-
Blz. 1
Meerjarenbegroting 2019-2022
-
Blz. 2
Meerjarenbegroting 2019-2022
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Algemene toelichting en inleiding bij programma's
-
Blz. 5
Algemene toelichting en inleiding bij programma's
-
Blz. 6
Programma 1. Gebiedsgericht werken
-
Blz. 7
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 8
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 9
Wat gaan we ervoor doen?
-
Blz. 10
Een aantrekkelijke, inclusieve en veilige leefomgeving. Prettig wonen in een fijne wijk.
-
Blz. 11
01. Bewoners, gemeente en (maatschappelijke) partners werken samen aan gezonde, leefbare en veilige wijken.
-
Blz. 12
02. De gemeente verandert haar manier van werken en organiseren, zodat de integrale samenwerking wordt verbeterd en beter aansluit bij de wijken.
-
Blz. 13
03. Bewoners, gemeente en (maatschappelijke) partners werken samen aan de uitvoeringsagenda van het wijkontwikkelingsplan Braakhuizen Zuid.
-
Blz. 14
04. Bewoners uitdagen en ondersteunen om te komen met initiatieven die bijdragen aan een aantrekkelijke, sociaal bewuste en veilige wijk.
-
Blz. 15
05. Sociale samenhang vergroten en ontmoeting in de wijk mogelijk maken met behulp van sport, bewegen en cultuur.
-
Blz. 16
06. Een oplossing voor het huisvestingsprobleem van de Turkse Gemeenschap (TMSG) vinden.
-
Blz. 17
Klanten beleven een optimale dienstverlening.
-
Blz. 18
07. Bewoners en (maatschappelijke) partners (etc.) objectief inzicht geven in de wijk.
-
Blz. 19
08. Verbeteren van de cultuur in onze organisatie zodat samenwerking met onze inwoners vanzelfsprekend is.
-
Blz. 20
Wat gaat het kosten?
-
Blz. 21
Vraag naar extra geld (nieuw beleid)
-
Blz. 22
Programma 2. Economie en vastgoed
-
Blz. 23
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 24
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 25
Wat gaan we ervoor doen?
-
Blz. 26
Geldrop-Mierlo is een aantrekkelijke woon- en werkgemeente in een groene omgeving.
-
Blz. 27
01. Vitale centra behouden voor onze inwoners zodat zij in de eigen kern prettig kunnen winkelen en verblijven.
-
Blz. 28
02. De gemeente Geldrop-Mierlo (op economisch gebied) beter op de kaart zetten.
-
Blz. 29
03. Realiseren van een prettig vestigingsklimaat voor de ondernemers.
-
Blz. 30
04. Meer economisch voordeel halen uit onze ligging in de Brainport.
-
Blz. 31
Het gemeentelijk vastgoed voldoet aan de normen, is duurzaam en sluit aan op de behoefte van de bevolking.
-
Blz. 32
05. Verduurzamen van gemeentelijke accommodaties.
-
Blz. 33
06. Optimaliseren/intensiveren sociaal, culturele en sportaccommodaties.
-
Blz. 34
Wat gaat het kosten?
-
Blz. 35
Vraag naar extra geld (nieuw beleid)
-
Blz. 36
Programma 3. Veiligheid en handhaving
-
Blz. 37
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 38
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 39
Wat gaan we ervoor doen?
-
Blz. 40
De inwoners van Geldrop-Mierlo voelen zich veilig, zeker in hun directe leefomgeving.
-
Blz. 41
01. Verhogen van de zichtbaarheid van de gemeentelijke handhavingsorganisatie.
-
Blz. 42
02. Beter en uitgebreider met de burgers communiceren over de uitgevoerde activiteiten en de resultaten daarvan.
-
Blz. 43
03. Betrokkenheid van de burgers bij de preventie en handhaving verhogen o.a. door het inzetten van moderne ICT-hulpmiddelen.
-
Blz. 44
04. Verhogen van (brand)veiligheid van inwoners in hun eigen woning.
-
Blz. 45
05. Nadrukkelijker aandacht en inzet voor de bestrijding van de georganiseerde criminaliteit.
-
Blz. 46
06. Verbinding tussen terreinen zorg en veiligheid verbeteren.
-
Blz. 47
Bijdragen verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 48
Wat gaat het kosten?
-
Blz. 49
Vraag naar extra geld (nieuw beleid)
-
Blz. 50
Programma 4. Bestuur en bestuurlijke samenwerking
-
Blz. 51
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 52
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 53
Wat gaan we ervoor doen?
-
Blz. 54
In regionaal verband nemen we een zelfbewuste houding aan met als uitgangspunt om elkaar succesvoller te maken.
-
Blz. 55
01. Geldrop-Mierlo vervult een bestuurlijke rol die past bij onze positie in de regio.
-
Blz. 56
02. Van alle samenwerkingsverbanden wordt het functioneren en de meerwaarde periodiek beoordeeld.
-
Blz. 57
Een gemeentelijke organisatie die in gesprek is en blijft met haar inwoners, bedrijven, verenigingen en maatschappelijke instellingen. Inwoners zien een organisatie die actief naar buiten treedt en samen met haar inwoners zoekt naar....
-
Blz. 58
03. Streven naar een optimale gemeentelijke dienstverlening Programma Dienstverlening
-
Blz. 59
04. Continue aandacht voor kwaliteitsverbetering van gemeentelijke communicatiemiddelen
-
Blz. 60
05. Groeien naar een overheid die verbindt, prioriteert, faciliteert en laat realiseren.
-
Blz. 61
Een gemeentelijke organisatie die het vertrouwen krijgt van haar inwoners en die dit vertrouwen ook zichtbaar voor de inwoners waard is.
-
Blz. 62
06. Een gemeentelijke organisatie die de persoonlijke levenssfeer van onze burgers eerbiedigt en adequaat beschermt (privacy/AVG)
-
Blz. 63
07. Een hoge (juridische) kwaliteit van onze producten en diensten (juridische kwaliteitszorg)
-
Blz. 64
Bijdrage verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 65
Wat gaat het kosten?
-
Blz. 66
Vraag naar extra geld (nieuw beleid)
-
Blz. 67
Programma 5. Werk en inkomen
-
Blz. 68
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 69
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 70
Wat gaan we ervoor doen?
-
Blz. 71
Alle volwassen inwoners van onze gemeente kunnen meedoen, bij voorkeur via betaald werk.
-
Blz. 72
01. Zoveel mogelijk inwoners helpen naar betaald werk binnen de beschikbare budgetten.
-
Blz. 73
02. Vergroten van de sturingsmogelijkheden bij Senzer, passend bij de gemeenschappelijke regeling.
-
Blz. 74
03. Vernieuwend vormgeven van het sociale gezicht van de gemeente Geldrop-Mierlo.
-
Blz. 75
Binnen de gemeente Geldrop-Mierlo is sprake van duurzame armoedebestrijding.
-
Blz. 76
04. Meer zicht op armoede in onze gemeente zodat onze inwoners gericht en duurzaam ondersteund worden.
-
Blz. 77
In de gemeente Geldrop-Mierlo krijgen inwoners met financiële problemen tijdig ondersteuning.
-
Blz. 78
05. Eerder signaleren van problematische schulden, om te voorkomen dat inwoners door schulden (verder) in de problemen raken.
-
Blz. 79
06. Het verbeteren van de proactieve benadering van inwoners die een steun in de rug nodig hebben in samenwerking met private initiatieven.
-
Blz. 80
07. Handhaven van het bestaande niveau van het sociale beleid en de regelingen.
-
Blz. 81
Statushouders voelen zich welkom in Geldrop-Mierlo en doen actief mee.
-
Blz. 82
08. Statushouders, asielzoekers en/of vluchtelingen opvangen en samen met betrokken partijen samenwerken om te komen tot een goede integratie.
-
Blz. 83
09. Vormgeven van de uitvoering van nieuwe taken die de gemeente krijgt op het gebied van inburgering per 1 januari 2020.
-
Blz. 84
10. Voortzetten van de maatschappelijke begeleiding van statushouders.
-
Blz. 85
11. Verbeteren van de mogelijkheden voor participatie en het begeleiden naar werk van statushouders.
-
Blz. 86
Bijdragen verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 87
Wat gaat het kosten?
-
Blz. 88
Vraag naar extra geld (nieuw beleid)
-
Blz. 89
Programma 6. Zorg, welzijn en cultuur
-
Blz. 90
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 91
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 92
Wat gaan we ervoor doen?
-
Blz. 93
Geldrop-Mierlo is een sterke en zorgzame gemeenschap waarbij inwoners eigenaarschap tonen, initiatiefrijk, samen redzaam zijn en waarin iedereen mee kan doen.
-
Blz. 94
01. Versterken van ondersteuning van vrijwilligers, vrijwilligersorganisaties en maatschappelijke partners.
-
Blz. 95
02. Aanpassen van onze subsidievoorwaarden, aan de eisen van deze tijd.
-
Blz. 96
03. Uitbreiden van de aanpak van preventie en vroegsignalering in het sociaal domein als onderdeel van integraal gebiedsgericht werken zodat problemen worden voorkomen of tijdig gesignaleerd.
-
Blz. 97
04. Uiterlijk 2020 is Geldrop-Mierlo een dementievriendelijke gemeente.
-
Blz. 98
05. Bevorderen van een gezonde leefstijl bij al onze inwoners en inzetten op fysieke en mentale gezondheid voor alle leeftijdsgroepen.
-
Blz. 99
06. Realiseren van een gezonde balans in onze woningvoorraad.
-
Blz. 100
07. Vorm en inhoud geven aan een fundament voor diversiteit in Geldrop-Mierlo.
-
Blz. 101
Inwoners die niet mee kunnen doen, worden door de gemeente ondersteund bij het zoeken naar mogelijke oplossingen en waar nodig krijgt de inwoner individuele ondersteuning.
-
Blz. 102
08. Handhaven van de huidige kwaliteit van de dienstverlening door het CMD.
-
Blz. 103
09. Zorgen voor de beschikbaarheid van onafhankelijke cliëntondersteuning en een externe vertrouwenspersoon.
-
Blz. 104
10. Inzetten op samenwerking met andere partners, zoals zorgaanbieders, woningcorporaties, ondernemende inwoners en het bedrijfsleven om projecten op te starten....
-
Blz. 105
Het sociaal vangnet voor inwoners is duurzaam ingericht; het sociaal domein is (toekomst)bestendig.
-
Blz. 106
11. Gericht werken aan de transformatie aan de hand van een integrale, overkoepelende visie op het Sociaal Domein.
-
Blz. 107
12. Proactief op zoek gaan naar manieren om de kosten van het sociale domein onder controle te houden.
-
Blz. 108
13. Effectief, efficiënt en binnen de kaders van onze visie inkopen van vormen van ondersteuning en (jeugd)hulp.
-
Blz. 109
14. In beeld brengen van cliëntervaringen.
-
Blz. 110
Mensen van jong tot oud worden gestimuleerd om hun talenten te ontwikkelen.
-
Blz. 111
15. Mensen stimuleren om hun talenten op sportief gebied te ontwikkelen en de sociale cohesie in de wijk te vergroten.
-
Blz. 112
16. Vernieuwende concepten voor sport en bewegen ondersteunen. De breedtesport uitbouwen in het kader van JOGG.
-
Blz. 113
17. Om mensen de ruimte te bieden om hun talenten te ontwikkelen op het gebied van cultuur, houden we een kwalitatief sterk en veelzijdig cultuuraanbod in stand, dat we waar nodig versterken.
-
Blz. 114
18. Kinderen en jongeren stimuleren om kennis te maken met cultuur.
-
Blz. 115
Geldrop-Mierlo heeft een duidelijk cultureel gezicht.
-
Blz. 116
19. In de wijk door middel van 'community art' kunstzinnige projecten koppelen aan sociale vraagstukken.
-
Blz. 117
20. De cultuurverkenner brengt partijen in het culturele veld bij elkaar en zorgt voor meer samenwerking en stroomlijning van het aanbod en het effectiever gebruik van bestaande voorzieningen.
-
Blz. 118
21. Citymarketing verder vorm geven zodat het bijdraagt aan het verder vorm geven van het culturele gezicht van onze gemeente.
-
Blz. 119
Inwoners van Geldrop-Mierlo sporten en bewegen meer en zijn daardoor meer in balans, actiever, gezonder en blijven zij langer zelfstandig.
-
Blz. 120
22. Een nieuwe sportvisie vaststellen met aandacht voor aantrekkelijke accommodaties en voorzieningen en voor het behouden en ontwikkelen van een gezonde sportcultuur....
-
Blz. 121
23. Realiseren van sportfaciliteiten in de openbare ruimte voor de individuele, niet vereniginggebonden sporter.
-
Blz. 122
24. Doorontwikkelen van gestarte initiatieven in het kader van breedtesport.
-
Blz. 123
Bijdragen verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 124
Wat gaat het kosten?
-
Blz. 125
Vraag naar extra geld (nieuw beleid)
-
Blz. 126
Programma 7. Jeugdbeleid en onderwijs
-
Blz. 127
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 128
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 129
Wat gaan we ervoor doen?
-
Blz. 130
De gemeente is een veilige, gezonde en stimulerende omgeving voor zowel lichaam als geest zodat jeugdigen kunnen leren, spelen en verblijven middels doorgaande ontwikkelingslijnen.
-
Blz. 131
01. Mogelijkheden bieden aan (toekomstige) partijen voor onderwijs, kinderopvang en peuterwerk om duurzame en toekomstbestendige kindcentra- concepten te ontwikkelen die toegankelijk......
-
Blz. 132
02. Verbeteren van de samenwerking met het onderwijs en voorschoolse partijen via een lokale educatieve agenda.
-
Blz. 133
03. Zorgen voor een goede en multifunctionele huisvesting voor alle scholen in de gemeente.
-
Blz. 134
04. Realiseren van kwantitatief en kwalitatief goed leerlingenvervoer.
-
Blz. 135
05. Versterken van de zorgketen voor jeugdigen door het realiseren van een goede aansluiting tussen Passend Onderwijs en jeugdhulp.
-
Blz. 136
Jeugdigen groeien op in een kansrijke omgeving waarin zij hun talenten en identiteit kunnen ontwikkelen.
-
Blz. 137
06. Het bieden van een kansrijke omgeving voor jeugdigen door o.a. het stimuleren van projecten voor en door jeugdigen.
-
Blz. 138
Jeugdigen voelen zich thuis in de wijk en dragen bij aan prettig wonen in een fijne wijk.
-
Blz. 139
07. Onze wijken worden voorzien van goede en veilige speelvoorzieningen voor kinderen en hangplekken voor jongeren.
-
Blz. 140
08. Voorkomen overlast door jongeren.
-
Blz. 141
09. Inzetten op daadkrachtig jongerenwerk dat haar krachten bundelt met overige spelers in de wijk.
-
Blz. 142
Inwoners zijn beter in staat om mee te doen in een snel veranderende maatschappij.
-
Blz. 143
10. Samen met onderwijs en bedrijfsleven de positie van scholieren, werkenden en werkzoekenden verbeteren.
-
Blz. 144
11. Ondersteunen van initiatieven die een leven lang leren voor inwoners mogelijk maakt.
-
Blz. 145
12. Terugdringen van laaggeletterdheid.
-
Blz. 146
Wat gaat het kosten?
-
Blz. 147
Vraag naar extra geld (nieuw beleid)
-
Blz. 148
Programma 8. Duurzaamheid, natuur en milieu
-
Blz. 149
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 150
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 151
Wat gaan we ervoor doen?
-
Blz. 152
Geldrop-Mierlo is een aantrekkelijke groene gemeente met een gezond klimaat en een grote aantrekkingskracht.
-
Blz. 153
01. In 2022 is de groene uitstraling van beide kernen zowel in kwaliteit als in kwantiteit toegenomen.
-
Blz. 154
02. Tegengaan van de afname van biodiversiteit in onze gemeente.
-
Blz. 155
In Geldrop-Mierlo is de kwaliteit van het leven van dieren, waarbij gekeken wordt naar zowel het fysieke welzijn (diergezondheid) als het geestelijk welzijn (hoe voelen dieren zich), op orde.
-
Blz. 156
03. Dierenwelzijn bevorderen.
-
Blz. 157
In Geldrop-Mierlo hebben we een duurzame leefomgeving door het terugdringen van (niet afbreekbaar) afval.
-
Blz. 158
04. Zwerfafval zoveel mogelijk voorkomen.
-
Blz. 159
05. Bewustwording rondom afval vergroten.
-
Blz. 160
06. Het zo duurzaam mogelijk inzamelen en verwerken van het huishoudelijk afval.
-
Blz. 161
De gemeente Geldrop-Mierlo is een duurzame gemeente.
-
Blz. 162
07. De ambitie is om in 2022, 7,4% van de energie in onze gemeente duurzaam op te wekken en de uitstoot van CO2 met 20% te verminderen.
-
Blz. 163
08. De ambitie is om in 2040 energieneutraal te zijn.
-
Blz. 164
09. De ambitie is om in 2022, 10% van de woningen in Geldrop-Mierlo gasloos te hebben
-
Blz. 165
10. Alle nieuwbouwwoningen worden gasloos gebouwd.
-
Blz. 166
11. Bewustwording creëren bij de lokale samenleving.
-
Blz. 167
Bijdragen verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 168
Wat gaat het kosten?
-
Blz. 169
Vraag naar extra geld (nieuw beleid)
-
Blz. 170
Programma 9. Bereikbaarheid en verkeer
-
Blz. 171
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 172
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 173
Wat gaan we ervoor doen?
-
Blz. 174
De gemeente is goed en veilig bereikbaar voor onze inwoners.
-
Blz. 175
01. Aanpakken van lokale bereikbaarheidsknelpunten.
-
Blz. 176
02. Optimalisatie parkeren van voor alle doelgroepen en locaties.
-
Blz. 177
03. Op niveau houden van de kwaliteit van de staat van de openbare wegen.
-
Blz. 178
Er is een goede doorstroming van het verkeer in de regio.
-
Blz. 179
04. Optimaal participeren in en benutten van de regionale en intergemeentelijke samenwerking op het gebied van bereikbaarheid.
-
Blz. 180
Wat gaat het kosten?
-
Blz. 181
Vraag naar extra geld (nieuw beleid)
-
Blz. 182
Programma 10. Bouwen en wonen
-
Blz. 183
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 184
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 185
Wat gaan we ervoor doen?
-
Blz. 186
De woning past in alle levensfasen bij de behoeften die de bewoner op dat moment heeft.
-
Blz. 187
01. Zowel bij nieuwbouw als herontwikkeling enkel levensloopbestendige woningen realiseren.
-
Blz. 188
Wijken en woningen bestaan uit een goede balans, voor een gezonde en duurzame leefomgeving. Er is geen verloedering of overlast.
-
Blz. 189
02. Woningdifferentiatie dient in alle wijken voldoende aanwezig te zijn.
-
Blz. 190
03. Verduurzaming van de woningvoorraad.
-
Blz. 191
04. Wijken zijn vrij van probleemlocaties die zorgen voor sociale of fysieke verslechtering van de wijk.
-
Blz. 192
05. Wijken en de woningen in het bijzonder mogen niet teveel verouderen, maar moeten op alle vlakken toekomstbestendig zijn.
-
Blz. 193
06. Implementeren van de hoofddoelen van de nieuwe Omgevingswet in de gemeente.
-
Blz. 194
Wat gaat het kosten?
-
Blz. 195
Programma 11. Financiën en belastingen
-
Blz. 196
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 197
Relevante beleidsnota's
-
Blz. 198
Wat gaan we ervoor doen?
-
Blz. 199
De gemeente heeft een meerjarenprogrammabegroting die structureel sluitend is.
-
Blz. 200
01. De realisatie van het Kernakkoord past binnen een financieel sluitend perspectief
-
Blz. 201
Bijdragen verbonden partijen aan dit programma
-
Blz. 202
Wat gaat het kosten?
-
Blz. 203
Overzicht algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 204
Overzicht algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 205
Overzicht onvoorzien, overhead en Vennootschapsbelasting
-
Blz. 206
Overzicht onvoorzien, overhead en Vennootschapsbelasting
-
Blz. 207
Algemene inleiding
-
Blz. 208
Inleiding
-
Blz. 209
Inleiding
-
Blz. 210
Vertrekpunt uitgangspuntennotitie
-
Blz. 211
Vertrekpunt uitgangspuntennotitie
-
Blz. 212
Stand van zaken na de uitgangspuntennotitie
-
Blz. 213
Stand van zaken na de uitgangspuntennotitie
-
Blz. 214
Paragrafen
-
Blz. 215
Lokale heffingen
-
Blz. 216
Inleiding
-
Blz. 217
Beleid
-
Blz. 218
Onroerendezaakbelastingen (OZB)
-
Blz. 219
Afvalstoffenheffing/reinigingsrechten
-
Blz. 220
Rioolheffing
-
Blz. 221
Kostendekkendheid afvalstoffenheffing en rioolheffing
-
Blz. 222
Leges
-
Blz. 223
Overige belastingen
-
Blz. 224
Kwijtscheldingsbeleid
-
Blz. 225
Overzicht tarieven
-
Blz. 226
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 227
Inleiding
-
Blz. 228
Beleid betreffende de weerstandscapaciteit en de risico's
-
Blz. 229
Inventarisatie van de risico's
-
Blz. 230
Inventarisatie van de beschikbare weerstandscapaciteit
-
Blz. 231
Financiële kengetallen
-
Blz. 232
Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 233
Inleiding
-
Blz. 234
Wegen
-
Blz. 235
Openbare verlichting
-
Blz. 236
Civiele kunstwerken
-
Blz. 237
Groen
-
Blz. 238
Riolering
-
Blz. 239
Gebouwen
-
Blz. 240
Speelvoorzieningen
-
Blz. 241
Financiering
-
Blz. 242
Inleiding
-
Blz. 243
Interne- en externe ontwikkelingen
-
Blz. 244
Financieringsbehoefte
-
Blz. 245
Renterisicobeheer
-
Blz. 246
Kredietrisicobeheer
-
Blz. 247
Leningenportefeuille
-
Blz. 248
Bedrijfsvoering
-
Blz. 249
Inleiding
-
Blz. 250
Organisatie ontwikkeling
-
Blz. 251
Informatievoorziening
-
Blz. 252
Control
-
Blz. 253
Facilitaire zaken
-
Blz. 254
Kengetallen
-
Blz. 255
Overzicht overhead
-
Blz. 256
Verbonden partijen
-
Blz. 257
Inleiding
-
Blz. 258
Gemeenschappelijke regelingen
-
Blz. 259
Vennootschappen en coöperaties
-
Blz. 260
Stichtingen en verenigingen
-
Blz. 261
Overig
-
Blz. 262
Grondbeleid
-
Blz. 263
Inleiding
-
Blz. 264
Ontwikkelingen grondexploitaties
-
Blz. 265
Vast te stellen exploitaties
-
Blz. 266
De financiële (weerstands)positie
-
Blz. 267
Tussentijds resultaat 2018
-
Blz. 268
Reserves en voorzieningen
-
Blz. 269
Meerjarenperspectief
-
Blz. 270
Materiële vaste activa (gedeelte voorheen 'Niet in exploitatie genomen gronden'[NIEGG])
-
Blz. 271
Verplichte beleidsindicatoren
-
Blz. 272
Verplichte beleidsindicatoren
-
Blz. 273
Financiële begroting
-
Blz. 274
Overzicht van baten en lasten
-
Blz. 275
Overzicht van baten en lasten
-
Blz. 276
Overzicht van baten en lasten per taakveld
-
Blz. 277
Overzicht van baten en lasten per taakveld
-
Blz. 278
Toelichting overzicht van baten en lasten
-
Blz. 279
Toelichting overzicht van baten en lasten
-
Blz. 280
Verschil autonome ontwikkelingen per programma
-
Blz. 281
Inleiding
-
Blz. 282
Programma 1: Gebiedsgericht werken
-
Blz. 283
Programma 2: Economie en vastgoed
-
Blz. 284
Programma 3: Veiligheid en handhaving
-
Blz. 285
Programma 4: Bestuur en bestuurlijke samenwerking
-
Blz. 286
Programma 5: Werk en inkomen
-
Blz. 287
Programma 6: Zorg, welzijn en cultuur
-
Blz. 288
Programma 7: Jeugdbeleid en onderwijs
-
Blz. 289
Programma 8: Duurzaamheid, natuur en milieu
-
Blz. 290
Programma 9: Bereikbaarheid en verkeer
-
Blz. 291
Programma 10: Bouwen en wonen
-
Blz. 292
Programma 11: Financiën en belastingen
-
Blz. 293
Totaal verschil programma 1 t/m 11 door autonome ontwikkelingen
-
Blz. 294
Overzicht van de geraamde incidentele baten en lasten
-
Blz. 295
Overzicht van de geraamde incidentele baten en lasten
-
Blz. 296
Overzicht beoogde structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
-
Blz. 297
Overzicht van de structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
-
Blz. 298
Uiteenzetting van de financiële positie
-
Blz. 299
Geprognosticeerde balans
-
Blz. 300
Geprognosticeerde balans
-
Blz. 301
EMU-saldo
-
Blz. 302
EMU-saldo
-
Blz. 303
Jaarlijks terugkerende arbeidskosten
-
Blz. 304
Jaarlijks terugkerende arbeidskosten
-
Blz. 305
Overzicht van investeringen (activiteitenplan)
-
Blz. 306
Overzicht van investeringen (activiteitenplan)
-
Blz. 307
Reserves en voorzieningen
-
Blz. 308
Overzicht van reserves en voorzieningen
-
Blz. 309
Overzicht van reserves en voorzieningen
-
Blz. 310
Toelichting op de reserves
-
Blz. 311
Inleiding
-
Blz. 312
Algemene reserves
-
Blz. 313
Algemene reserve
-
Blz. 314
Inkomensreserve
-
Blz. 315
Algemene reserve grondexploitaties
-
Blz. 316
Reserve tussentijdse winstnemingen grondbedrijf
-
Blz. 317
Reserve personeel en organisatie
-
Blz. 318
Reserve onderwijshuisvesting/ intergraal huisvestingsplan (IHP)
-
Blz. 319
Reserve participatie
-
Blz. 320
Reserve verkoopopbrengst hypotheekfonds Noord-Brabantse gemeenten (HNG)
-
Blz. 321
Reserve investeringen speeltuin De Viking
-
Blz. 322
Reserve hondenbeleid
-
Blz. 323
Reserve recreatie en toerisme
-
Blz. 324
Reserve centrummanagement/ ondernemersinitiatieven
-
Blz. 325
Reserve I&A
-
Blz. 326
Fondsen grondexploitaties
-
Blz. 327
Reserve leefbaarheidsfonds
-
Blz. 328
Reserve fonds investering ruimtelijke ordening
-
Blz. 329
Reserve fonds bovenwijkse voorzieningen (nieuw)
-
Blz. 330
Reserve fonds herstructurering woongebieden
-
Blz. 331
Reserve verevening bedrijfsomgevingen
-
Blz. 332
Dekkingsreserves
-
Blz. 333
Bouw nieuwe multifunctionele vergaderaccommodatie
-
Blz. 334
Nutsvoorzieningen centrum Mierlo
-
Blz. 335
Parkeren Frisostraat- Margrietstraat
-
Blz. 336
P-Margrietstraat ter hoogte van Frisostraat
-
Blz. 337
Dorpstraat deel Rabobank-ter hoogte van de Plus supermarkt
-
Blz. 338
Onderzoek en realisatie kiosk Mierlo
-
Blz. 339
Tijdelijke huisvesting
-
Blz. 340
Toelichting op de voorzieningen
-
Blz. 341
Inleiding
-
Blz. 342
Pensioenen wethouders
-
Blz. 343
Voorzieningen onderhoud/egalisatie
-
Blz. 344
Voorziening groot onderhoud wegen
-
Blz. 345
Voorziening groot onderhoud gebouwen
-
Blz. 346
Voorzieningen verplichtingen, verliezen en risico's
-
Blz. 347
Voorziening Wonen
-
Blz. 348
Voorzieningen door derden beklemde middelen
-
Blz. 349
Egalisatievoorziening afvalstoffenheffing
-
Blz. 350
Egalisatievoorziening rioleringen
-
Blz. 351
Voorziening breedtesport impuls middelen
-
Blz. 352
Voorziening gemeentelijk herplantfonds
-
Blz. 353
Voorziening afgesloten complexen grondbedrijf
-
Blz. 354
Opmerking
-
Blz. 355
Voorziening dubieuze debiteuren
-
Blz. 356
Voorziening dekking verliessaldi grondbedrijf
-
Blz. 357
Beleid t.a.v. bespaarde rente
-
Blz. 358
Beleid t.a.v. bespaarde rente
-
Blz. 359
Toelichting op de financiële uitgangspunten
-
Blz. 360
Toelichting op de financiële uitgangspunten
-
Blz. 361
Bijlagen
-
Blz. 362
Vaststellingsbesluit
-
Blz. 363
Vaststellingsbesluit
-
Blz. 364
Ingediende en aangenomen amendementen en moties
-
Blz. 365
Ingediende en aangenomen amendementen
-
Blz. 366
Ingediende en aangenomen moties
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap