelijke en representatieve vergaderlocatie, waar ook grotere groepen terecht kunnen.
|
Blz. 33
|
09. Economie is een grensoverschrijdend verschijnsel. In dat kader is juist samenwerking met de gemeenten in het stedelijk gebied van groot belang.
|
Blz. 34
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 35
|
Programma 3. Veiligheid en handhaving
|
Blz. 36
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 37
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 38
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 39
|
Doelstellingen
|
Blz. 40
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 41
|
01. De sociale en fysieke kwaliteit van de woonomgevingen bevorderen via het buurtwerk 2.0.
|
Blz. 42
|
02. Werkwijze nastreven waarin gebiedsgericht werken van de BOA’s wordt gestimuleerd en waar de medewerkers die zich bezighouden met handhaving en veiligheid worden gerekend tot de flexibele schil.
|
Blz. 43
|
03. Werkwijze voortzetten waarin handhaving integraal wordt opgepakt en aansluit op andere programma’s.
|
Blz. 44
|
04. Het stimuleren van scherper beleid waarin onze bevoegdheden maximaal worden ingezet en bestuursrechtelijke maatregelen worden getroffen op veiligheids- en handhavingsgebied.
|
Blz. 45
|
05. Opstellen Kadernota Integraal Veiligheidsbeleid en uitwerken in uitvoeringsprogramma’s.
|
Blz. 46
|
06. Opstellen nieuw handhavingsbeleidsplan en uitwerken in uitvoeringsprogramma’s.
|
Blz. 47
|
07. Instellen van een informatieknooppunt en vervolgens gebruik hiervan stimuleren bij buurtregisseurs en medewerkers van de flexibele schil om de handhavings- en veiligheidsinzet te ondersteunen met objectieve gegevens.
|
Blz. 48
|
08. Adequate brandweerzorg en professionele voorbereiding op rampenbestrijding en crisisbeheersing.
|
Blz. 49
|
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 50
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 51
|
Programma 4. Bestuurlijke samenwerking
|
Blz. 52
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 53
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 54
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 55
|
Doelstellingen
|
Blz. 56
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 57
|
01. Hanteren van een ruime en open blik in (bestuurlijke) samenwerking maar wel met oog op zelfstandigheid van onze gemeente.
|
Blz. 58
|
02. Uitgangspunt is een zelfstandig Geldrop-Mierlo, dat samenwerkt waar dit zinvol is.
|
Blz. 59
|
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 60
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 61
|
Programma 5. Sociale zaken en armoedebeleid
|
Blz. 62
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 63
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 64
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 65
|
Doelstellingen
|
Blz. 66
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 67
|
01. Inzetten op het handhaven van het bestaande niveau van het sociale beleid en regelingen.
|
Blz. 68
|
02. Doorzetten actieve informatiebeleid in samenwerking met private initiatieven.
|
Blz. 69
|
03. Streven in onze werkwijze om zoveel mogelijk burgers te helpen naar betaalde arbeid binnen de beschikbare budgetten.
|
Blz. 70
|
04. Stimuleren van activiteiten (voor werkzoekenden) binnen het sociale domein en relatie leggen met re-integratiebeleid.
|
Blz. 71
|
05. Startersbeurs jongeren voortzetten en jongeren zonder startkwalificatie hulp bieden met vervolgopleiding.
|
Blz. 72
|
06. Werken aan duurzame armoedebestrijding.
|
Blz. 73
|
07. De raad zal zich hard maken voor het blijvend en vernieuwend vormgeven van het sociale gezicht van de gemeente Geldrop-Mierlo door het uitvoeren van vastgesteld beleid.
|
Blz. 74
|
08. Uitstroom uit WWB heeft hoge prioriteit. Zoveel mogelijk mensen met een uitkering worden begeleid naar (nieuw) werk.
|
Blz. 75
|
09. Geldrop-Mierlo neemt haar rol in de opvang van vluchtelingen, statushouders en/of asielzoekers.
|
Blz. 76
|
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 77
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 78
|
Programma 6. Zorg, welzijn en cultuur
|
Blz. 79
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 80
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 81
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 82
|
Doelstellingen
|
Blz. 83
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 84
|
01. Uitbouwen bestaande vrijwillige ondersteuning en ontwikkelen nieuwe initiatieven in het kader van Gebiedsgericht werken.
|
Blz. 85
|
02. Herzien van het subsidiebeleid.
|
Blz. 86
|
03. Laagdrempelig houden van CMD.
|
Blz. 87
|
04. Inzet op preventiebeleid door preventieaanbod te geven aan burgers.
|
Blz. 88
|
05. Woonservice gemeente in samenwerking met senioren vormgeven met gemeente als aanjager (uitnodigend beleid).
|
Blz. 89
|
06. Werken met bijpassende infrastructuur door middel van:
|
Blz. 90
|
07. Stimulatie verenigingsleven vastleggen in beleid.
|
Blz. 91
|
08. Uitbreiden vrijwilligers beleid via:
|
Blz. 92
|
09. Speciale aandacht voor sport door voortzetten buurtsportcoaches.
|
Blz. 93
|
10. Realiseren sportservicepunt.
|
Blz. 94
|
11. Voeren actief beleid kunst en cultuur.
|
Blz. 95
|
12. Verzelfstandiging SCC Hofdael.
|
Blz. 96
|
13. Evaluatie sportbeleid.
|
Blz. 97
|
14. Vernieuwende concepten voor sport en bewegen worden ondersteund. Concepten zoals bewegen op afstand, beweegtuinen voor ouderen worden voortgezet. De breedtesport wordt in het kader van JOGG uitgebouwd.
|
Blz. 98
|
15. Uitgangspunt voor het zwembadbeleid is kwalitatief goede zwemvoorziening voor de inwoners van Geldrop-Mierlo.
|
Blz. 99
|
16. De raad gaat in gesprek met externe deskundigen en lokale partijen waarna het college een toekomstgericht cultuurplan opstelt.
|
Blz. 100
|
17. De raad stelt in 2016 een bibliotheeknotitie vast.
|
Blz. 101
|
18. In 2016 zal het subsidiebeleid herijkt worden.
|
Blz. 102
|
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 103
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 104
|
Programma 7. Jeugdbeleid en onderwijs
|
Blz. 105
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 106
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 107
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 108
|
Doelstellingen
|
Blz. 109
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 110
|
01. Ontwikkelen van ontplooiingsmogelijkheden voor jeugdigen.
|
Blz. 111
|
02. Projecten gericht op jongeren stimuleren.
|
Blz. 112
|
03. Met de JOGG-aanpak (Jongeren Op Gezond Gewicht) willen we een gezondere leefstijl voor jongeren realiseren door hen meer te laten bewegen en gezonder te laten eten.
|
Blz. 113
|
04. Werkwijze hanteren waarin wordt ingestoken op het voorkomen van overlast door jongeren.
|
Blz. 114
|
05. Beleid voeren dat gericht is op uitbreiding van het aantal brede scholen in gemeente.
|
Blz. 115
|
06. Stimuleren van schoolmaatschappelijk werk vanuit CMD.
|
Blz. 116
|
07. Stimuleren van goede en multifunctionele huisvesting voor alle scholen in gemeente.
|
Blz. 117
|
08. Realiseren van gemeentelijk beleid gericht op kwantitatief en kwalitatief leerlingenvervoer.
|
Blz. 118
|
09. Samenwerking opzoeken met onderwijs en bedrijfsleven om positie van werkenden en werkzoekenden op arbeidsmarkt te verbeteren.
|
Blz. 119
|
10. Beleid wordt gestuurd vanuit de leefwereld van de jeugd en jongeren. Het Veranderlab stuurt dit beleid en voert de activiteiten mede uit.
|
Blz. 120
|
11. Het aanpakken van laaggeletterdheid is een speerpunt.
|
Blz. 121
|
12. De visie van schoolbesturen en de opties rond renovatie/nieuwbouw van het Strabrecht College zijn mede input voor het IHP.
|
Blz. 122
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 123
|
Programma 8. Democratisch bestuur
|
Blz. 124
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 125
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 126
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 127
|
Doelstellingen
|
Blz. 128
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 129
|
01. Streven naar een optimale dienstverlening voor de burger waarin zoveel mogelijk producten helder en digitaal worden aangeboden.
|
Blz. 130
|
02. Permanente aandacht voor kwaliteitsverbetering in de service voor moderne communicatiemiddelen.
|
Blz. 131
|
03. In augustus 2015 is de inspraak- en participatieverordening en de verordening burgerinitiatief 2015 vastgesteld. Deze worden geëvalueerd.
|
Blz. 132
|
04. We hebben behoefte aan een deugdelijke en representatieve vergaderlocatie, waar ook grotere groepen terecht kunnen.
|
Blz. 133
|
05. Op basis van een vast te stellen kadernota Verbonden Partijen zal de raad huidige en nieuwe samenwerkingsverbanden beoordelen.
|
Blz. 134
|
06. De raad evalueert de huidige werkwijze en zal daar waar nodig zijn vergaderstructuur aanpassen en de taakstelling van de auditcommissie en het presidium opnieuw formuleren.
|
Blz. 135
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 136
|
Programma 9. Natuur, milieu en duurzaamheid
|
Blz. 137
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 138
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 139
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 140
|
Doelstellingen
|
Blz. 141
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 142
|
01. Via Nedvang wordt aan elke gemeente in Nederland een vergoeding van € 1,19 per inwoner beschikbaar gesteld voor het tegen gaan van zwerfafval. Voor Geldrop-Mierlo is dit een bedrag van circa € 46.000,-.
|
Blz. 143
|
02. Beleid voeren dat het Manifest Materialentransitie ondersteunt om in 2020 te komen tot 5% restafval.
|
Blz. 144
|
03. Innovaties bewerkstelligen in samenwerking met lokale marktpartijen om hergebruik te stimuleren.
|
Blz. 145
|
04. Mede erop sturen dat Cure deze zich verder ontwikkelt als kenniscentrum op afvalinzamelings- en verwerkingsgebied.
|
Blz. 146
|
05. Regelmatig aanpassen hondenuitlaatroutes in overleg met inwoners.
|
Blz. 147
|
06. Onderzoek kattenoverlast.
|
Blz. 148
|
07. Koppelingen van projecten gericht op duurzaamheid aan speerpunten.
|
Blz. 149
|
08. Geldrop-Mierlo is een ambitieuze, duurzame gemeente. In ieder plan zal duurzaamheid een onderdeel zijn van de besluitvorming.....
|
Blz. 150
|
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 151
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 152
|
Programma 10. Bereikbaarheid en verkeer
|
Blz. 153
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 154
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 155
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 156
|
Doelstellingen
|
Blz. 157
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 158
|
01. Onderzoeken mogelijkheden achteraf betalen parkeren centrum Geldrop.
|
Blz. 159
|
02. Vervanging van parkeerapparatuur.
|
Blz. 160
|
03. Parkeeronderzoek uitvoeren en opstellen ontheffingsbeleid om te komen tot blauwe zone Mierlo-centrum.
|
Blz. 161
|
04. Voornemen verruiming parkeercapaciteit bij herinrichtingen onderzoeken.
|
Blz. 162
|
05. Herinrichtingen en verkeerskundige plannen in lijn met het beleid Duurzaam Veilig uitvoeren.
|
Blz. 163
|
06. Inzetten op het zoeken van nieuwe oplossingen die de doorstroming van verkeer in gemeente verbeteren.
|
Blz. 164
|
07. Acties volgen die Prorail en Rijkswaterstaat uitvoeren om geluidsoverlast tegen te gaan.
|
Blz. 165
|
08. Voorzetten en evalueren pilot buurtbus in samenwerking met Stichting Buurtbus.
|
Blz. 166
|
09. Geldrop-Mierlo moet voor iedereen optimaal bereikbaar zijn. Er komt een bereikbaarheidsbeleid waarin de te treffen maatregelen benoemd worden en een verkeerscirculatieplan wordt uitgewerkt....
|
Blz. 167
|
10. De centrumplannen worden versneld uitgevoerd. De raad vraagt het college te onderzoeken of de gekozen ruimtelijke inrichting en ontsluiting van het centrumplan Geldrop, met de kennis van nu, herijkt moeten worden.
|
Blz. 168
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 169
|
Programma 11. Bouwen en wonen
|
Blz. 170
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 171
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 172
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 173
|
Doelstellingen
|
Blz. 174
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 175
|
01. Uitvoeren van woningbouwprogramma en afspraken uit Bestuursconvenant Stedelijk Gebied Eindhoven 2013.
|
Blz. 176
|
02. Verstrekken van startersleningen.
|
Blz. 177
|
03. Bij maken bouwplanning dient rekening gehouden te worden met eigen karakter wijk en kernen en groenstructuur.
|
Blz. 178
|
04. Aanpassen en flexibel maken van bestemmingsplannen waarin rekening wordt gehouden met nieuwe ontwikkelingen in maatschappij.
|
Blz. 179
|
05. Karakteristieke gebouwen in de gemeente een nieuwe bestemming geven in samenwerking met marktpartijen.
|
Blz. 180
|
06. Streven naar één gezamenlijke urgentieregeling voor woningzoekenden via regionale afspraken met woningcorporaties en het draaien van verschillende pilots.
|
Blz. 181
|
07. De raad zal bij de evaluatie van het Grondbedrijf kritisch bezien of het gemandateerde budget voor strategische aankopen kan worden verlaagd.
|
Blz. 182
|
08. Bij de invoering van de Omgevingswet worden landelijke experimenten gevolgd.
|
Blz. 183
|
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 184
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 185
|
Programma 12. Financiën en belastingen
|
Blz. 186
|
Portefeuillehouder(s)
|
Blz. 187
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 188
|
Relevante beleidsnota's
|
Blz. 189
|
Doelstellingen
|
Blz. 190
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 191
|
01. Inzetten voor de doelstelling om een gezond en gedegen financieel beleid te voeren waarin totale belastingdruk voor burger wordt beperkt.
|
Blz. 192
|
02. Streven naar een begroting die de komende jaren blijvend dekkend is.
|
Blz. 193
|
03. Focussen op de balans tussen bezuinigingen enerzijds, het op niveau blijven houden van alle raadsprogramma’s en een blijvend dekkende begroting anderzijds.
|
Blz. 194
|
04. De samenwerking met Dienst Dommelvallei verder harmoniseren en verbeterstappen ondernemen om dynamischer te begroten.
|
Blz. 195
|
05. Een goed op orde zijnde financieel huishouden.
|
Blz. 196
|
06. Nieuw beleid wordt geformuleerd bij de kadernota. In de daaropvolgende begroting is dit beleid verwerkt.
|
Blz. 197
|
07. De gemeente heeft een meerjarenprogrammabegroting die structureel sluitend is.
|
Blz. 198
|
08. De basis voor gemeentelijke tarieven is transparant.
|
Blz. 199
|
09. De bijdragen aan verbonden partijen moeten controleerbaar zijn.
|
Blz. 200
|
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
|
Blz. 201
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 202
|
Overzicht algemene dekkingsmiddelen
|
Blz. 203
|
Overzicht algemene dekkingsmiddelen
|
Blz. 204
|
Overzicht onvoorzien, overhead en Vennootschapsbelasting
|
Blz. 205
|
Overzicht onvoorzien, overhead en Vennootschapsbelasting
|
Blz. 206
|
Algemene inleiding
|
Blz. 207
|
Algemeen
|
Blz. 208
|
Algemeen
|
Blz. 209
|
Resultaatbestemming
|
Blz. 210
|
Resultaatbestemming
|
Blz. 211
|
Paragrafen
|
Blz. 212
|
Lokale heffingen
|
Blz. 213
|
Inleiding
|
Blz. 214
|
Beleid
|
Blz. 215
|
Onroerendezaakbelastingen (OZB)
|
Blz. 216
|
Afvalstoffenheffing / reinigingsrechten
|
Blz. 217
|
Rioolheffing
|
Blz. 218
|
Kostendekkendheid rioolheffing en afvalstoffenheffing
|
Blz. 219
|
Leges
|
Blz. 220
|
Kostendekkendheid leges
|
Blz. 221
|
Parkeerbelasting
|
Blz. 222
|
Toeristenbelasting
|
Blz. 223
|
Lijkbezorgingsrechten
|
Blz. 224
|
Marktgelden
|
Blz. 225
|
Hondenbelasting
|
Blz. 226
|
Reclamebelasting
|
Blz. 227
|
Kwijtscheldingsbeleid
|
Blz. 228
|
Overzicht tarieven
|
Blz. 229
|
Vergelijking buurgemeenten
|
Blz. 230
|
Ontwikkeling lokale lastendruk
|
Blz. 231
|
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
|
Blz. 232
|
Inleiding
|
Blz. 233
|
Beleid betreffende de weerstandscapaciteit en de risico's
|
Blz. 234
|
Inventarisatie van de risico's
|
Blz. 235
|
Wijzigingen
|
Blz. 236
|
Inventarisatie van de beschikbare weerstandscapaciteit
|
Blz. 237
|
Weerstandsvermogen
|
Blz. 238
|
Financiële kengetallen
|
Blz. 239
|
Financiële kengetallen toelichting
|
Blz. 240
|
Onderhoud kapitaalgoederen
|
Blz. 241
|
Inleiding
|
Blz. 242
|
Wegen
|
Blz. 243
|
Openbare verlichting
|
Blz. 244
|
Civiele kunstwerken
|
Blz. 245
|
Groen
|
Blz. 246
|
Riolering
|
Blz. 247
|
Gebouwen
|
Blz. 248
|
Speelvoorzieningen
|
Blz. 249
|
Financiering
|
Blz. 250
|
Inleiding
|
Blz. 251
|
Interne- en externe ontwikkelingen
|
Blz. 252
|
Financieringsbehoefte
|
Blz. 253
|
Liquiditeit
|
Blz. 254
|
Renterisicobeheer
|
Blz. 255
|
Kredietrisicobeheer
|
Blz. 256
|
Leningenportefeuille
|
Blz. 257
|
Bedrijfsvoering
|
Blz. 258
|
Inleiding
|
Blz. 259
|
Strategisch HRM plan 2016-2020
|
Blz. 260
|
Individueel Keuze Budget
|
Blz. 261
|
e-HRM
|
Blz. 262
|
Ziekteverzuim
|
Blz. 263
|
Arbeidsomstandigheden
|
Blz. 264
|
Informatievoorziening
|
Blz. 265
|
Plannen en begroten
|
Blz. 266
|
Extra projectcapaciteit
|
Blz. 267
|
Onderzoek I&A processen
|
Blz. 268
|
Programma BetERe dienstverlening en bedrijfsvoering
|
Blz. 269
|
Informatiebeveiliging
|
Blz. 270
|
Informatiebeveiligingsbeleid
|
Blz. 271
|
Privacy
|
Blz. 272
|
Procedure Datalekken
|
Blz. 273
|
Control
|
Blz. 274
|
Facilitaire zaken
|
Blz. 275
|
Huisvesting
|
Blz. 276
|
Kengetallen
|
Blz. 277
|
Verbonden partijen
|
Blz. 278
|
Inleiding
|
Blz. 279
|
Gemeenschappelijke regelingen
|
Blz. 280
|
Vennootschappen en coöperaties
|
Blz. 281
|
Stichtingen en verenigingen
|
Blz. 282
|
Overig
|
Blz. 283
|
Grondbeleid
|
Blz. 284
|
Algemeen grondbeleid
|
Blz. 285
|
Ontwikkelingen woningmarkt
|
Blz. 286
|
ontwikkelingen woningmarkt
|
Blz. 287
|
Ontwikkelingen grondexploitaties
|
Blz. 288
|
Vast te stellen exploitaties
|
Blz. 289
|
De financiële (weerstands)positie
|
Blz. 290
|
Resultaat 2018
|
Blz. 291
|
Reserves en voorzieningen
|
Blz. 292
|
toelichting reserve grondexploitaties
|
Blz. 293
|
b. Reserve tussentijdse winstnemingen
|
Blz. 294
|
Weerstandsvermogen
|
Blz. 295
|
Verliesvoorziening
|
Blz. 296
|
Voorziening afgesloten complexen
|
Blz. 297
|
Meerjarenperspectief
|
Blz. 298
|
toelichting meerjarenbeeld
|
Blz. 299
|
Materiële Vaste Activa (gedeelte voorheen Niet In Exploitatie Genomen Gronden (NIEGG))
|
Blz. 300
|
toelichting toekomstige locaties
|
Blz. 301
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 302
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 303
|
Jaarrekening
|
Blz. 304
|
Balans
|
Blz. 305
|
Balans
|
Blz. 306
|
Totaalbedrag garantstellingen
|
Blz. 307
|
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
|
Blz. 308
|
Inleiding
|
Blz. 309
|
Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
|
Blz. 310
|
Waarderingsgrondslagen
|
Blz. 311
|
Vaste activa
|
Blz. 312
|
Toelichting Vaste activa
|
Blz. 313
|
Vlottende activa
|
Blz. 314
|
Vaste passiva
|
Blz. 315
|
Vlottende passiva
|
Blz. 316
|
Toelichting op de balans
|
Blz. 317
|
Vaste activa
|
Blz. 318
|
Immateriële vaste activa
|
Blz. 319
|
Verloopoverzicht immateriële vaste activa
|
Blz. 320
|
Toelichting immateriële vaste activa
|
Blz. 321
|
Materiële vaste activa
|
Blz. 322
|
Verloopoverzicht materiële vaste activa
|
Blz. 323
|
Toelichting materiële vaste activa
|
Blz. 324
|
Financiele vaste activa
|
Blz. 325
|
Verloopoverzicht financiële vaste activa
|
Blz. 326
|
Toelichting financiële vaste activa
|
Blz. 327
|
Vlottende activa
|
Blz. 328
|
Voorraad
|
Blz. 329
|
Verloopoverzicht voorraad
|
Blz. 330
|
Verwachte resultaten bouwgronden in exploitatie
|
Blz. 331
|
Uitzettingen met een rente typische looptijd korter dan 1 jaar
|
Blz. 332
|
Schatkistbankieren
|
Blz. 333
|
Liquide middelen
|
Blz. 334
|
Overlopende activa
|
Blz. 335
|
Specificatie nog te ontvangen subsidies
|
Blz. 336
|
Facilitair grondbedrijf
|
Blz. 337
|
Toelichting facilitair grondbedrijf
|
Blz. 338
|
Vaste passiva
|
Blz. 339
|
Eigen vermogen
|
Blz. 340
|
Toelichting eigen vermogen
|
Blz. 341
|
Voorzieningen
|
Blz. 342
|
Vaste schulden met een rentetypische looptijd langer dan 1 jaar
|
Blz. 343
|
Toelichting vaste schulden met een rentetypische looptijd langer dan 1 jaar
|
Blz. 344
|
Vlottende passiva
|
Blz. 345
|
Netto-vlottende schulden met een rente typische looptijd korter dan 1 jaar
|
Blz. 346
|
Overlopende passiva
|
Blz. 347
|
Specificatie vooruit ontvangen subsidies
|
Blz. 348
|
Niet in de balans opgenomen verplichtingen
|
Blz. 349
|
Niet in de balans opgenomen verplichtingen
|
Blz. 350
|
Garantstellingen
|
Blz. 351
|
Niet in de balans opgenomen verplichtingen (2)
|
Blz. 352
|
Eigen bijdrage op grond van de Wmo
|
Blz. 353
|
Arbeidskostengerelateerde verplichtingen
|
Blz. 354
|
Hypothecaire leningen personeel
|
Blz. 355
|
Riolering
|
Blz. 356
|
Openbare verplichting
|
Blz. 357
|
Het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening
|
Blz. 358
|
Programma's
|
Blz. 359
|
Algemene dekkingsmiddelen
|
Blz. 360
|
Onvoorzien, overhead en Vennootschapsbelasting
|
Blz. 361
|
Totaal saldo van baten en lasten
|
Blz. 362
|
Toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
|
Blz. 363
|
Het geraamde versus het gerealiseerde resultaat
|
Blz. 364
|
Het overzicht van baten en lasten per taakveld
|
Blz. 365
|
Programma 1. Gebiedsgericht werken
|
Blz. 366
|
Programma 2. Economie en vastgoed
|
Blz. 367
|
Programma 3. Veiligheid en handhaving
|
Blz. 368
|
Programma 5. Sociale zaken en armoedebeleid
|
Blz. 369
|
Programma 6. Zorg, welzijn en cultuur
|
Blz. 370
|
Programma 7. Jeugdbeleid en onderwijs
|
Blz. 371
|
Programma 8. Democratisch bestuur
|
Blz. 372
|
Programma 9. Natuur, milieu en duurzaamheid
|
Blz. 373
|
Programma 10. Bereikbaarheid en verkeer
|
Blz. 374
|
Programma 11. Bouwen en wonen
|
Blz. 375
|
Programma 12. Financiën en belastingen
|
Blz. 376
|
Totaal
|
Blz. 377
|
Toelichting op het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening
|
Blz. 378
|
Vennootschapsbelasting
|
Blz. 379
|
Vennootschapsbelasting
|
Blz. 380
|
Begrotingsrechtmatigheid
|
Blz. 381
|
Begrotingsrechtmatigheid
|
Blz. 382
|
Begrotingsrechtmatigheid
|
Blz. 383
|
Begrotingsrechtmatigheid
|
Blz. 384
|
Analyse overzicht van baten en lasten
|
Blz. 385
|
Programma 1. Gebiedsgericht werken
|
Blz. 386
|
Programma 2. Economie en vastgoed
|
Blz. 387
|
Programma 3. Veiligheid en handhaving
|
Blz. 388
|
Programma 4. Bestuurlijke samenwerking
|
Blz. 389
|
Programma 5. Sociale zaken en armoedebeleid
|
Blz. 390
|
Programma 6. Zorg, welzijn en cultuur
|
Blz. 391
|
Programma 7. Jeugdbeleid en onderwijs
|
Blz. 392
|
Programma 8. Democratisch bestuur
|
Blz. 393
|
Programma 9. Natuur, milieu en duurzaamheid
|
Blz. 394
|
Programma 10. Bereikbaarheid en verkeer
|
Blz. 395
|
Programma 11. Bouwen en wonen
|
Blz. 396
|
Programma 12. Financiën en belastingen
|
Blz. 397
|
Overzicht onvoorzien
|
Blz. 398
|
Overzicht onvoorzien
|
Blz. 399
|
Overzicht Onvoorzien (2)
|
Blz. 400
|
Overzicht van de incidentele baten en lasten
|
Blz. 401
|
Overzicht van de incidentele baten en lasten
|
Blz. 402
|
Overzicht van de structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
|
Blz. 403
|
Overzicht van de structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
|
Blz. 404
|
Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
|
Blz. 405
|
Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
|
Blz. 406
|
Overzicht van investeringen en projecten
|
Blz. 407
|
Overzicht van investeringen en projecten
|
Blz. 408
|
Reserves en voorzieningen
|
Blz. 409
|
Overzicht van reserves en voorzieningen
|
Blz. 410
|
Reserves
|
Blz. 411
|
Voorzieningen
|
Blz. 412
|
Reserves en voorzieningen
|
Blz. 413
|
Toelichting op de reserves
|
Blz. 414
|
Toelichting op de reserves
|
Blz. 415
|
Algemene reserve
|
Blz. 416
|
Toelichting algemene reserve
|
Blz. 417
|
Inkomensreserve
|
Blz. 418
|
Toelichting inkomensreserve
|
Blz. 419
|
Algemene reserve grondexploitaties
|
Blz. 420
|
Toelichting algemene reserve grondexploitaties
|
Blz. 421
|
Reserve tussentijdse winstnemingen grondbedrijf
|
Blz. 422
|
Toelichting reserve tussentijdse winstnemingen grondbedrijf
|
Blz. 423
|
Reserve dorpsgezicht 't Broek
|
Blz. 424
|
Toelichting reserve Dorpsgezicht 't Broek
|
Blz. 425
|
Reserve uitwerking strategische visie
|
Blz. 426
|
Toelichting reserve Uitwerking strategische visie
|
Blz. 427
|
Reserve personeel en organisatie
|
Blz. 428
|
Toelichting reserve Personeel en organisatie
|
Blz. 429
|
Reserve onderwijshuisvesting
|
Blz. 430
|
Toelichting reserve Onderwijshuisvesting / IHP
|
Blz. 431
|
Reserve participatie
|
Blz. 432
|
Toelichting reserve participatie
|
Blz. 433
|
Reserve transities
|
Blz. 434
|
Toelichting reserve Transities
|
Blz. 435
|
Reserve verkoopopbrengst HNG
|
Blz. 436
|
Toelichting reserve Verkoopopbrengst HNG
|
Blz. 437
|
Reserve geoormerkte gelden gemeentefonds
|
Blz. 438
|
Toelichting reserve Geoormerkte gelden gemeentefonds
|
Blz. 439
|
Reserve investering speeltuin de Viking
|
Blz. 440
|
Toelichting reserve Investeringen speeltuin De Viking
|
Blz. 441
|
Reserve hondenbeleid
|
Blz. 442
|
Toelichting reserve Hondenbeleid
|
Blz. 443
|
Reserve gemeentelijke huisvesting
|
Blz. 444
|
Toelichting reserve Gemeentelijke huisvesting
|
Blz. 445
|
Reserve recreatie en toerisme
|
Blz. 446
|
Toelichting reserve Recreatie en toerisme
|
Blz. 447
|
Centrummanagement/ Ondernemersinitiatieven
|
Blz. 448
|
Toelichting reserve Centrummanagement / ondernemersinitiatieven
|
Blz. 449
|
Bijdrage gemeentelijke monumenten Geldrop
|
Blz. 450
|
Toelichting reserve Bijdrage gemeentelijke monumenten Geldrop
|
Blz. 451
|
Reserve leefbaarheidsfonds
|
Blz. 452
|
Toelichting reserve Leefbaarheidsfonds
|
Blz. 453
|
Reserve Fonds investering ruimtelijke ontwikkelingen
|
Blz. 454
|
Toelichting reserve Fonds investering ruimtelijke ontwikkelingen
|
Blz. 455
|
Reserve bovenwijkse voorzieningen Nieuw
|
Blz. 456
|
Toelichting reserve Fonds bovenwijkse voorzieningen (nieuw)
|
Blz. 457
|
Reserve I&A
|
Blz. 458
|
Toelichting reserve I&A
|
Blz. 459
|
Reserve Fonds herstructurering woongebieden
|
Blz. 460
|
Toelichting reserve Fonds herstructurering woongebieden
|
Blz. 461
|
Reserve Fonds verevening bedrijfsomgevingen
|
Blz. 462
|
Toelichting reserve Fonds verevening bedrijfsomgevingen
|
Blz. 463
|
Dekkingsreserve bouw nieuwe raadzaal
|
Blz. 464
|
Toelichting dekkingsreserve Bouw nieuwe raadzaal
|
Blz. 465
|
Dekkingsreserve nutsvoorzieningen centrum Mierlo
|
Blz. 466
|
Toelichting dekkingsreserve Nutsvoorzieningen centrum Mierlo
|
Blz. 467
|
Dekkingsreserve parkeren Friso, Margriet deel Friso
|
Blz. 468
|
Toelichting dekkingsreserve Parkeren Frisostraat-Margrietstraat
|
Blz. 469
|
Dekkingsreserve P-Margriet thv P-Friso huisnr 40-60 WA
|
Blz. 470
|
Toelichting dekkingsreserve P-Margrietstraat t.h.v. P-Frisostraat
|
Blz. 471
|
Dekkingsreserve dorpstraat, deel RABO, dorpstraat thv Plus
|
Blz. 472
|
Toelichting dekkingsreserve Dorpsstraat deel Rabo - t.h.v. Plus
|
Blz. 473
|
Dekkingsreserve voorber. onderzoek en realisatie kiosk
|
Blz. 474
|
Toelichting dekkingsreserve Onderzoek en realisatie kiosk
|
Blz. 475
|
Dekkingsreserve kosten tijdelijke huisvesting
|
Blz. 476
|
Toelichting dekkingsreserve Bouw vergaderaccommodaties
|
Blz. 477
|
FBW herinrichting Langstraat
|
Blz. 478
|
Toelichting FBW Herinrichting Langstraat
|
Blz. 479
|
FBW Herinrichting Korte Kerkstraat/Bogardeind
|
Blz. 480
|
Toelichting FBW Herinrichting Korte Kerkstraat/Bogardeind
|
Blz. 481
|
FBW Heggestraat
|
Blz. 482
|
Toelichting FBW Herinrichting Heggestraat
|
Blz. 483
|
FBW rotonde centrum Geldrop
|
Blz. 484
|
Toelichting FBW Rotonde centrum Geldrop
|
Blz. 485
|
FBW Parkeerterrein weverijmuseum
|
Blz. 486
|
Toelichting FBW Parkeerterrein Weverijmuseum
|
Blz. 487
|
FBW herinrichting parkeerterrein Markt
|
Blz. 488
|
Toelichting FBW Herinrichting parkeerterrein Markt
|
Blz. 489
|
FBW herinrichting parkeerterrein de Meent
|
Blz. 490
|
Toelichting FBW Herinrichting parkeerterrein De Meent
|
Blz. 491
|
FBW parkeerterrein achter de kerk
|
Blz. 492
|
Toelichting FBW Parkeerterrein Achter de Kerk
|
Blz. 493
|
FBW parkeerverwijssysteem
|
Blz. 494
|
Toelichting FBW Parkeerverwijssysteem
|
Blz. 495
|
FBW kruispunt Molenstraat/Johan Peijnenburgweg
|
Blz. 496
|
Toelichting FBW Kruispunt Molenstr/Johan Peijnenburgweg
|
Blz. 497
|
FBW vervanging VRI Sluisstraat Peijnenburgweg
|
Blz. 498
|
Toelichting FBW Vervanging VRI Sluisstraat Peijnenburgweg
|
Blz. 499
|
FBW kruispunt Peijnenburgweg/Dommeldalseweg
|
Blz. 500
|
Toelichting FBW Kruispunt Peijnenburgweg/Dommeldalseweg
|
Blz. 501
|
FBW herinrichting Bogardeind (ijssalon/Beukelaar)
|
Blz. 502
|
Toelichting FBW Herinr. Bogardeind (ijsalon/Beukelaar)
|
Blz. 503
|
FBW kruispunt Bogardeind ( extra rechtdoorstrook)
|
Blz. 504
|
Toelichting FBW Kruispunt Bogardeind (extra rechtdoorstrook)
|
Blz. 505
|
FBW Bogardeind / Gijzenrooiseweg
|
Blz. 506
|
Toelichting FBW Bogardeind / Gijzenrooiseweg
|
Blz. 507
|
FBW aanp. openbare ruimte brede school Coevering
|
Blz. 508
|
Toelichting FBW Aanpass openb Ruimte brede school Coevering
|
Blz. 509
|
FBW busbaan Gijzenrooiseweg
|
Blz. 510
|
Toelichting FBW Busbaan Gijzenrooiseweg
|
Blz. 511
|
FBW beleefpad katoenpad
|
Blz. 512
|
Toelichting FBW Beleefpad Katoenpad
|
Blz. 513
|
FBW Kasteelseloop en Molenheide
|
Blz. 514
|
Toelichting FBW Kasteelseloop en Molenheide
|
Blz. 515
|
FBW herinrichting stationsomgeving
|
Blz. 516
|
Toelichting FBW Herinrichting Stationsomgeving
|
Blz. 517
|
FBW recreatieve fietsverbinding Rijk Dommel en AA
|
Blz. 518
|
Toelichting FBW Recreatieve fietsverbinding Rijk Dommel en AA
|
Blz. 519
|
FBW Herinr Eindhweg busbaan Hooge Akker-gemgrens
|
Blz. 520
|
Toelichting FBW Herinr Eindhweg busbaan Hooge Akker-gemgrens
|
Blz. 521
|
FBW Aanl fietspad Vaarleseweg Broekstraat-spoor
|
Blz. 522
|
Toelichting FBW Aanl fietspad Vaarleseweg Broekstraat-spoor
|
Blz. 523
|
FBW Busstrook zuid rijbaan Ln Vier Heemskinderen
|
Blz. 524
|
Toelichting FBW Busstrook zuid rijbaan Ln Vier Heemskinderen
|
Blz. 525
|
FBW Ext voorsort.vak Eindhovensewg/Gijzenrooisewg
|
Blz. 526
|
Toelichting FBW Ext voorsort.vak Eindhovensewg/Gijzenrooisewg
|
Blz. 527
|
FBW Ext voorsort.vak kruisp Eindhovensewg/DAFIII
|
Blz. 528
|
Toelichting FBW Ext voorsort.vak kruisp Eindhovensewg/DAFIII
|
Blz. 529
|
FBW Vervanging VRI Eindhovenseweg DAF III
|
Blz. 530
|
Toelichting FBW Vervanging VRI Eindhovenseweg DAF III
|
Blz. 531
|
FBW Fiets-voetpad tussen stationsplein/Beekweide
|
Blz. 532
|
Toelichting FBW Fiets-voetpad tussen stationsplein/Beekweide
|
Blz. 533
|
FBW Aanl fiets-voetpad Bogardeind Topa-terrein
|
Blz. 534
|
Toelichting FBW Aanl fiets-voetpad Bogardeind Topa-terrein
|
Blz. 535
|
FBW Verv VRI kruisp Gijzenrooisewg-Bogardeind
|
Blz. 536
|
Toelichting FBW Verv VRI kruisp Gijzenrooisewg-Bogardeind
|
Blz. 537
|
FBW Verv VRI kruisp Gijzenrooise-Aragorn
|
Blz. 538
|
Toelichting FBW Verv VRI kruisp Gijzenrooise-Aragorn
|
Blz. 539
|
FBW Inrpl Bogardeind ged Beukelaar/Vier Heemsk
|
Blz. 540
|
Toelichting FBW Inrpl Bogardeind ged Beukelaar/Vier Heemsk
|
Blz. 541
|
FBW Kruispunt Mierloseweg - Peijnenburgweg
|
Blz. 542
|
Toelichting FBW Kruispunt Mierloseweg - Peijnenburgweg
|
Blz. 543
|
By-pass rotonde Dommeldalseweg-Laan der 4 Heemsk.
|
Blz. 544
|
Toelichting By-pass rotonde Dommeldalseweg-Laan der 4 Heemsk.
|
Blz. 545
|
Toelichting op de voorzieningen
|
Blz. 546
|
Voorzieningen
|
Blz. 547
|
Pensioenvoorzieningen wethouders
|
Blz. 548
|
Toelichting pensioenvoorziening wethouders
|
Blz. 549
|
Asbest van het Dak
|
Blz. 550
|
Toelichting voorziening Asbest van het dak
|
Blz. 551
|
Onderhoud wegen
|
Blz. 552
|
Toelichting voorziening Onderhoud wegen
|
Blz. 553
|
Onderhoud gebouwen
|
Blz. 554
|
Toelichting voorzieningen Onderhoud gebouwen
|
Blz. 555
|
Onderhoud gebouwen onderwijs
|
Blz. 556
|
Toelichting voorziening Onderhoud gebouwen onderwijs
|
Blz. 557
|
Wonen
|
Blz. 558
|
Toelichting voorziening Wonen
|
Blz. 559
|
Egalisatie afvalstoffenheffing
|
Blz. 560
|
Toelichting voorziening Egalisatie afvalstoffenheffing
|
Blz. 561
|
Egalisatie rioleringen
|
Blz. 562
|
Toelichting voorziening Egalisatie rioleringen
|
Blz. 563
|
Breedtesport impuls middelen
|
Blz. 564
|
Toelichting voorziening Breedtesport impuls middelen
|
Blz. 565
|
Gemeentelijk herplantfonds plantsoenen
|
Blz. 566
|
Toelichting voorziening Gemeentelijk herplantfonds
|
Blz. 567
|
Voorziening afgesloten complexen GB
|
Blz. 568
|
Toelichting voorziening Afgesloten complexen GB
|
Blz. 569
|
Voorziening voorschoolse educatie
|
Blz. 570
|
Toelichting voorziening voorschoolse educatie
|
Blz. 571
|
Controleverklaring
|
Blz. 572
|
Zoeken
|
|
Bijlagen
|
|
Contact
|
|
PrivacyStatement
|
|
Sitemap
|
|