-
Blz. 1
Meerjarenbegroting 2022-2025
-
Blz. 2
Meerjarenbegroting 2022-2025
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Algemene toelichting en inleiding bij programma's
-
Blz. 5
Algemene toelichting en inleiding bij programma's
-
Blz. 6
Programma 1. Gebiedsgericht werken
-
Blz. 7
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 8
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 9
Wat gaan we ervoor doen?
-
Blz. 10
Een aantrekkelijke, inclusieve en veilige leefomgeving. Prettig wonen in een fijne wijk.
-
Blz. 11
01. Bewoners, gemeente en (maatschappelijke) partners werken samen aan gezonde, leefbare en veilige wijken.
-
Blz. 12
02. De gemeente verandert haar manier van werken en organiseren, zodat de integrale samenwerking wordt verbeterd en beter aansluit bij de wijken.
-
Blz. 13
03. Bewoners, gemeente en (maatschappelijke) partners werken samen aan de uitvoeringsagenda van het wijkontwikkelingsplan Braakhuizen Zuid.
-
Blz. 14
04. Bewoners uitdagen en ondersteunen om te komen met initiatieven die bijdragen aan een aantrekkelijke, sociaal bewuste en veilige wijk.
-
Blz. 15
05. Sociale samenhang vergroten en ontmoeting in de wijk mogelijk maken met behulp van sport, bewegen en cultuur.
-
Blz. 16
06. Een oplossing voor het huisvestingsprobleem van de Turkse Gemeenschap (TMSG) vinden.
-
Blz. 17
Klanten beleven een optimale dienstverlening.
-
Blz. 18
07. Bewoners en (maatschappelijke) partners (etc.) objectief inzicht geven in de wijk.
-
Blz. 19
08. Verbeteren van de cultuur in onze organisatie zodat samenwerking met onze inwoners vanzelfsprekend is.
-
Blz. 20
Wat gaat het kosten?
-
Blz. 21
Vraag naar extra geld (nieuw beleid)
-
Blz. 22
Programma 2. Economie en vastgoed
-
Blz. 23
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 24
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 25
Wat gaan we ervoor doen?
-
Blz. 26
Geldrop-Mierlo is een aantrekkelijke woon- en werkgemeente in een groene omgeving.
-
Blz. 27
01. Vitale centra behouden voor onze inwoners zodat zij in de eigen kern prettig kunnen winkelen en verblijven.
-
Blz. 28
02. De gemeente Geldrop-Mierlo (op economisch gebied) beter op de kaart zetten.
-
Blz. 29
03. Realiseren van een prettig vestigingsklimaat voor de ondernemers.
-
Blz. 30
04. Meer economisch voordeel halen uit onze ligging in de Brainport.
-
Blz. 31
Het gemeentelijk vastgoed voldoet aan de normen, is duurzaam en sluit aan op de behoefte van de bevolking.
-
Blz. 32
05. Verduurzamen van gemeentelijke accommodaties.
-
Blz. 33
06. Optimaliseren/intensiveren sociaal, culturele en sportaccommodaties.
-
Blz. 34
Wat gaat het kosten?
-
Blz. 35
Vraag naar extra geld (nieuw beleid)
-
Blz. 36
Programma 3. Veiligheid en handhaving
-
Blz. 37
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 38
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 39
Wat gaan we ervoor doen?
-
Blz. 40
De inwoners van Geldrop-Mierlo voelen zich veilig, zeker in hun directe leefomgeving.
-
Blz. 41
01. Verhogen van de zichtbaarheid van de gemeentelijke handhavingsorganisatie.
-
Blz. 42
02. Beter en uitgebreider met de burgers communiceren over de uitgevoerde activiteiten en de resultaten daarvan.
-
Blz. 43
03. Betrokkenheid van de burgers bij de preventie en handhaving verhogen o.a. door het inzetten van moderne ICT-hulpmiddelen.
-
Blz. 44
04. Verhogen van (brand)veiligheid van inwoners in hun eigen woning.
-
Blz. 45
05. Nadrukkelijker aandacht en inzet voor de bestrijding van de georganiseerde criminaliteit.
-
Blz. 46
06. Verbinding tussen terreinen zorg en veiligheid verbeteren.
-
Blz. 47
Bijdragen verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 48
Wat gaat het kosten?
-
Blz. 49
Vraag naar extra geld (nieuw beleid)
-
Blz. 50
Programma 4. Bestuur en bestuurlijke samenwerking
-
Blz. 51
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 52
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 53
Wat gaan we ervoor doen?
-
Blz. 54
In regionaal verband nemen we een zelfbewuste houding aan met als uitgangspunt om elkaar succesvoller te maken.
-
Blz. 55
01. Geldrop-Mierlo vervult een bestuurlijke rol die past bij onze positie in de regio.
-
Blz. 56
02. Van alle samenwerkingsverbanden wordt het functioneren en de meerwaarde periodiek beoordeeld.
-
Blz. 57
Een gemeentelijke organisatie die in gesprek is en blijft met haar inwoners, bedrijven, verenigingen en maatschappelijke instellingen. Inwoners zien een organisatie die actief naar buiten treedt en samen met haar inwoners zoekt naar....
-
Blz. 58
03. Streven naar een optimale gemeentelijke dienstverlening
-
Blz. 59
04. Continue aandacht voor kwaliteitsverbetering van gemeentelijke communicatiemiddelen
-
Blz. 60
05. Groeien naar een overheid die verbindt, prioriteert, faciliteert en laat realiseren.
-
Blz. 61
Een gemeentelijke organisatie die het vertrouwen krijgt van haar inwoners en die dit vertrouwen ook zichtbaar voor de inwoners waard is.
-
Blz. 62
06. Een gemeentelijke organisatie die de persoonlijke levenssfeer van onze burgers eerbiedigt en adequaat beschermt (privacy/AVG)
-
Blz. 63
07. Een hoge (juridische) kwaliteit van onze producten en diensten (juridische kwaliteitszorg)
-
Blz. 64
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 65
Wat gaat het kosten?
-
Blz. 66
Vraag naar extra geld (nieuw beleid)
-
Blz. 67
Programma 5. Werk en inkomen
-
Blz. 68
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 69
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 70
Wat gaan we ervoor doen?
-
Blz. 71
Alle volwassen inwoners van onze gemeente kunnen meedoen, bij voorkeur via betaald werk.
-
Blz. 72
01. Zoveel mogelijk inwoners helpen naar betaald werk binnen de beschikbare budgetten.
-
Blz. 73
02. Vergroten van de sturingsmogelijkheden bij Senzer, passend bij de gemeenschappelijke regeling.
-
Blz. 74
03. Vernieuwend vormgeven van het sociale gezicht van de gemeente Geldrop-Mierlo.
-
Blz. 75
Binnen de gemeente Geldrop-Mierlo is sprake van duurzame armoedebestrijding.
-
Blz. 76
04. Meer zicht op armoede in onze gemeente zodat onze inwoners gericht en duurzaam ondersteund worden.
-
Blz. 77
In de gemeente Geldrop-Mierlo krijgen inwoners met financiële problemen tijdig ondersteuning.
-
Blz. 78
05. Eerder signaleren van problematische schulden, om te voorkomen dat inwoners door schulden (verder) in de problemen raken.
-
Blz. 79
06. Het verbeteren van de proactieve benadering van inwoners die een steun in de rug nodig hebben in samenwerking met private initiatieven.
-
Blz. 80
07. Handhaven van het bestaande niveau van het sociale beleid en de regelingen.
-
Blz. 81
Statushouders voelen zich welkom in Geldrop-Mierlo en doen actief mee.
-
Blz. 82
08. Statushouders, asielzoekers en/of vluchtelingen opvangen en samen met betrokken partijen samenwerken om te komen tot een goede integratie.
-
Blz. 83
09. Vormgeven van de uitvoering van nieuwe taken die de gemeente krijgt op het gebied van inburgering per 1 januari 2020.
-
Blz. 84
10. Voortzetten van de maatschappelijke begeleiding van statushouders.
-
Blz. 85
11. Verbeteren van de mogelijkheden voor participatie en het begeleiden naar werk van statushouders.
-
Blz. 86
Bijdragen verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 87
Wat gaat het kosten?
-
Blz. 88
Vraag naar extra geld (nieuw beleid)
-
Blz. 89
Programma 6. Zorg, welzijn en cultuur
-
Blz. 90
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 91
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 92
Wat gaan we ervoor doen?
-
Blz. 93
Geldrop-Mierlo is een sterke en zorgzame gemeenschap waarbij inwoners eigenaarschap tonen, initiatiefrijk, samen redzaam zijn en waarin iedereen mee kan doen.
-
Blz. 94
01. Versterken van ondersteuning van vrijwilligers, vrijwilligersorganisaties en maatschappelijke partners.
-
Blz. 95
02. Aanpassen van onze subsidievoorwaarden, aan de eisen van deze tijd.
-
Blz. 96
03. Uitbreiden van de aanpak van preventie en vroegsignalering in het sociaal domein als onderdeel van integraal gebiedsgericht werken zodat problemen worden voorkomen of tijdig gesignaleerd.
-
Blz. 97
04. Uiterlijk 2020 is Geldrop-Mierlo een dementievriendelijke gemeente.
-
Blz. 98
05. Bevorderen van een gezonde leefstijl bij al onze inwoners en inzetten op fysieke en mentale gezondheid voor alle leeftijdsgroepen.
-
Blz. 99
06. Realiseren van een gezonde balans in onze woningvoorraad.
-
Blz. 100
07. Vorm en inhoud geven aan een fundament voor diversiteit in Geldrop-Mierlo.
-
Blz. 101
Inwoners die niet mee kunnen doen, worden door de gemeente ondersteund bij het zoeken naar mogelijke oplossingen en waar nodig krijgt de inwoner individuele ondersteuning.
-
Blz. 102
08. Handhaven van de huidige kwaliteit van de dienstverlening door het CMD.
-
Blz. 103
09. Zorgen voor de beschikbaarheid van onafhankelijke cliëntondersteuning en een externe vertrouwenspersoon.
-
Blz. 104
10. Inzetten op samenwerking met andere partners, zoals zorgaanbieders, woningcorporaties, ondernemende inwoners en het bedrijfsleven om projecten op te starten....
-
Blz. 105
Het sociaal vangnet voor inwoners is duurzaam ingericht; het sociaal domein is (toekomst)bestendig.
-
Blz. 106
11. Gericht werken aan de transformatie aan de hand van een integrale, overkoepelende visie op het Sociaal Domein.
-
Blz. 107
12. Proactief op zoek gaan naar manieren om de kosten van het sociale domein onder controle te houden.
-
Blz. 108
13. Effectief, efficiënt en binnen de kaders van onze visie inkopen van vormen van ondersteuning en (jeugd)hulp.
-
Blz. 109
14. In beeld brengen van cliëntervaringen.
-
Blz. 110
Mensen van jong tot oud worden gestimuleerd om hun talenten te ontwikkelen.
-
Blz. 111
15. Mensen stimuleren om hun talenten op sportief gebied te ontwikkelen en de sociale cohesie in de wijk te vergroten.
-
Blz. 112
16. Vernieuwende concepten voor sport en bewegen ondersteunen. De breedtesport uitbouwen in het kader van JOGG.
-
Blz. 113
17. Om mensen de ruimte te bieden om hun talenten te ontwikkelen op het gebied van cultuur, houden we een kwalitatief sterk en veelzijdig cultuuraanbod in stand, dat we waar nodig versterken.
-
Blz. 114
18. Kinderen en jongeren stimuleren om kennis te maken met cultuur.
-
Blz. 115
Geldrop-Mierlo heeft een duidelijk cultureel gezicht.
-
Blz. 116
19. In de wijk door middel van 'community art' kunstzinnige projecten koppelen aan sociale vraagstukken.
-
Blz. 117
20. De cultuurverkenner brengt partijen in het culturele veld bij elkaar en zorgt voor meer samenwerking en stroomlijning van het aanbod en het effectiever gebruik van bestaande voorzieningen.
-
Blz. 118
21. Villagemarketing verder vorm geven zodat het bijdraagt aan het verder vorm geven van het culturele gezicht van onze gemeente.
-
Blz. 119
Inwoners van Geldrop-Mierlo sporten en bewegen meer en zijn daardoor meer in balans, actiever, gezonder en blijven zij langer zelfstandig.
-
Blz. 120
22. Een nieuwe sportvisie vaststellen met aandacht voor aantrekkelijke accommodaties en voorzieningen en voor het behouden en ontwikkelen van een gezonde sportcultuur....
-
Blz. 121
23. Realiseren van sportfaciliteiten in de openbare ruimte voor de individuele, niet vereniginggebonden sporter.
-
Blz. 122
24. Doorontwikkelen van gestarte initiatieven in het kader van breedtesport.
-
Blz. 123
Bijdragen verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 124
Wat gaat het kosten?
-
Blz. 125
Vraag naar extra geld (nieuw beleid)
-
Blz. 126
Programma 7. Jeugdbeleid en onderwijs
-
Blz. 127
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 128
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 129
Wat gaan we ervoor doen?
-
Blz. 130
De gemeente is een veilige, gezonde en stimulerende omgeving voor zowel lichaam als geest zodat jeugdigen kunnen leren, spelen en verblijven middels doorgaande ontwikkelingslijnen.
-
Blz. 131
01. Mogelijkheden bieden aan (toekomstige) partijen voor onderwijs, kinderopvang en peuterwerk om duurzame en toekomstbestendige kindcentra- concepten te ontwikkelen die toegankelijk......
-
Blz. 132
02. Verbeteren van de samenwerking met het onderwijs en voorschoolse partijen via een lokale educatieve agenda.
-
Blz. 133
03. Zorgen voor een goede en multifunctionele huisvesting voor alle scholen in de gemeente.
-
Blz. 134
04. Realiseren van kwantitatief en kwalitatief goed leerlingenvervoer.
-
Blz. 135
05. Versterken van de zorgketen voor jeugdigen door het realiseren van een goede aansluiting tussen Passend Onderwijs en jeugdhulp.
-
Blz. 136
Jeugdigen groeien op in een kansrijke omgeving waarin zij hun talenten en identiteit kunnen ontwikkelen.
-
Blz. 137
06. Het bieden van een kansrijke omgeving voor jeugdigen door o.a. het stimuleren van projecten voor en door jeugdigen.
-
Blz. 138
Jeugdigen voelen zich thuis in de wijk en dragen bij aan prettig wonen in een fijne wijk.
-
Blz. 139
07. Onze wijken worden voorzien van goede en veilige speelvoorzieningen voor kinderen en hangplekken voor jongeren.
-
Blz. 140
08. Voorkomen overlast door jongeren.
-
Blz. 141
09. Inzetten op daadkrachtig jongerenwerk dat haar krachten bundelt met overige spelers in de wijk.
-
Blz. 142
Inwoners zijn beter in staat om mee te doen in een snel veranderende maatschappij.
-
Blz. 143
10. Samen met onderwijs en bedrijfsleven de positie van scholieren, werkenden en werkzoekenden verbeteren.
-
Blz. 144
11. Ondersteunen van initiatieven die een leven lang leren voor inwoners mogelijk maakt.
-
Blz. 145
12. Terugdringen van laaggeletterdheid.
-
Blz. 146
Wat gaat het kosten?
-
Blz. 147
Vraag naar extra geld (nieuw beleid)
-
Blz. 148
Programma 8. Duurzaamheid, natuur en milieu
-
Blz. 149
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 150
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 151
Wat gaan we ervoor doen?
-
Blz. 152
Geldrop-Mierlo is een aantrekkelijke groene gemeente met een gezond klimaat en een grote aantrekkingskracht.
-
Blz. 153
01. In 2022 is de groene uitstraling van beide kernen zowel in kwaliteit als in kwantiteit toegenomen.
-
Blz. 154
02. Tegengaan van de afname van biodiversiteit in onze gemeente.
-
Blz. 155
In Geldrop-Mierlo is de kwaliteit van het leven van dieren, waarbij gekeken wordt naar zowel het fysieke welzijn (diergezondheid) als het geestelijk welzijn (hoe voelen dieren zich), op orde.
-
Blz. 156
03. Dierenwelzijn bevorderen.
-
Blz. 157
In Geldrop-Mierlo hebben we een duurzame leefomgeving door het terugdringen van (niet afbreekbaar) afval.
-
Blz. 158
04. Zwerfafval zoveel mogelijk voorkomen.
-
Blz. 159
05. Het gemeentelijk rioleringsplan.
-
Blz. 160
06. Het zo duurzaam mogelijk inzamelen en verwerken van het huishoudelijk afval.
-
Blz. 161
De gemeente Geldrop-Mierlo is een duurzame gemeente.
-
Blz. 162
07. De ambitie is om in 2022, 7,4% van de energie in onze gemeente duurzaam op te wekken en de uitstoot van CO2 met 20% te verminderen.
-
Blz. 163
08. De ambitie is om in 2040 energieneutraal te zijn.
-
Blz. 164
09. De ambitie is om in 2022, 10% van de woningen in Geldrop-Mierlo gasloos te hebben
-
Blz. 165
10. Alle nieuwbouwwoningen worden gasloos gebouwd.
-
Blz. 166
11. Bewustwording creëren bij de lokale samenleving.
-
Blz. 167
Bijdragen verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 168
Wat gaat het kosten?
-
Blz. 169
Vraag naar extra geld (nieuw beleid)
-
Blz. 170
Programma 9. Bereikbaarheid en verkeer
-
Blz. 171
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 172
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 173
Wat gaan we ervoor doen?
-
Blz. 174
De gemeente is goed en veilig bereikbaar voor onze inwoners.
-
Blz. 175
01. Aanpakken van lokale bereikbaarheidsknelpunten.
-
Blz. 176
02. Optimalisatie parkeren van voor alle doelgroepen en locaties.
-
Blz. 177
03. Op niveau houden van de kwaliteit van de staat van de openbare wegen.
-
Blz. 178
Er is een goede doorstroming van het verkeer in de regio.
-
Blz. 179
04. Optimaal participeren in en benutten van de regionale en intergemeentelijke samenwerking op het gebied van bereikbaarheid.
-
Blz. 180
Wat gaat het kosten?
-
Blz. 181
Vraag naar extra geld (nieuw beleid)
-
Blz. 182
Programma 10. Bouwen en wonen
-
Blz. 183
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 184
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 185
Wat gaan we ervoor doen?
-
Blz. 186
De woning past in alle levensfasen bij de behoeften die de bewoner op dat moment heeft.
-
Blz. 187
01. Zowel bij nieuwbouw als herontwikkeling enkel levensloopbestendige woningen realiseren.
-
Blz. 188
Wijken en woningen bestaan uit een goede balans, voor een gezonde en duurzame leefomgeving. Er is geen verloedering of overlast.
-
Blz. 189
02. Woningdifferentiatie dient in alle wijken voldoende aanwezig te zijn.
-
Blz. 190
03. Verduurzaming van de woningvoorraad.
-
Blz. 191
04. Wijken zijn vrij van probleemlocaties die zorgen voor sociale of fysieke verslechtering van de wijk.
-
Blz. 192
05. Wijken en de woningen in het bijzonder mogen niet teveel verouderen, maar moeten op alle vlakken toekomstbestendig zijn.
-
Blz. 193
06. Implementeren van de hoofddoelen van de nieuwe Omgevingswet in de gemeente.
-
Blz. 194
Wat gaat het kosten?
-
Blz. 195
Vraag naar extra geld (nieuw beleid)
-
Blz. 196
Programma 11. Financiën en belastingen
-
Blz. 197
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 198
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 199
Wat gaan we ervoor doen?
-
Blz. 200
De gemeente heeft een meerjarenprogrammabegroting die structureel sluitend is.
-
Blz. 201
01. De realisatie van het Kernakkoord past binnen een financieel sluitend perspectief
-
Blz. 202
Bijdragen verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 203
Wat gaat het kosten?
-
Blz. 204
Vraag naar extra geld (nieuw beleid)
-
Blz. 205
Algemene inleiding
-
Blz. 206
Algemene inleiding
-
Blz. 207
Algemene inleiding
-
Blz. 208
Verloop begrotingssaldo
-
Blz. 209
Verloop begrotingssaldo
-
Blz. 210
Deel 3
-
Blz. 211
Deel 4
-
Blz. 212
Paragrafen
-
Blz. 213
Lokale heffingen
-
Blz. 214
Inleiding
-
Blz. 215
Beleid
-
Blz. 216
Onroerendezaakbelastingen (OZB)
-
Blz. 217
Afvalstoffenheffing/reinigingsrechten
-
Blz. 218
Rioolheffing
-
Blz. 219
Kostendekkendheid afvalstoffenheffing en rioolheffing
-
Blz. 220
Leges
-
Blz. 221
Overige belastingen
-
Blz. 222
Kwijtscheldingsbeleid
-
Blz. 223
Overzicht tarieven
-
Blz. 224
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 225
Inleiding
-
Blz. 226
Coronavirus
-
Blz. 227
Beleid betreffende de weerstandscapaciteit en de risico's
-
Blz. 228
Inventarisatie van de risico's
-
Blz. 229
Wijzigingen
-
Blz. 230
Inventarisatie van de beschikbare weerstandscapaciteit
-
Blz. 231
Weerstandsvermogen
-
Blz. 232
Financiële kengetallen
-
Blz. 233
Financiële kengetallen toelichting
-
Blz. 234
Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 235
Inleiding
-
Blz. 236
Wegen
-
Blz. 237
Openbare verlichting
-
Blz. 238
Civiele kunstwerken
-
Blz. 239
Groen
-
Blz. 240
Riolering
-
Blz. 241
Gebouwen
-
Blz. 242
Speelvoorzieningen
-
Blz. 243
Financiering
-
Blz. 244
Inleiding
-
Blz. 245
Interne- en externe ontwikkelingen
-
Blz. 246
Financieringsbehoefte
-
Blz. 247
Renterisicobeheer
-
Blz. 248
Kredietrisicobeheer
-
Blz. 249
Leningenportefeuille
-
Blz. 250
Bedrijfsvoering
-
Blz. 251
Inleiding
-
Blz. 252
Organisatie ontwikkeling
-
Blz. 253
Strategisch HRM plan
-
Blz. 254
Ontwikkeling formatie
-
Blz. 255
Ziekteverzuim
-
Blz. 256
Capaciteitsbegroting
-
Blz. 257
cap 2
-
Blz. 258
cap 3
-
Blz. 259
cap 4
-
Blz. 260
cap 5
-
Blz. 261
cap 6
-
Blz. 262
Informatievoorziening
-
Blz. 263
nieuw
-
Blz. 264
Informatiebeveiliging
-
Blz. 265
Privacy
-
Blz. 266
Control
-
Blz. 267
Kengetallen
-
Blz. 268
Verbonden partijen
-
Blz. 269
Inleiding
-
Blz. 270
Gemeenschappelijke regelingen
-
Blz. 271
Vennootschappen en coöperaties
-
Blz. 272
Stichtingen en verenigingen
-
Blz. 273
Overig
-
Blz. 274
Tabel verbonden partijen
-
Blz. 275
Grondbeleid
-
Blz. 276
Algemeen grondbeleid
-
Blz. 277
Ontwikkelingen grondexploitaties
-
Blz. 278
Reserves en voorzieningen
-
Blz. 279
toelichting reserveverloop
-
Blz. 280
b. Reserve tussentijdse winstnemingen
-
Blz. 281
Verliesvoorziening
-
Blz. 282
Voorziening afgesloten complexen
-
Blz. 283
toelichting voorziening afgesloten complexen
-
Blz. 284
Weerstandsvermogen
-
Blz. 285
Meerjarenperspectief
-
Blz. 286
Materiële vaste activa
-
Blz. 287
Overzicht fondsen uit de nota kostenverhaal vanaf 2015
-
Blz. 288
Verplichte beleidsindicatoren
-
Blz. 289
Verplichte beleidsindicatoren
-
Blz. 290
Financiële begroting
-
Blz. 291
Overzicht van baten en lasten
-
Blz. 292
Programma's
-
Blz. 293
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 294
Onvoorzien, overhead en Vpb
-
Blz. 295
Geraamd totaal saldo van baten en lasten
-
Blz. 296
Beoogde toevoegingen en onttrekkingen reserves
-
Blz. 297
Geraamd resultaat
-
Blz. 298
Overzicht van baten en lasten per taakveld
-
Blz. 299
Programma 1 Gebiedsgericht werken
-
Blz. 300
Programma 2 Economie en vastgoed
-
Blz. 301
Programma 3 Veiligheid en handhaving
-
Blz. 302
Programma 4 Bestuur en bestuurlijke samenwerking
-
Blz. 303
Programma 5 Werk en inkomen
-
Blz. 304
Programma 6 Zorg, welzijn en cultuur
-
Blz. 305
Programma 7 Jeugdbeleid en onderwijs
-
Blz. 306
Programma 8 Duurzaamheid, natuur en milieu
-
Blz. 307
Programma 9 Bereikbaarheid en verkeer
-
Blz. 308
Programma 10 Bouwen en wonen
-
Blz. 309
Programma 11 Financiën en belastingen
-
Blz. 310
Totaal
-
Blz. 311
Toelichting overzicht van baten en lasten
-
Blz. 312
Toelichting overzicht van baten en lasten
-
Blz. 313
Verschillen per programma
-
Blz. 314
Inleiding
-
Blz. 315
Programma 1: Gebiedsgericht werken
-
Blz. 316
Programma 2: Economie en vastgoed
-
Blz. 317
Programma 3: Veiligheid en handhaving
-
Blz. 318
Programma 4: Bestuur en bestuurlijke samenwerking
-
Blz. 319
Programma 5: Werk en inkomen
-
Blz. 320
Programma 6: Zorg, welzijn en cultuur
-
Blz. 321
Programma 7: Jeugdbeleid en onderwijs
-
Blz. 322
Programma 8: Duurzaamheid, natuur en milieu
-
Blz. 323
Programma 9: Bereikbaarheid en verkeer
-
Blz. 324
Programma 10: Bouwen en wonen
-
Blz. 325
Programma 11: Financiën en belastingen
-
Blz. 326
Overzicht van de geraamde incidentele baten en lasten
-
Blz. 327
Overzicht van de geraamde incidentele baten en lasten
-
Blz. 328
Overzicht beoogde structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
-
Blz. 329
Overzicht van de structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
-
Blz. 330
Uiteenzetting van de financiële positie
-
Blz. 331
Geprognosticeerde balans
-
Blz. 332
Geprognosticeerde balans
-
Blz. 333
EMU-saldo
-
Blz. 334
EMU-saldo
-
Blz. 335
Jaarlijks terugkerende arbeidskosten
-
Blz. 336
Jaarlijks terugkerende arbeidskosten
-
Blz. 337
Overzicht nieuw beleid (activiteitenplan)
-
Blz. 338
Overzicht nieuw beleid (activiteitenplan)
-
Blz. 339
Reserves en voorzieningen
-
Blz. 340
Overzicht van reserves en voorzieningen
-
Blz. 341
Reserves
-
Blz. 342
Voorzieningen
-
Blz. 343
Totaal reserves en voorzieningen
-
Blz. 344
Toelichting op de reserves
-
Blz. 345
Inleiding
-
Blz. 346
Algemene reserves
-
Blz. 347
Algemene reserve
-
Blz. 348
Inkomensreserve
-
Blz. 349
Algemene reserve grondexploitaties
-
Blz. 350
Reserve tussentijdse winstnemingen grondbedrijf
-
Blz. 351
Reserve personeel en organisatie
-
Blz. 352
Reserve onderwijshuisvesting/ integraal huisvestingsplan (IHP)
-
Blz. 353
Reserve participatie
-
Blz. 354
Reserve investeringen speeltuin De Viking
-
Blz. 355
Reserve hondenbeleid
-
Blz. 356
Reserve recreatie en toerisme
-
Blz. 357
Reserve centrummanagement/ ondernemersinitiatieven
-
Blz. 358
Reserve I&A
-
Blz. 359
Fondsen grondexploitaties
-
Blz. 360
Reserve leefbaarheidsfonds
-
Blz. 361
Reserve fonds investering ruimtelijke ordening
-
Blz. 362
Reserve fonds bovenwijkse voorzieningen (nieuw)
-
Blz. 363
Reserve fonds herstructurering woongebieden
-
Blz. 364
Reserve verevening bedrijfsomgevingen
-
Blz. 365
Reserve rijkscompensatie Corona
-
Blz. 366
Reserve sociaal domein
-
Blz. 367
Dekkingsreserves
-
Blz. 368
Bouw nieuwe multifunctionele vergaderaccommodatie
-
Blz. 369
Nutsvoorzieningen centrum Mierlo
-
Blz. 370
Dorpsstraat deel Rabobank-ter hoogte van de Plus supermarkt
-
Blz. 371
Onderzoek en realisatie kiosk Mierlo
-
Blz. 372
Dekkingsreserves vanuit fonds bovenwijks
-
Blz. 373
Dekkingsreserve speelvoorziening Gulbergen
-
Blz. 374
Dekkingsreserve R&T speelruimte beleidsplan
-
Blz. 375
Dekkingsreserve aanleg parkeerplaats golfclub Riel
-
Blz. 376
Toelichting op de voorzieningen
-
Blz. 377
Inleiding
-
Blz. 378
Pensioenen wethouders
-
Blz. 379
Voorzieningen onderhoud/egalisatie
-
Blz. 380
Voorziening groot onderhoud wegen
-
Blz. 381
Voorziening groot onderhoud gebouwen
-
Blz. 382
Voorziening onderhoud brede school Coevering
-
Blz. 383
Voorzieningen verplichtingen, verliezen en risico's
-
Blz. 384
Voorziening Wonen
-
Blz. 385
Voorzieningen door derden beklemde middelen
-
Blz. 386
Egalisatievoorziening afvalstoffenheffing
-
Blz. 387
Egalisatievoorziening rioleringen
-
Blz. 388
Voorziening breedtesport impuls middelen
-
Blz. 389
Voorziening gemeentelijk herplantfonds
-
Blz. 390
Voorziening afgesloten complexen grondbedrijf
-
Blz. 391
Voorziening voorschoolse educatie
-
Blz. 392
Toelichting op de financiële uitgangspunten
-
Blz. 393
Toelichting op de financiële uitgangspunten
-
Blz. 394
Bijlagen
-
Blz. 395
Capaciteitsbegroting
-
Blz. 396
1
-
Blz. 397
2
-
Blz. 398
3
-
Blz. 399
4
-
Blz. 400
Vaststellingsbesluit
-
Blz. 401
Doelstellingen
-
Blz. 402
Vaststellingsbesluit
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap