-
Blz. 1
Jaarstukken 2018
-
Blz. 2
Jaarstukken 2018
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Algemene toelichting en inleiding bij programma's
-
Blz. 5
Algemene toelichting en inleiding bij programma's
-
Blz. 6
Programma 1. Gebiedsgericht werken
-
Blz. 7
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 8
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 9
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 10
Doelstellingen
-
Blz. 11
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 12
01. Continueren van gestarte/ontwikkelde initiatieven zoals de Buurtsportcoaches en Cruijff Court.
-
Blz. 13
02. Bij actualisering van bestemmingsplannen rekening houden met gebiedsgericht werken.
-
Blz. 14
03. Buurtwerk 2.0 realiseren en verankeren.
-
Blz. 15
04. Werkwijze nastreven waarin de buurtregisseurs de incubator-rol vervullen.
-
Blz. 16
05. Werkwijze nastreven waarbij medewerkers met specifieke kennis worden gerekend tot de flexibele schil van de buurtregisseurs.
-
Blz. 17
06. Het ambtelijk apparaat, het college en de raad gaan naar de mensen toe om hen te prikkelen met ideeën, maar ook om informatie uit te wisselen en ideeën op te halen.
-
Blz. 18
07. Op korte termijn besluit de raad over een oplossing voor het huisvestingsprobleem van de Turkse Gemeenschap.
-
Blz. 19
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 20
Programma 2. Economie en vastgoed
-
Blz. 21
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 22
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 23
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 24
Doelstellingen
-
Blz. 25
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 26
01. Revitalisering bedrijventerrein(en) (De Smaale).
-
Blz. 27
02. Beleid rondom recreatie en toerisme voortzetten, waarbij speerpunt is het vergroten van de toegankelijkheid en bekendheid van Gulbergen en Strabrechtse Heide.
-
Blz. 28
03. Nieuw bestemmingsplan met recreatieve fietsverbinding Gulbergen.
-
Blz. 29
04. Huidig beleid economisch sterke centra voortzetten.
-
Blz. 30
05. Snelle realisatie van het totale plan Centrum Mierlo (realisatie Den Binnen, openbaar gebied).
-
Blz. 31
06. Uitvoering centrumplan Geldrop.
-
Blz. 32
07. Wensen van de raad met betrekking tot gemeentelijke huisvesting in kaart brengen om te komen tot scenario’s. Voorkeursvariant wordt ter besluitvorming voorgelegd.
-
Blz. 33
08. De gemeente heeft behoefte aan een deugdelijke en representatieve vergaderlocatie, waar ook grotere groepen terecht kunnen.
-
Blz. 34
09. Economie is een grensoverschrijdend verschijnsel. In dat kader is juist samenwerking met de gemeenten in het stedelijk gebied van groot belang.
-
Blz. 35
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 36
Programma 3. Veiligheid en handhaving
-
Blz. 37
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 38
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 39
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 40
Doelstellingen
-
Blz. 41
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 42
01. De sociale en fysieke kwaliteit van de woonomgevingen bevorderen via het buurtwerk 2.0.
-
Blz. 43
02. Werkwijze nastreven waarin gebiedsgericht werken van de BOA’s wordt gestimuleerd en waar de medewerkers die zich bezighouden met handhaving en veiligheid worden gerekend tot de flexibele schil.
-
Blz. 44
03. Werkwijze voortzetten waarin handhaving integraal wordt opgepakt en aansluit op andere programma’s.
-
Blz. 45
04. Het stimuleren van scherper beleid waarin onze bevoegdheden maximaal worden ingezet en bestuursrechtelijke maatregelen worden getroffen op veiligheids- en handhavingsgebied.
-
Blz. 46
05. Opstellen Kadernota Integraal Veiligheidsbeleid en uitwerken in uitvoeringsprogramma’s.
-
Blz. 47
06. Opstellen nieuw handhavingsbeleidsplan en uitwerken in uitvoeringsprogramma’s.
-
Blz. 48
07. Instellen van een informatieknooppunt en vervolgens gebruik hiervan stimuleren bij buurtregisseurs en medewerkers van de flexibele schil om de handhavings- en veiligheidsinzet te ondersteunen met objectieve gegevens.
-
Blz. 49
08. Adequate brandweerzorg en professionele voorbereiding op rampenbestrijding en crisisbeheersing.
-
Blz. 50
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 51
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 52
Programma 4. Bestuurlijke samenwerking
-
Blz. 53
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 54
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 55
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 56
Doelstellingen
-
Blz. 57
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 58
01. Hanteren van een ruime en open blik in (bestuurlijke) samenwerking maar wel met oog op zelfstandigheid van onze gemeente.
-
Blz. 59
02. Uitgangspunt is een zelfstandig Geldrop-Mierlo, dat samenwerkt waar dit zinvol is.
-
Blz. 60
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 61
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 62
Programma 5. Sociale zaken en armoedebeleid
-
Blz. 63
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 64
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 65
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 66
Doelstellingen
-
Blz. 67
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 68
01. Inzetten op het handhaven van het bestaande niveau van het sociale beleid en regelingen.
-
Blz. 69
02. Doorzetten actieve informatiebeleid in samenwerking met private initiatieven.
-
Blz. 70
03. Streven in onze werkwijze om zoveel mogelijk burgers te helpen naar betaalde arbeid binnen de beschikbare budgetten.
-
Blz. 71
04. Stimuleren van activiteiten (voor werkzoekenden) binnen het sociale domein en relatie leggen met re-integratiebeleid.
-
Blz. 72
05. Startersbeurs jongeren voortzetten en jongeren zonder startkwalificatie hulp bieden met vervolgopleiding.
-
Blz. 73
06. Werken aan duurzame armoedebestrijding.
-
Blz. 74
07. De raad zal zich hard maken voor het blijvend en vernieuwend vormgeven van het sociale gezicht van de gemeente Geldrop-Mierlo door het uitvoeren van vastgesteld beleid.
-
Blz. 75
08. Uitstroom uit WWB heeft hoge prioriteit. Zoveel mogelijk mensen met een uitkering worden begeleid naar (nieuw) werk.
-
Blz. 76
09. Geldrop-Mierlo neemt haar rol in de opvang van vluchtelingen, statushouders en/of asielzoekers.
-
Blz. 77
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 78
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 79
Programma 6. Zorg, welzijn en cultuur
-
Blz. 80
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 81
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 82
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 83
Doelstellingen
-
Blz. 84
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 85
01. Uitbouwen bestaande vrijwillige ondersteuning en ontwikkelen nieuwe initiatieven in het kader van Gebiedsgericht werken.
-
Blz. 86
02. Herzien van het subsidiebeleid.
-
Blz. 87
03. Laagdrempelig houden van CMD.
-
Blz. 88
04. Inzet op preventiebeleid door preventieaanbod te geven aan burgers.
-
Blz. 89
05. Woonservice gemeente in samenwerking met senioren vormgeven met gemeente als aanjager (uitnodigend beleid).
-
Blz. 90
06. Werken met bijpassende infrastructuur door middel van:
-
Blz. 91
07. Stimulatie verenigingsleven vastleggen in beleid.
-
Blz. 92
08. Uitbreiden vrijwilligers beleid via:
-
Blz. 93
09. Speciale aandacht voor sport door voortzetten buurtsportcoaches.
-
Blz. 94
10. Realiseren sportservicepunt.
-
Blz. 95
11. Voeren actief beleid kunst en cultuur.
-
Blz. 96
12. Verzelfstandiging SCC Hofdael.
-
Blz. 97
13. Evaluatie sportbeleid.
-
Blz. 98
14. Vernieuwende concepten voor sport en bewegen worden ondersteund. Concepten zoals bewegen op afstand, beweegtuinen voor ouderen worden voortgezet. De breedtesport wordt in het kader van JOGG uitgebouwd.
-
Blz. 99
15. Uitgangspunt voor het zwembadbeleid is kwalitatief goede zwemvoorziening voor de inwoners van Geldrop-Mierlo.
-
Blz. 100
16. De raad gaat in gesprek met externe deskundigen en lokale partijen waarna het college een toekomstgericht cultuurplan opstelt.
-
Blz. 101
17. De raad stelt in 2016 een bibliotheeknotitie vast.
-
Blz. 102
18. In 2016 zal het subsidiebeleid herijkt worden.
-
Blz. 103
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 104
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 105
Programma 7. Jeugdbeleid en onderwijs
-
Blz. 106
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 107
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 108
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 109
Doelstellingen
-
Blz. 110
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 111
01. Ontwikkelen van ontplooiingsmogelijkheden voor jeugdigen.
-
Blz. 112
02. Projecten gericht op jongeren stimuleren.
-
Blz. 113
03. Met de JOGG-aanpak (Jongeren Op Gezond Gewicht) willen we een gezondere leefstijl voor jongeren realiseren door hen meer te laten bewegen en gezonder te laten eten.
-
Blz. 114
04. Werkwijze hanteren waarin wordt ingestoken op het voorkomen van overlast door jongeren.
-
Blz. 115
05. Beleid voeren dat gericht is op uitbreiding van het aantal brede scholen in gemeente.
-
Blz. 116
06. Stimuleren van schoolmaatschappelijk werk vanuit CMD.
-
Blz. 117
07. Stimuleren van goede en multifunctionele huisvesting voor alle scholen in gemeente.
-
Blz. 118
08. Realiseren van gemeentelijk beleid gericht op kwantitatief en kwalitatief leerlingenvervoer.
-
Blz. 119
09. Samenwerking opzoeken met onderwijs en bedrijfsleven om positie van werkenden en werkzoekenden op arbeidsmarkt te verbeteren.
-
Blz. 120
10. Beleid wordt gestuurd vanuit de leefwereld van de jeugd en jongeren. Het Veranderlab stuurt dit beleid en voert de activiteiten mede uit.
-
Blz. 121
11. Het aanpakken van laaggeletterdheid is een speerpunt.
-
Blz. 122
12. De visie van schoolbesturen en de opties rond renovatie/nieuwbouw van het Strabrecht College zijn mede input voor het IHP.
-
Blz. 123
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 124
Programma 8. Democratisch bestuur
-
Blz. 125
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 126
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 127
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 128
Doelstellingen
-
Blz. 129
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 130
01. Streven naar een optimale dienstverlening voor de burger waarin zoveel mogelijk producten helder en digitaal worden aangeboden.
-
Blz. 131
02. Permanente aandacht voor kwaliteitsverbetering in de service voor moderne communicatiemiddelen.
-
Blz. 132
03. In augustus 2015 is de inspraak- en participatieverordening en de verordening burgerinitiatief 2015 vastgesteld. Deze worden geëvalueerd.
-
Blz. 133
04. We hebben behoefte aan een deugdelijke en representatieve vergaderlocatie, waar ook grotere groepen terecht kunnen.
-
Blz. 134
05. Op basis van een vast te stellen kadernota Verbonden Partijen zal de raad huidige en nieuwe samenwerkingsverbanden beoordelen.
-
Blz. 135
06. De raad evalueert de huidige werkwijze en zal daar waar nodig zijn vergaderstructuur aanpassen en de taakstelling van de auditcommissie en het presidium opnieuw formuleren.
-
Blz. 136
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 137
Programma 9. Natuur, milieu en duurzaamheid
-
Blz. 138
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 139
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 140
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 141
Doelstellingen
-
Blz. 142
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 143
01. Via Nedvang wordt aan elke gemeente in Nederland een vergoeding van € 1,19 per inwoner beschikbaar gesteld voor het tegen gaan van zwerfafval. Voor Geldrop-Mierlo is dit een bedrag van circa € 46.000,-.
-
Blz. 144
02. Beleid voeren dat het Manifest Materialentransitie ondersteunt om in 2020 te komen tot 5% restafval.
-
Blz. 145
03. Innovaties bewerkstelligen in samenwerking met lokale marktpartijen om hergebruik te stimuleren.
-
Blz. 146
04. Mede erop sturen dat Cure deze zich verder ontwikkelt als kenniscentrum op afvalinzamelings- en verwerkingsgebied.
-
Blz. 147
05. Regelmatig aanpassen hondenuitlaatroutes in overleg met inwoners.
-
Blz. 148
06. Onderzoek kattenoverlast.
-
Blz. 149
07. Koppelingen van projecten gericht op duurzaamheid aan speerpunten.
-
Blz. 150
08. Geldrop-Mierlo is een ambitieuze, duurzame gemeente. In ieder plan zal duurzaamheid een onderdeel zijn van de besluitvorming.....
-
Blz. 151
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 152
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 153
Programma 10. Bereikbaarheid en verkeer
-
Blz. 154
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 155
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 156
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 157
Doelstellingen
-
Blz. 158
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 159
01. Onderzoeken mogelijkheden achteraf betalen parkeren centrum Geldrop.
-
Blz. 160
02. Vervanging van parkeerapparatuur.
-
Blz. 161
03. Parkeeronderzoek uitvoeren en opstellen ontheffingsbeleid om te komen tot blauwe zone Mierlo-centrum.
-
Blz. 162
04. Voornemen verruiming parkeercapaciteit bij herinrichtingen onderzoeken.
-
Blz. 163
05. Herinrichtingen en verkeerskundige plannen in lijn met het beleid Duurzaam Veilig uitvoeren.
-
Blz. 164
06. Inzetten op het zoeken van nieuwe oplossingen die de doorstroming van verkeer in gemeente verbeteren.
-
Blz. 165
07. Acties volgen die Prorail en Rijkswaterstaat uitvoeren om geluidsoverlast tegen te gaan.
-
Blz. 166
08. Voorzetten en evalueren pilot buurtbus in samenwerking met Stichting Buurtbus.
-
Blz. 167
09. Geldrop-Mierlo moet voor iedereen optimaal bereikbaar zijn. Er komt een bereikbaarheidsbeleid waarin de te treffen maatregelen benoemd worden en een verkeerscirculatieplan wordt uitgewerkt....
-
Blz. 168
10. De centrumplannen worden versneld uitgevoerd. De raad vraagt het college te onderzoeken of de gekozen ruimtelijke inrichting en ontsluiting van het centrumplan Geldrop, met de kennis van nu, herijkt moeten worden.
-
Blz. 169
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 170
Programma 11. Bouwen en wonen
-
Blz. 171
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 172
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 173
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 174
Doelstellingen
-
Blz. 175
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 176
01. Uitvoeren van woningbouwprogramma en afspraken uit Bestuursconvenant Stedelijk Gebied Eindhoven 2013.
-
Blz. 177
02. Verstrekken van startersleningen.
-
Blz. 178
03. Bij maken bouwplanning dient rekening gehouden te worden met eigen karakter wijk en kernen en groenstructuur.
-
Blz. 179
04. Aanpassen en flexibel maken van bestemmingsplannen waarin rekening wordt gehouden met nieuwe ontwikkelingen in maatschappij.
-
Blz. 180
05. Karakteristieke gebouwen in de gemeente een nieuwe bestemming geven in samenwerking met marktpartijen.
-
Blz. 181
06. Streven naar één gezamenlijke urgentieregeling voor woningzoekenden via regionale afspraken met woningcorporaties en het draaien van verschillende pilots.
-
Blz. 182
07. De raad zal bij de evaluatie van het Grondbedrijf kritisch bezien of het gemandateerde budget voor strategische aankopen kan worden verlaagd.
-
Blz. 183
08. Bij de invoering van de Omgevingswet worden landelijke experimenten gevolgd.
-
Blz. 184
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 185
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 186
Programma 12. Financiën en belastingen
-
Blz. 187
Portefeuillehouder(s)
-
Blz. 188
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 189
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 190
Doelstellingen
-
Blz. 191
Wat hebben we ervoor gedaan?
-
Blz. 192
01. Inzetten voor de doelstelling om een gezond en gedegen financieel beleid te voeren waarin totale belastingdruk voor burger wordt beperkt.
-
Blz. 193
02. Streven naar een begroting die de komende jaren blijvend dekkend is.
-
Blz. 194
03. Focussen op de balans tussen bezuinigingen enerzijds, het op niveau blijven houden van alle raadsprogramma’s en een blijvend dekkende begroting anderzijds.
-
Blz. 195
04. De samenwerking met Dienst Dommelvallei verder harmoniseren en verbeterstappen ondernemen om dynamischer te begroten.
-
Blz. 196
05. Een goed op orde zijnde financieel huishouden.
-
Blz. 197
06. Nieuw beleid wordt geformuleerd bij de kadernota. In de daaropvolgende begroting is dit beleid verwerkt.
-
Blz. 198
07. De gemeente heeft een meerjarenprogrammabegroting die structureel sluitend is.
-
Blz. 199
08. De basis voor gemeentelijke tarieven is transparant.
-
Blz. 200
09. De bijdragen aan verbonden partijen moeten controleerbaar zijn.
-
Blz. 201
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 202
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 203
Overzicht algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 204
Overzicht algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 205
Overzicht onvoorzien, overhead en Vennootschapsbelasting
-
Blz. 206
Overzicht onvoorzien, overhead en Vennootschapsbelasting
-
Blz. 207
Algemene inleiding
-
Blz. 208
Algemeen
-
Blz. 209
Algemeen
-
Blz. 210
Resultaatbestemming
-
Blz. 211
Resultaatbestemming
-
Blz. 212
Paragrafen
-
Blz. 213
Lokale heffingen
-
Blz. 214
Inleiding
-
Blz. 215
Beleid
-
Blz. 216
Onroerendezaakbelastingen (OZB)
-
Blz. 217
Afvalstoffenheffing / reinigingsrechten
-
Blz. 218
Rioolheffing
-
Blz. 219
Kostendekkendheid rioolheffing en afvalstoffenheffing
-
Blz. 220
Leges
-
Blz. 221
Kostendekkendheid leges
-
Blz. 222
Parkeerbelasting
-
Blz. 223
Toeristenbelasting
-
Blz. 224
Lijkbezorgingsrechten
-
Blz. 225
Marktgelden
-
Blz. 226
Hondenbelasting
-
Blz. 227
Reclamebelasting
-
Blz. 228
Kwijtscheldingsbeleid
-
Blz. 229
Overzicht tarieven
-
Blz. 230
Vergelijking buurgemeenten
-
Blz. 231
Ontwikkeling lokale lastendruk
-
Blz. 232
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 233
Inleiding
-
Blz. 234
Beleid betreffende de weerstandscapaciteit en de risico's
-
Blz. 235
Inventarisatie van de risico's
-
Blz. 236
Wijzigingen
-
Blz. 237
Inventarisatie van de beschikbare weerstandscapaciteit
-
Blz. 238
Weerstandsvermogen
-
Blz. 239
Financiële kengetallen
-
Blz. 240
Financiële kengetallen toelichting
-
Blz. 241
Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 242
Inleiding
-
Blz. 243
Wegen
-
Blz. 244
Openbare verlichting
-
Blz. 245
Civiele kunstwerken
-
Blz. 246
Groen
-
Blz. 247
Riolering
-
Blz. 248
Gebouwen
-
Blz. 249
Speelvoorzieningen
-
Blz. 250
Financiering
-
Blz. 251
Inleiding
-
Blz. 252
Interne- en externe ontwikkelingen
-
Blz. 253
Financieringsbehoefte
-
Blz. 254
Liquiditeit
-
Blz. 255
Renterisicobeheer
-
Blz. 256
Kredietrisicobeheer
-
Blz. 257
Leningenportefeuille
-
Blz. 258
Bedrijfsvoering
-
Blz. 259
Inleiding
-
Blz. 260
Strategisch HRM plan 2016-2020
-
Blz. 261
Individueel Keuze Budget
-
Blz. 262
e-HRM
-
Blz. 263
Ziekteverzuim
-
Blz. 264
Arbeidsomstandigheden
-
Blz. 265
Informatievoorziening
-
Blz. 266
Plannen en begroten
-
Blz. 267
Extra projectcapaciteit
-
Blz. 268
Onderzoek I&A processen
-
Blz. 269
Programma BetERe dienstverlening en bedrijfsvoering
-
Blz. 270
Informatiebeveiliging
-
Blz. 271
Informatiebeveiligingsbeleid
-
Blz. 272
Privacy
-
Blz. 273
Procedure Datalekken
-
Blz. 274
Control
-
Blz. 275
Facilitaire zaken
-
Blz. 276
Huisvesting
-
Blz. 277
Kengetallen
-
Blz. 278
Verbonden partijen
-
Blz. 279
Inleiding
-
Blz. 280
Gemeenschappelijke regelingen
-
Blz. 281
Vennootschappen en coöperaties
-
Blz. 282
Stichtingen en verenigingen
-
Blz. 283
Overig
-
Blz. 284
Grondbeleid
-
Blz. 285
Algemeen grondbeleid
-
Blz. 286
Ontwikkelingen woningmarkt
-
Blz. 287
ontwikkelingen woningmarkt
-
Blz. 288
Ontwikkelingen grondexploitaties
-
Blz. 289
Vast te stellen exploitaties
-
Blz. 290
De financiële (weerstands)positie
-
Blz. 291
Resultaat 2018
-
Blz. 292
Reserves en voorzieningen
-
Blz. 293
toelichting reserve grondexploitaties
-
Blz. 294
b. Reserve tussentijdse winstnemingen
-
Blz. 295
Weerstandsvermogen
-
Blz. 296
Verliesvoorziening
-
Blz. 297
Voorziening afgesloten complexen
-
Blz. 298
Meerjarenperspectief
-
Blz. 299
toelichting meerjarenbeeld
-
Blz. 300
Materiële Vaste Activa (gedeelte voorheen Niet In Exploitatie Genomen Gronden (NIEGG))
-
Blz. 301
toelichting toekomstige locaties
-
Blz. 302
Beleidsindicatoren
-
Blz. 303
Beleidsindicatoren
-
Blz. 304
Jaarrekening
-
Blz. 305
Balans
-
Blz. 306
Balans
-
Blz. 307
Totaalbedrag garantstellingen
-
Blz. 308
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 309
Inleiding
-
Blz. 310
Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
-
Blz. 311
Waarderingsgrondslagen
-
Blz. 312
Vaste activa
-
Blz. 313
Toelichting Vaste activa
-
Blz. 314
Vlottende activa
-
Blz. 315
Vaste passiva
-
Blz. 316
Vlottende passiva
-
Blz. 317
Toelichting op de balans
-
Blz. 318
Vaste activa
-
Blz. 319
Immateriële vaste activa
-
Blz. 320
Verloopoverzicht immateriële vaste activa
-
Blz. 321
Toelichting immateriële vaste activa
-
Blz. 322
Materiële vaste activa
-
Blz. 323
Verloopoverzicht materiële vaste activa
-
Blz. 324
Toelichting materiële vaste activa
-
Blz. 325
Financiele vaste activa
-
Blz. 326
Verloopoverzicht financiële vaste activa
-
Blz. 327
Toelichting financiële vaste activa
-
Blz. 328
Vlottende activa
-
Blz. 329
Voorraad
-
Blz. 330
Verloopoverzicht voorraad
-
Blz. 331
Verwachte resultaten bouwgronden in exploitatie
-
Blz. 332
Uitzettingen met een rente typische looptijd korter dan 1 jaar
-
Blz. 333
Schatkistbankieren
-
Blz. 334
Liquide middelen
-
Blz. 335
Overlopende activa
-
Blz. 336
Specificatie nog te ontvangen subsidies
-
Blz. 337
Facilitair grondbedrijf
-
Blz. 338
Toelichting facilitair grondbedrijf
-
Blz. 339
Vaste passiva
-
Blz. 340
Eigen vermogen
-
Blz. 341
Toelichting eigen vermogen
-
Blz. 342
Voorzieningen
-
Blz. 343
Vaste schulden met een rentetypische looptijd langer dan 1 jaar
-
Blz. 344
Toelichting vaste schulden met een rentetypische looptijd langer dan 1 jaar
-
Blz. 345
Vlottende passiva
-
Blz. 346
Netto-vlottende schulden met een rente typische looptijd korter dan 1 jaar
-
Blz. 347
Overlopende passiva
-
Blz. 348
Specificatie vooruit ontvangen subsidies
-
Blz. 349
Niet in de balans opgenomen verplichtingen
-
Blz. 350
Niet in de balans opgenomen verplichtingen
-
Blz. 351
Garantstellingen
-
Blz. 352
Niet in de balans opgenomen verplichtingen (2)
-
Blz. 353
Eigen bijdrage op grond van de Wmo
-
Blz. 354
Arbeidskostengerelateerde verplichtingen
-
Blz. 355
Hypothecaire leningen personeel
-
Blz. 356
Riolering
-
Blz. 357
Openbare verplichting
-
Blz. 358
Het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening
-
Blz. 359
Programma's
-
Blz. 360
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 361
Onvoorzien, overhead en Vennootschapsbelasting
-
Blz. 362
Totaal saldo van baten en lasten
-
Blz. 363
Toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 364
Het geraamde versus het gerealiseerde resultaat
-
Blz. 365
Het overzicht van baten en lasten per taakveld
-
Blz. 366
Programma 1. Gebiedsgericht werken
-
Blz. 367
Programma 2. Economie en vastgoed
-
Blz. 368
Programma 3. Veiligheid en handhaving
-
Blz. 369
Programma 5. Sociale zaken en armoedebeleid
-
Blz. 370
Programma 6. Zorg, welzijn en cultuur
-
Blz. 371
Programma 7. Jeugdbeleid en onderwijs
-
Blz. 372
Programma 8. Democratisch bestuur
-
Blz. 373
Programma 9. Natuur, milieu en duurzaamheid
-
Blz. 374
Programma 10. Bereikbaarheid en verkeer
-
Blz. 375
Programma 11. Bouwen en wonen
-
Blz. 376
Programma 12. Financiën en belastingen
-
Blz. 377
Totaal
-
Blz. 378
Toelichting op het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening
-
Blz. 379
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 380
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 381
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 382
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 383
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 384
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 385
Analyse overzicht van baten en lasten
-
Blz. 386
Programma 1. Gebiedsgericht werken
-
Blz. 387
Programma 2. Economie en vastgoed
-
Blz. 388
Programma 3. Veiligheid en handhaving
-
Blz. 389
Programma 4. Bestuurlijke samenwerking
-
Blz. 390
Programma 5. Sociale zaken en armoedebeleid
-
Blz. 391
Programma 6. Zorg, welzijn en cultuur
-
Blz. 392
Programma 7. Jeugdbeleid en onderwijs
-
Blz. 393
Programma 8. Democratisch bestuur
-
Blz. 394
Programma 9. Natuur, milieu en duurzaamheid
-
Blz. 395
Programma 10. Bereikbaarheid en verkeer
-
Blz. 396
Programma 11. Bouwen en wonen
-
Blz. 397
Programma 12. Financiën en belastingen
-
Blz. 398
Overzicht onvoorzien
-
Blz. 399
Overzicht onvoorzien
-
Blz. 400
Overzicht Onvoorzien (2)
-
Blz. 401
Overzicht van de incidentele baten en lasten
-
Blz. 402
Overzicht van de incidentele baten en lasten
-
Blz. 403
Overzicht van de structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
-
Blz. 404
Overzicht van de structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
-
Blz. 405
Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
-
Blz. 406
Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
-
Blz. 407
Overzicht van investeringen en projecten
-
Blz. 408
Overzicht van investeringen en projecten
-
Blz. 409
Reserves en voorzieningen
-
Blz. 410
Overzicht van reserves en voorzieningen
-
Blz. 411
Reserves
-
Blz. 412
Voorzieningen
-
Blz. 413
Reserves en voorzieningen
-
Blz. 414
Toelichting op de reserves
-
Blz. 415
Toelichting op de reserves
-
Blz. 416
Algemene reserve
-
Blz. 417
Toelichting algemene reserve
-
Blz. 418
Inkomensreserve
-
Blz. 419
Toelichting inkomensreserve
-
Blz. 420
Algemene reserve grondexploitaties
-
Blz. 421
Toelichting algemene reserve grondexploitaties
-
Blz. 422
Reserve tussentijdse winstnemingen grondbedrijf
-
Blz. 423
Toelichting reserve tussentijdse winstnemingen grondbedrijf
-
Blz. 424
Reserve dorpsgezicht 't Broek
-
Blz. 425
Toelichting reserve Dorpsgezicht 't Broek
-
Blz. 426
Reserve uitwerking strategische visie
-
Blz. 427
Toelichting reserve Uitwerking strategische visie
-
Blz. 428
Reserve personeel en organisatie
-
Blz. 429
Toelichting reserve Personeel en organisatie
-
Blz. 430
Reserve onderwijshuisvesting
-
Blz. 431
Toelichting reserve Onderwijshuisvesting / IHP
-
Blz. 432
Reserve participatie
-
Blz. 433
Toelichting reserve participatie
-
Blz. 434
Reserve transities
-
Blz. 435
Toelichting reserve Transities
-
Blz. 436
Reserve verkoopopbrengst HNG
-
Blz. 437
Toelichting reserve Verkoopopbrengst HNG
-
Blz. 438
Reserve geoormerkte gelden gemeentefonds
-
Blz. 439
Toelichting reserve Geoormerkte gelden gemeentefonds
-
Blz. 440
Reserve investering speeltuin de Viking
-
Blz. 441
Toelichting reserve Investeringen speeltuin De Viking
-
Blz. 442
Reserve hondenbeleid
-
Blz. 443
Toelichting reserve Hondenbeleid
-
Blz. 444
Reserve gemeentelijke huisvesting
-
Blz. 445
Toelichting reserve Gemeentelijke huisvesting
-
Blz. 446
Reserve recreatie en toerisme
-
Blz. 447
Toelichting reserve Recreatie en toerisme
-
Blz. 448
Centrummanagement/ Ondernemersinitiatieven
-
Blz. 449
Toelichting reserve Centrummanagement / ondernemersinitiatieven
-
Blz. 450
Bijdrage gemeentelijke monumenten Geldrop
-
Blz. 451
Toelichting reserve Bijdrage gemeentelijke monumenten Geldrop
-
Blz. 452
Reserve leefbaarheidsfonds
-
Blz. 453
Toelichting reserve Leefbaarheidsfonds
-
Blz. 454
Reserve Fonds investering ruimtelijke ontwikkelingen
-
Blz. 455
Toelichting reserve Fonds investering ruimtelijke ontwikkelingen
-
Blz. 456
Reserve bovenwijkse voorzieningen Nieuw
-
Blz. 457
Toelichting reserve Fonds bovenwijkse voorzieningen (nieuw)
-
Blz. 458
Reserve I&A
-
Blz. 459
Toelichting reserve I&A
-
Blz. 460
Reserve Fonds herstructurering woongebieden
-
Blz. 461
Toelichting reserve Fonds herstructurering woongebieden
-
Blz. 462
Reserve Fonds verevening bedrijfsomgevingen
-
Blz. 463
Toelichting reserve Fonds verevening bedrijfsomgevingen
-
Blz. 464
Dekkingsreserve bouw nieuwe raadzaal
-
Blz. 465
Toelichting dekkingsreserve Bouw nieuwe raadzaal
-
Blz. 466
Dekkingsreserve nutsvoorzieningen centrum Mierlo
-
Blz. 467
Toelichting dekkingsreserve Nutsvoorzieningen centrum Mierlo
-
Blz. 468
Dekkingsreserve parkeren Friso, Margriet deel Friso
-
Blz. 469
Toelichting dekkingsreserve Parkeren Frisostraat-Margrietstraat
-
Blz. 470
Dekkingsreserve P-Margriet thv P-Friso huisnr 40-60 WA
-
Blz. 471
Toelichting dekkingsreserve P-Margrietstraat t.h.v. P-Frisostraat
-
Blz. 472
Dekkingsreserve dorpstraat, deel RABO, dorpstraat thv Plus
-
Blz. 473
Toelichting dekkingsreserve Dorpsstraat deel Rabo - t.h.v. Plus
-
Blz. 474
Dekkingsreserve voorber. onderzoek en realisatie kiosk
-
Blz. 475
Toelichting dekkingsreserve Onderzoek en realisatie kiosk
-
Blz. 476
Dekkingsreserve kosten tijdelijke huisvesting
-
Blz. 477
Toelichting dekkingsreserve Bouw vergaderaccommodaties
-
Blz. 478
FBW herinrichting Langstraat
-
Blz. 479
Toelichting FBW Herinrichting Langstraat
-
Blz. 480
FBW Herinrichting Korte Kerkstraat/Bogardeind
-
Blz. 481
Toelichting FBW Herinrichting Korte Kerkstraat/Bogardeind
-
Blz. 482
FBW Heggestraat
-
Blz. 483
Toelichting FBW Herinrichting Heggestraat
-
Blz. 484
FBW rotonde centrum Geldrop
-
Blz. 485
Toelichting FBW Rotonde centrum Geldrop
-
Blz. 486
FBW Parkeerterrein weverijmuseum
-
Blz. 487
Toelichting FBW Parkeerterrein Weverijmuseum
-
Blz. 488
FBW herinrichting parkeerterrein Markt
-
Blz. 489
Toelichting FBW Herinrichting parkeerterrein Markt
-
Blz. 490
FBW herinrichting parkeerterrein de Meent
-
Blz. 491
Toelichting FBW Herinrichting parkeerterrein De Meent
-
Blz. 492
FBW parkeerterrein achter de kerk
-
Blz. 493
Toelichting FBW Parkeerterrein Achter de Kerk
-
Blz. 494
FBW parkeerverwijssysteem
-
Blz. 495
Toelichting FBW Parkeerverwijssysteem
-
Blz. 496
FBW kruispunt Molenstraat/Johan Peijnenburgweg
-
Blz. 497
Toelichting FBW Kruispunt Molenstr/Johan Peijnenburgweg
-
Blz. 498
FBW vervanging VRI Sluisstraat Peijnenburgweg
-
Blz. 499
Toelichting FBW Vervanging VRI Sluisstraat Peijnenburgweg
-
Blz. 500
FBW kruispunt Peijnenburgweg/Dommeldalseweg
-
Blz. 501
Toelichting FBW Kruispunt Peijnenburgweg/Dommeldalseweg
-
Blz. 502
FBW herinrichting Bogardeind (ijssalon/Beukelaar)
-
Blz. 503
Toelichting FBW Herinr. Bogardeind (ijsalon/Beukelaar)
-
Blz. 504
FBW kruispunt Bogardeind ( extra rechtdoorstrook)
-
Blz. 505
Toelichting FBW Kruispunt Bogardeind (extra rechtdoorstrook)
-
Blz. 506
FBW Bogardeind / Gijzenrooiseweg
-
Blz. 507
Toelichting FBW Bogardeind / Gijzenrooiseweg
-
Blz. 508
FBW aanp. openbare ruimte brede school Coevering
-
Blz. 509
Toelichting FBW Aanpass openb Ruimte brede school Coevering
-
Blz. 510
FBW busbaan Gijzenrooiseweg
-
Blz. 511
Toelichting FBW Busbaan Gijzenrooiseweg
-
Blz. 512
FBW beleefpad katoenpad
-
Blz. 513
Toelichting FBW Beleefpad Katoenpad
-
Blz. 514
FBW Kasteelseloop en Molenheide
-
Blz. 515
Toelichting FBW Kasteelseloop en Molenheide
-
Blz. 516
FBW herinrichting stationsomgeving
-
Blz. 517
Toelichting FBW Herinrichting Stationsomgeving
-
Blz. 518
FBW recreatieve fietsverbinding Rijk Dommel en AA
-
Blz. 519
Toelichting FBW Recreatieve fietsverbinding Rijk Dommel en AA
-
Blz. 520
FBW Herinr Eindhweg busbaan Hooge Akker-gemgrens
-
Blz. 521
Toelichting FBW Herinr Eindhweg busbaan Hooge Akker-gemgrens
-
Blz. 522
FBW Aanl fietspad Vaarleseweg Broekstraat-spoor
-
Blz. 523
Toelichting FBW Aanl fietspad Vaarleseweg Broekstraat-spoor
-
Blz. 524
FBW Busstrook zuid rijbaan Ln Vier Heemskinderen
-
Blz. 525
Toelichting FBW Busstrook zuid rijbaan Ln Vier Heemskinderen
-
Blz. 526
FBW Ext voorsort.vak Eindhovensewg/Gijzenrooisewg
-
Blz. 527
Toelichting FBW Ext voorsort.vak Eindhovensewg/Gijzenrooisewg
-
Blz. 528
FBW Ext voorsort.vak kruisp Eindhovensewg/DAFIII
-
Blz. 529
Toelichting FBW Ext voorsort.vak kruisp Eindhovensewg/DAFIII
-
Blz. 530
FBW Vervanging VRI Eindhovenseweg DAF III
-
Blz. 531
Toelichting FBW Vervanging VRI Eindhovenseweg DAF III
-
Blz. 532
FBW Fiets-voetpad tussen stationsplein/Beekweide
-
Blz. 533
Toelichting FBW Fiets-voetpad tussen stationsplein/Beekweide
-
Blz. 534
FBW Aanl fiets-voetpad Bogardeind Topa-terrein
-
Blz. 535
Toelichting FBW Aanl fiets-voetpad Bogardeind Topa-terrein
-
Blz. 536
FBW Verv VRI kruisp Gijzenrooisewg-Bogardeind
-
Blz. 537
Toelichting FBW Verv VRI kruisp Gijzenrooisewg-Bogardeind
-
Blz. 538
FBW Verv VRI kruisp Gijzenrooise-Aragorn
-
Blz. 539
Toelichting FBW Verv VRI kruisp Gijzenrooise-Aragorn
-
Blz. 540
FBW Inrpl Bogardeind ged Beukelaar/Vier Heemsk
-
Blz. 541
Toelichting FBW Inrpl Bogardeind ged Beukelaar/Vier Heemsk
-
Blz. 542
FBW Kruispunt Mierloseweg - Peijnenburgweg
-
Blz. 543
Toelichting FBW Kruispunt Mierloseweg - Peijnenburgweg
-
Blz. 544
By-pass rotonde Dommeldalseweg-Laan der 4 Heemsk.
-
Blz. 545
Toelichting By-pass rotonde Dommeldalseweg-Laan der 4 Heemsk.
-
Blz. 546
Toelichting op de voorzieningen
-
Blz. 547
Voorzieningen
-
Blz. 548
Pensioenvoorzieningen wethouders
-
Blz. 549
Toelichting pensioenvoorziening wethouders
-
Blz. 550
Asbest van het Dak
-
Blz. 551
Toelichting voorziening Asbest van het dak
-
Blz. 552
Onderhoud wegen
-
Blz. 553
Toelichting voorziening Onderhoud wegen
-
Blz. 554
Onderhoud gebouwen
-
Blz. 555
Toelichting voorzieningen Onderhoud gebouwen
-
Blz. 556
Onderhoud gebouwen onderwijs
-
Blz. 557
Toelichting voorziening Onderhoud gebouwen onderwijs
-
Blz. 558
Wonen
-
Blz. 559
Toelichting voorziening Wonen
-
Blz. 560
Egalisatie afvalstoffenheffing
-
Blz. 561
Toelichting voorziening Egalisatie afvalstoffenheffing
-
Blz. 562
Egalisatie rioleringen
-
Blz. 563
Toelichting voorziening Egalisatie rioleringen
-
Blz. 564
Breedtesport impuls middelen
-
Blz. 565
Toelichting voorziening Breedtesport impuls middelen
-
Blz. 566
Gemeentelijk herplantfonds plantsoenen
-
Blz. 567
Toelichting voorziening Gemeentelijk herplantfonds
-
Blz. 568
Voorziening afgesloten complexen GB
-
Blz. 569
Toelichting voorziening Afgesloten complexen GB
-
Blz. 570
Voorziening voorschoolse educatie
-
Blz. 571
Toelichting voorziening voorschoolse educatie
-
Blz. 572
Bijlage Single Information Single Audit (SISA)
-
Blz. 573
Tabel
-
Blz. 574
Controleverklaring
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap