Sitemap

  1. Blz. 1 Meerjarenbegroting 2019-2022
    1. Blz. 2 Meerjarenbegroting 2019-2022
    2. Blz. 3 Programma’s
      1. Blz. 4 Algemene toelichting en inleiding bij programma's
        1. Blz. 5 Algemene toelichting en inleiding bij programma's
      2. Blz. 6 Programma 1. Gebiedsgericht werken
        1. Blz. 7 Wat willen we bereiken?
        2. Blz. 8 Relevante beleidsnota's
        3. Blz. 9 Wat gaan we ervoor doen?
          1. Blz. 10 Een aantrekkelijke, inclusieve en veilige leefomgeving. Prettig wonen in een fijne wijk.
            1. Blz. 11 01. Bewoners, gemeente en (maatschappelijke) partners werken samen aan gezonde, leefbare en veilige wijken.
            2. Blz. 12 02. De gemeente verandert haar manier van werken en organiseren, zodat de integrale samenwerking wordt verbeterd en beter aansluit bij de wijken.
            3. Blz. 13 03. Bewoners, gemeente en (maatschappelijke) partners werken samen aan de uitvoeringsagenda van het wijkontwikkelingsplan Braakhuizen Zuid.
            4. Blz. 14 04. Bewoners uitdagen en ondersteunen om te komen met initiatieven die bijdragen aan een aantrekkelijke, sociaal bewuste en veilige wijk.
            5. Blz. 15 05. Sociale samenhang vergroten en ontmoeting in de wijk mogelijk maken met behulp van sport, bewegen en cultuur.
            6. Blz. 16 06. Een oplossing voor het huisvestingsprobleem van de Turkse Gemeenschap (TMSG) vinden.
          2. Blz. 17 Klanten beleven een optimale dienstverlening.
            1. Blz. 18 07. Bewoners en (maatschappelijke) partners (etc.) objectief inzicht geven in de wijk.
            2. Blz. 19 08. Verbeteren van de cultuur in onze organisatie zodat samenwerking met onze inwoners vanzelfsprekend is.
        4. Blz. 20 Wat gaat het kosten?
        5. Blz. 21 Vraag naar extra geld (nieuw beleid)
      3. Blz. 22 Programma 2. Economie en vastgoed
        1. Blz. 23 Wat willen we bereiken?
        2. Blz. 24 Relevante beleidsnota's
        3. Blz. 25 Wat gaan we ervoor doen?
          1. Blz. 26 Geldrop-Mierlo is een aantrekkelijke woon- en werkgemeente in een groene omgeving.
            1. Blz. 27 01. Vitale centra behouden voor onze inwoners zodat zij in de eigen kern prettig kunnen winkelen en verblijven.
            2. Blz. 28 02. De gemeente Geldrop-Mierlo (op economisch gebied) beter op de kaart zetten.
            3. Blz. 29 03. Realiseren van een prettig vestigingsklimaat voor de ondernemers.
            4. Blz. 30 04. Meer economisch voordeel halen uit onze ligging in de Brainport.
          2. Blz. 31 Het gemeentelijk vastgoed voldoet aan de normen, is duurzaam en sluit aan op de behoefte van de bevolking.
            1. Blz. 32 05. Verduurzamen van gemeentelijke accommodaties.
            2. Blz. 33 06. Optimaliseren/intensiveren sociaal, culturele en sportaccommodaties.
        4. Blz. 34 Wat gaat het kosten?
        5. Blz. 35 Vraag naar extra geld (nieuw beleid)
      4. Blz. 36 Programma 3. Veiligheid en handhaving
        1. Blz. 37 Wat willen we bereiken?
        2. Blz. 38 Relevante beleidsnota's
        3. Blz. 39 Wat gaan we ervoor doen?
          1. Blz. 40 De inwoners van Geldrop-Mierlo voelen zich veilig, zeker in hun directe leefomgeving.
            1. Blz. 41 01. Verhogen van de zichtbaarheid van de gemeentelijke handhavingsorganisatie.
            2. Blz. 42 02. Beter en uitgebreider met de burgers communiceren over de uitgevoerde activiteiten en de resultaten daarvan.
            3. Blz. 43 03. Betrokkenheid van de burgers bij de preventie en handhaving verhogen o.a. door het inzetten van moderne ICT-hulpmiddelen.
            4. Blz. 44 04. Verhogen van (brand)veiligheid van inwoners in hun eigen woning.
            5. Blz. 45 05. Nadrukkelijker aandacht en inzet voor de bestrijding van de georganiseerde criminaliteit.
            6. Blz. 46 06. Verbinding tussen terreinen zorg en veiligheid verbeteren.
        4. Blz. 47 Bijdragen verbonden partijen aan dit programma
        5. Blz. 48 Wat gaat het kosten?
        6. Blz. 49 Vraag naar extra geld (nieuw beleid)
      5. Blz. 50 Programma 4. Bestuur en bestuurlijke samenwerking
        1. Blz. 51 Wat willen we bereiken?
        2. Blz. 52 Relevante beleidsnota's
        3. Blz. 53 Wat gaan we ervoor doen?
          1. Blz. 54 In regionaal verband nemen we een zelfbewuste houding aan met als uitgangspunt om elkaar succesvoller te maken.
            1. Blz. 55 01. Geldrop-Mierlo vervult een bestuurlijke rol die past bij onze positie in de regio.
            2. Blz. 56 02. Van alle samenwerkingsverbanden wordt het functioneren en de meerwaarde periodiek beoordeeld.
          2. Blz. 57 Een gemeentelijke organisatie die in gesprek is en blijft met haar inwoners, bedrijven, verenigingen en maatschappelijke instellingen. Inwoners zien een organisatie die actief naar buiten treedt en samen met haar inwoners zoekt naar....
            1. Blz. 58 03. Streven naar een optimale gemeentelijke dienstverlening Programma Dienstverlening
            2. Blz. 59 04. Continue aandacht voor kwaliteitsverbetering van gemeentelijke communicatiemiddelen
            3. Blz. 60 05. Groeien naar een overheid die verbindt, prioriteert, faciliteert en laat realiseren.
          3. Blz. 61 Een gemeentelijke organisatie die het vertrouwen krijgt van haar inwoners en die dit vertrouwen ook zichtbaar voor de inwoners waard is.
            1. Blz. 62 06. Een gemeentelijke organisatie die de persoonlijke levenssfeer van onze burgers eerbiedigt en adequaat beschermt (privacy/AVG)
            2. Blz. 63 07. Een hoge (juridische) kwaliteit van onze producten en diensten (juridische kwaliteitszorg)
        4. Blz. 64 Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
        5. Blz. 65 Wat gaat het kosten?
        6. Blz. 66 Vraag naar extra geld (nieuw beleid)
      6. Blz. 67 Programma 5. Werk en inkomen
        1. Blz. 68 Wat willen we bereiken?
        2. Blz. 69 Relevante beleidsnota's
        3. Blz. 70 Wat gaan we ervoor doen?
          1. Blz. 71 Alle volwassen inwoners van onze gemeente kunnen meedoen, bij voorkeur via betaald werk.
            1. Blz. 72 01. Zoveel mogelijk inwoners helpen naar betaald werk binnen de beschikbare budgetten.
            2. Blz. 73 02. Vergroten van de sturingsmogelijkheden bij Senzer, passend bij de gemeenschappelijke regeling.
            3. Blz. 74 03. Vernieuwend vormgeven van het sociale gezicht van de gemeente Geldrop-Mierlo.
          2. Blz. 75 Binnen de gemeente Geldrop-Mierlo is sprake van duurzame armoedebestrijding.
            1. Blz. 76 04. Meer zicht op armoede in onze gemeente zodat onze inwoners gericht en duurzaam ondersteund worden.
          3. Blz. 77 In de gemeente Geldrop-Mierlo krijgen inwoners met financiële problemen tijdig ondersteuning.
            1. Blz. 78 05. Eerder signaleren van problematische schulden, om te voorkomen dat inwoners door schulden (verder) in de problemen raken.
            2. Blz. 79 06. Het verbeteren van de proactieve benadering van inwoners die een steun in de rug nodig hebben in samenwerking met private initiatieven.
            3. Blz. 80 07. Handhaven van het bestaande niveau van het sociale beleid en de regelingen.
          4. Blz. 81 Statushouders voelen zich welkom in Geldrop-Mierlo en doen actief mee.
            1. Blz. 82 08. Statushouders, asielzoekers en/of vluchtelingen opvangen en samen met betrokken partijen samenwerken om te komen tot een goede integratie.
            2. Blz. 83 09. Vormgeven van de uitvoering van nieuwe taken die de gemeente krijgt op het gebied van inburgering per 1 januari 2020.
            3. Blz. 84 10. Voortzetten van de maatschappelijke begeleiding van statushouders.
            4. Blz. 85 11. Verbeteren van de mogelijkheden voor participatie en het begeleiden naar werk van statushouders.
        4. Blz. 86 Bijdragen verbonden partijen aan dit programma
        5. Blz. 87 Wat gaat het kosten?
        6. Blz. 88 Vraag naar extra geld (nieuw beleid)
      7. Blz. 89 Programma 6. Zorg, welzijn en cultuur
        1. Blz. 90 Wat willen we bereiken?
        2. Blz. 91 Relevante beleidsnota's
        3. Blz. 92 Wat gaan we ervoor doen?
          1. Blz. 93 Geldrop-Mierlo is een sterke en zorgzame gemeenschap waarbij inwoners eigenaarschap tonen, initiatiefrijk, samen redzaam zijn en waarin iedereen mee kan doen.
            1. Blz. 94 01. Versterken van ondersteuning van vrijwilligers, vrijwilligersorganisaties en maatschappelijke partners.
            2. Blz. 95 02. Aanpassen van onze subsidievoorwaarden, aan de eisen van deze tijd.
            3. Blz. 96 03. Uitbreiden van de aanpak van preventie en vroegsignalering in het sociaal domein als onderdeel van integraal gebiedsgericht werken zodat problemen worden voorkomen of tijdig gesignaleerd.
            4. Blz. 97 04. Uiterlijk 2020 is Geldrop-Mierlo een dementievriendelijke gemeente.
            5. Blz. 98 05. Bevorderen van een gezonde leefstijl bij al onze inwoners en inzetten op fysieke en mentale gezondheid voor alle leeftijdsgroepen.
            6. Blz. 99 06. Realiseren van een gezonde balans in onze woningvoorraad.
            7. Blz. 100 07. Vorm en inhoud geven aan een fundament voor diversiteit in Geldrop-Mierlo.
          2. Blz. 101 Inwoners die niet mee kunnen doen, worden door de gemeente ondersteund bij het zoeken naar mogelijke oplossingen en waar nodig krijgt de inwoner individuele ondersteuning.
            1. Blz. 102 08. Handhaven van de huidige kwaliteit van de dienstverlening door het CMD.
            2. Blz. 103 09. Zorgen voor de beschikbaarheid van onafhankelijke cliëntondersteuning en een externe vertrouwenspersoon.
            3. Blz. 104 10. Inzetten op samenwerking met andere partners, zoals zorgaanbieders, woningcorporaties, ondernemende inwoners en het bedrijfsleven om projecten op te starten....
          3. Blz. 105 Het sociaal vangnet voor inwoners is duurzaam ingericht; het sociaal domein is (toekomst)bestendig.
            1. Blz. 106 11. Gericht werken aan de transformatie aan de hand van een integrale, overkoepelende visie op het Sociaal Domein.
            2. Blz. 107 12. Proactief op zoek gaan naar manieren om de kosten van het sociale domein onder controle te houden.
            3. Blz. 108 13. Effectief, efficiënt en binnen de kaders van onze visie inkopen van vormen van ondersteuning en (jeugd)hulp.
            4. Blz. 109 14. In beeld brengen van cliëntervaringen.
          4. Blz. 110 Mensen van jong tot oud worden gestimuleerd om hun talenten te ontwikkelen.
            1. Blz. 111 15. Mensen stimuleren om hun talenten op sportief gebied te ontwikkelen en de sociale cohesie in de wijk te vergroten.
            2. Blz. 112 16. Vernieuwende concepten voor sport en bewegen ondersteunen. De breedtesport uitbouwen in het kader van JOGG.
            3. Blz. 113 17. Om mensen de ruimte te bieden om hun talenten te ontwikkelen op het gebied van cultuur, houden we een kwalitatief sterk en veelzijdig cultuuraanbod in stand, dat we waar nodig versterken.
            4. Blz. 114 18. Kinderen en jongeren stimuleren om kennis te maken met cultuur.
          5. Blz. 115 Geldrop-Mierlo heeft een duidelijk cultureel gezicht.
            1. Blz. 116 19. In de wijk door middel van 'community art' kunstzinnige projecten koppelen aan sociale vraagstukken.
            2. Blz. 117 20. De cultuurverkenner brengt partijen in het culturele veld bij elkaar en zorgt voor meer samenwerking en stroomlijning van het aanbod en het effectiever gebruik van bestaande voorzieningen.
            3. Blz. 118 21. Citymarketing verder vorm geven zodat het bijdraagt aan het verder vorm geven van het culturele gezicht van onze gemeente.
          6. Blz. 119 Inwoners van Geldrop-Mierlo sporten en bewegen meer en zijn daardoor meer in balans, actiever, gezonder en blijven zij langer zelfstandig.
            1. Blz. 120 22. Een nieuwe sportvisie vaststellen met aandacht voor aantrekkelijke accommodaties en voorzieningen en voor het behouden en ontwikkelen van een gezonde sportcultuur....
            2. Blz. 121 23. Realiseren van sportfaciliteiten in de openbare ruimte voor de individuele, niet vereniginggebonden sporter.
            3. Blz. 122 24. Doorontwikkelen van gestarte initiatieven in het kader van breedtesport.
        4. Blz. 123 Bijdragen verbonden partijen aan dit programma
        5. Blz. 124 Wat gaat het kosten?
        6. Blz. 125 Vraag naar extra geld (nieuw beleid)
      8. Blz. 126 Programma 7. Jeugdbeleid en onderwijs
        1. Blz. 127 Wat willen we bereiken?
        2. Blz. 128 Relevante beleidsnota's
        3. Blz. 129 Wat gaan we ervoor doen?
          1. Blz. 130 De gemeente is een veilige, gezonde en stimulerende omgeving voor zowel lichaam als geest zodat jeugdigen kunnen leren, spelen en verblijven middels doorgaande ontwikkelingslijnen.
            1. Blz. 131 01. Mogelijkheden bieden aan (toekomstige) partijen voor onderwijs, kinderopvang en peuterwerk om duurzame en toekomstbestendige kindcentra- concepten te ontwikkelen die toegankelijk......
            2. Blz. 132 02. Verbeteren van de samenwerking met het onderwijs en voorschoolse partijen via een lokale educatieve agenda.
            3. Blz. 133 03. Zorgen voor een goede en multifunctionele huisvesting voor alle scholen in de gemeente.
            4. Blz. 134 04. Realiseren van kwantitatief en kwalitatief goed leerlingenvervoer.
            5. Blz. 135 05. Versterken van de zorgketen voor jeugdigen door het realiseren van een goede aansluiting tussen Passend Onderwijs en jeugdhulp.
          2. Blz. 136 Jeugdigen groeien op in een kansrijke omgeving waarin zij hun talenten en identiteit kunnen ontwikkelen.
            1. Blz. 137 06. Het bieden van een kansrijke omgeving voor jeugdigen door o.a. het stimuleren van projecten voor en door jeugdigen.
          3. Blz. 138 Jeugdigen voelen zich thuis in de wijk en dragen bij aan prettig wonen in een fijne wijk.
            1. Blz. 139 07. Onze wijken worden voorzien van goede en veilige speelvoorzieningen voor kinderen en hangplekken voor jongeren.
            2. Blz. 140 08. Voorkomen overlast door jongeren.
            3. Blz. 141 09. Inzetten op daadkrachtig jongerenwerk dat haar krachten bundelt met overige spelers in de wijk.
          4. Blz. 142 Inwoners zijn beter in staat om mee te doen in een snel veranderende maatschappij.
            1. Blz. 143 10. Samen met onderwijs en bedrijfsleven de positie van scholieren, werkenden en werkzoekenden verbeteren.
            2. Blz. 144 11. Ondersteunen van initiatieven die een leven lang leren voor inwoners mogelijk maakt.
            3. Blz. 145 12. Terugdringen van laaggeletterdheid.
        4. Blz. 146 Wat gaat het kosten?
        5. Blz. 147 Vraag naar extra geld (nieuw beleid)
      9. Blz. 148 Programma 8. Duurzaamheid, natuur en milieu
        1. Blz. 149 Wat willen we bereiken?
        2. Blz. 150 Relevante beleidsnota's
        3. Blz. 151 Wat gaan we ervoor doen?
          1. Blz. 152 Geldrop-Mierlo is een aantrekkelijke groene gemeente met een gezond klimaat en een grote aantrekkingskracht.
            1. Blz. 153 01. In 2022 is de groene uitstraling van beide kernen zowel in kwaliteit als in kwantiteit toegenomen.
            2. Blz. 154 02. Tegengaan van de afname van biodiversiteit in onze gemeente.
          2. Blz. 155 In Geldrop-Mierlo is de kwaliteit van het leven van dieren, waarbij gekeken wordt naar zowel het fysieke welzijn (diergezondheid) als het geestelijk welzijn (hoe voelen dieren zich), op orde.
            1. Blz. 156 03. Dierenwelzijn bevorderen.
          3. Blz. 157 In Geldrop-Mierlo hebben we een duurzame leefomgeving door het terugdringen van (niet afbreekbaar) afval.
            1. Blz. 158 04. Zwerfafval zoveel mogelijk voorkomen.
            2. Blz. 159 05. Bewustwording rondom afval vergroten.
            3. Blz. 160 06. Het zo duurzaam mogelijk inzamelen en verwerken van het huishoudelijk afval.
          4. Blz. 161 De gemeente Geldrop-Mierlo is een duurzame gemeente.
            1. Blz. 162 07. De ambitie is om in 2022, 7,4% van de energie in onze gemeente duurzaam op te wekken en de uitstoot van CO2 met 20% te verminderen.
            2. Blz. 163 08. De ambitie is om in 2040 energieneutraal te zijn.
            3. Blz. 164 09. De ambitie is om in 2022, 10% van de woningen in Geldrop-Mierlo gasloos te hebben
            4. Blz. 165 10. Alle nieuwbouwwoningen worden gasloos gebouwd.
            5. Blz. 166 11. Bewustwording creëren bij de lokale samenleving.
        4. Blz. 167 Bijdragen verbonden partijen aan dit programma
        5. Blz. 168 Wat gaat het kosten?
        6. Blz. 169 Vraag naar extra geld (nieuw beleid)
      10. Blz. 170 Programma 9. Bereikbaarheid en verkeer
        1. Blz. 171 Wat willen we bereiken?
        2. Blz. 172 Relevante beleidsnota's
        3. Blz. 173 Wat gaan we ervoor doen?
          1. Blz. 174 De gemeente is goed en veilig bereikbaar voor onze inwoners.
            1. Blz. 175 01. Aanpakken van lokale bereikbaarheidsknelpunten.
            2. Blz. 176 02. Optimalisatie parkeren van voor alle doelgroepen en locaties.
            3. Blz. 177 03. Op niveau houden van de kwaliteit van de staat van de openbare wegen.
          2. Blz. 178 Er is een goede doorstroming van het verkeer in de regio.
            1. Blz. 179 04. Optimaal participeren in en benutten van de regionale en intergemeentelijke samenwerking op het gebied van bereikbaarheid.
        4. Blz. 180 Wat gaat het kosten?
        5. Blz. 181 Vraag naar extra geld (nieuw beleid)
      11. Blz. 182 Programma 10. Bouwen en wonen
        1. Blz. 183 Wat willen we bereiken?
        2. Blz. 184 Relevante beleidsnota's
        3. Blz. 185 Wat gaan we ervoor doen?
          1. Blz. 186 De woning past in alle levensfasen bij de behoeften die de bewoner op dat moment heeft.
            1. Blz. 187 01. Zowel bij nieuwbouw als herontwikkeling enkel levensloopbestendige woningen realiseren.
          2. Blz. 188 Wijken en woningen bestaan uit een goede balans, voor een gezonde en duurzame leefomgeving. Er is geen verloedering of overlast.
            1. Blz. 189 02. Woningdifferentiatie dient in alle wijken voldoende aanwezig te zijn.
            2. Blz. 190 03. Verduurzaming van de woningvoorraad.
            3. Blz. 191 04. Wijken zijn vrij van probleemlocaties die zorgen voor sociale of fysieke verslechtering van de wijk.
            4. Blz. 192 05. Wijken en de woningen in het bijzonder mogen niet teveel verouderen, maar moeten op alle vlakken toekomstbestendig zijn.
            5. Blz. 193 06. Implementeren van de hoofddoelen van de nieuwe Omgevingswet in de gemeente.
        4. Blz. 194 Wat gaat het kosten?
      12. Blz. 195 Programma 11. Financiën en belastingen
        1. Blz. 196 Wat willen we bereiken?
        2. Blz. 197 Relevante beleidsnota's
        3. Blz. 198 Wat gaan we ervoor doen?
          1. Blz. 199 De gemeente heeft een meerjarenprogrammabegroting die structureel sluitend is.
            1. Blz. 200 01. De realisatie van het Kernakkoord past binnen een financieel sluitend perspectief
        4. Blz. 201 Bijdragen verbonden partijen aan dit programma
        5. Blz. 202 Wat gaat het kosten?
      13. Blz. 203 Overzicht algemene dekkingsmiddelen
        1. Blz. 204 Overzicht algemene dekkingsmiddelen
      14. Blz. 205 Overzicht onvoorzien, overhead en Vennootschapsbelasting
        1. Blz. 206 Overzicht onvoorzien, overhead en Vennootschapsbelasting
    3. Blz. 207 Algemene inleiding
      1. Blz. 208 Inleiding
        1. Blz. 209 Inleiding
      2. Blz. 210 Vertrekpunt uitgangspuntennotitie
        1. Blz. 211 Vertrekpunt uitgangspuntennotitie
      3. Blz. 212 Stand van zaken na de uitgangspuntennotitie
        1. Blz. 213 Stand van zaken na de uitgangspuntennotitie
    4. Blz. 214 Paragrafen
      1. Blz. 215 Lokale heffingen
        1. Blz. 216 Inleiding
        2. Blz. 217 Beleid
        3. Blz. 218 Onroerendezaakbelastingen (OZB)
        4. Blz. 219 Afvalstoffenheffing/reinigingsrechten
        5. Blz. 220 Rioolheffing
        6. Blz. 221 Kostendekkendheid afvalstoffenheffing en rioolheffing
        7. Blz. 222 Leges
        8. Blz. 223 Overige belastingen
        9. Blz. 224 Kwijtscheldingsbeleid
        10. Blz. 225 Overzicht tarieven
      2. Blz. 226 Weerstandsvermogen en risicobeheersing
        1. Blz. 227 Inleiding
        2. Blz. 228 Beleid betreffende de weerstandscapaciteit en de risico's
        3. Blz. 229 Inventarisatie van de risico's
        4. Blz. 230 Inventarisatie van de beschikbare weerstandscapaciteit
        5. Blz. 231 Financiële kengetallen
      3. Blz. 232 Onderhoud kapitaalgoederen
        1. Blz. 233 Inleiding
        2. Blz. 234 Wegen
        3. Blz. 235 Openbare verlichting
        4. Blz. 236 Civiele kunstwerken
        5. Blz. 237 Groen
        6. Blz. 238 Riolering
        7. Blz. 239 Gebouwen
        8. Blz. 240 Speelvoorzieningen
      4. Blz. 241 Financiering
        1. Blz. 242 Inleiding
        2. Blz. 243 Interne- en externe ontwikkelingen
        3. Blz. 244 Financieringsbehoefte
        4. Blz. 245 Renterisicobeheer
        5. Blz. 246 Kredietrisicobeheer
        6. Blz. 247 Leningenportefeuille
      5. Blz. 248 Bedrijfsvoering
        1. Blz. 249 Inleiding
        2. Blz. 250 Organisatie ontwikkeling
        3. Blz. 251 Informatievoorziening
        4. Blz. 252 Control
        5. Blz. 253 Facilitaire zaken
        6. Blz. 254 Kengetallen
        7. Blz. 255 Overzicht overhead
      6. Blz. 256 Verbonden partijen
        1. Blz. 257 Inleiding
        2. Blz. 258 Gemeenschappelijke regelingen
        3. Blz. 259 Vennootschappen en coöperaties
        4. Blz. 260 Stichtingen en verenigingen
        5. Blz. 261 Overig
      7. Blz. 262 Grondbeleid
        1. Blz. 263 Inleiding
        2. Blz. 264 Ontwikkelingen grondexploitaties
        3. Blz. 265 Vast te stellen exploitaties
        4. Blz. 266 De financiële (weerstands)positie
        5. Blz. 267 Tussentijds resultaat 2018
        6. Blz. 268 Reserves en voorzieningen
        7. Blz. 269 Meerjarenperspectief
        8. Blz. 270 Materiële vaste activa (gedeelte voorheen 'Niet in exploitatie genomen gronden'[NIEGG])
      8. Blz. 271 Verplichte beleidsindicatoren
        1. Blz. 272 Verplichte beleidsindicatoren
    5. Blz. 273 Financiële begroting
      1. Blz. 274 Overzicht van baten en lasten
        1. Blz. 275 Overzicht van baten en lasten
      2. Blz. 276 Overzicht van baten en lasten per taakveld
        1. Blz. 277 Overzicht van baten en lasten per taakveld
      3. Blz. 278 Toelichting overzicht van baten en lasten
        1. Blz. 279 Toelichting overzicht van baten en lasten
        2. Blz. 280 Verschil autonome ontwikkelingen per programma
          1. Blz. 281 Inleiding
          2. Blz. 282 Programma 1: Gebiedsgericht werken
          3. Blz. 283 Programma 2: Economie en vastgoed
          4. Blz. 284 Programma 3: Veiligheid en handhaving
          5. Blz. 285 Programma 4: Bestuur en bestuurlijke samenwerking
          6. Blz. 286 Programma 5: Werk en inkomen
          7. Blz. 287 Programma 6: Zorg, welzijn en cultuur
          8. Blz. 288 Programma 7: Jeugdbeleid en onderwijs
          9. Blz. 289 Programma 8: Duurzaamheid, natuur en milieu
          10. Blz. 290 Programma 9: Bereikbaarheid en verkeer
          11. Blz. 291 Programma 10: Bouwen en wonen
          12. Blz. 292 Programma 11: Financiën en belastingen
          13. Blz. 293 Totaal verschil programma 1 t/m 11 door autonome ontwikkelingen
        3. Blz. 294 Overzicht van de geraamde incidentele baten en lasten
          1. Blz. 295 Overzicht van de geraamde incidentele baten en lasten
        4. Blz. 296 Overzicht beoogde structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
          1. Blz. 297 Overzicht van de structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
      4. Blz. 298 Uiteenzetting van de financiële positie
        1. Blz. 299 Geprognosticeerde balans
          1. Blz. 300 Geprognosticeerde balans
        2. Blz. 301 EMU-saldo
          1. Blz. 302 EMU-saldo
        3. Blz. 303 Jaarlijks terugkerende arbeidskosten
          1. Blz. 304 Jaarlijks terugkerende arbeidskosten
        4. Blz. 305 Overzicht van investeringen (activiteitenplan)
          1. Blz. 306 Overzicht van investeringen (activiteitenplan)
      5. Blz. 307 Reserves en voorzieningen
        1. Blz. 308 Overzicht van reserves en voorzieningen
          1. Blz. 309 Overzicht van reserves en voorzieningen
        2. Blz. 310 Toelichting op de reserves
          1. Blz. 311 Inleiding
          2. Blz. 312 Algemene reserves
          3. Blz. 313 Algemene reserve
          4. Blz. 314 Inkomensreserve
          5. Blz. 315 Algemene reserve grondexploitaties
          6. Blz. 316 Reserve tussentijdse winstnemingen grondbedrijf
          7. Blz. 317 Reserve personeel en organisatie
          8. Blz. 318 Reserve onderwijshuisvesting/ intergraal huisvestingsplan (IHP)
          9. Blz. 319 Reserve participatie
          10. Blz. 320 Reserve verkoopopbrengst hypotheekfonds Noord-Brabantse gemeenten (HNG)
          11. Blz. 321 Reserve investeringen speeltuin De Viking
          12. Blz. 322 Reserve hondenbeleid
          13. Blz. 323 Reserve recreatie en toerisme
          14. Blz. 324 Reserve centrummanagement/ ondernemersinitiatieven
          15. Blz. 325 Reserve I&A
          16. Blz. 326 Fondsen grondexploitaties
          17. Blz. 327 Reserve leefbaarheidsfonds
          18. Blz. 328 Reserve fonds investering ruimtelijke ordening
          19. Blz. 329 Reserve fonds bovenwijkse voorzieningen (nieuw)
          20. Blz. 330 Reserve fonds herstructurering woongebieden
          21. Blz. 331 Reserve verevening bedrijfsomgevingen
          22. Blz. 332 Dekkingsreserves
          23. Blz. 333 Bouw nieuwe multifunctionele vergaderaccommodatie
          24. Blz. 334 Nutsvoorzieningen centrum Mierlo
          25. Blz. 335 Parkeren Frisostraat- Margrietstraat
          26. Blz. 336 P-Margrietstraat ter hoogte van Frisostraat
          27. Blz. 337 Dorpstraat deel Rabobank-ter hoogte van de Plus supermarkt
          28. Blz. 338 Onderzoek en realisatie kiosk Mierlo
          29. Blz. 339 Tijdelijke huisvesting
        3. Blz. 340 Toelichting op de voorzieningen
          1. Blz. 341 Inleiding
          2. Blz. 342 Pensioenen wethouders
          3. Blz. 343 Voorzieningen onderhoud/egalisatie
          4. Blz. 344 Voorziening groot onderhoud wegen
          5. Blz. 345 Voorziening groot onderhoud gebouwen
          6. Blz. 346 Voorzieningen verplichtingen, verliezen en risico's
          7. Blz. 347 Voorziening Wonen
          8. Blz. 348 Voorzieningen door derden beklemde middelen
          9. Blz. 349 Egalisatievoorziening afvalstoffenheffing
          10. Blz. 350 Egalisatievoorziening rioleringen
          11. Blz. 351 Voorziening breedtesport impuls middelen
          12. Blz. 352 Voorziening gemeentelijk herplantfonds
          13. Blz. 353 Voorziening afgesloten complexen grondbedrijf
          14. Blz. 354 Opmerking
          15. Blz. 355 Voorziening dubieuze debiteuren
          16. Blz. 356 Voorziening dekking verliessaldi grondbedrijf
        4. Blz. 357 Beleid t.a.v. bespaarde rente
          1. Blz. 358 Beleid t.a.v. bespaarde rente
      6. Blz. 359 Toelichting op de financiële uitgangspunten
        1. Blz. 360 Toelichting op de financiële uitgangspunten
    6. Blz. 361 Bijlagen
      1. Blz. 362 Vaststellingsbesluit
        1. Blz. 363 Vaststellingsbesluit
      2. Blz. 364 Ingediende en aangenomen amendementen en moties
        1. Blz. 365 Ingediende en aangenomen amendementen
        2. Blz. 366 Ingediende en aangenomen moties
    7. Zoeken
    8. Publicatie bijlagen
    9. Contact
    10. PrivacyStatement
    11. Sitemap